Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 Maalinlohkeilu ym

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nimenomaan, esim. Turussa ovat joutuneet huonon maalaustyön ja maalin irtoilun takia korjailemaan noita pari vuotta ekan korjauksen jälkeen.

    Tuttu on tuolla korikorjaamolla ja varoitteli seuraamaan hommaa kun oma A6 kävi helmojen ja ovien maalauksessa tehtaan laskuun (tosin meni se välittömästi toistamiseen huonon viimeistelyn takia)...

    Comment


    • Remppa kestänyt nyt 2 vk, joten soittelin Laakkoselle: maalaukseen menossa ja kertoivat, että saan goodwilli:na ilmatteeks. Viikko taitaa viel mennä, mutta pääasia että tulee hyvä. asiaa helpottaa sijaisauto.

      Comment


      • Kaksi viikkoa kohta omakin ollut pajalla. Asiaa ei helpota se, että työmatkani on 55 kilometriä suuntaansa, eivätkä antaneet sijaisautoa.

        Comment


        • Huomenna olisi auto valmis, ja tänään piti olla. Ärähdin puhelimessa, etten pääse töihin huomenna, jos ei tipu sijaisautoa. Vastattiin vain, että "ilman muuta".

          Kumma kun ei aiemmin onnistunut, olisi kai pitänyt kysyä perjantaina jo kun aikataulu venyi.

          Nyt ajellaan uudella 1.2 TSI -Oculla. Yllättävän hyvä moottori tuon kokoiseksi nassukaksi.

          Comment


          • No tänään näki sitten meikäläinenkin minkälaista jälkeä tuolta lojasuojan reunoista ja itse lokasuojistakin etsii. Voi hyvänen aika mitä "HÄPEÄPILKKUJA" ja suoranaista ruostetta audin tasoisesta autosta löytyy. Poikani on ostamassa -09 A4:sta jolla ajettu (takuukm:t) 139000km:ä ja tollasessa kunnossa etulokasuojat, molemmin puolin. HUHHU !!

            Comment


            • Omani kävin hakemassa tänään Laakkoselta. Työn jälki näyttää laadukkaalta, ei moitittavaa toistaiseksi.

              Myös helmoja fiksailtu etupäästä.

              Comment


              • Tuli audilta tänään kutsu tuontiauton kuntotarkastukseen. Sielläpä samalla saavat tarkistaa mahdolliset maali/ruosteviat. On ilmainen ja antavat käynnistä vielä "palkinnoksi" suomenkielisen omistajan käsikirjan.

                Mielenkiintoista !!

                Comment


                • Täytyy itekkin kyl kommentoida tätä asiaa... Itselläni ollut tossa jokunen audi ja yhdessä b7 korisessa oli etukaarissa ruostetta niin nämä vaihdettiin ja maalattiin laakkosen laskuun. Vuosi oli 2011 ja auto oli 2008 mallia.
                  Tänä kesänä kävin näyttämässä omaa ex b8 (2009) laakkosella etukaarista(ei ollu alkup. maalipinta eli oli vissii jo maalattu kertaalleen ainaki) ja näistä otettiin kuvat ja työnjohtaja muutenkin tarkasteli autoa ja huomas takakaarissa ruostetta niin otti sitten niistäkin kuvat ja teki reklamaatiota. Tällä viikolla tuli vastaus, että laakkosen piikkiin maalaa etu ja takakaaret tosta...Ilmotin asiasta uudelle omistajalle niin hän saa käydä korjauttamassa sen laakkosen piikkiin =)

                  Comment


                  • Tänään hain auton, hyvä niin ja jälki hyvä. Ilmoitti kolarikorjaamon kaveri, että toisen uuden etulokarin kustannuksista vielä painivat toisen paikkakunnan (Espoo) merkkarin kanssa, joo, mutta lasku ei tule asiakkaalle, kuulemma goodwill'a.

                    Comment


                      Hyvä niin, vaikka ei se goodwilliä ole. Goodwill on tehtaan, maahantuonnin ja jälleenmyyjän yhteinen takuu systeemi, jossa yleensä asiakas maksaa osan. Espoon osalta se on joko korjaamotakuu tai tehdastakuu jos tehty vanhoilla ja väärillä ohjeilla. Mutta tärkeintä että asiakkaalle homma hoituu hyvin.

                      Comment


                      • Tärkein toteutui; siksipä juuri laitoin korjaamokaverin infon tähän, kun En sitä alunpitäenkään oikein GW:na pitänyt kun mielestäni se on tehtaalta tullut korjauskehoitus maahantuojalle/paikallisille merkkikorjaamoille. Espoohan oli sen tehnyt ennen tehtaan virallisia ohjeita tai sitten oli ne ohittanut jos jo tiesi niistä, anyway... Miksi sitten minulle ihmetteli korjaamokaveri ääneen, että kuka nää kustannukset nyt hoitaa "firman" sisällä, he ei siihen ainakaan T:reella rupee, mielestäni olis pitänyt pitää mölyt mahassa sisäisissä kulunahinoissa. Se tuli kyllä selväksi että siltä korjaamon puolelta tiskiä kyllä kokeillaan kepillä jäätä...
                        Lisää ilosanomaa: oli kyllä 25 vrk:n ja 1,5 h:n jälkeen mukava hypätä taas Audin rattiin, Jetalla kyllä meni pikkuajot mukavasti.

                        Comment


                        • No niin!

                          Viikko sitten vaihdoin alle a4 avantin vm.2010 ja nyt vasta huomasin nämä ruostekeskustelut.
                          Rupesin sitten katsomaan omaani ja kyllähän siellä oikean puoleisessa lokarissa löytyy ruosteongelmaa eli täytyy käydä näyttämässä paikallisessa korjaamossa.
                          Semmonen kyssäri vaan, että ei kait sillä pitäis olla mitään merkitystä onko huollot tehty merkkihuollossa vai ei? Omassa on siis kaikki tehty ajallaan, mutta ei merkkiliikkessä, ei kait ny jumalauta huollot oo tekemisissä ruosteongelmien kanssa.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja kramer Näytä viesti
                            No niin!

                            Viikko sitten vaihdoin alle a4 avantin vm.2010 ja nyt vasta huomasin nämä ruostekeskustelut.
                            Rupesin sitten katsomaan omaani ja kyllähän siellä oikean puoleisessa lokarissa löytyy ruosteongelmaa eli täytyy käydä näyttämässä paikallisessa korjaamossa.
                            Semmonen kyssäri vaan, että ei kait sillä pitäis olla mitään merkitystä onko huollot tehty merkkihuollossa vai ei? Omassa on siis kaikki tehty ajallaan, mutta ei merkkiliikkessä, ei kait ny jumalauta huollot oo tekemisissä ruosteongelmien kanssa.
                            Ei pitäis olla mitään merkitystä. Itellä ei ainakaan ollut.

                            Comment


                            • Onko muilla korjattu maalinlohkeilu sillä, että lokarin pokkaukseen ja osittain sisäloksun päälle on vaan laitettu jokin massa ja maalattu uudestaan? Vähän niin kuin tuommonen saumaus_silikoni? Itellähän korjattiin noi keväällä, pinnoissa eikä sävyssä saati kulutetussa ajassa mitään moitteen sijaa, mutta nyt ruosteen ja pellin tilalla on valkonen massa josta siis pintamaali ropisee pois. :D en varmaan jaksa asiasta reklamoida, ku on edes paljas pelti piilossa, mutta onhan tuo täysin järjetön tapa pehmeällä massalla, pienelle liikkumiselle altistuva osa peittää ja laittaa maali päälle.

                              Comment


                              • Siis virallinen ohje taitaa mennä niin, että sitä pokkausta muotoillaan uudelleen ja täytetään massalla, jotta sinne ei jää koloa johon paska ja kosteus pääsee kerääntymään. Ei kai sitä sisälokaria kyllä ole tarkoitus mitenkään siihen lokariin liimata. (n. vuosi sitten lueskelin tuon korjausohjeen läpi, joten täysin mahdollista että muistan jotain väärin)

                                Kyllähän noi korikitit on nimenomaan tarkoitettu maalattavaksi. Kyllä se maali siinä elastisen korikitin päällä pitäisi pysyä, jos maalaus on tehty oikein ja malatessa on käytetty oikeita aineita. Se korikitti on siis eri tavaraa kuin saumaus silikoni tai sikamassa, naikka samankaltaisessa tuubissa myydäänkin.

                                Comment


                                • Se korikitti laitetaan sen lirpakkeen molemmin puolin ja maalataan päälle.

                                  Comment


                                  • Oulun pörhöllä laitettiin uusiin lokasuojiin ja pyöränkoteloihin ainakin parivuotta sitten muistaakseni 3M 08800 saumatiivistettä. Lokarin sisäpokkaus muurattiin hyvästi ettei se kura hiekka yms. roina pääse sinne muhimaan.

                                    Audin tehtaalta tuli juurikin näihin korjauksiin oma happomaaali korroosiota estämään.

                                    Comment


                                    • Joo ei, lähinnä koostumusta ja näköä kuvailin. No mulla se ei kuitenkaan oo pysyny, enkä nyt sen takia viitsi lähtä sitä viemään takasin, kun eipä tuota nyt niin kauhean hyvin sieltä näy.

                                      Comment


                                      • Kävin eilen näyttää aikasemmin mainitsemaani autoa paikallisella Pörhöllä ja tänään tuli soitto, että kuntoon laitetaan. Siinä mielessä hienoa toimintaa audilta, että vaikka kuskin puoleisessa etulokarissa oli pahemmin ja muissa lokareissa vain pientä jälkeä niin silti laitetaan kaikki. Molemmille puolille eteen uudet pellit ja taakse pelkkä maalaus sekä laitetaan vissiin erilaiset sisälokarit. Silläkin hyvä, että laitetaan kerralla kuntoon ku ois ne muutki ruvennut kohta pahemmin kukkii.
                                        Ainut miinus on ku pitäis selvitä ilman autoa viikko, sijaisauto ei kuulu.

                                        Comment


                                        • Oma b8 avant -10 aj 215tkm. Tuontipeli. Takuuseen uudet lokarit eteen + tarkistetaan muut vika paikat. Puolen toista viikon päähän aika. Lupasivat korjata viikossa ja Oulun Pörhöltä saan sijaisauton.

                                          Saisit Lauri olla vielä töissä täällä niin tulis taas priimaa :)

                                          Comment


                                          • Oma b8 avant -10 aj 215tkm. Tuontipeli. Takuuseen uudet lokarit eteen + tarkistetaan muut vika paikat. Puolen toista viikon päähän aika. Lupasivat korjata viikossa ja Oulun Pörhöltä saan sijaisauton.

                                            Saisit Lauri olla vielä töissä täällä niin tulis taas priimaa :)
                                            Mielenkiintoista kun täällä pörhöllä ei anneta sijaisautoa.

                                            Comment


                                            • Joo oulussa on ollut sijaisauto korikorjaamolla pari kolme vuotta jo. Pääasiassa noita takuutöitä varten kait.

                                              Toni ota valo pois luukusta ja kurkkaa onko siinäkin lähteny sisäpuolelle leviämään ruoste. Ja ei pysty enää, liian hapokasta hommaa konttorituolissa istumiseen verrattuna [emoji4]

                                              Comment


                                              • No niin, lisätäänpä tähän ketjuun omat kokemukset maahantuojan kustantamasta ruostekorjauksesta, eli ruostekorjaukseen meni vasen etu- ja takakaari, oikea etulokari piti maksaa itse, kun yläosaa oli maalattu jo ennestään naarmujen takia.

                                                Tässäpä työn tulos:

                                                http://aijaa.com/Yz2Azj
                                                http://aijaa.com/13HNZx
                                                http://aijaa.com/Znfv6Z
                                                http://aijaa.com/AFlSTi

                                                Comment


                                                  Siellähän onkin osattu tehdä oikein priimaa jälkeä..

                                                  Itse käytin noin kolme viikkoa sitten näyttämässä auota Jyväskylässä, eikä vieläkään ole kuulunut mitään. Takakaarissa ongelmaa, ja alkuperäisellä maalilla edelleen. Etukaaressa ihan vähän alkavaa, mutta maalattu aiemmin uudelleen, joten se ei takuuseen mene. Kumman pitkä aika kuitenkin kestää tuossa päätöksessä..

                                                  Comment


                                                  • A5 Coupé (B8) ruostepilkkuja kyljissä,onko muilla vastaavaa?

                                                    pesetin pirssin tänään ja kun aloin kuivaamaan tiivisteitä huomasin molemmissa kyljissä useita ruostepilkkuja. Meinasin persuksilleni lentää. Auto on 2 vuotta ja 2 kuukautta vanha, mitä hittoa?! Onko kenelläkään tuosta korimallista samanlaisia ongelmia? Kaiken järjen mukaan toimenpiteet pitäis mennä maahantuojan laskuun(ko)!?
                                                    Ajokilometrit ovat alle 30 000....

                                                    Comment


                                                    • Valkea auto, ja pilkut lentoruostetta?

                                                      Comment


                                                      • Jep, auto on valkoinen. Googlasin tuon lentoruosteen ja mahdollisesti siitä on kysymys.

                                                        Comment


                                                          Niitä samoja ruostepilkkuja on varmaan muovipuskureissakin? Taitaa olla lentoruostetta ja lähtee claybarilla tai raudanpoistolla.

                                                          Comment


                                                          • Tarviikin huomenna päivänvalossa katsoa puskuritkin tarkemmin. Olin katsovinani niitäkin, mutta en nähnyt mitään poikkeavaa...

                                                            Comment


                                                            • Jälki oli kyllä mainiota, sisustasta ei tullut kuvia ennen rekkureissua otettuakaan, mutta en kyllä ymmärrä miten lokarien työstämisen jälkeen kattokin on tuon näköinen :O

                                                              Sinänsä, mitä olen kuullut, niin maalarille nämä maahantuojan korjaukset ovat hyväntekeväisyyttä, mutta toisaalta kun ajatellaan, nämäkin mainoksena toimivat oikein hyvin...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X