Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS 3

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    On joo maahantuonnin auto. Ei vielä kierräkään eli vielä ei pääse ihailemaankaan. Sisäänajokilsoja vasta ajetaan.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja ee-2 Näytä viesti
      Sisäänajokilsoja vasta ajetaan.
      Lue: myyjät runnuttaa sitä kuin markan hu... hupiajoneuvoa :P

      Comment


        Ja asiakkaat ja "asiakkaat" jatkaa samaa linjaa heti kun on mahdollisuus.

        Comment


        • Ja joku sitten ostaa ja myy aikanaan tämän kehuskellen auton olleen maahantuojan esittelyautona ikäänkuin se olisi jotenkin hyväkin asia em. asiat huomioonottaen.

          Comment


            parempi vaan, että saa kunnolla runtua heti "käyttöautonakin"... kuinkahan moni 2.0TFSI olisi pelastunut ilman hissuttelua ;)

            Comment


            • Suosittelen käväisemään Ingolstadtin tehdaskierroksella, niin näkee miten noi saa monoa suoraan linjan päästä. Heti kun liukuhihna pysähtyy, tyyppi puikkoihin, kone tulille ja rajottajaa vasten ulos hallista :-)

              Comment


              • Koeajoaika varattu.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                  Ja asiakkaat ja "asiakkaat" jatkaa samaa linjaa heti kun on mahdollisuus.
                  Joku teini vetää sen kuitenkin puun ympäri ennen Juhannusta. Niin kuin ne yhdet sankarit muutama vuosi sitten Käpylässä. Vaikka ei tainnut olla S3...

                  Comment


                  • Pekka laittaa tilauksen sisään....

                    Comment


                    • Eipäs hoppuilla. :D Katotaan nyt eka, miltä tuo tuntuu. Tällä hetkellä ei sportback nappaa yhtään, ku justhan mulla oli RS3 SP. :)
                      Sedania odotellessa...
                      Lähinnä kiinnostaa ajettavuus/fiilis vs 8P RS3 ja varsinkin tuohon omaan nykyiseen.

                      Comment


                      • Pekalta tulee varmaan tänne kommentit kun auto on testattu. Ois kiva sun suunnalta lukea kun omaat hyvin vertailupohjaa.

                        Comment


                        • Juu, kirjotan kyllä fiilikset, mutta jouduin peruu ajan nyt maanantailta niin seuraava mahdollisuus vasta 8.7. :(
                          Noista pikku RiSoista hyvä ottaa vertailut, pitäs vaan jossain päästä kokeilee "reilummin". :)

                          Comment


                          • No odotellaan heinäkuun alkuun rapoa, toki joku muukin voi ehtiä kirjoittaa tänne fiiliksiään kokeiltuaan laitetta.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viesti
                              Noista pikku RiSoista hyvä ottaa vertailut, pitäs vaan jossain päästä kokeilee "reilummin". :)
                              Tuli eilen tämä sininen vastaan Vantaan Vaaralassa. "Reilumpi" kokeilu jollain menossa, kun tuli toista markkaa lasissa vastaan tuossa 40 km/h alueella. Mutta ei kyllä toi sportback itsellä herättänyt mitään kummempia tunteita ulkonäöllisesti. Jahka saavat sedanin ulos niin voi olla kauppaan asiaa :)

                              Comment


                              • Vähän samat mietteet. SP on hieno, mutta itsellä takkuaa eniten se, et mulla oli SP RS3. Eli ei vaan aiheuta kovin kovaa omistamisen halua. Sedan luultavasti muuttas asian.
                                Tyhmää kokeilla autoa jossain 40km/h alueella. Mä lähinnä tarkotin "reilulla" kiihtyvyyden lisäksi kovaa mutka-ajoa. Noo, eiköhän jollain motarin rampilla saa vähän testattua. :) Kyllähän nuo kaikki suoralla suht kovaa menee, ei se ole uutta ja ihmeellistä. Joka tapauksessa uus RS3 tuntuu minusta varmaan vähän tukkoiselta TT:n jälkeen.

                                Comment


                                • Juu ei ollut "reilumpi" kommentti sun suuntaan. Mutta meno oli kyllä sellaista että voi olla auto solmussa enne tuota heinäkuun alkua.

                                  Comment


                                  • Mielenkiinnosta jotta oliko repsikan paikalla ketään?
                                    Viimeksi muokannut Vinsu; 31.5.2015, 11:37. Perustelu: kirjootusvirhe

                                    Comment


                                    • Varmaan riippuu asiakkaasta. Mulle ei varmaan tule ketään kyytiin tai no jos ne maksaa sille tuntipalkkaa siitä, et istuu mun kyydissä tuntikausia. :D Lyhyillä koeajopätkillä voipi kyydissä istuakin joku Audin puolelta.

                                      Comment


                                      • Voi olla sitten liikekohtaista. Hyvinkäällä ei yksin päässy koeajamaan, mikä on mielestäni hyvä ratkaisu. Ei mua hämänny myyjä siinä vieressä kun oli vielä kaveri joka on harrastanut kilpa-ajoa ja muutenkin mukava tyyppi. Sen takia pyysin niitä ajofiiliksiä tuolla aiemmin esmes sulta kun näytät omaavan kokemusta vähän ripeämmästä kalustosta. Tämmösen tavallisen mähösen käsiin toi tuntui loistavalta peliltä:)

                                        Comment


                                        • Jep, vaikuttaa myös paljon et kuka istuu kyydissä. Kerran oli sellanen pupupöksy vieressä, ettei ois saanu mitään testata. Ärsytti vaan lähinnä koko koeajo, kun yks vieressä kokoajan holhoo.

                                          Comment


                                            Aika suosittu laite tuo kyllä on, ei paljon ole meillä näkynyt...
                                            Tosiaan monesti on tämän tyylisissä vehkeissä joku kyydissä ettei lähde keulimaan.
                                            Pekellä tosin sen verran rs-historiaa että voi olla eri juttu.

                                            Sen verran erilaiset on S3:t 8P vs 8V että odotukset on että tuohon olisi saatu jotain lisämetkuja kyllä tuollaiselle paatuneemmallekin pikku-rs kuskille. Toki sulla taitaa tuossa omassa quattro-konsonantissa olla ohjelmistoakin joten sekin vaikuttanee asiaan.
                                            Anyway kiinnostaa kyllä kuulla mitä tuumit tuosta.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja partasuti Näytä viesti
                                              Tässä on samanlainen eriparirengastus kuin edellisessä RS-mallissa. Edessä leveämmät.
                                              Niin tuosta rengastuksesta kaivoin "Car and Driver" tammikuun artikkelista jotta vakiona ois samanlevyiset.

                                              "It Gets the Drift
                                              The superior straight-line performance of the RS3 corresponds with significantly improved cornering abilities. Turn-in is precise, and the electric power steering is nicely weighted. In its standard configuration, the car comes with 235/35-19 rubber front and rear. However, there’s the unusual option of 255/30-19 tires for the front only, which allow the RS3 to tackle corners with even greater eagerness. Thankfully, the aesthetics don’t suffer—only those who have been told that the front tires are wider will even be able to tell."

                                              Comment


                                                Katselin tuossa perjantaina tuon maahantuonnin esittelyauto-RS3:n rengastusta ja se on juurikin tuo mainittu "optiorengastus" eli 255/30R19 edessä ja 235/35R19 takana.

                                                Laskelmieni mukaan halkaisijassa 11,5 mm ja ympärysmitassa 36,1 mm / 1,78% eroa.
                                                Eli ainakin tuon suuruisia eroja tehdas on laskenut haldexin kestävän.
                                                Viimeksi muokannut ee-2; 15.6.2015, 23:34.

                                                Comment


                                                • No niin, pikku RiSa testattu. Täytyy ihan ensiksi todeta, että vanhasta RS3:sta on menty aimo harppaus eteenpäin. Auto on ERITTÄIN mukava, suht hiljainen, laadukkaan oloinen, mutkiin hyvin taittuva ja vaihteisto + moottori toimii hyvin yhdessä. Vaihteisto on minusta selvästi nopeamman tuntuinen kuin vanhassa RiSassa. Eikä auto aliohjaa mutkiin tultaessa niin ku vanha teki(vakiona). Omaan TT:hen jos tuota vertaa niin paljon mukavampi ja "helpompihan" tuo on. Muija tuumas kun tultiin takas TT:n sisälle, että eihän täältä näe mitään ja tuntuu kuin istuttaisiin maassa. Mutta jatkoi, että paljon sporttisempi on fiilis TT:ssä. Näin ehdottomasti myös minusta. Eli toisin sanoen ainoa RS3:ssa ärsyttänyt seikka oli juurikin istuinkorkeus. Matalimmallakin, manuaalisäätöinen RS SPORT-penkki jää hivenen liian ylös(minulle, pitkälle varmaan jonkin verran eri asia). En sitten tiedä, mikä TT:ssä on noiden Bucket seat-penkkien ja normipenkkien ero korkeudessa. Veikkaan, että normipenkki jää ylemmäks. Voi olla samaa RS3:ssakin ja tuossahan valittavissa on 3 eri penkkiä: perus SPORT(saa myös sähköt), RS SPORT(ei saa sähköllä, enemmän sivutukia, mutta mm. säilytyslokerot tallella ja selkänojan yläosa timanttitikatulla verhoilulla) ja BUCKET SEATS(manuaalisäädöt). Kulkupuolesta ei varmaan kannata kommentoida oikeastaan mitään, kun ei se tuntunut oikein missään. TT menee ihan eri tavalla, niin suotta verrata. Äänistä iso plussa, paukkuu paikallaan kaasuttaessa ja vaihdoissa säestää mukavat "pöräykset".
                                                  Koeajoautossa varusteita riitti ja itsekin niitä ruksailisin jonkin verran, jos tuollaista rupeaisi vaihtamaan. Mutta huonosti käy tuollaisten kauppa nyt, myyjän tieto oli, että 1 myyty Suomeen. Kai nuo hinnoitellaan liian ylös...
                                                  Summarun:
                                                  +hyvä ajaa sekä maantiellä että kaupungissa(lue kovaa ja rauhallisesti)
                                                  +mukava tuollaiseksi autoksi(Magnetic Ride alusta)
                                                  +hyvin päivitetty ulkoasu verrattuna entiseen RS3:seen
                                                  +vaihteisto nopeamman tuntuinen
                                                  +mutkissa huomattavasti vanhaa mallia parempi
                                                  +hyvät soundit

                                                  -penkit jää liian ylös ja nuo RS SPORT-penkitkin voisi olla hivenen sporttisemmat(kuinkahan onnettomat ne vakio SPORT-jakkarat onkaan)
                                                  Viimeksi muokannut Peke78; 8.7.2015, 23:44.

                                                  Comment


                                                  • Penkeistä sen verran, että tähän on saatavilla (ainakin tulevaisuudessa) vielä kupimmat penkit kuin nuo em. RS-penkit. Kts. s40. Se on sitten eri asia, monta munuaista noista joutuu pulittamaan.

                                                    Keraamiset jarrutkin on käsittääkseni vielä tähän vuosimalliin tulossa ja ne varmaan ovatkin jo kolmasosan auton hinnasta, joten rahaa kyllä saa palamaan halutessaan.

                                                    Comment


                                                    • Hyvä rapo Pekalta, kiitos omasta puolestani.

                                                      Samansuuntaisia ajofiiliksiä sain mutta en ole tyyppittänyt vanhempaa niin ei ollut verrokkia.

                                                      Comment


                                                      • Atte, luitko mun kirjotuksen? Kirjoitin, että 3 penkkivaihtoehtoa on: SPORT, RS SPORT ja BUCKET SEATS. Saa jo nyt.

                                                        Comment


                                                        • Äsh, tuli hyvin luettua näemmä ja hyvin olen lisävarustelistaan tutustunut ;)

                                                          Comment


                                                            RS:n vannevalikoima on asiallinen, 5kpl Rotoreita!!!

                                                            Comment


                                                            • Päivän verran autobahn ajoa ja baijerin maanteitä takana RS3:lla. Ihan soiva peli, mutta vähän liian lähellä mielestäni S3:sta. Olisi saanut olla enemmän Renn tossa Sportissa.

                                                              Kulkee kyllä kuin pieni eläin, 294km/h mittarin näyttämä, kun koeajopelissä joku race paketti, joka poistaa rajoittimen käytöstä. Yllättävän vakaa kokoisekseen noissa nopeuksissa, tosin MRC alusta muuttuu järkyttävän kovaksi noissa nopeuksissa jostain syystä ja poikkisaumat paukuttavat paikat hampaista irroittavalla voimalla ja tuntuu, että auto on mutkissa irti tiestä välillä.

                                                              Varusteet muuten samaa tavaraa kuin omassa Ässässä, niin niistä ei sen enempää, mutta autossa olleet RS kuppi-istuimet eivät kyllä omaa selkää ja hanuria miellyttäneet. Varmaan radalla ihan ok tunnin stinttiin, mutta pitemmässä ajossa itsellä alaselkä väsyi niin, että ajaminen muuttui epämiellyttäväksi.

                                                              +vaihteisto. Todella loistavasti toimiva voimalinjan kanssa.
                                                              +soundit. Ei tuosta 5-mukisesta mihinkään pääse
                                                              -pliisu ulkoasu. Omaa silmää ei toi takaosa miellytä ollenkaan ja etuosakin on aika rauhaton ilman black optics pakettia.
                                                              -Ei saa sedanina (vielä) :)
                                                              Viimeksi muokannut tumu; 18.7.2015, 17:39.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X