Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t huohotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä kohden tuo kuva siis on, kuitenkin koneen etupuolelta?

    Comment


    • Koneen kyljestä imusarjan välistä otettu, öljynsuodatinjalka kuvassa.

      Comment




      • mistä kannattaa alkaa kyselemään 2000 audi tt quattro APX koneella huohottimen letkuissa rikkoutumista eli ainakin kuvassa 13A ( toisessa kuvassa numerosarja), 9 ja 9A.

        tai jos jollakin löytyy hyvät/ehjät myydä. voi olla että muutkin joutuu hankkii.
        Viimeksi muokannut Killeri; 28.10.2020, 18:08. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

        Comment


          jos halua oem osaa ja on kiire, niin marmorilta saa, mutta myydäänhän noita ihan joka varaosaputkassa. Ebayssä taitaa olla koko sarjaakin tarjolla ihan sopuhintaan. Tai sit vaikka autodoc. Käytettyjä en laittaisi :)

          Comment


          • Juu ei käytettyä vaan kerralla uudet

            Comment


            • Tepolta osat tilattu, kuin hankalat vaihdella kun osa menee imusarjan alla yms...joutuuko purkamaan vai onnaako purkamatta paikkoja?
              Viimeksi muokannut marko69; 9.11.2020, 20:57.

              Comment


              • On se ainakin aika paljon helpompaa imusarja irroitettuna.. ainakin tuo osa 2 menee usein päreiksi irrotettaessa, ja niitä palasia saa sitten imuroida sieltä suodatinjalasta pois :)

                Comment


                  Kyllä ne imusarajan alle tulevat letkut onnistuu vaihtaa paikalleen, tai ainakin BAMissa onnistui, marmorilta tuli aika suurena kokonaisuutena, tarvi vain pujottaa siitä tehostajan nestepöntön vierestä kaasuläpän puolelle ja sitten klemmarit vain kii

                  Comment


                  • Click image for larger version  Name:	8670B699-80E3-4777-8227-727973FC17A2.jpeg Views:	0 Size:	132,4 Kt ID:	1904283Tietäjät tietää ja toivottavasti kertoo... Pojan B6 A4 1.8T BFB koneella olevasta autosta halkesi kuvan mukainen kampikammion tuuletusletku. No, uusittiin se niin auto meni pikkuhiljaa todella tukkoiseksi, kävi epätasaisesti ja tehot hukassa. Vikaa haettiin Carly ja Auto-com diagnostiikalla. Mitään koodeja ei antanut. Kokeiltiin myös vaihtaa puolaa ja ei apua. Lopulta otin irti huohotinletkun toisen pään, joka oltiin muutama viikko aiemmin laitettu. Autoon palasi vedot, ei ehkä aivan täydet, mutta muuttui totaalisesti parempaan suuntaan. Tutkin juuri minne huohotin putki menee, niin se menee turbolle tuohon toiseen kuvaan punaisella ympyröityyn paikkaan. Mikähän autossa vikana, kun huohotinletkun kytkee, niin menee tukkoiseksi?

                    edit: Ei se huohotin tuonne turbolle menekään. Käsikopelolla sinne muka sen paikallistin. Tuo menee lisäilmapuhaltimelle ja yläpää kanteen. Mikä aiheuttaa käyntihäiriöt ja tehonpuutteen, jos tuon letkun kytkee?
                    Viimeksi muokannut valtato; 17.11.2020, 07:51.

                    Comment


                      Kannattais lukea koodit varmuudeksi VCDS:llä.

                      En usko, että huohotus menee turbon öljynkiertoon.

                      Painetesti kannattaa tehdä.

                      Comment


                      • Kyllä se vaan tuonne menee minun mielestä ja tuon haljenneen muoviputken varaosanumero antaa nimeksi kampikammion tuuletus letku ja siitä hönkii ilmaa turbolle päin. En usko, että VCDS antaa koodia sen enempää, kun vikavaloja autossa ei pala ja huohotinletku irti ja siinä ei ole antureita.

                        Comment


                        • Kyllä noi huohotinletkut menee maf:n ja turbon imupuolen väliin, kirjoita googleen "1.8t turbo inlet"

                          Comment


                            Mulla kävi ihan samalla lailla, BFB, halkesi ja tilasin Sparetolta uuden. Rovaniemen jääradalla sitten huomasin että se muovi ei vissiin ole kovin laadukasta, koska suli turbon päälle mustana tahnana :) En tietysti säikähtänyt vaan tilasin Autodocilta saman tarvikeosan.

                            Comment


                            • Mutta meillä, kun laittaa tuohon mutkaan tarvikeletkun, niin hiljalleen autosta katoaa käynti ja tehot. Irrallaan letkun alapää, niin toimii suht normaalisti

                              Comment


                                Letku paikalleen ja etsimään muualta vikaa.

                                Comment


                                • ”Pancake” venttiili vaihdettu ja oli täynnä keltaistä töhnää (öljyä ja vettä). Samoin PCV-venttiili myös. Sekin vaihdettu ja puhdistettu huohotinputkisto. Mutta edelleen auto tupehtuu hetken päästä, kun ylemmän viestin kuvan letkun laittaa paikoilleen. Tuo putkisto tulee EGR-venttiililtä ja menee vissiin sinne lisäilmapuhaltimelle. Sinne lisäilmapuhaltimelle päin ainakin tuntui ilma huilaavan paineilmaa laskiessa. JA vikakoodeja ei anna eikä mittaristossa pala merkkivaloja. Mistä sitten tutkia? EGR, MAF tms. tuntuisi, että sieltä koodia antaisi?

                                  Comment


                                  • Oliko jollain vw passat 1.8T-00 huohotinletkuista/putkista/venttiileistä räjäytys tms kuvaa?
                                    Löytyi myös ranetuksia ja diy-korjauksia ja haluaisin saada kaiken korjattua nyt kun imusarjakin on poissa tieltä.
                                    Kone on AWT
                                    Autolla ei pysty ajamaan tasakaasulla ollenkaan vaan vaatii kaasulla pumppaamista ja kytkimellä kikkailua

                                    Comment


                                      Googleen vag parts catalog ja sieltä sit 7zap.

                                      Comment


                                        https://audi.7zap.com/en/rdw/

                                        Comment


                                        • Click image for larger version  Name:	6A5938B3-12C2-4B77-8061-1799F48BEE2A.png Views:	0 Size:	141,0 Kt ID:	1965020 Kiitos Click image for larger version  Name:	4E42A8C6-8B94-4127-A13E-E346179FF254.png Views:	0 Size:	91,8 Kt ID:	1965019
                                          Kuuluuko alemman kuvan letku nro 10 pää mennä ylemmän kuvan osaan nro 21? Siihen y-haaraan (tarkemmin siihen haaraan joka poikkeaa ”suorasta linjasta”)?
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 20.12.2023, 22:01. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                          Comment


                                            peeki aikoinaan tilasin tämän sarjan: https://speed-autoteile.fi/index.php...product_id=404

                                            Comment


                                            • Tuo letku nro oli ranetettu/ lainattu jostain toisesta autosta ja välissä oli jos jotakin klemmaria/supistusta ja kulmaa. Myöskin osat nro 2,5,6,13 ja 15 löytyy uudet ja on vaihdettu nyt. Auto ei ole vielä kasassa, mm imusarja on irti, jakohihna vaihdettu yms huoltoa tehty.

                                              Comment


                                                Just tuo numero 10 oli aivan purukumia tuossa TT:ssä jota nyt perkaan tallissa päästöjen takia.

                                                Comment


                                                • Menikö siinä letku nro 10 siihen y-venttiiliin?

                                                  Comment


                                                    Menee sille suction jet pumpulle juu. On tuolla toisessa ketjussa samasta aiheesta tuoretta keskustelua. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...73#post1964973

                                                    Comment


                                                    • Nyt on vaihdettu letkuja ja muutakin huoltoa tehty. Tyhjäkäynti edelleen on huono/olematon joten koitin ottaa ilmamassamittarin töpselin irti. Käynti sen jälkeen ok. Joko ilmamassamittari on tullut tiensä päähän tai jossain on vielä imuilmavuoto. Painetestin ajattelin tehdä tänään.
                                                      Muita ideoita?

                                                      Comment


                                                        Nollasitko vcds:llä polttoainetrimmit välissä?

                                                        Comment


                                                        • Vikakoodit poistin.

                                                          Comment


                                                          • Imm vaihdettu. Ilmeisesti vika oli siinäkin ja nyt käy kuulemma nätisti tyhjää. Poika tuota sepitti kasaan ja huomenna pääsen itse tallille tsekkaamaan tilanteen.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X