Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Mullakin on tullut kyseinen symboli viime aikoina vähän liiankin tutuksi. Pahin oli loppuvaiheessa 514 km täytöstä ja öljykannun kuva jälleen taulussa. Suurin osa ajosta moottoritietä. Olihan niillä tosin jo melkein 7 tkm ajettu. Öljynvaihdon jälkeen pääsi 2-3 tkm ilman lisäyksiä ja sitten alkoi viemään n. litran/tuhat km. Öljynä Castrolin Edge FST 5w-30. Nyt sitten vaihdoin viime viikolla Mobilin 5w-50 piruuttani. Venttiilikoppien tiivisteet tosin mehii hieman, mutta ei selitä noin isoa kulutusta.
-
no, 100 km sitten sama kuva ja öljyt tarkistettu, yli puolenvälin. Oireet täsmää anturivikaan.
Leave a comment:
-
-
Itse olen kans kuunnellut nyt vajaa pari kk Milltekin äänimaailmaa. Kyllähän se siihen vakiopilliin on jo suuri parannus, mutta silti omasta mielestä jotain jää puuttumaan. Ja joudun vielä jossain vaiheessa muokkaamaan kannakkeita koska ulostulot eivät ole lähelläkään oikeita kohtia takapuskuria...
Leave a comment:
-
Joo, auto on jokatapauksessa tulossa sinne takaisin varmaan ensi kuussa; toinen xenoni on edelleen pimeänä, sitä vilkaistiin tuon putkirempan yhteydessä, mutta ei vielä löytynyt vika. Kokeiltu toisella polttimolla/ballastilla, mutta ei auttanut, joten jossain muualla häikkää.
Leave a comment:
-
Guest repliedNyt ei saatu ääninäytettä kun en itse ollut paikalla. Jos ajelet joskus nurkilla, kierrä pihan kautta, otetaan mölyt klipille.
Leave a comment:
-
Tänään tuli auton alle Milltekin putkisto resonoimattomana, kiitokset tästä JT-Carfixille. Kyllähän muuttui äänimaailma radikaalisti niihin orkkispilleihin verrattuna, nimenomaan parempaan suuntaan. Kulutus kasvaa litrakaupalla, kun tekee mieli lähteä jokaisista valoista lappu lattiassa ja ikkuna auki :)
Leave a comment:
-
Onkos kenelläkään ässän omistajalla kokemusta moottorin värinöistä? Tuo oma kiulu tuntuu täristävän sen verran että siihen kiinnittää huomiota n. 1700 kierroksen kohdilla. Tämä siis auto pysähdyksissä kokeiltuna. Vauhtipyörä vaihdettu n. 20 tkm sitten, joten en usko että se sitä aiheuttaisi. Vikakoodeja ei ainakaan viime viikolla ollut, kun leimalla käytin.
Leave a comment:
-
Ite sain ainakin taka palat ja levyt vaihdettua ilman muita pultteja irrottamatta. Satula vaan irti.
Leave a comment:
-
Se pesuri vuoti nestettä ihan huolella siitä rungon läpi. Jätti ihan kunnon lammikon alleen vajaassa kymmenessä minuutissa. Ehdin jo pelätä että se vänkärin puolen lisäjäähy oli tullut tiensä päähän, mutta onneksi näin päin. Vaihdoin varuilta siihen kaukosäätimeen uuden patterin ja paritin uudestaan, nyt on taas toiminu ilman mitään ongelmia. Varmaan avaimeen liityvää, koska vara-avain toimi silloin normaalisti...
Ne jarrut on kyllä olleet hyvät, ei mitään valittamista. Taka-jarrut on vielä vaihtamatta, oli meininki vaihtaa sitten samalla kertaa niiden taka-iskareiden kanssa kun eikös siellä ollu jotain iskarin tai vakaajan pultteja vähän edessä jarrun vaihtoa ajatellen?
Luulin jo tuossa vähän aikaa että joko tämä ensi viehätys katosi, kun ajaminen ei herättänyt enää oikein mitään tunteita. Eilen iltavuorosta kotiin ajellessa ohitin sitten rekan vähän enemmän 4. vaihteella yrmäyttämällä niin katosi nekin mietteet. Suupielet veti virneeseen ihan itsestään... Pitää vissiin aina silloin tällöin yrmäytellä niin ei tule tuollaisia mietteitä. :)
Leave a comment:
-
Johan se nyt alko vastustamaan. Mikä siihen valopesuriin tuli? Emmä oo koskaan kuullu että niissä ois ongelmaa ollu.
Voi siinä ohjaustehostimessakin toki jotain olla, mutta minä olen ymmärtänyt että ainakin lämpimänä se remmiahtimelta kuulostava vinkuna on tätä: http://www.audizine.com/forum/showth...5-engine-whine
Kaukosäädin herää kun käännät virtalukossa ja painat avaus tai lukituspainiketta. En tiedä mikä sitä muistinmenetystä aiheuttaa. Teki tuota jokusen kerran mulla, välillä toimi vuoden, toisinaan piti kolme kertaa päivässä parittaa. Paristot vaihdoin molempiin kakeihin.
Onko ne uudet jarrut nyt edes toiminu? :D
Leave a comment:
-
Minä haaveilin kw3 sarjasta, mutta lompakko oli sitä mieltä että uusitaan vaan takaiskarit.
Leave a comment:
-
Sitä minäkin vähän kauhistelin, mutta ei auta kuin odotella. Bilstein B14-sarjaa haaveilin, mutta hallitus otti jyrkän kannan asiaan...
Leave a comment:
-
Ihmeen kauan menee noissa iskareissa. Ite sain viikossa alku vuodesta, kun oli myös tarvetta.
Leave a comment:
-
Tämä ässän omistajan elämähän iski vajaassa kuukaudessa silmille. :D Kesärenkaita vaihtaessa huomasin että molemmat taka-iskarit ovat päästäneet mehut pihalle, eilen alkoi oikean puolen ajovalopesuri vuotamaan nesteet pihalle ja keskuslukon kaukosäädin meni mykäksi.
Eipä siinä, OEM ajovalonpesurin löysin ebayn kautta Englannista puoleen hintaan siitä mitä marmori huutaa täällä. Iskarit kävin tänään tilaamassa marmorilta, mutta toimitusaika n. pari viikkoa... Oisin tilannut Tepolta suoraan jos olisin tiennyt toimitusajan olevan marmorillakin noin pitkä mutta en kehdannut enää perua.
Leave a comment:
-
Edelliset levyt (myös turbogroovet) käyttäyty hiukan omituisesti, eli rupes täristämään lämpiminä. Normiajossa ei taas ollut mitään oireita. Vaihdoin nuo uudet alle ja viime syksynä ja nyt ne täristää normi ajossa.Alkuperäinen kirjoittaja Pygmi Näytä viestiOnkos noissa EBC:n levyissä taipumusta vetää kieroksi? Juuri pari viikkoa sitten nimittäin laitoin auton mukana tulleet Ultimaxit alle kun entisillä levyillä meinasi paikat irrota hampaista jarruttaessa. Tietää vaan henkisesti varautua siihen jos on aihetta...
Leave a comment:
-
Ei näitä sentään lisää kerry, ne vaan vaihtaa omistajaa. Kyseessä siis Ghoustin vanha ässä...
Leave a comment:
-
Ei ainakaan kovin herkästi, rouva viime syksynä ajeli Tuuliviiriltä reilun kilometrin ilman nesteitä kunnes tuli isompi risteys eikä tahtonut saada rattia kääntymään... onneksi tajusi stopata siihen.
Letku 60€, vaihtotyö marmorilla 600€ alennuksien jälkeen...
Johan näitä alkaa kertyä näille kulmille...
Leave a comment:
-
Onkos noissa EBC:n levyissä taipumusta vetää kieroksi? Juuri pari viikkoa sitten nimittäin laitoin auton mukana tulleet Ultimaxit alle kun entisillä levyillä meinasi paikat irrota hampaista jarruttaessa. Tietää vaan henkisesti varautua siihen jos on aihetta...
Ottaako ohjaustehostimen pumppu kuinka helposti kipeää kun se letku porsii? Tässä mun yksilössähän sekin on jo koettu entisen omistajan toimesta. Auto nimittäin "vinkuu" kylmänä, etenkin kun kierroksia on yli 2000 rpm. Kuulostaa vähän kuin olisi remmiahdettu, mutta vaimenee jonkin verran lämmetessään. Nesteet oli alarajassa kun tarkastin, mutta lisäsin ylämerkkiin eikä vaikutusta.
Leave a comment:
-
Jarrulevyistä suosituksia, jotka pysyis suorina? EBC:n turbogroovet on ainakin pois listalta. Myös isommat levyt kiinnostaa, jos saa adapterin avulla orkkis satuloille sopimaan.
Leave a comment:
-
Ei tuota kiristintä mikään pakko ole vaihtaa jos se ei pidä ääntä. Se on mekaaninen kiristin, eli momenttiavaimella käännät sen hihnaa vasten oikeaan kireyteen ja käännät lukituspultin siihen kiinni. Siinä kaikki. Keulan joutuu ottamaan huoltoasentoon että mahtuu.
Leave a comment:
-
Mitäs kaikkia osia tossa apulaitehihnan vaihdossa kannattaa vaihtaa? Katselin hieman osia etkasta ja sain seuraavanlaisen listan:
079903133R Kiristin?
079903341 idle pulley
079903137E Moniurahihna
Kukaan tehnyt itse ja tarkempaa tietoa osista? Kyseessä tosiaan B6 S4.
Leave a comment:
-
Ja ei se ketjun vaihto kuulu huolto-ohjelmaan, ketjuhan on ikuinen.
Tosiaan kun kone on kerran irti niin kaikki kuluva osa kannattaa vaihtaa, kytkimestä alkaen... itse ainakin näin tulen sitten joskus tekemään.
Leave a comment:
-
Ei mene ketjun vaan laahaimien takia vaihtoon. Yleensä siinä vaan vaihdetaan sitten kaikkea samalla kun on kone irti.
Leave a comment:
-
Kuuluuko tuo nokkaketjujen vaihto ihan huoltoohjelmaan nois B7 korisissa S4, tai muissa S4?
Joissain näytty vaihtavan jo 170 tkm paikkeilla ja se on minusta ketjulle helvetin vähän.
Eli onko joku noin arvio, missä kilsoissa se alkaa rallattamaan.
Leave a comment:
-
Edullista vaihteisto öljyä 6HP19A automaattiin. En ole moisesta merkistä ikinä kuullutkaan. Tilasin kuitenkin 20 litraa kokeeksi kun maksaa 1/5 Febin vastaavasta, puhumattakaan marmorin hinnoista. Saa nähdä minkälaista tavaraa sieltä tulee.
20 litran kannussa vielä edullisemmin.
Leave a comment:
-
Olisikohan kellään tarjota testiin/koeajoon b6 ässää kuopion seuduilla? Alkaisi poltella joku tuoreempi urssin tilalle ja vapari olisi halvempi pitää ehkäpä. Kiire ei ole, antaa kuumeen yltyä :)
Leave a comment:

Leave a comment: