Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS 3

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ootko Tumu varma jotta oli MRC sun ajamassa?
    Vakiona täällä tulee RS-urheilualusta ja edellämainittu on lisävaruste.
    Jos tuota sitten tarkoitit kun allekirjoittaneella on joskus tajunnan ahtautta.

    Comment


    • Kyllä tuossa tuo MRC oli. Muutenkin oli aika voll varustelultaan toi peli mitä tuli kokeiltua. Eli toi uusin MRC tiukkenee vauhdin ja tienpinnan mukaan ja oli kyllä ihan tolkuton kivireki huippunopeuksissa (comfort asetuksella vaikka ajoi).

      Comment


      • Okko, sulla oli näköjään näppisvirhe kun korjasit.
        Suomessa ei vakioalustaa ole vielä päässyt kokeilemaan, vielä;)

        Comment


        • Korjasin itse asiassa kun mieli muuttui kun jatkoin ajamista. Eli alusta tuossa on kyllä hyvä, mutta en edelleenkään ole MRCn kanssa sinut. Comfort on ainoa mikä tuossa mielestäni toimii hyvin ja sekin muuttuu kovissa nopeuksissa liian kovaksi. Viimeisellä asialla tosin Suomessa ei ole mitään merkitystä :-)

          Comment


          • Minusta ainakin Suomen nopeuksilla tuo Magnetic Ride oli älyttömän mukava. Ei tuntunu missään kaivonkannet tai reiät tiessä.

            Comment


            • Peke, tarkoitin tuota osaa, että on mittari tapissa paukkukova :-) Muutenhan toi MRC jakaa mielipiteitä vahvasti, itse en ole suurin ystävä, joten siitä ehkä myös tuo mielipide.

              Comment


                Ja pitää muistaa että toiselle vakio RS:n alusta on liian kova, toiselle ei tunnu missään. Tumulla on vielä aika hyvä pätkä vedettynä ko.autolla, harva lienee päässyt ajamaan noin paljoa, ellei ole omaa nimeä otteessa.

                Comment


                • Niin totta... mä nyt vertasin tota 8p RS3:sen vakioalustaan/KW ja TT RS+ MR-alustaan/H&R/KW. Kaikkia noita tuo uus MR alustainen vei mukavuudessa 10-0. Noihin minusta hyvä verrata, suotta sitä perus A3 kippoon on verrata.

                  Comment


                  • http://www.autostadium.fi/index.php?...ach=7417;image

                    Mitähän lie tässä käynyt, kaiken maailman seattia ja tts:ää edellä. Scandinavian Sports Car of the Year 2015 siis kyseessä, selkiäisköhän TMstä..

                    Comment


                    • Kuski on paska jos ei huippunopeus ole suurempi RS3:lla kun 280 heppasella seatilla.

                      Comment


                        Toisaalta 275 heppanen Megane yltää samaan huippunopeuteen kuin RS3, mutta menee kierroksen 3 sekuntia nopeammin. Jos se pelkkä teho ratkaisekaan?

                        Comment


                        • Tämä on sitten vain oma mielipide pohjautuen siihen, että tuli ajettua lähes 400 km lenkkiä erilaisilla teillä. Kommenttina vielä, että oma käsitys liian kovasta alustasta on se, että alusta ei toimi vaan pito menetetään, mukavuus on sitten eri asia.

                          Tuon kokemuksen perusteella en yhtään ihmettele tuota SSC2015 tulosta. Ei ole kyllä RS3 suunniteltu rata-ajoon. En oikein itse keksinyt mihin laitos on suunniteltu. Alusta on tosiaan ihan mukava päivittäisessä ajossa, mutta nopeassa ajossa epätasaisille alustoilla puskeva ja pompottava, johtuen mielestäni juurikin siitä, että tuo MRC muuttuu jäykistyessään liian kovaksi ja vaimennus on sitä myöden riittämätön niin ulos kuin sisäänjoustossakin.
                          TTSn verrattuna keulalla olevan vitosen paino tuntuu ja röykkyisellä tiellä puskee ja pompottaa melkoisesti kun vedetään limiitillä. Oli omasta mielestäni vaikea ajaa nopeasti, pakko ajaa veto päällä mutkissa kun muuten puskee niinkuin nelikot yleensä, mutta liikaa vetoa niin puskee kuitenkin.

                          Vähän jäi semmoinen fiilis, että on ollut tarve hinnalla millä hyvänsä istuttaa tuo 5-mukinen 8Vn keulalle ja lopputulos ei ole ihan niin onnistunut.

                          Meganen aikaa nyt on turha ihmetellä, tuohan on ihan ready-to-race vempele ja ajettavuudeltaan ihan huippu. Mutta aika velho on saanut olla, että on Seatin farkulla päässyt tohon aikaan :-)
                          Viimeksi muokannut tumu; 25.7.2015, 20:25.

                          Comment


                          • http://www.iltalehti.fi/autotestit/2...82529_at.shtml

                            Comment


                              103ke varusteineen, ei lähtisi minun mukaan.

                              Comment


                              • Ei lähtis munkaan mukaan. Tolla rahalla saa kyllä paljon parempaakin.

                                Comment


                                • Jep, varusteet nostaa älyttömästi. Ja tuossa oli vielä ainakin itselle turhiakin varusteita. Perushinnassa taitaa olla virhe, oppaat, hinnastot sun muut kertoo perushinnaksi muutamaa euroo vaille 80k€.

                                  Comment


                                    Tosiaan tuo lähtö on vielä siedettävä, mutta 100ke jollain varusteilla on jo liikaa. Joukossa on varmasti sellaisia joita ei itsekkään tarvitse.

                                    Comment


                                      Mikä uusi auto 80kEur + 20kEur varusteilla olisi parempi?

                                      Comment


                                      • Montakoha tän vuotisia RS3:ia mahtaa olla tieliikenne käytössä, kellää mitään faktaa? Ihan kun kiinnostaa vaaa ;)
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja vaaltone Näytä viesti
                                          Mikä uusi auto 80kEur + 20kEur varusteilla olisi parempi?
                                          Seat Leon ST Cupra? No okei - ainakin nopeempi radalla :) No anyway kyllä herättää myös henkilökohtaisesti erittäin suurta ihmetystä - mielestäni tuo RS -merkki kyllä velvoittaa ihan johonkin muuhun, mitä kävi kyseisessä pohjoismaalaisessa urheiluautovertailussa :/

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja vaaltone Näytä viesti
                                            Mikä uusi auto 80kEur + 20kEur varusteilla olisi parempi?
                                            En tiedä paremmasta, mutta itselle se olisi vaikka uusi kutonen. Tai tuleva S4, joka jäänee alle 100ke. Tai jos lelua ostetaan niin Porschelta saa Boxteria ja Caymania. Ainahan näitä voi pyöritellä miten päin vain. Omalla kohdalla se jääkin siihen pyörittelyyn ja haaveiluun.

                                            Edit: Possut jää tehoissa, mutta ajettavuus on jotain muuta. Onneksi nämä kaikki ongelmat ei minua koske nyt eikä tulevaisuudessa :)
                                            Viimeksi muokannut pulla; 3.8.2015, 09:01. Perustelu: typot ja lisäys

                                            Comment


                                            • Steffu, Suomessa taitaa olla vain tuo yksi esittelyauto ja myyty oli heinäkuun alussa vain 1kpl. Myyntimäärä jää varmasti erittäin pieneksi. Minuakin ihmetytti tuo kierrosaika, kehuivat kuitenkin ajettavuutta ja potkuakin löytyy. Onko tuo nyt sit tehty liian mukavaksi? Niin ja jarrutkin toimii, ettei se niistäkään jää kiinni. Kuitenkin tuota on testattu radallakin ja nelivetokin pitäs olla aikaisemman pikkurisan kehittyneempi versio. Outoa tuo vaatimaton aika joka tapauksessa on. Itellä tolle ei oikein vaihtoehtoja tällä hetkellä ole. Jonkun verran tilaa, laadukas, suht tehokas + viripontentiaalia hyvin ja sopii joka päiväiseen ajoon = vaihtoehtoja ei äkkiseltään montaa tule mieleen. Mersu, ehkä BMW:n 2-sarjalainen, Subaru vähän eri kastissa, S4 jo liian möhkö itelle...jne...Possuissa tehot jää reilusti ellei ota tuolla rahalla vanhaa 911 turboa.
                                              Viimeksi muokannut Peke78; 3.8.2015, 08:07.

                                              Comment


                                                Haaveiluapa hyvinkin... Niin kauan kuin BMW M2:ta ei ole esitelty ei RS3:lle oikein ole muita haastajia kuin A45 AMG. Aika tarkasti tuo on ollut mittapuuna varmasti RS3:a tehdessä, ihan jos vain tuota tehokilpailua katsoo...

                                                Tuo TM:n juttu on muutenkin ihan ihme kuraa, joten en mä tuota kierrosaikaa ihan purematta niele. Esim. Toi jutun tehokkain Porsche on GT3 ei GT3RS... Rehellisesti RS3 tulisi olla nopeampi kuin 235i X-drive, ja sitä se luultavasti osaavissa käsissä onkin. Ja niin se mittatikku eli A45 AMG oli mukana 2014 samassa testissä ja kierrosaika 1.15,0. Mahdotonta uskoa että RS3 olisi 2 sekunttia hitaampi.
                                                Viimeksi muokannut ee-2; 3.8.2015, 09:27.

                                                Comment


                                                • Mikä kellekkin on parempaa, mutta tuossa hintaluokassa jos bensatehomallia olisin ostamassa, oma valinta olisi S4 + muutamalla tonnilla varusteita. Puhtaasti rataleluksi valikoituisi ihan joku muu kuin 100 k€:n uusi auto.

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja ee-2 Näytä viesti
                                                    Tuo TM:n juttu on muutenkin ihan ihme kuraa, joten en mä tuota kierrosaikaa ihan purematta niele.
                                                    Rehellisesti RS3 tulisi olla nopeampi kuin 235i X-drive, ja sitä se luultavasti osaavissa käsissä onkin. Ja niin se mittatikku eli A45 AMG oli mukana 2014 samassa testissä ja kierrosaika 1.15,0. Mahdotonta uskoa että RS3 olisi 2 sekunttia hitaampi.
                                                    Alkaa olemaan muitakin vertailuja saatavilla. Autoexpress, Car&Driver ja Fifthgear mm. testanneet uuden RS3:n ja kyllä se vaan valitettavan samalta näyttää kaikissa testaissä. Takkiin tulee niin Leon Cupralta, Typerältä, Megane RS, M3 yms. laitoksilta.

                                                    Comment


                                                      Itse näkisin mielummin S4:n reilun kympin varusteilla. Tai vaihtoehtoisesti CLA AMG, johon saa jo reiusti yli 20k varusteita ja omaan silmään rutosti hienompi, kuin kolmosrisa tai a45.

                                                      Comment


                                                      • Olis kyllä mukava tietää että onko olosuhteet olleet täysin tasapuoliset kaikkien autojen kohdalla. Kuljettaja on kuitenkin ollut sama kaikilla autoilla sekä myös parin edellisen vuoden testissä on ollut tämä sama kuski.

                                                        Comment


                                                        • http://www.autoexpress.co.uk/honda/c...3-and-audi-rs3

                                                          Tuossa ainakin yksi noista saatavilla. Mutta omasta mielestäni enemmän GT tyyppinen auto tuo RS3 ja jää kyllä tuohon hintaan kauppaan.

                                                          Comment


                                                          • Jatketaan OT:ta. Mä taas näkisin sen S4:sen 20-30 k€ varusteilla, mut jos nyt siis vertaillaan hinnallisesti tuohon maahantuonnin 103 k€ maksavaan autoon..

                                                            Comment


                                                            • Hyvä klippi tumulta toi vertailupätkä. En mitään "salaliittoteoriaa" ole kehittämässä mutta: mittapisteellä RiSalla painaa tallaa ja M:llä heittää pientä pesään. Jos nyt on kuvattu samasta kohtaa ( RS 1: 24 ja M 3: 15 ).

                                                              Niin ja tiedoksi ettei mua häiritse vaikka ois tullut kuokkaan enemmänkin, aihe vaan on kiinnostava.

                                                              Kumma kun tuntuu puskevan kovasti vaikka se olisi pitänyt eliminoitua, häh?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X