Saa, mutta on hintava. Defalta löytyy letkuun asennettava vastus, mukana tulee joku läppäventtiilin tapainen estämään väärää kiertosuntaa, en muista onko siinä jopa pieni pumppu/ropeli. Vastussetti maksaa yli 300€ ja siihen tietty tolppasarja päälle.
Jari, mähän sanoin ettei niitä voi verrata saman päivänä toisiinsa ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6:sta (C5) ostamassa
Collapse
X
-
No voihan hitto, kävin sitten koeajamassa -01 4.2:n. Ja voihan pojat että oli makea peli! On tosiaan ihan eri auto kuin V6:set, dieseleistä nyt puhumattakaan. Alkoi ihan vähän himottamaan...
Mutta yksi kysymys vielä; tuossa ei ollut moottorinlämmitintä ollenkaan (ollut lämpimässa tallissa Saksasta tuonnin jälkeen). Saako tuohon V8:iin ylipäänsä tavallista (ja edullista) lohkolämppäriä, vai pitääkö asentaa jokin onneton säteilylämmitin tai tolkuttoman kallis webasto tms.?
Nimim: myyty mies
Leave a comment:
-
Automaatti-sedan ja kulutus oli minun ajossa alle 11. Ei ole minullakaan kevein mahdollinen tuo kaasujalka. Ei siell ihmeitä vuotojälkiä ollut, mutta oli joku ranettanut jotain tiivisteitä silikonilla. Uudet tilalle jakopäänremontin yhteydessä ja edelleen pitää. =)
Leave a comment:
-
Silläkin uhalla että huomenna alkaa, mulla ei vuoda öljyä. Jos vaihdon yhteydessä laittaa ylämerkkiin, niin kymppitonnin vaihtovälillä ei tarvi lisätä, vaihtessa ollaan alamerkillä. Ja mitään käryjäkään ei tule.
Jossain vaiheessa vuoti venakopan tiivisteet ja ehkä jotkut stefatkin, mutta vaihdon jälkeen, kunhan muistaa laittaa liimaa venakopan kulmiin, ei enää.
Ja manuaali bitukan kulutus 12,5 seka-ajossa kaupunki/maantie 50/50 kohtuullisen raskaalla jalalla. Kolmen vuoden keskiarvolukema.
Leave a comment:
-
Hinnoissa on toki eroa pk-seudun ja muun maan välillä. Näköjään 300-500e noille perustöille ja osille jotka kuuluvat aina remonttiin.
Loppuhinta muodostuu sitten sen mukaan mitä osia uusitaan/korjataan. Täysremontti/kunnostettu laatikko vaihtotöineen on siis sen n. 3ke.
Leave a comment:
-
Aika alakanttiin tuo Spertsan arvio laatikorempalle.
Lootan peruskorjaus (siis muukin kuin valve bodyn vaihto) maksaa edulliseksi todetulla Recrolla n.1800€ (5HP19)- 2150€(5HP24) alvin kera. Hintaan laskettu TNT rahti 250€ ja öljyt 150€.
Turbiinin vaihto kunnostettuun maksaa esim. Vantaan Erikoisautossa 1600-1800€ (hinta kysytty 2011 kesällä). Turbiiin osuus tuossa n.500€.
Recron hintaan pitää siis lisätä laatikon irroitus ja paikalleen asennus. Tuon voisi kuvitella tonnin verran kustantavan jos käyttää referenssinä Erikoisauton hintaesimerkiä.
Turbiinin saa hintaan 350€ Recrolta ja 500€ Jn-Tradingilta Turusta.
Mun laskupään mukaan siis lootaremppa, jossa kaikki työ teetetään ulkopuolisella jää maksamaan minimissään 3000€.
Toki jos lootarempalla tarkoitetaan vain turbiinin vaihtoa kunnostettuun (ei uuteen) jää "laatikorempalle" hintaa se reilu puolitoista tonnia.
Leave a comment:
-
Automaatin irrotus ja asennus sekä öljyt, suodatin ja tiivisteet n. 800e. Rempan kokonaishinta menee haarukaan 1500-3000e.
Kulutus omassa 2.8q tiptronicissa on maantiepainotteisessa seka-ajossa vähän päälle 11l/100km. Puhtaassa matka-ajossa 9-10l/100km.
Leave a comment:
-
S6 kansipahvien vaihdot lisättynä täydellisellä jakopääremontilla - hinnasto löytyy skannattuna ranetussaneerausketjusta.
e: Siis tuolta. Siinä on 140€ kansiin/jakopäähän liittymätöntä hommaa joka johtui jostain päin vittua asennetusta jälkiasennushälystä.Viimeksi muokannut hopsis; 14.9.2012, 07:24.
Leave a comment:
-
Venttiilikopan saa varmasti pitämään, kun laittaa tiivisteen kaveriksi riittävästi liimaa. Pelkän tiivisteen kanssa taitaa olla vähän tuuripeliä saako pitämään vai ei. Öljyinä itsellä on ollut 0W-40 Mobil1 New Life.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
Mitä noihin öljyvuotoihin tulee, niin aiemmin meillä ollut 2.4 ei vuotanut mistään mutta tää nykyinen 2.8 on kärsinyt venakopan tiivisteen vuodosta.
Sanoisin, että vaikka autoa pitäisi miten hyvin, niin tuohon ominaisuuteen ei voi paljon vaikuttaa.
Ellei se sitten oikeasti johdu vain ja ainoastaan huohottimen tukkeutumisesta, mikä ei itsellä ainakaan näyttäisi olevan syy.
Leave a comment:
-
Automaateissa hajoaa laatikko. Paljonko kustantaa laatikon irroitus, korjaus ja kiinnitys?
S6:ssa vuotaa kannentiiviste. Paljonko kustantaa remontti, jossa tuo ominaisuus korjataan?
Biturboon täytyy uusia turbot, paljonkohan tämä lysti maksaa?
Allroadiin uusi ilmajousitus, anyone?
Mitä noihin öljyvuotoihin tulee, niin aiemmin meillä ollut 2.4 ei vuotanut mistään mutta tää nykyinen 2.8 on kärsinyt venakopan tiivisteen vuodosta.
Sanoisin, että vaikka autoa pitäisi miten hyvin, niin tuohon ominaisuuteen ei voi paljon vaikuttaa.
Ellei se sitten oikeasti johdu vain ja ainoastaan huohottimen tukkeutumisesta, mikä ei itsellä ainakaan näyttäisi olevan syy.
Leave a comment:
-
Näissä kun on noita tyyppiominaisuuksia, jotka on kalliita korjata, niin olisi mielenkiintoista kuulla hintaa operaatioille. Ajatellaan sellainen keskivertoskenaario, jolloin perus-Pentti ajaa autonsa korjaamolle ja palaa hakemaan korjatun auton. Paja ei nyt välttämättä ole se merkkiliikkeen yhteydessä oleva, mutta ei kuitenkaan se työkaverin autotallikaan. Eli kiinnostaisi hinnat operaatioille oikeassa korjaamossa oikeaan hintaan.
Automaateissa hajoaa laatikko. Paljonko kustantaa laatikon irroitus, korjaus ja kiinnitys? -- Noin 3k€
S6:ssa vuotaa kannentiiviste. Paljonko kustantaa remontti, jossa tuo ominaisuus korjataan? -- Noin 4k€ Tässä yksi hinnasto jakopäineen
Biturboon täytyy uusia turbot, paljonkohan tämä lysti maksaa?
Allroadiin uusi ilmajousitus, anyone?
Mitään tarkkoja lukemia en odota, koska näissä asioissa on muutama muuttuja, mutta jos jollain on vaikka omakohtaista kokemusta, niin olisi mielenkiintoista kuulla hintahaarukkaa. Sen tiedän, että oman V6 TDI:n mukana tuli ~3k€ kuitti nokkaremontista jakopäineen moottorikoneistamolta, joten suunnilleen sen verran kyseinen perus-Pentti saattaa joutua tuosta maksamaan.Viimeksi muokannut Sound; 22.9.2012, 20:38.
Leave a comment:
-
Koska olet viimeksi tarkistanut öljyt... ;)
Minä en ota kantaa kun en ole kutoskoneista omistanut. Vuotakoon öljyä sitten, kasit vuotaa jähdytysnesteensä. Kumpiko sitten pienempi paha?
Leave a comment:
-
Juupaseipäs.. =)
Mulla on tallin nurkalla sitten se ainut, joka ei vuoda.
Leave a comment:
-
Koodi:Ei pidä paikkaansa
Ja tähän se hymiö joka ei naura yhtään.
Leave a comment:
-
Yleisin syy vuodoille taitaa olla huohotuksen tukkeutuminen, kyllähän se öljy tiivisteistä läpi tulee kun kampikammiossa on liikaa painetta. Huohotuksen korjaus ja venttiilikoppien tiivisteiden vaihto lopetti vuodot omassa V6:ssa, eipä se kyllä muualta vuotanut alunperinkään.
Leave a comment:
-
Ei. Tarkoitin juuri tuota. Yleistähän se taitaa kutosissa olla, mutta jos sitä on yhtään pidetty, on kutonen kone siinä missä muutkin.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja JassiJa V6 vuotaa aina jostain öljyä ;).
Leave a comment:
-
Monilla yhtiöillä on laskurit kotisivuillaan. Sinne vain näpyttelemään tiedot, niin eiköhän nuo suht sinnepäin osaa hinnan sanoa.
Leave a comment:
Leave a comment: