Itse suosittelen Pineline Tehopesua (riittävän vahva liuos) fairyn sijaan, vahaksi lämpimästi suosittelen Collinite 476:sta, itse en ole nähnyt tarpeelliseksi muuta tuon vahan lisäksi, kunhan pohjat käy claybarilla läpi. Liukasteena on toiminut ihan hyvin AG:n autoshampoo liuos, tosin ei ihan niin hyvä kuin "oikea" liukaste. Kiillotukseen pari reilunkokoista kunnollista mikrokuituliinaa. AutoGlymin mikrokuituliina tai Sinin lattiamikrokuituliina (nimi lattia viittaa lähinnä vain suureen kokoon). Ne ei hajoa käsiin, on pehmeitä ja paksuja. Korrekin liinoissa kai joku vastaava, mutta mainitsemani ainakin on hyvät.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaha
Collapse
X
-
-
Yritysilmotuksien puolella on jotain ihan suomalaisia ja monet on kai Clean Your Carista myös tilannut (http://www.cleanyourcar.co.uk/). Ainakin claybarit sieltä tilailin, kun ei oikein muualta järkevästi löytynyt.
Mikrokuituliinoista vielä sen verran, että kannattaa esipestä ja kuivattaa ne ennen käyttöä. Ainakin jos niitä halvempia ostaa, niistä kun tuntuu nukkaa lähtevän irti.
Comment
-
Performance Motor Carelle (www.performancemotorcare.com) on ACF-jäsenetu. Tietoa on jäsenosiossa. Toimi ainakin muutama viikko sitten kun tilasin autonhoitotuotteita yli 300 eurolla. :)
Comment
-
Pesin, tein claybar käsittelyn ja vetäsin tämän http://www.erased.fi/kiillotus/poorb...e-diamond-16oz vahan isän auton päälle. Tuli tosi syvä kiilto, ainetta ei paljoa edes kulunut land cruiser maasturin vahaukseen, kun levitin vahan levitystyynyllä.
Comment
-
Mikä on paras tapa saada auton maalipinnasta irti puista tippunut mahta yms. ?
Auto oli viikonloppuna vaahteran ja koivujen alla mökillä ja on nyt täynnä pieniä pisteitä.
Koitin ihan normi pesua Meguiars NXT Generation pesuaineella, mutta eipä lähteneet tahrat pois.
Liukkarilla varmaan lähtisi, mutta sitten menee vahatkin pois.
Comment
-
Oli mukava ylläri kun kokeilin Poorboysin White Diamond glazea hopeanväriselle maalipinnalle. Naarmujen peittävyys on huippuluokkaa
Kannattaa ton White Diamondin päälle vetäistä vielä kunnon kestovahakin niin pysyy vähä kauemmin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Limetic Näytä viestiKannattaakos käsitellän ennen tuota jollakin aineella? Vai vetäsitkö vaan pestyn ja kuivatun auton päälle tuon?
Mikäs olis hyvä kestovaha tähän näin? Kiinnostuin itsekin tuosta White Diamondista, kun näin Thumpun modeon pinnan.
Comment
-
Claybarilla ensin ja sitten siinä Thumpun viestissä mainittu Colliniten vaha pintaan Poorboysin päälle.
Comment
-
Oikeasti Collinite 476 (lueskelin, että 915 on periaatteessa samaa, mutta ilmeisesti vähän litkumpaa (enemmän ohennetta, kalliimpaa ja "paremman hajusta"(?)). Ei tuo Collinite 476 mielestäni mitenkään pahan hajuista ole, vähän samalle tuoksuu kuin Hedelmä Aakkoset (johtuu luultavasti tuosta carnauba vahasta = brasiliaisten palmujen lehtivaha, mitä käytetään elintarvikkeissakin). Muut aineet varmaan ihan vaihtoehtosia (naarmujen piillottamiseen), hyvin nuo carnaubapohjaiset vahat pysyy yksinäänkin.
Comment
-
Ajattelin tälläistä sekoitusta:
White Diamond alle
Finishin butter wet wax päälle
Olisiko toimiva sekoitus hopeaan autoon?
Sekä tarvittaessa claybar ihan ensimmäiseski.
Comment
-
Claybarilla kannattaa vetää se auto vaikka ihan muuten vaan jo. Ja oikeastaan pitääkin vetää jos et mitään puhdistusvahaa laittele ensin.
En kyllä ymmärrä miksi se puhdistava osuus jätetään edes pois. Claybar vie kaiken vanhan vahan mennessään. Tuo kaikki naarmut ja virheet näkyviin siitä pinnasta. Se kannattaa kuitenkin tehdä koska se ei vie edes aikaa ja todella helppo töistä.
Puhdistavalla vahalla sitten hapettumat ja pienet naarmut pois. Monesti niissä on fillereitä jotka peittävätkin noita naarmuja.
Testailin Megun 80 ja Autoglumin SRP ominaisuuksia. Kyllä megu hakkasi sen vielä 100-0 vaikka SPR on kehuttu. Tietty jos hyllyssä on tuota SPR niin kannattaa käyttää se pois ja sitten unohtaa sen ostamiset.
Näitten jälkeen joko sealant tai vaha. Tai molemmat mutta tuossa järjestyksessä.
Kaikki sealantit eivät tartu oikein "rasvaiseen" puhdistusvahaankaan joten sekin kannattaa muistaa.
Ja kerrostamalla tulee paremman näköinen pinta sekä tietysti kestävä. Edellyttäen että ne pohjat on tehty kunnolla ja ne kerrostettavat vahat ovat kunnollisia.
Ja ne kerrostettavat vahathan eivät saa olla kuin pelkkiä vahoja. Jos niissä on ouhdistavia aineita niin edellinen kerros lähtee aina pois uutta vedettäessä.
Comment
-
Claybar vie kaiken vanhan vahan mennessään
Comment
-
Mitä tehokkaampi claybar sen paremmat naarmut. Ja tekeepä nuo mild versiot noihin pehmeisiin maaleihin pienoisia jälkiä jokatapauksessa.
Pehmeisiin maaleihin Megun 80 vie naarmut mennessään tai sitten häivyttää ne :D
Toiset ovat tykänneet Megun 85 jopa olevan parempaa kuin 83. Osa tehnyt 85:lla jopa vahavlmista pintaa. Tietty jos 2 eri laikalla vetää tuon 85 tai 83:n niin sama melkein vetää jo 80 viimeinne kierros.
Comment
-
Se kannattaa kuitenkin tehdä koska se ei vie edes aikaa ja todella helppo töistä.
Claybarin liukkarina olen käyttänyt PMC kimpassa ostettua PMC:n omaa detaileria/pikavahaa, joka on siitä puolesta loistava ettei tarvitse autoa pestä enää claybar käsittelyn jälkeen, riittää kun kiillottaa kevyesti mikrokuituliinalla. Joskus aiemmin kokeilin lantrattua pinelineä, mutta tuo detaileri voittaa kyllä 6-0.
Comment
-
Kyllä se siitä kannattaa kuitenkin lähteä että se auto pestään tarpeeksi voimakkailla liuotinaineilla jotta se pesussa lähtee puhtaaksi. Vaikka sitten useampaan kertaan jos ei kerralla lähde.
Pikitahrat ja yms vaikeat liat kyllä lähtee liuotinaineella. Riippuu tietenkin liuotinaineesta.
Likasta autoa savella hinkatessa kulee se savi ihan tyhjää ja naarmuja tulee varmasti pintaan.
Mild versiolla kun oikein likasta hinkkaa niin varmaan menee aikaa :D Agressiivisemmalla se käy nopeampaa mutta on paremmat naarmutkin pinnassa kyllä.
Comment
-
Mä oon muten aina ihmetelly, miksi sitä claybaria pitäis käyttää pikavahan/detailerin kanssa. Musta on jotenkin hölmöä vetää pohjiksi tollasta tavaraa, joka ei varmasti ole kestoltaan edes tavallisen vahan luokkaa. Miten edes vahat mahtaa ottaa tuollaiseen pintaan kiinni...
Itse olen ajatellut asian niin, että kun se claybar on kerran pohjien valmistelussa heti eka juttu pesujen jälkeen, ei siinä vaiheessa mitään detailereita sinne vedetä. Myllätessä tietty eri juttu, kun se detaileri lähtee pois, mutta jos tarkoitus olisi vain vahata ja kayttää clayta, en tekis hommaa millään detailerilla. Würth pineline oli muuten todella liukasta tavaraa claybarin kaverina. Puolentoista litran pumppukannussa mulla oli pinelineä varmaan 1/3-1/2dl. Tuleepahan sitten vielä yksi pesu tossa claybar vaiheessakin. Ei se hyvien pohjien tekoa ainakaan haittaa.
Comment
-
7 vuoden kuluessa kylkiin tarttuneet ja pinttyneet piet ei kyllä tavallisilla liuottimilla irronneet, eikä ihan koko autoakaan kehdannut lakkabensiinillä tjsp. Sonaxin tyrnillä aineella valella. Claybar niihin sen sijaan tepsi, enkä minä ainakaan sillä naarmuja ole maaliin saanut aikaiseksi. Ehkä sulla on ollut tosi karkeaa savea, huonoa liukkaria tai väärä tekniikka muuten vaan jos olet maalipinnan onnistunut naarmuttamaan ;)
Colliniten kesto on ainakin ollut normaali ~½ vuotta ja hieno helmeily pesun jälkeen, vaikka onkin "pohjat tehty" detailerilla. Eli ainakin oman kokemuksen mukaan tarttuu vaha ihan mainiosti siihen.
Comment
-
Voi voi. Tarpeeks kun tekee niin oppii. Mulla on nytkin tuolla purkissa "agressiivista" claybaria jolla naarmuja kyllä saadaan aikaa pehmeeseen maaliin.
Pesullahan se pinta pitäs puhtaaksi saada ja sitten claybarilla ottaa loput jämät pois.
Totta että kaikki ei liuotinaineella lähde siksi se claybarilla käydään läpi vielä kun hyvä pinta halutaan saada aikaiseksi.
Itse vedän vaikka lakkabensiinillä kokoauton jos se sikseen on tullakseen. Tietty pihamaalla auringonpaisteessa kannattaa hiukan olla varovainen mitä käyttää varsinkin jos sen antaa kuivahtaa vaikka vahingossakin pintaan.
Comment
-
ValetPro:n claybareja ja Citrus Blingiä tulee ensiviikon tiistaina tai keskiviikkona, Lake Countryn laikkoja on odotettu "vasta" reilu 1,5kk eikä vieläkään ole kuulunut joten löytyy vain viimeistelylaikkaa.
Muutenkin tilausten toimitus ottaa vielä 3 viikkoa normaalia pidempään kun oman päiväduunin ohessa pitää tehdä työkaverinkin hommat kun on kesälomalla...tuuraajia ei tietenkään palkata joten painetaan sitten 9-11h päivää + oman firman kuviot päälle.
Comment
-
Maikilta viimeksi "läjän" tavaraa otinkin. Muutamaan autoon sisustan tällä VALETPRO PROTECTANT tehnyt. Oikein miedoksi laimennettunakin antaa itsestäni mukavan säväytyksen sisustan osiin. Ei ollenkaan lliikaa kiiltoa vaan semmoinen hillitty pinta. Itseä miellyttää enemmän kuin Autoglymin rubber and vinyl care vai mikä se oli.
Seuraillaan kestoa veilä tässä toisella silmällä.
Muutenkin ihan mukava maku jäänyt noista Valetpron tuotteista. Paitsi Sealantista jota ei meinannut yhdessä autossa saada pinnasta irti :D
Comment
-
-
Onko semmonen peukalolla oleva hanska? Mun peukkukintaasta lähtee kans karvaa. Tilasin uuden cyc:sta ja vaikka kuvassa oli peukku, ei hansikkaassa sellaista kuitenkaan ollut. Kirjoittelin postia ja kyselin puuttuvan peukalon perään. Sanoivat jättäneen sen mallin pois laatuvaikeuksien takia. Kuulemma irtoava karva oli juuri ngelmana näissä peukalomalleissa. Uudesta peukalottomasta tumpusta ei oo lähteny karvoja nimeksikään.
Comment
Comment