Onkos tuossa muuten parannettu äänieristystä perus kolmoseen verrattuna kun hiljaiseksi kehut? Itse olen ajellut about viidellä eri kolmosella ja rengasmelun suhteen en voi kyllä hiljaiseksi kehua oli rengastus mikä tahansa :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS 3
Collapse
X
-
Kiitti Niko, katotaan nyt mitä tälle tapahtuu... ;)
Juice, sanotaanko nyt näin, että en olisi edes ottanut navia vaikka ois saanu tyyliin ilmaseks. Haluan oikeasti hyvää äänenlaatua, en orkkisskeidaa(anteeksi jos loukkaa jotakuta, mut näin se vaan on). Autoon tulee Alpinea, ehkä Braxia + sun muuta laatukamaa. Alpinessa samassa myös navi http://www.audiohellman.fi/alpine/dv...imet/ina-w910r ym. tarvittavat ominaisuudet.
Penkit olisin ehkä ottanut, jos ne olis saanu nahkaisina johonkin about 2000-3000€ väliin, nyt se paketti ois tullu maksamaan yli 12000€. Ja tykkään kyllä kovasti myös noista sähkösäädöistä ja siitä että penkeissä on oikeasti myös pääntukea pitkille matkoille.
hookoo_, tuota en tiedä, mä vertaan nyt Evoon ja siihen verrattuna tuo on aika hiljainen. Enkä mä muutenkaan kuuntele renkaita ym. ääniä vaan kyllä musiikki soi sen verran kovaa, ettei nuo melut Suomen nopeuksilla haittaa tippaakaan. Vielä massaus ja ainakin etuovien äänieristys niin hiljenee vielä paljon lisää. Eikä nuo uudet contitkaan kuulosta kovin meluisille...
Vielä kun vaan löytäs jostain roiskeläpät, saako S3:seen orkkiksia, jos ne sais muokkaamalla tuohon. Surkeaa kun ei Audilta löydy tuohon suoraan sopivia. :(
Comment
-
Kolmoseen jos haluaa oikeasti hyvän äänentoiston niin oikea ratkaisu on nimenomaan jälkikäteen rakentelu. Orkkis Boset eivät ole kovin kummoiset. Huonothan nuo normipenkit eivät ole, sähkösäätö kun tuo myös etureunan korkeussäädön, ilman sitä ainakin itsellä jää reisituki vajaaksi.
Roiskeläppiä ei taida kyllä S3/RS3:een olla orkkiksena.
Comment
-
Näin on ja sama pätee varmaan 90% autoissa.Alkuperäinen kirjoittaja MattiRKKolmoseen jos haluaa oikeasti hyvän äänentoiston niin oikea ratkaisu on nimenomaan jälkikäteen rakentelu. Orkkis Boset eivät ole kovin kummoiset.
Tuokin niin totta...Alkuperäinen kirjoittaja MattiRKHuonothan nuo normipenkit eivät ole, sähkösäätö kun tuo myös etureunan korkeussäädön, ilman sitä ainakin itsellä jää reisituki vajaaksi.
Mikähän idea tässä on, kalliita autoja ja heti pitäs pistää kyljet pilalle...???Alkuperäinen kirjoittaja MattiRKRoiskeläppiä ei taida kyllä S3/RS3:een olla orkkiksena.
Comment
-
Todellakin. On meinaan pieni miinus noiden ulkonäköseikat sen rinnalla, jos parin vuoden kuluttua on jo kyljet kiveniskuilla. Ja kyllä rapakin lentää mukavasti(tuli jo huomattua sateella). :( Jostain tuohon ois läpät saatava tai sit ne on tehtävä itse(siinä kiinnitys on se vaikein juttu toteuttaa kunnolla).Viimeksi muokannut 8866; 16.7.2011, 11:09. Perustelu: ^ei käytetä ko. merkkiä täällä, quote on tarvittaessa sitä varten.
Comment
-
Sitä ajoin tuossa takaa että aika vähän niille läpille on tarvetta ja siksi varmaan niitä ei edes myydä orkkiksena. Omassa läpättömässä kulkineessa on ainakin helmat ja kyljet ihan hyvässä kunnossa vaikka onkin ajettu jo 6 vuotta ja 130tkm ilman roiskeläppiä, aika paljon myös soralla ja kaikki talvet nastarenkailla. Jos helmoja ja ovien alareunoja haluaa enemmän suojella niin itse laittaisin kiveniskusuojakalvot.
Comment
-
Kyl mun ajolla ainakin tulee iskuja, vaikka en aja oikeastaan juuri ikinä hiekkateitä. Ja on muuten todella paljon kiinni rengastuksestakin, ET ja leveydet ratkaisee. Ei varmaan vakiokindereillä mitään ongelmia. Läpät joka tapaukses hankin, kyl ne niin paljon säästää autoa ja helpottaa elämää.
Comment
-
Itse ainakin olen huomannut roiskeiden lisääntyneen kyljissä huomattavasti sen jälkeen kun vaihdoin alle uudet, leveämmät kesärenkaat. Vanhat olivat 205/55/R16 (7,5" leveillä vanteilla ET47) ja uudet ovat 225/40/R18 (8,5" leveillä vanteilla ET30). Eli leveys ja ET todellakin vaikuttaa siihen, kuinka paljon roiskuu.
Comment
-
-
Samaa muistelin minäkin, tästä kärrystä taisi olla kysymys:S2 coupeen aikanaan joku MTM tai joku toinen viritysputiikki oli laittanut samalla systeemillä. Asiassahan ei ole mitään sen ihmeellisempää, leveämpää kumia sinne missä pitoa tarvitaan. Monet takavetoiset tarvii sitä taakse. Tuotantoautossa toki ennenäkemätön ratkaisu.
MTM-artikkeli
Lehtijuttu 1
Sport Auto 6/1994, sivu 1
Sport Auto 6/1994, sivu 2
Kyllähän se RSR ihan kiitettävästi poistui. Rengaskoko edessä 265/35/17 10-tuumaisilla vanteilla ja takana 235/40/17 joko 8- tai 8.5-tuumaisilla, lähteestä riippuen. Nuo kolmipuolaiset vanteet ovat ainakin meikäläisen makuun todella hirveän näköiset.
Comment
-
RNS-E 2010 on ihan oikeesti laatukamaa. Et varmasti kuulisi eroa. Nuo jälkiasennus joulukuuset on vaan niin jäätävän tyylittömiä, että ei vaan millään sovi keskikonsoliin. Mutta makuasioista ei voi kuin kiistellä :)Jsanotaanko nyt näin, että en olisi edes ottanut navia vaikka ois saanu tyyliin ilmaseks. Haluan oikeasti hyvää äänenlaatua, en orkkisskeidaa
Se on se loppupää, mikä enemmän vaikuttaa siihen äänenlaatuun, lähinnä kaiuttimet, niitä vois ehkä haukkua orkkisskeidaksi, mukaanlukien Bose.
Comment
-
Jaa, vai oot sitä mieltä? No sehän nähdään ku vaihdan ensin vain Alpinen soittimen, muut vermeet tulee myöhemmin. Olen satavarma että huomaan eron. Ja jos susta 7" näyttö on joulukuusi, sithän orkkissoittimen yksinkertaisine näyttöineen pitäs olla antiikkia. Ja tuo ei toista DVD:tä, ei ohjaa prosessoria jne. Syitä on varmaan kymmeniä, miksi nuo orkkispaskat ei kiinnosta tippaakaan.
Kyllähän tämä on oikea joulukuusi :)
http://www.audiohellman.fi/uploads/c...agl_sh_RGB.jpg
Comment
-
Ne on ne muut vermeet, mistä huomaat äänenlaadullisen eron. Sullahan ei ole RNS-Etä, joten vertailua et oikein voi tehdä. Oikeastaan äänenlaadun erotkin on makuasioita. Olen noita kaikenlaisia soittimia purkanut ja korjaillut, yleisestiottaen jälkiasennusvehkeissä valmistuksen laatu vaihtelee ennemmän kuin orkkisvehkeissä.muut vermeet tulee myöhemmin. Olen satavarma että huomaan eron.
Et ole ilmeisesti ole tutustunut oikeasti RNS-Ehen ja sen mahdollisuuksiin.
RNS-E:n saa laittettua DVD soittimen. RNS-Essä on itsessään prosessointia äänelle....
RNS-Essä jään vain kaipaamaan kosketusnäyttöä ja kameratolppahälytyksiä. Kaikki muu tarpeellinen löytyy tai voi lisätä jälkikäteen.
Ei toi Alpine oikein Audin keskikonsoliin istu, ehkä johonkin japsiin, mutta makuasioita edelleen.
Meni vähän OT:ksi.
Comment
-
Niinku jo sanoin, tämä nähdään. Soittimissa on oikeasti heirveitä eroja ja orkkissoittimet ei todellakaan ole sieltä parhaasta päästä, vaikka ne ois mallia jumala RNS-E.Alkuperäinen kirjoittaja amalinNe on ne muut vermeet, mistä huomaat äänenlaadullisen eron.
Miksi eivät sit poppikisoissa käytä orkkissoittimia????
Ei toi Alpine oikein Audin keskikonsoliin istu, ehkä johonkin japsiin, mutta makuasioita edelleen.Alkuperäinen kirjoittaja amalinRNS-Essä jään vain kaipaamaan kosketusnäyttöä ja kameratolppahälytyksiä. Kaikki muu tarpeellinen löytyy tai voi lisätä jälkikäteen.
Kosketusnäyttö on tätä päivää, joten jo tuon puuttumisen takia orkkis on antiikkia. Ja todellakin ulkonäköseikat on makuasioita, olet kyllä ensimmäinen jolta kuulen ettei tollanen Alpinen kalliimman hintaluokan isonäyttöinen(vain siis muutama näppäin näkyvillä) soitin ei sopisi johonkin autoon. 100-200€ pilipalisoittimet on sit asia erikseen.
Comment
-
Moni ei oikeesti ymmärrä noiden orkkissoittimien sielunelämää. Harhaluulo, ettei mitään saa kytkettyä. Ja jos kattoo noita kisoja, niin yleinen suuntaus on aika japsijoulukuusipainotteinen, niin orkkis ei vaan hot niin HOT ja COOL, mutta oon todennu aikasemminki, et tyyliä ei saa rahalla :)Miksi eivät sit poppikisoissa käytä orkkissoittimia????
Oon monet jumala RNS-E:t asentanu sen takia, että noi jälkiasenteiset ei sovi auton omistajan mielestä muuhun keskikonsoliin. Mittariston infonäytön yhteensopivuuden menettää myös jälkiasenteisessa.olet kyllä ensimmäinen jolta kuulen ettei tollanen Alpinen kalliimman hintaluokan isonäyttöinen(vain siis muutama näppäin näkyvillä) soitin ei sopisi johonkin autoon.
Mut ei siinä, hyvä systeemi tulee varmasti, siitä ei ole epäilystä. On toi nyt kuitenkin varmaan parhaimpia jälkiasenteisia. Ihmetytti vaan orkkiksen täydellinen aliarviointi, kun et selkeesti sitä tunne. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
Comment
-
Ei ainakaan mustassa näytä noin pahalta livenä tarkastellessa.Alkuperäinen kirjoittaja 2002rs Näytä viestiIlmeisesti kuvakulmasta johtuu keulan venähtämis efekti?
Comment
-
Kyllä oma naama oli ainoa venähtänyt kun tätä livenä ihmettelin :)Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viestiKomee laita tuo RS3, mutta (aina pitää olla mutta) jotenkin tuo keula näyttää "naama venähtänyt" tyyliseltä valkoisessa kuosissa. Tai sitten vain on kuvattu huonosti ;)
Edit: Ai kato tää aihe oli jo käsitelty :D
Comment
-
Naama venähtänyt, heh...Huono kännykkäkamerakuva voi tietenkin jollain tavalla vääristää, mutta ainakin omasta mielestä keula os paljon "tylymmän" näköinen ilman kilpeä(tämä siis positiivista). No makunsa kullakin, minusta normiautojen "smile" ei ole positiivista. :) Tässä tapauksessa.
mjkr, missäs olet muka mustan nähnyt kun Suomessa 2 RS3:sta, toinen on valkoinen(mun) ja toinen on punainen(lehdistäauto)...?
Comment
-
Saksankilpinen oli tuossa paikallisen Shellin pihassa, vieressä valkoinen RS5 ja ilmeisesti samaan porukkaan kuului myös Q7, jonka perässä nälkävuoden mittainen Kabe.Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viestimjkr, missäs olet muka mustan nähnyt kun Suomessa 2 RS3:sta, toinen on valkoinen(mun) ja toinen on punainen(lehdistäauto)...?
Comment
-
Täällä on aika paljon kateellisten panetteluja seassa.
Pekka, erittäin komea pirssi! Me köyhät voidaan vain kuolata ja nähdä unia.
Sekä tykkään kuulla mihin suuntaan tuo on menossa. Roiskeläppiä ei kannata hirveästi murehtia. Kannattaa löytää joku osaava kaveri/paja, joka vaikka muokkaa jostain muusta audista läpät sinulle. En tarkoita mitään poraruuvi+puukko patentteja. Parit ei autoon kuuluvat roiskeläpät olen nähnyt, joista ei olisi koskaan uskonut ettei ne olisi auton originaalia osaa.
Comment

Comment