Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huutokaupasta halvalla, Transporter T4 ja LT 46

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Mää en oo ikinä oikein onnistunut siinä alipaineella ilmausnipasta ilmaamisessa. Luulen että vetää nipan kierteiden välistä ilmaa. Oireina juuri noin että ilmaa tulee ja tulee vaan vaikkei enää pitäisi.

    Comment


      #92
      Sama vika rahikaisella, alipainevehkeiden tuttia ja/tai nipan kierteitä ei oo koskaan tullut saatua niin tiiviiksi, etteikö vetäisi jostain välistä ilmaa. Olen käyttänyt ylipainekorkkia ilmaushommissa.

      Comment


        #93
        Hyviä kommentteja. Kyllä mä oon onnistuneesti ilmannut niillä imevilläkin. On mulla toisaalta tuo ylipainejuttukin johon otan renkaasta ilmaa, se on vaan vähän työläs aina järjestellä rengas jossa on sopivan vähän painetta. Pitäs jaksaa väsätä semmonen paineenalennin normiin 10bar lähtöön jota uskaltaisi käyttää tuohon ilmaukseen, näitä kun tulee eteen todella usein.

        Comment


        • #94
          Helpompi lie järjestää esim.sisäkumi pelkästään tuota varten. Joku pyörän sisäkumi maksaa ehkä vitosen ja ajanee asiansa?

          Comment


            #95
            Mulla on poikkeuksetta ilmaaminen onnistunut yksinkertaisesti valuttamalla. Ilmausruuvit auki ja nestettä säiliöön. Sitten vaan valuttelee ja lisäilee nestettä ja lopuksi nipat kiinni. Jos on oikein kiire niin korkista varovasti painetta ja muuten sama meininki.

            Comment


              #96
              Kulma kerrallaan ilmeisesti olet valutellut? Muutaman kerran apumiehen kanssa ilmaillut perinteisesti poljinta polkemalla ja ruuvia löysäämällä niin aina sinne vähän jäänyt ilmaa jostain syystä. Taas pitäisi b6 ilmata kun jarruja ronkin.

              Comment


                #97
                Kaikki kerralla olen valutellut. Voihan sen nurkka kerrallaankin tehdä.

                Comment


                  #98
                  Vaihdoin pääsylinterin ja ilmasin huolellisesti jokaisen nurkan paineistamalla korkista. Ilmaahan sieltä tietysti tuli ensimmäisestä kun sylinteri oli tyhjä, muista ei niinkään. Poljin tuntui jämäkältä ja jo hetken olin tyytyväinen...

                  Kunnes auto käyntiin niin taas eka polkaisulla jarru painuu pohjaan. Mulla tuli kaveri ihmettelemään ja ilmailtiin vielä polkemallakin mutta sama juttu.

                  Eli sama vika kuin alusta asti, ja ilmaantui siis viime syksynä yhtäkkiä. Ajaessa kun jarruttaa niin poljin painuu pohjaan ja kyllä jarruttaa siellä ihan pohjassa. Kun pumppaa muutaman kerran niin pysähtyy paremmin.

                  Ei yhtään motivaatio riittäis tehostinta vielä vaihtaa, voiko se hajota kuvaamallani tavalla? Vai joku vika mitä nyt en keksi?
                  Attached Files

                  Comment


                    #99
                    Minkäslainen rakenne takajarruissa LooTassa on? Jos on rummut ja jarrupaineensäädin niin sieltä (varsinkin jälkimmäisestä) vois alkaa kaivamaan vikaa esille. Kaikki uusiksi takapäästäkin siis.

                    E. Levythän siellä on takanakin kun otin silmät käteen ja luin ylempää. Jos on absit niin silloin ei taida löytyä paineensäädintäkään. Pienemmästä pakusta piti vastaavassa tilanteessa uusia se paineensäädin, että sai poljintuntuman (+jarruvoiman) takaisin.
                    Mitenkäs alipainepumpun ja sen letkujen kunto?
                    Viimeksi muokannut vV8m5; 16.5.2019, 15:46.

                    Comment


                      Alipainepumpusta en oikein osaa sanoa, kaikki letkut kuitenkin on täysin ehjän näkösiä eikä suhise mistään, joskin tuo moottori on niin kovaääninen ettei pienet äänet kyllä kuulukaan :)

                      Tämä LT on jarrujen osalta yks yhteen Sprinterin kanssa ja lähdinkin googlailemaan sen perusteella, ja monella näyttää olevan ihan samoja kokemuksia:

                      http://www.mersuforum.net/forum/view...p?f=2&t=153290
                      http://www.kylahullutkulkurit.fi/for...pic.php?t=1695

                      Monet siis luokittelevat "hyväksyttäväksi tyyppiviaksi" vaikka kyllä ne minusta vois toimia paremminkin.

                      Kävin tänään ajelemassa ja kun jarruttaa maksimista (89km/h) niin kyllä se ihan poljin pohjassa alkaa ABS nakuttaa asfaltilla, tarkoittaa sitä että kyllä ne jarrut jotenkin toimii. Ja jos ottaa 2-3 pumppausta niin pysähtyy samanlailla mutta poljin ylempänä.

                      Mun osalta vianhaku jää tähän, varasin ens viikolle ajan dynolle (ja sitämyötä leimaan). Jos ei siitä mee läpi niin samalla pajalla laittavat sitten kuntoon. Motivaatio selällään auton alla loppui kun tätä ei saa omilla vehkeillä ilmaan.

                      Comment


                        Tein vielä ennen leimalle vientiä muutaman tiukan jarrutuksen ja ilmasin kertaalleen. Tuntuma vähän parani mutta siltikin painaessa jarrun saa pohjaan kun odottelee. Dyno kuitenkin antoi tasaisesti jarruvoimaa, eteen 6,0kN ja taakse 6,0kN. Joten vaikka auto ei ole kuten uutena, saa se nyt kelvata.

                        Ilmatessa jarruja rengas ylhäällä huomasin myös että laakeri on vähän väljä. Audeihin tottuneena hieman säikähdin että pitääköhän sekin vaihtaa, mutta paikalle sattunut kaveri oli tuttu mersujen kanssa ja kuten sanottua että nämä on Sprinterin kanssa samoja autoja niin laakerin pystyi nätisti kiristämään tuommoisella patentilla mikä sieltä löytyy.

                        (on vähän outo tämä foorumin uusi kuvan liittäminen mutta josko siihen jotain näkyy?)


                        Click image for larger version

Name:	IMG_20190516_142902.jpg
Views:	458
Size:	259,4 Kt
ID:	1851363


                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viesti

                          Fy fan.. onkohan nämä Spareton N75:t näinkin pitkäikäisiä että kesti vajaan vuoden ja 10tkm :-o Tänään alkoi taas kuulumaan tietyillä kierroksilla ja kuormituksella sama *booo* ääni. Seuraillaanpa tilannetta.
                          Ja taas kun vuosi kului niin sama homma, nyt siis toinen Pierburgin N75 joka kesti vuoden/15tkm. Pitää vaihtaa merkiksi joku muu. Onneksi äärimmäisen helppo vaihtaa mutta 40e kustannus tämäkin. Pitää samalla tutkia noita letkuja tarkemmin, voiko siellä olla joku tukossa tai vuotaa että sitämyötä hajottaa tämän osan noin nopeasti...

                          Comment

                          Working...
                          X