Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6:sta (C5) ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jassi
    vastasi
    Saa, mutta on hintava. Defalta löytyy letkuun asennettava vastus, mukana tulee joku läppäventtiilin tapainen estämään väärää kiertosuntaa, en muista onko siinä jopa pieni pumppu/ropeli. Vastussetti maksaa yli 300€ ja siihen tietty tolppasarja päälle.

    Jari, mähän sanoin ettei niitä voi verrata saman päivänä toisiinsa ;)

    Leave a comment:


  • AlliumPorrum
    vastasi
    No voihan hitto, kävin sitten koeajamassa -01 4.2:n. Ja voihan pojat että oli makea peli! On tosiaan ihan eri auto kuin V6:set, dieseleistä nyt puhumattakaan. Alkoi ihan vähän himottamaan...

    Mutta yksi kysymys vielä; tuossa ei ollut moottorinlämmitintä ollenkaan (ollut lämpimässa tallissa Saksasta tuonnin jälkeen). Saako tuohon V8:iin ylipäänsä tavallista (ja edullista) lohkolämppäriä, vai pitääkö asentaa jokin onneton säteilylämmitin tai tolkuttoman kallis webasto tms.?

    Nimim: myyty mies

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Automaatti-sedan ja kulutus oli minun ajossa alle 11. Ei ole minullakaan kevein mahdollinen tuo kaasujalka. Ei siell ihmeitä vuotojälkiä ollut, mutta oli joku ranettanut jotain tiivisteitä silikonilla. Uudet tilalle jakopäänremontin yhteydessä ja edelleen pitää. =)

    Leave a comment:


  • Ipsi
    vastasi
    Silläkin uhalla että huomenna alkaa, mulla ei vuoda öljyä. Jos vaihdon yhteydessä laittaa ylämerkkiin, niin kymppitonnin vaihtovälillä ei tarvi lisätä, vaihtessa ollaan alamerkillä. Ja mitään käryjäkään ei tule.

    Jossain vaiheessa vuoti venakopan tiivisteet ja ehkä jotkut stefatkin, mutta vaihdon jälkeen, kunhan muistaa laittaa liimaa venakopan kulmiin, ei enää.

    Ja manuaali bitukan kulutus 12,5 seka-ajossa kaupunki/maantie 50/50 kohtuullisen raskaalla jalalla. Kolmen vuoden keskiarvolukema.

    Leave a comment:


  • Spertsa
    vastasi
    Hinnoissa on toki eroa pk-seudun ja muun maan välillä. Näköjään 300-500e noille perustöille ja osille jotka kuuluvat aina remonttiin.
    Loppuhinta muodostuu sitten sen mukaan mitä osia uusitaan/korjataan. Täysremontti/kunnostettu laatikko vaihtotöineen on siis sen n. 3ke.

    Leave a comment:


  • Jassi
    vastasi
    Aika alakanttiin tuo Spertsan arvio laatikorempalle.

    Lootan peruskorjaus (siis muukin kuin valve bodyn vaihto) maksaa edulliseksi todetulla Recrolla n.1800€ (5HP19)- 2150€(5HP24) alvin kera. Hintaan laskettu TNT rahti 250€ ja öljyt 150€.
    Turbiinin vaihto kunnostettuun maksaa esim. Vantaan Erikoisautossa 1600-1800€ (hinta kysytty 2011 kesällä). Turbiiin osuus tuossa n.500€.

    Recron hintaan pitää siis lisätä laatikon irroitus ja paikalleen asennus. Tuon voisi kuvitella tonnin verran kustantavan jos käyttää referenssinä Erikoisauton hintaesimerkiä.

    Turbiinin saa hintaan 350€ Recrolta ja 500€ Jn-Tradingilta Turusta.

    Mun laskupään mukaan siis lootaremppa, jossa kaikki työ teetetään ulkopuolisella jää maksamaan minimissään 3000€.

    Toki jos lootarempalla tarkoitetaan vain turbiinin vaihtoa kunnostettuun (ei uuteen) jää "laatikorempalle" hintaa se reilu puolitoista tonnia.

    Leave a comment:


  • Spertsa
    vastasi
    Automaatin irrotus ja asennus sekä öljyt, suodatin ja tiivisteet n. 800e. Rempan kokonaishinta menee haarukaan 1500-3000e.

    Kulutus omassa 2.8q tiptronicissa on maantiepainotteisessa seka-ajossa vähän päälle 11l/100km. Puhtaassa matka-ajossa 9-10l/100km.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    S6 kansipahvien vaihdot lisättynä täydellisellä jakopääremontilla - hinnasto löytyy skannattuna ranetussaneerausketjusta.

    e: Siis tuolta. Siinä on 140€ kansiin/jakopäähän liittymätöntä hommaa joka johtui jostain päin vittua asennetusta jälkiasennushälystä.
    Viimeksi muokannut hopsis; 14.9.2012, 07:24.

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Venttiilikopan saa varmasti pitämään, kun laittaa tiivisteen kaveriksi riittävästi liimaa. Pelkän tiivisteen kanssa taitaa olla vähän tuuripeliä saako pitämään vai ei. Öljyinä itsellä on ollut 0W-40 Mobil1 New Life.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti

    Mitä noihin öljyvuotoihin tulee, niin aiemmin meillä ollut 2.4 ei vuotanut mistään mutta tää nykyinen 2.8 on kärsinyt venakopan tiivisteen vuodosta.
    Sanoisin, että vaikka autoa pitäisi miten hyvin, niin tuohon ominaisuuteen ei voi paljon vaikuttaa.
    Ellei se sitten oikeasti johdu vain ja ainoastaan huohottimen tukkeutumisesta, mikä ei itsellä ainakaan näyttäisi olevan syy.
    Omassa kulkineessa öljyvuodot loppui huohotinputken ja paksumpien öljyjen vaihdolla. Mobilen 5W-40:set vaihtui Valvolinen Maxlife 10W-40:siin. Nyt jakorempan yhteydessä suojat olivat täysin kuivat ja nokkien juurestakaan ei ollut öljyä valunut. Katsotaan mitä tapahtuu, kun talveksi vaihdan Teboilin 5W-40:set.

    Leave a comment:


  • A6tonen
    vastasi
    Automaateissa hajoaa laatikko. Paljonko kustantaa laatikon irroitus, korjaus ja kiinnitys?
    S6:ssa vuotaa kannentiiviste. Paljonko kustantaa remontti, jossa tuo ominaisuus korjataan?
    Biturboon täytyy uusia turbot, paljonkohan tämä lysti maksaa?
    Allroadiin uusi ilmajousitus, anyone?
    Pitää ostaa manuaali, 2.8, joka on siis vapari ilman ilmajousitusta :)

    Mitä noihin öljyvuotoihin tulee, niin aiemmin meillä ollut 2.4 ei vuotanut mistään mutta tää nykyinen 2.8 on kärsinyt venakopan tiivisteen vuodosta.
    Sanoisin, että vaikka autoa pitäisi miten hyvin, niin tuohon ominaisuuteen ei voi paljon vaikuttaa.
    Ellei se sitten oikeasti johdu vain ja ainoastaan huohottimen tukkeutumisesta, mikä ei itsellä ainakaan näyttäisi olevan syy.

    Leave a comment:


  • Sound
    vastasi
    Näissä kun on noita tyyppiominaisuuksia, jotka on kalliita korjata, niin olisi mielenkiintoista kuulla hintaa operaatioille. Ajatellaan sellainen keskivertoskenaario, jolloin perus-Pentti ajaa autonsa korjaamolle ja palaa hakemaan korjatun auton. Paja ei nyt välttämättä ole se merkkiliikkeen yhteydessä oleva, mutta ei kuitenkaan se työkaverin autotallikaan. Eli kiinnostaisi hinnat operaatioille oikeassa korjaamossa oikeaan hintaan.

    Automaateissa hajoaa laatikko. Paljonko kustantaa laatikon irroitus, korjaus ja kiinnitys? -- Noin 3k€
    S6:ssa vuotaa kannentiiviste. Paljonko kustantaa remontti, jossa tuo ominaisuus korjataan? -- Noin 4k€ Tässä yksi hinnasto jakopäineen
    Biturboon täytyy uusia turbot, paljonkohan tämä lysti maksaa?
    Allroadiin uusi ilmajousitus, anyone?

    Mitään tarkkoja lukemia en odota, koska näissä asioissa on muutama muuttuja, mutta jos jollain on vaikka omakohtaista kokemusta, niin olisi mielenkiintoista kuulla hintahaarukkaa. Sen tiedän, että oman V6 TDI:n mukana tuli ~3k€ kuitti nokkaremontista jakopäineen moottorikoneistamolta, joten suunnilleen sen verran kyseinen perus-Pentti saattaa joutua tuosta maksamaan.
    Viimeksi muokannut Sound; 22.9.2012, 20:38.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Koska olet viimeksi tarkistanut öljyt... ;)

    Minä en ota kantaa kun en ole kutoskoneista omistanut. Vuotakoon öljyä sitten, kasit vuotaa jähdytysnesteensä. Kumpiko sitten pienempi paha?

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Juupaseipäs.. =)

    Mulla on tallin nurkalla sitten se ainut, joka ei vuoda.

    Leave a comment:


  • Jassi
    vastasi
    Koodi:
    Ei pidä paikkaansa
    Pitää. Mulla on ollut niitä neljä. Kaikki ovat vuotaneet joko venakopista (jotkut tarviketiivisteet ei pidä kunnolla edes uutena) tai kampuran stefasta. Edellinen vuosi myös jostain koneen takana olevasta propusta tms anturista.

    Ja tähän se hymiö joka ei naura yhtään.

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Yleisin syy vuodoille taitaa olla huohotuksen tukkeutuminen, kyllähän se öljy tiivisteistä läpi tulee kun kampikammiossa on liikaa painetta. Huohotuksen korjaus ja venttiilikoppien tiivisteiden vaihto lopetti vuodot omassa V6:ssa, eipä se kyllä muualta vuotanut alunperinkään.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Ei. Tarkoitin juuri tuota. Yleistähän se taitaa kutosissa olla, mutta jos sitä on yhtään pidetty, on kutonen kone siinä missä muutkin.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Unohtuiko arto_s hyymiö?

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Jassi
    Ja V6 vuotaa aina jostain öljyä ;).
    Ei pidä paikkaansa.

    Leave a comment:


  • Sound
    vastasi
    Monilla yhtiöillä on laskurit kotisivuillaan. Sinne vain näpyttelemään tiedot, niin eiköhän nuo suht sinnepäin osaa hinnan sanoa.

    Leave a comment:

Working...
X