Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Avautumista Audin huoltohinnoittelusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ra.CE
    vastasi
    Itse käytin autoani ensihuollossa myöskin ja lasku oli jämpt 300 euroa. Mielestäni kohtuullinen hinta, sain myös sijaisauton jolla sitten sen päivän huristelin etteestakas. :)
    Ja paikkana Salon Traktoauto.

    Leave a comment:


  • Vesimies
    vastasi
    Vanhaan autooni (A3 -00 1.6) vaihdoin itse nokkaremmin plus muut sälät. Tarvikkeisiin meni noin 150e. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että on helppo homma, muutama pieni kikkailu ja kaikki oli taas uutta. Eli jos jollakin on tulossa vastaava remppa eteen, niin suosittelen tekemään itse. Kun kerran huoltamoiden hinnat on tällä mallilla... Niin ja tietääpähän ainakin että on tullut hyvin tehtyä, kun ite tekee.

    Leave a comment:


  • Sampa
    vastasi
    Täytyy avautua myös huoltohinnoittelusta. Oman rinkulanokan eka (30tkm) huolto, kustannusarvio eur 360. Paikkana Laakkonen Tampereella. Veloitus eur 328 nesteet täytettyinä. Kiitos - kelpaa!

    Leave a comment:


  • makinma
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Touniks Näytä viesti
    itellä toi jakopää kustantaa 300€ osineen/töineen..
    Käytin pitkästä aikaa Laakkosen palveluja kun tuo kampanja 300€ nokkahihnasta tuntui kohtuulliselta, mut eipä sen halvemmaks tullut kuin muissakaan paikoissa kun vähän muutakin pientä tehtiin.pikkupajoilla hinta arviot oli noin 550€ tienoilla.

    Eli apulaitehihnat ja muutama tiiviste niin tulee äkkiä iso summa 4 tiivistettä edulliseen 25€/kpl hintaa ja 4 o-rengasta reilu 5€/kpl, ja tietysti työ tiivisteiden vaihdosta 120€...

    tämän lisäksi kivä ylläri, eli vuosi sitten HLS-autossa vaihdettu nokkien välisen ketjun kiristäjä ääntele lämpöisenä tyhjäkäynnillä.ajo omalla vastuulla. ilmeisesti kertakäyttötavaraa...

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Ja tämä siis liikkumisturvan ehdoissa?

    Leave a comment:


  • Olmi
    vastasi
    pitäisi käyttää kone päällä vähän aikaa ja sammuttaa ja sitten katsoa tikusta että saa tuon tason luotettavati selvitettyä.
    Noin ne mun autolle teki kun oli öljynvaihdossa, eikä ollut edes merkkiliike, vaan osaava paikkakuntalainen pieni korjaamo, jota tuen mieluusti hyvästä ja osaavasta työstä, sekä harvinaisesta asiasta, jonka jotkut muistaavat asiakaspalveluna.

    Leave a comment:


  • ommiK
    vastasi
    Omaan episodiin yllä vielä sellainen jatko että lauantaina pääsin 100 km Helsingistä kun FIS kirkui että lisää öljyä, ja joo, oli se MIN-merkissä. Onneksi oli kontissa puolikas, jolla pääsi taas jatkamaan.

    Tänään vielä Centerissä kertakäynti, halusivat tarkistaa ettei se vuoda mistään. Ei vuotanut, joten oli tyhjennetty sitten liikaa. Tähän oli olemassa tekninenkin selitys mutta pointti on ilmeisesti se että pitäisi käyttää kone päällä vähän aikaa ja sammuttaa ja sitten katsoa tikusta että saa tuon tason luotettavati selvitettyä.

    Onpahan taas säätöä.

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Ei tarvitse teettää merkkiliikkeessä, vielä. Katsotaan nyt poistuuko tuo poikkeus EU-tasolla,
    mutta jos se poistuu niin se on vasta kesällä 2010. Kun nyt kaikkien netti-vetoomusten
    allekirjoittaminen on niin in, niin siitä allekirjoittamaan.

    Kleen autoteollisuus-lobbaajat.

    edit: Äähh.. Tuo liikkumisturva on sitten eri asia, hosuin taas. Liikkumisturva taitaa olla sopimusasia audin kanssa?

    edit2: Tuosta poikkeuksesta ketju: http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?p=532022
    Viimeksi muokannut haraldh; 29.1.2009, 10:06.

    Leave a comment:


  • hookoo_
    vastasi
    Varasinpa tuossa pikkukolmoselle LL-huollon ja kustannusarvio jakopääntöineen ja osineen 690 ernestiä. Onko kallis, vai tuntuuko vaan siltä? Ensimmäistä kertaa kun näinkin uutta autoa huollattamassa...
    Itse käytin myös kolmosen LL-huollossa ja jakopäänrempassa tuossa kesällä ja noilla hujakoilla se Audi centerissä muistaakseni pyöri.

    Leave a comment:


  • Matts
    vastasi
    96 tkm LL -huolto Lohjan Autolassa, 234 euroa. Omat esp-öljyt, liikkeestä suodattimet ja jarrunesteet.

    Leave a comment:


  • +RISU
    vastasi
    Varasinpa tuossa pikkukolmoselle LL-huollon ja kustannusarvio jakopääntöineen ja osineen 690 ernestiä. Onko kallis, vai tuntuuko vaan siltä? Ensimmäistä kertaa kun näinkin uutta autoa huollattamassa...

    Leave a comment:


  • Hekxalite
    vastasi
    Ja kun tuolla sanottiin siitä, että pitää olla koulutus kohdallaan asentajilla, niin itselle on jäänyt kuva, että nykyajan asentajat eivät osaa tehdä mitään jos ei testeri näytä autossa vikaa olevan. Puhumattakaan siitä, että ne tarkistuskohteet mitä esim. huolto-ohjelmassa on, käytäisiin ihan aikuisten oikeasti läpi eikä vain laitettaisi rukseja paperiin....
    Tuohon jälkimmäiseen en ota kantaa mutta sanotaan että joka ammattikunnasta löytyy niitä niin sanottuja mätiä omenoita, joita ajaa tämä nykyinen merkkiliikkeissä vallitseva provisiopalkkaus eli tee enemmän rahaa talolle niin saat enemmän itse. Tämä ikävä kyllä näkyy nimenomaan huolloissa joissa kiinteät ohjeajat ja hinnat. Itse olisin kiinteiden tuntipalkkojen kannalla koska laatu paranisi todennäköisesti ja autot tulisivat ns. kerralla kuntoon.
    En kuitenkaan menisi yleistämään etteivät asentajat osaa tehdä mitään jos ei testeri näytä vikaa. Testeri ei kuitenkaan suoraan näytä viallista osaa vaan seurauksen.
    Hankalaahan se nykyään on suhteellisen ison elektroniikka määrän ja väylätekniikoiden takia mutta asiansa osaa diagnostiikkamekaanikko tai autosähkömekaanikko pystyy myös tähän. Tämän takia niitä autosähkömekaanikon papereita ei saa enää ammattikoulusta vaan käydään ammattitutkintona työn ohella.
    Merkkiä mainitsematta väylät aiheuttavat esim. sellaisia vikoja että autosta katoaa tehot ohituksessa, syynä tähän on että laitetaan vilkku vasemmalle ja kun takavalojen pohjassa on maadoitus vika tämä aiheuttaa väylään häiriö jännitettä ja auto rupee nykimään ja tehot häviää...tehot tulevat samantien takaisin kun vilkun nappaa pois päältä...tämäkään vika ei aiheuta mitään testerillä nähtäviä vikakoodeja.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Jos jotain positiivista hakee niin AC on ilmeisesti oppinut jotain siitä ajasta kun ensimmäisen viestin kirjoitin.. Siis siinä suhteessa että kuinka asiakas saadaan tyytyväiseksi tehdyn virheen takia. Tai no, eihän mulla ollut varsinaista virhettä tapahtunut, hintahan se oli joka syletti minua..

    Leave a comment:


  • ommiK
    vastasi
    Update: 737,- oli lasku.

    Sitten: on olemassa tuota vuosimallia kahdella öljytilavuudella, 8.5 l ja reilu 6. Mulla on se pienempi. Arvatkaa kuinka paljon öljyä oli kaadettu koneeseen ja oliko rasva-apina katsonut öljyntason tikusta ennen luovutusta?

    Lopputulos: kävin tänään tyhjennyttämässä pari litraa öljyä ja saan tilille palautuksena rahat kaikista öljyistä, luokkaa 150€.

    Huoh.

    (Ja paikka AC Espoo...)

    Leave a comment:


  • obsi
    vastasi
    Tuosta LL-huollon hinnoittelusta vielä, käytin omani tänään 100tkm LL-huollossa. Maksoi 456e ja risat. Tosin siinä oli mukana myös eberin purku/putsaus joka vei jo pelkästään toista sataa. Suht halpa taas Suomen Autohuollolla.

    Vielä jäi odottamaan vaihdelootan litkujen vaihto, kun eivät tienneet, että mitkä litkut sinne kaadetaan sisään. Toista huoltoaikaa odotellessa.

    Leave a comment:


  • Kartza
    vastasi
    Huollolle: Viestini tarkoitus ei ollut arvostella ketään henk. kohtaisesti eikä laajemminkaan. Pelkkää positiivista palautetta huollosta! Auto vaihtuu ehkä ennen seuraavaa huoltoa siksi viimeinen kerta.

    Hihnanvaihto, haldex öljyt, longlife huolto ym. pikkuosaa tehtiin/vaihdettiin autoon.

    Leave a comment:


  • TTH-80
    vastasi
    Mitäs kaikkea tuolla euromäärällä sai?? Traktoautossako kävit??

    Leave a comment:


  • Kartza
    vastasi
    Hain äsken kolmosen 180k huollosta. Ovesta sai poistua 1200? lasku kädessä, jossa oli jo "hyvät alennukset" :) Saipa audi nauttia viimeisestä merkkihuollosta.

    Leave a comment:


  • Jari74
    vastasi
    Kohtuuhintaisia paikkoja löytyy kyllä. Kirkkonummen seudulla asuville voin suositella perushuoltoihin Carmax nimistä puljua. Mukavaa/asiantuntevaa porukkaa. Tuntihinta kohtuullinen ja hinta-arvio pitää kutinsa. Kokemuksia melkein koko audin A malliston huolloista (3,4,6 ja 8)

    Leave a comment:


  • Onroud
    vastasi
    Saat sinä Toni maksaa huolloistasi niin paljon kuin tykkäät!

    Euron myötä ihmisten rahan arvo on vain sumentunut kun yli 100 euron tuntilaskutukset eivät tunnu missään.. Tai sitten on liikaa rahaa en tiedä..

    Kyllähän pääkaupungiseudulla on erittäin kohtuu hintaisia korjaamoita.

    Leave a comment:

Working...
X