Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audin surkeisiin bi-xenon valohin apuja?
Collapse
X
-
normi b6 umpioissa lyhyet on linssillä, toimii ihan hyvin xenonien kanssa. pitkissä ei toimi kuitenkaan kun eivät ehdi syttyä...jos haluaa parhaat mahdolliset niin morimoton tai halpiksetkin käy bi-xenon setti ja halogeenipitkät saa kaveriksi vielä. mulla on alkuperäisten b6 lyhyiden xenonien kanssa se sähköläppä halpis bi xenon setistä. jossain täällä on siitä asiaakin. mini h1 vois olla hakusana.
-
Voin kokemuksesta sanoa että ne projektorien heijastimet voi kulua siihen kuntoon, että paranee valoteho umpioita vaihtamalla ihan halogeeneilläkin. Aikalailla himmeäksi olivat muuttuneet orkkis-projektorit kun vaihdoin ne Mini H1:iin. Siinä ei xenonienkaan kanssa ollut valotehoa nimeksikään.
Leave a comment:
-
Tuokin kyllä iha hyvä vaihtoehto, kun joka tapauksessa joutuisi ne jälkiasennus xenonit napata pois leimalle.
Näyttää vaan olevan aika hyvissä hinnoissa nuo xenon umpiot.
Leave a comment:
-
Joo näin vähän lueskelinkin. Pitää katsoa jostain käytetyt tai uudet valeot ja miettiä sitten tarviiko laittaa jotain jälkiasennus xenon sarjaa.
Onko jollain suositella jotain hyvää xenon sarjaa, lähinnä linsseille? Aikaisemmin mulla oli yksi h7 xenon sarja, mutta puolessa vuodessa toinen lamppu vaihtoi väriä ja toinen ei tahtonut aina syttyä. Eli ei kovin laadukkaat olleet :(
Leave a comment:
-
et saa laillisesti xenoneita mitenkään helposti kun automalli on tullut vuoden 2000 jälkeen markkinoille. B5 faceliftissä sai suoraan heittää xenonit kun on linssiumpiot ja viime vuosituhannen malli, jolloin automaattikorkeussäätöä ei tarvita.
eli ainoa helppo ja laillinen keino on ostaa uudet (tai ebaysta tms vähän käytetyt) halogeeniumpiot. oem eli audin tuotteilla menisin,oli sitten uusi tai käytetty osa.
Leave a comment:
-
Ongelmana a4 b6 valoteho. Autossa tällä hetkellä normaalit halogeeni h7+h7 umpiot. Ajattelin uusia molemmat umpiot, sillä ovat jo aikansa eläneet ja toisesta umpiosta on kiinnikkeet rikki. Mitähän kannattaisi hankkia, niin että valot pysyisivät laillisena.
Autossa ei siis ole ajovalonpesureita eikä automaattista korkeudensäätöä, eli xenoneista varmaan turha haaveilla? Tosin luin jostain että jos umpiot ovat DOT hyväksytyt, niin näitä edellä mainittuja varusteita ei tarvita?
Valo teho varmaankin jo paranisi jos ostaisi uudet valeon tai depon umpiot. Noilla halvimmilla umpiolla ei varmaankaan mitää tee?
Leave a comment:
-
Ok kiitoksia. Tarvitseeko asennuksessa noi molemmat johdot per umpio jotka ovat viestissä #130 mainittu?
Leave a comment:
-
Eivät ole kääntyvät, AFS:t ovat kääntyvät
PRCode: 8EH = Bi-functional headlight with gas discharge lamp for driving on the right(US design)
PRCode: 8Q0 = Without headlight-range adjustment
PRCode: 8Q1 = Headlight-range adjustment
PRCode: 8Q2 = Automatic headlight-range adjustment static
PRCode: 8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
PRCode: 8Q4 = Headlamp range adjustment with fixed bending light
PRCode: 8Q5 = Headlight-range adjustment automatic/ dynamic with dynamic bending light (AFS 1)
PRCode: 8Q6 = Headlight-range adjustment automatic/ dynamic with fixed and dynamic bending light(AFS 2)
PRCode: 8Q7 = Headlight-range adjustment
Leave a comment:
-
8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
Tuollainen vielä löytyi.. Mutta ei taida olla kääntyvät valot?
Leave a comment:
-
Vaikuttaisi että on "kiinteät" ajovalot eli vaihto on lapsellisen helppoa. Takakautta projektori pois ja uusi tilalle. Lasiin ei tarvitse koskea. Jos on mainintaa "Dynamic Bending Light" niin silloin ovat kääntyvät ajovalot.
Johtoihin tosiaan tarvitset ne adapterijohdot. Löytyvät tästä ketjusta, #130.
Leave a comment:
-
Päivitys tarvetta myös täällä ja aikomus tilata nuo EvoX-R projektorit.
Täällä oli puhetta noista piuhoista että tarvisi sinne väliin jotain kun d2s polttimon sytyyin ei vissiin käy tähän projektoriin? Olenko oikeassa?
Katselin autoni varustelistaa että autosta löytyy tälläinen; Bi-functional headlight with gas discharge lamp. Ovatko nämä nyt ilman kaarretoimintoa olevat d2s bi-xenon valot? Eli ei tarvitse vissiin ottaa umpion lasia irti? Hjelppikääs tietämätöntä..
Leave a comment:
-
Tietääkö joku pystyykö 35W ballasteja päivittämään tehokkaampiin? Sopiiko johdotukset ja jos ei sovi niin onko olemassa adapteria?
Leave a comment:
-
Tulipa laitettua itsellekkin nuo evo x-r projektorit.
Samalla vaihdoin uudet xenon hehkut ja aikalailla parani valot.
En hoksannu tilata niitä jatkojohtoja, jolla saa ballastilta hehkulle sähköä.
Piti tehdä vanhoista hehkuista ne uros-liittimet ku ei täällä missään ollu myynnissä.
Mulla ei ole niitä kulma valoja, niin tosiaan pystyy vaihtaan ilman "lasin" irroitusta.
Leave a comment:
-
Jännä kun kysyin suoraan tuolta retrofitistä niin sanoi että molemmat on sallittuja Suomessa, ja hän itse valitsisi DOTin. Syytä ei sanonut. Itse kyllä valitsisin ECEn jos kerran on Eurooppaan tarkoitettu vai voiko valaistu ala olla jotenkin suurempi DOT-kuviolla?
e: Tämän mukaan DOT kelpaisi Suomessakin jos siis kuvion ehdot täyttyy.Viimeksi muokannut horch; 9.9.2015, 18:04.
Leave a comment:
-
DOT on jenkkiversio ja ECE meillä käytössä oleva. Onko kellään kokemusta auton katsastuksesta noilla DOT-versioilla?
https://www.retrofitlab.com/blog/dot...-beam-pattern/
Leave a comment:
Leave a comment: