Ei noissa myöhäisemmissä se jakopää ole niin arka, niissä kun on laahaimet jo valmiiksi metallirunkoiset, B6 arempi jakopääviolle. Viime viikolla omaan tehtiin jakopää ja onneksi tehtiin, alimmaisen ketjun laahain melkein poikki. Automaatitkin on tietääkseni ihan kestäviä jos öljyjä on joskus vaihdettu, toki noilla kilometreillä se ensimmäinen öljynvaihtokin on riski.
Toki tuon ikäiset on jo yksilöitä, vaikea sanoa näkemättä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Morjes! Eli olisi mahdollisesti yksi 2006 vuoden S4 B7 Avant kiikarissa, jolla ajettu n.230tkm. Tiptronic lootalla. Ilmeisesti jakoketju ongelmaa näissä koneissa? Tuohon ei ole ketjua vaihdettu, eli kannattanee suosiolla jättää väliin, kun kuitenkin alkaa jossain vaiheessa oireilemaan varsinkin näillä kilsoilla. Huollettu kuitenkin ihan kohtuullisesti ajallaan aina joko Audilla tai muulla esim. Vianor yms.
Tippilootallekkaan ei ilmeisesti ole mitään tehty, joten siinäkin voinee alkaa mekatroniikka/turbiini oireilemaan? Mitä mieltä olette, että kannattaako tällaiset kiertää kaukaa?Viimeksi muokannut TT-Fanaatikko; 6.2.2020, 19:09.
Leave a comment:
-
Ihanan halpaa on taas Ässäily. Joulun jälkeen alkanut ohjaustehostimen nesteen häviäminen ei loppunut painepuolen letkun vaihtoon vaan lopulta kelien kuivettua syylliseksi paljastui hammastanko, molemmilta puolilta puskee öljyä pihalle. Eikä tähän loppunut vikakohteet vaan pumppu oli ilmeisesti ottanut itseensä jo aikaisemmin kun paluuletku puhkesi. Sen verran kovaa ääntä pitää vaikka nestettä on tarpeeksi että pumppukin joutaa vaihtoon...
Paremmin asiosta perillä olevalta taholta sain kuulla arvauksen että tuo paluuletkun puhkeaminen on mahdollisesti syyllinen koko episodiin kun pääsi silloin ihan kuivaksi. Oletus että pumppu on silloin ottanut vahinkoa ja siitä irronneet metallihituset on ajan myötä kulkeutineet hammastangon tiiveisteisiin ja tehneet tehtävänsä. Toki eihän tuo mikään uusi auto enää ole että aikakin tekee tehtäviään.Viimeksi muokannut Paranormalix; 8.6.2018, 15:04.
Leave a comment:
-
Autofrenin liukuja siellä Fixuksella katseltiin ja katalogin mukaan olisi pitänyt käydä ässään, mutta olivat aivan eri kokoa. Pitää vielä tuolla koodilla käydä kysäisemässä, että oliko tämä jo mitä pyöriteltiin.
Leave a comment:
-
Fixus saa hankittua koodilla 610-D7196C jos yllä esitetty tuote olisi oikea, yhdellä tukkurilla tavaraa hyllyssä, hinta samaa luokkaa.
Leave a comment:
-
Tuossa ois: https://www.autonvaraosat24.fi/autofren-seinsa/8243731
Löyty kun haki kannakkeen numerolla.
Leave a comment:
-
Ei ollut Fixuksesta valitettavasti apua. Jotain liukuja sai kaivettua, mutta olivat väärän kokoisia ja katalogeissa kun ei näe kokoja, niin vaikeaa on. Pitää varmaan vaan yrittää suoristella noita vanhoja.
Vähän löytyy ulkomaisilta foorumeilta juttua ja ei niissäkään ratkaisua.
Leave a comment:
-
Guest repliedKysäse ihan paikallisesta Fixuksesta. Mulle ainakin on tullut tappeja moneen eri malliin Koivuselta.
Leave a comment:
-
https://spareto.fi/tuotteet/d7-044c-...per-repair-kit
Tuollainen löytyy, joka näyttäisi olevan sinnepäin, mutta jarrujärjestelmässä puhutaan Lucaksesta ja Ässässä TRW:n satulat takana. Budweg:kään ei tunne liukuja tai niiden korjaussarjaa takasatuloihin. Liukutapit ovat vääntyneet mutteripäähän nähden, mutta kuitenkin liukuvat ihan hyvin. Nyt vaan, kun satulat ovat pöydällä, niin olisi helppo uusia, jos saisi varmistuksen, että esimerkiksi nuo Spareton osat ovat oikeat.
Leave a comment:
-
Aika varmasti saa, koska muihinkin satuloihin saa. Katso esim Sparetosta.
Leave a comment:
-
Saako B6/B7 S4:n takajarrusatulan kannakkeeseen liukutappeja jostain? Siis muuten kuin ostamalla koko kannake?
Leave a comment:
-
Törmäsin tämmöiseen pakettiin, ainakin Lemförderin WebCatin mukaan oikeat palikat. Tuossa siis ylätukivarret.
Tuo Ebayn sopivuustaulukko väittää että eivät kävisi mutta tuolla Lemförderin WebCatissa taas väitetään että käy... Prkl näiden kanssa....
edit. ***tu näitä ulkomaalaisia, siellä Ebayn sopivuustaulukossa on kuitenkin b7 S4 ja RS4, pakko noiden on b6:seen käydä...Viimeksi muokannut Paranormalix; 5.6.2017, 23:40.
Leave a comment:
-
Itse vielä pähkäilen, että uusiakko kaikki kerralla vaiko vaan väljät, jotka minunkin tapauksessa on nuo yläpään varret.
Leave a comment:
-
Juu, tuohon samaan törmäsin itsekin, ainoastaan 034Motorsport tarjoaa pakettina omavalmistettaan. Lemförderiltä saisi kaikki erillisinä kun kehtaisi/jaksaisi/viitsisi kasata oman paketin. Taitaa vaihtua alkuun nuo ylätukivarret, siellä todettiin sen narinan lähteen ja alkavan väljyyden olevan.
Tiedä sitten minkälainen laadultaan tuo 034:sen paketti, suurin piirtein samoihin hintoihin tulee Amerikasta kuin erillisinä Euroopasta tilatut Lemförderit.
Leave a comment:
-
Itsellä samaa ongelmaa, ja kyselin Ojanperältä tukivarsia. Vastaus oli, että Lemförderillä ei ole valmista sarjaa ainakaan minun farkkuun. Yksittäisosista saivat kyllä kasattua paketin ja antoivat tarjouksen hintana päälle 800e.
Leave a comment:
-
Alkaa etupää narisemaan joten tukivarsiremonttiin seuraavaksi. Passaakos näihin samat varret kuin muihinkin, vähän ristiriitaista tietoa löysin eri verkkokauppojen sivuilta? Onko kenellä omakohtaista kokemusta ja voisi suositella jotain tai varomaan jotain? Nuo forumin aiheet tuli selattua läpi mutta sielläkin alkaa olla niin vanhaa tietoa että linkitkin on vanhentuneet ja antaa 404:sta...
Leave a comment:
-
Guest repliedJa yleensä halpa ja hyvä ei tule samassa paketissa.
Leave a comment:
-
Taitaa kaikki suomessa tarjolla olevat valmiit (ts. merkki-) putkistot olla sitä touhutonnin luokkaa tai päälle. Rapakon takaa jos tilaa niin siihen saa sitten kaikki tullit, alvit sun muut ihanuudet päälle, infernaalisista toimituskuluista puhumattakaan. Omaan autoon maksoi juurikin tuo Milltekin catback viime vuonna muistaakseni 1100e töineen ja osineen.
Leave a comment:
-
Oon katellu tässä jo tovin aikaa uutta putkistoa tohon omaan kotteroon, milltek on ollu ekana vaihtoehtona mutta köyhästä tuntuu kalliilta. Oisko ehdotuksia putkistosta joka olis hyvä ja kohtalaisen huokee hintanen.
Leave a comment:
-
Syksyisen abs-yksikön vaihdon jälkeen talvella alkoi ABS/ESP-valon syttymään satunnaisesti uudelleen. Ja talven loppua kohti aina tiheämmin. Armoton **tutus ja rahanmeno mielessä alkoi välittömästi. Tänään viaksi paljastui vikakoodien luvun jälkeen jarruvalokytkin, hinta tarvikkeena ~20€. Taidanpa avata konjakkipullon illemmalla...
Leave a comment:
-
Öljyn min valo nollaantuu jos avaa konepellin ja tulee uudestaan noin 100 km päästä, jos "vika" ei ole poistunut...
offtopic, on se vaan hienoa, kun nykyään se syttyy 5 000 km välein ;) mutta kyllä sitä äänimaailmaa ja vääntöä vaan ikävä on :)
Leave a comment:
-
Noh, "uusi" pumppu on jo postissa tulossa, hätäinen kun olen. Taitaa olla vielä samasta purkuautosta mistä tuli laturi pari vuotta sitten... ainakin kuvat näytti tutulta.
Leave a comment:
-
Guest repliedOlisihan tuon boksin voinut korjata puoleen hintaan.Alkuperäinen kirjoittaja Paranormalix Näytä viestiVanhan auton seuraava vika, abs-yksikkö menee vaihtoon. EI auttanut anturin vaihto ja kun johdotukset ovat mittauksien mukaan kunnossa ja anturi oikealla etäisyydellä kehästä niin taitaa olla ainoa vaihtoehto. Onneksi löytyi purkaamolta hintaan 400€, uuden alkuperäisen hinta ei houkutellut, 2700€. Olisihan siihen saanut korjaussarjaa vaatimattomaan hintaan 1200€... No, tuo 400€ silti halvempi.
Ihanan kallista tämä vanhoilla autoilla ajelu.
Leave a comment:
-
Omassa vaihtui venakopat nyt muovisiin. Nyt seuraillaan loppuuko hikoilu/vuoto.
Leave a comment:
-
Vanhan auton seuraava vika, abs-yksikkö menee vaihtoon. EI auttanut anturin vaihto ja kun johdotukset ovat mittauksien mukaan kunnossa ja anturi oikealla etäisyydellä kehästä niin taitaa olla ainoa vaihtoehto. Onneksi löytyi purkaamolta hintaan 400€, uuden alkuperäisen hinta ei houkutellut, 2700€. Olisihan siihen saanut korjaussarjaa vaatimattomaan hintaan 1200€... No, tuo 400€ silti halvempi.
Ihanan kallista tämä vanhoilla autoilla ajelu.
Leave a comment:
-
Kiitoksia avusta :) osanumerokin löyty tuosta kuvan työmääräyksestä.
Leave a comment:
-
Löysit ihan tyyppivian. Olikohan ne putket säiliöltä ohjausvaihteelle ja ohjausvaihteelta keulaan mitkä piti vaihtaa. Kyllä ne pystyy vaihtamaan itse, mutta väli on todella ahdas.
Risto lienee viimeisin joka pääsi tästä nauttimaan, sillä on ehkä osanumerot vielä tallessa.
Edit
Tässähän se. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho....php?p=1186806Viimeksi muokannut LauriJT; 31.8.2016, 22:34.
Leave a comment:
-
ohjaustehostaja
Moi. Osaako kukaan auttaa tällaisessa asiassa. Tänään sylkäs ohjaustehostajan öljyt pihalle,vika paikannettiin putkeen joka edestä katsottuna menee oikealla puolella runkoaisan vieressä ja häviää moottorin taakse lämpösuojan alle. Putki vuotaa jostain kohtaa sieltä lämpösuojan alta. Kiinnostas tietää mihin kohtaan putki johtaa ja onko miten helppo vaihtaa. Ite ainakin huomasin että tiloja ei liiemmin ole.
Leave a comment:
-
Kerran mulla myös tehnyt tuon, mitä Juho tuossa kuvaili. Tämä myös pitemmän siivun jälkeen motaria/maantietä. Muuten kyllä ollut ihan aiheellisia ilmoituksia öljyn vähyydestä. Venakopan tiivisteet myös täällä vuotaa ja suunnitelmissa on uusia venakopat jossain välissä, josko sen jälkeen tiivisteetkin pitäis paremmin.
Leave a comment:
-
Oma ässä teki myös muutamaan otteeseen samaa kuin Janilla. Öljyvalo, tarkistuksen perusteella riittävästi, aika tarkalleen 100km yhtenäistä ajoa ja taas valo tauluun, vaikka edelleen öljyä tarpeeksi. Lopetti tuon itsekseen ja syy jäi hieman mystiseksi.
Leave a comment:

Leave a comment: