Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sähköautot ja tekniikka, merkistä riippumaton jutustelu.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Meidän kylän Juustoportin Kempowerasemat on katoksen alla.

    Comment


      Niin, onhan ne bensapumppujenkin tankkauskentät katettu, voisi kai olla joku katos siinä sähkärin laturien ja ruutujen päällä ettei tarvi sateessa ährätä sähkökaapelien kanssa. Ehkä se on seuraava kilpailuvaltti siinä vaiheessa kun laturit on jossain vaiheessa parin vuoden sisällä yleistynyt sen verran että pelkkä latausmahdollisuus ei enää ole mikään syy suosia jotain tiettyä kauppaa tai liikenneasemaa.

      Comment


        Kävin hakemassa kahvin Lahden mäkkäristä ja jalkauduin autosta katsomaan millainen tuo Kempowerin tehokaappi oikein on. Kuten alla olevassa videossa Kempowerin setä esittelee kaappia, niin tosiaan siinä on vain suodatin ovessa ja tehomoduuleissa tuulettimet. Luulisi että kun tuo on päältäpäin asiakkaalle brändätty, niin ei ole suunniteltu laitettavaksi piiloon minnekkään ilmastoituun koppiin, katoksen voisi laittaakkin. Amerikkaan, keski/etelä-eurooppaan jne luulisi tarvitsevan ilmastointikoneen tuollaiseen pömpeliin jos meinaa pitää lämmöt kurissa. Tietysti kun noi ilmastointikoneet maksaa tonneja niin ei niitä turhaan ole suomimalleihin laitettu.



        Upotetun videon on tarkoitus hypätä kohtaan 9:16. Tässä siihen suora linkki: Kempower pikalatausjärjestelmä Osa 2/2: Pitkä esittely - YouTube

        Aiemmin ketjussa oli juttua Tesla-latureista ja siitä montaa autoa ne lataa ja millä teholla. Niillä vaan taitaa olla piilossa nuo tehokaapit että arvokilvestä näkis kokonaistehon, tais olla Tesla-Björnin jossain videossa ihan taivasalla ja esillä nuo tehokaapit niin pystyi lukemaan arvokilvet.

        Kempowerilla siis 300kW tuo ulostuleva teho.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
          Niin, onhan ne bensapumppujenkin tankkauskentät katettu, voisi kai olla joku katos siinä sähkärin laturien ja ruutujen päällä ettei tarvi sateessa ährätä sähkökaapelien kanssa.
          Joo, tuo Juustoportin latauasemakatos on sen verran lyhyeksi tehty, että sateella ährätessä maksua ja autoa lataukseen, räystäältä valuu vesi suoraan niskaan.

          Comment


          • Kun nuo latauspisteet heitetään jälkikäteen jonnekin asfaltin reunaan, niin aika lailla säiden armoilla ne siinä toimii. Parkkihalleissa tuskin tulee ongelmaa jäähdytyksen tai lumen kanssa. Kun uusia asemia suunnitellaan, niin varmaankin osataan sijoittaa latauspisteet fiksummin. Nyt niitä kuitenkin paiskotaan miten sattuu. Talvella sitten kontataan lumipenkkojen keskellä ja toivotaan, että letku riittää.

            Comment


            • "Teslasta poistettiin nopeudenrajoitin. Testikuljettaja ylsi lopulta nopeuteen 216 mph, joka vastaa suunnilleen nopeutta 348 km/h."

              https://www.is.fi/autot/art-2000008926156.html



              Comment


                Parempi video, josta näkee mm. mailin ajan ja loppunopeuden. Alkupään kiihdytys aika heikko, kun ilmeisesti siis nopeusnäytön näkymisen vuoksi ei ollut se nopein launch-tila käytössä.
                 

                Comment


                  Onneksi ei oo mitään isompaa sähköautoallergiaa tai toisaalta teslalaseja päässä niin voi todeta että kyllähän tuo aika kivasti kipittää.

                  Comment


                  • Näköjään näin kesällä onnistuu 500km:n ajo yhdellä 20min/16.5kWh latauksella. Rukalle meno vaatii vielä 30-40min latauksen siihen päälle. Lähtiessä 64kWh:n akku ilmoitti rangea 496km:ä. Ei ihan pitänyt paikkaansa. 15.5kWh/100km:ä keskikulutuksella atk:n mukaan.

                    Comment



                    • Tänään tuli oltua kaverin kyydissä, kun oli ostanut uuden i4 M50:sen. Oli vaihtanut -18 Panameran siihen. Tuntui oikein hyvältä autolta sekin.






                      Comment


                      • Kävin koeajolla ja samalla hieromassa kauppoja Ioniq 5 2023 nelivedosta. Niiden toimitus "pitäisi" olla huhtikuussa. Nykyisestä kulkineesta eivät uskaltaneet antaa vaihto tarjousta, kun eivät osanneet ennustaa auton arvoa ensi keväänä. Nyt olisi kyllä kelvannut heti.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viesti
                          5.3. Olin laittanut tänne että hommasimme golfin. Nollasin tripin ostaessa. Eilen mittariin töistä kotiin saapuessa pyörähti 5070km. Eli noin 30tkm/vuosi tahdissa mennään ainakin näin työssä käynti kuukausina.
                          Ja eilen tullut 10 000km Golfiin metrejä meillä olon aikana.

                          Comment


                            i3 ollut melko tarkkaan 3 vuotta ja 60 tkm on tullut kilometrejä.

                            Comment


                            • Nykyinen rakkine ollut lähes 8 kuukautta ja 18 tkm:ä napsahtaa viikonloppuna mittariin. Ongelmatonta ajamista. Kovasti kutittelisi vaihtaa -23 mallin neliveto 325hv Ioniq 5:seen, mutta en ole vielä "uskaltanut" tilata. Katsotaan miten käy...

                              Comment

                              Working...
                              X