Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4F vanne/rengasasiaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Harjula
    vastasi
    http://www.original-felgen.com/audi/a6/c6/
    Oisko tuolla sopivat?

    Leave a comment:


  • KuiKelo
    vastasi
    Tietääkö joku mikä on allroadin vakio 17" vanteen et ja leveys?

    e. Selvis. Saanut 7" ja 8" leveenä ET:t 34 ja 38. Kummathan tossa omassa on.. Pitää vissiin kiertää yks rengas irti..
    Viimeksi muokannut KuiKelo; 30.1.2014, 17:21.

    Leave a comment:


  • dillon
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja tede Näytä viesti
    Ajoneuvona on A6 c6 3.0 tdi ja vanteina OEM 18x8 et 45.

    245/40 olis tietenki optimaalikoko mutta mielessä on pyörinyt vaihtoehtoisesti 225/45 ihan vain mukavuuden takia.
    Jälkimmäisessä vaan arvelluttaa hieman korkeampi profiili että meneekö hölmön näköiseksi?
    Profiili on siis 3mm korkeampi. Tuota ei huomaa kukaan. Väittäsiin, että se 225 näyttää huomattavasti paremmalta, koska ei ole niin pulla kuin tuo 245 8" leveällä vanteella. Silmälle se siis todennäköisesti näyttää jopa matalammalta kuin 245. Välimallina voit harkita myös 235/45. Pieni ylikoko poistaa näppärästi mittarivirheen :)

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Alkuperäinen kirjoittaja tede Näytä viesti
    Kun tuo kesä jo kolkuttelee ovella niin olen pohtinut tulevaa rengaskokoa :)
    Ajoneuvona on profiilin kottero ja vanteina OEM 18x8 et 45.

    245/40 olis tietenki optimaalikoko mutta mielessä on pyörinyt vaihtoehtoisesti 225/45 ihan vain mukavuuden takia.
    Jälkimmäisessä vaan arvelluttaa hieman korkeampi profiili että meneekö hölmön näköiseksi? Autossa on vakioalusta.
    Vanne ei varmaankaan rajoita tuota kapeampaa rengasta.
    Aiemmin kesärenkaina ollut 225/50/17 niin ei tuosta 18 tuumaisesta ole kokemuksia.

    Jos kuva ois jollakin laittaa ko. autosta ko. rengastuksella niin hieno homma.
    Ei ole profiilin kotteroita. Laita auton tiedot viestiin, profiilin autot vaihtuu ajanmittaan.

    Leave a comment:


  • JouniH
    vastasi
    Mulla on talvirenkaat 225/45/18 ja minusta ne istuu paremmin auton kaariin kuin 245/40/18 kesärenkaat.

    Leave a comment:


  • ommiK
    vastasi
    Vakioalustalla 245/40 rullasin muutaman vuoden, ei se nyt niin traktorilta näytä. Ei leveyden puolesta kannata yrittää 225/45.

    Jos et netistä löydä kuvia tuosta, niin voin yrittää kaivella jostain kuvan. Pistä yv:tä, jos tarvitset.

    Leave a comment:


  • tede
    vastasi
    Kun tuo kesä jo kolkuttelee ovella niin olen pohtinut tulevaa rengaskokoa :)
    Ajoneuvona on A6 c6 3.0 tdi ja vanteina OEM 18x8 et 45.

    245/40 olis tietenki optimaalikoko mutta mielessä on pyörinyt vaihtoehtoisesti 225/45 ihan vain mukavuuden takia.
    Jälkimmäisessä vaan arvelluttaa hieman korkeampi profiili että meneekö hölmön näköiseksi? Autossa on vakioalusta.
    Vanne ei varmaankaan rajoita tuota kapeampaa rengasta.
    Aiemmin kesärenkaina ollut 225/50/17 niin ei tuosta 18 tuumaisesta ole kokemuksia.

    Jos kuva ois jollakin laittaa ko. autosta ko. rengastuksella niin hieno homma.
    Viimeksi muokannut tede; 29.1.2014, 13:29.

    Leave a comment:


  • W-eikko
    vastasi
    Mitenkäs tuon kantavuuden suhteen. Joutuu tuon maahantuontikatsastuksen tekemään talvirenkailla ja ei viitsi kantavuuden takia ottaa hylsyä. 92-luokka ei taida riittää? Ja parempi ottaa muutenkin hiukan varaa tuohon kun laskureissulla auto on täynnä (5 aikuista laskukamoineen).
    Mitäs rekisteriote rangasvaihtoehdoiksi näissä antaa?

    Leave a comment:


  • elexter
    vastasi
    Minkäs setuppi Jounilla on jos 245 vetelee jo paljon?

    Itsellä pyrii tämän talven alla hieman ylikokorenkaat eli 245/45 R18 Nokian Hakka R kitkat (Mittarivirhe tasan 0!). Mitä tässä nyt ensiliukkaita, sohjoa ja sulaa tietä on tullut ajettua, niin ovat toimineet erittäin hyvin. Ensitestailut sohjovalleilla ovat kyllä osoittaneet, että melko hyvin tuo 245 leveäkin rengas painautuu tienpintaan kutosen painolla.

    Edit. Niin ja paineet noiden kanssa tarvi nostaa hieman yli 3 bar. Rengasliikkeen asettamalla 2.5 barilla vetelyä kyllä oli syntyi.

    Leave a comment:


  • jhir
    vastasi
    245 vetelee jo paljon

    Leave a comment:


  • Nikke_
    vastasi
    225 45 18 nastat/kitkat on sopivat. En ottas leveempiä.

    Leave a comment:


  • risu
    vastasi
    Mulla on 225/45r18 nastat 18x8 "rs6" orggisvanteella. Renkaat ovat hieman kapeammat mutta kantavuus riittää 3.0TDi:hinkin.

    Leave a comment:


  • ommiK
    vastasi
    245/40 R18. Orggis ET 18" on 43, joten 47 sopinee alle.

    Leave a comment:


  • W-eikko
    vastasi
    A6 4f 3.0TDIq avant tulossa Saksasta ja talvirenkaita pitäisi hommata jo valmiiksi. Mikäs tuohon ois oikea koko nastarenkaalle 18" vanteelle? Ja sopiiko 8x18" ET47 vanne hyvin alle?

    Leave a comment:


  • Antto-
    vastasi
    http://farm8.staticflickr.com/7326/1...4512bf1d_b.jpg
    215/45R18 Hankook ventus s1 evo2 vanteena 18x8,5 ja alustana KW v1 tiputettu edestä ainakin vähemmän mitä -Teemun kuvissa edellisellä sivulla. 3.0TDI sedan kyseessä.
    Tässä vähän yritetty kulumisen profiilia saada näkyviin:
    http://farm4.staticflickr.com/3819/1...dd79f616_b.jpg

    Leave a comment:


  • Draagon
    vastasi
    Omassa 245 leveät nastat 18" koossa.. Toimii loistavasti, ei vetele ja pitää hyvin.

    Edellisessä E60 bemarissa oli sekä 225 ja 245 leveät talvikumit ja ero aika iso, kapeammalla renkaalla auto oli paljon rauhattomampi ajaa.

    Leave a comment:


  • MrMicke
    vastasi
    Rengasmallien välinen ero loskapidossa ja rungon jäykkyydessä on suurempi kuin mainitsemiesi rengaskokojen yleinen ero.
    Minulla on ollut alla 2.0 TDIssä noiden kokojen lisäksi 225/50 R17.
    Tottakai leveämpi liitää herkemmin loskan päällä, mutta pystytkö perstuntumalla erottamaan 205 ja 225 toisistaan, on epävarmaa. Kenties sitten kun pintaa on jäljellä noin 4mm.
    Tähtää mieluiten XL-merkittyihin, jos tavoite on minimoida uravetely. Ja pysy etäällä Hakka-tuotteista. Ensimmäinen viittaa renkaan rungon jäykkyyteen, jälkimmäinen on omiin kokemuksiini perustuva, ei tieteellinen arvio.

    Leave a comment:


  • elexter
    vastasi
    Kyllä tuossa kutosessa on jo sen verran massaa että 225 leveäkin saa pintapainetta. Legenda leveiden renkaiden huonosta ajettavuudesta talvella liittyy hyvin pitkälti kevyempiin autoihin, joissa renkaan kosketuspinnan pintapaine jää melko alhiseksi leveällä renkaalla.

    Omasta mielestä 205 on liian kapea rengas 4F:n alle. Lumella ihan ok, mutta kuivalla asvaltilla ajettavuus oli mielestäni luokaton , kun tuntui, että renkaat taittuvat mutkissa alle. Toiset tosin saattavat tykätä lullamaisesta ajetavuudesta, jolloin kapea rengas voi olla ihan oikea valinta.

    Leave a comment:


  • jti3
    vastasi
    Osaako joku sanoa eroja ajettavuudessa? Olen antanut itselleni kertoa, että 205 menisi ja pitäisi paremmin sohjossa ja olisi vähemmän uraherkkä... vai onko tämä jotain ysärilegendaa? Nykyäänhän näyttäisi vähän joka toisessa liisaripelissäkin jo olevan matalampia ja leveämpiä talvinakkeja 17' koossa myös.

    Leave a comment:


  • MrMicke
    vastasi
    Molemmat ovat ns. vakiokokoja ja molemmissa kokonaisuuden ulkonäköön vaikuttaa paljon vanteen leveys ja ET.

    Leave a comment:


  • jti3
    vastasi
    205/60/16 vai 225/55/16 talvirenkaaksi?

    Mitäs raati sanoo? Ensimmäinen on kai virallinen vakiokoko, mutta ovat kyllä aikas donitsin näköiset..

    Leave a comment:


  • msuomal
    vastasi
    Mulla on Allroadin ensiasennusgummit 245/45R18. Mittarivirhe 2 km/h. Nuo 235/50R18 on kehältään suuremmat. Jos haluaa korkeamman ja mukavamman kumin, niin kannattanee mennä 17" vanteisiin, esim. 225/55R17 tai 235/55R17 on vain hieman isompi.

    Leave a comment:


  • dillon
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Gebes Näytä viesti
    Mitenpäs sitten: 8x18 et 38 varmaan menee heittämällä.
    Mutta mahtuuko 235/50-18 olemaan ettei ota mihinkään kiinni?
    Allroadissa on tuollaiset mutta pohdin jotta onko sama alusta?
    Vaikka se menisi alle, niin voi olla, että nopeusmittari alkaa näyttää laittomasti liian pieniä lukemia. Vakio 245/40 R18 verrattuna tuo 235/50 kasvattaa vierintäkehää 6,2%. Itselläni on 235/45 R18 ja noilla kumeilla mittarivirhe on hyvin lähellä nollaa.

    Laskurina käytetty: http://www.rimsntires.com/specs.jsp

    Leave a comment:


  • Gebes
    vastasi
    Mitenpäs sitten: 8x18 et 38 varmaan menee heittämällä.
    Mutta mahtuuko 235/50-18 olemaan ettei ota mihinkään kiinni?
    Allroadissa on tuollaiset mutta pohdin jotta onko sama alusta?

    Leave a comment:


  • Duke
    vastasi
    No mulla on 42:lla ET:llä nuo Vertini Stancet 10x20" Hyvin ne sinne mahtuu.

    Leave a comment:


  • Victor
    vastasi
    Oon nyt tässä raapinut päätä ja tiedossa olisi yksi sarja 10x20" joka kulmaan 42 et:llä. Mietin lähinnä, että mahtaako tuolla et:llä olla vanteen puola kuinka lähellä jarrusatulaa ja paljonko ns. kaareutuva puolan malli vaikeuttaa sovittamista eteen? Oisko jollain faktaa tai sattunut äimäämään tilannetta tarkemmin vanteita alle laitellessa..?

    Ei muuta, mutta kun autokaan ei oo vielä Suomessa niin en oo yhtään perillä miltä ne etupään ripustukset yms. näyttää. A5:ssa olleissa vanteissa puola tuli todella lähelle jarrusatulaa, mutta samat vanteet oli kuulemma A6:ssa ottaneet satulaan kiinni. ET oli etuvanteissa muistaakseni 35 ja leveys 8,5 ja vanteen malli hieman saman tyyppinen mitä toi Vertinin Fairlady. Kokeilemallahan asia toki selviää, mut ei viittis tilata 1500e vanteita jos niitä ei saa sopimaan pahasestikaan...

    Leave a comment:


  • ee-2
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Nikke_ Näytä viesti
    Eikös ne kympit mene keulaan ihan nätisti jos ET on vaan 40 tai isompi.
    Menee.
    Et35 9.5 on kaaressa sisällä jos vähän madaltaa.
    On muuten kiva kun noille etu cambereille ei voi tehdä mitään...

    Leave a comment:


  • Victor
    vastasi
    Eikös ne kympit mene keulaan ihan nätisti jos ET on vaan 40 tai isompi.
    No eiköhän ne mene, mutta kuten tuossa edellä mainitsin, on ne aika julumat joka nurkkaan...Onhan Dukellakin ne Stance 5:set joka nurkassa kokoa 10x20" ja et 42. Oon mä tässä tuotakin vaihtoehtoa harkinnut, että jos koittais tunkee ne kympit myös eteen, mut aina se sovittaminen on kääntyvissä pyörissä hiukan haasteellisempaa. Ohan tossa tulevassa toki tehtaan pussit, joten stancen mallaus pitäis onnistua ihan vagcomilla tiettyyn pisteeseen asti.

    Leave a comment:


  • Nikke_
    vastasi
    Eikös ne kympit mene keulaan ihan nätisti jos ET on vaan 40 tai isompi.

    Leave a comment:


  • Victor
    vastasi
    itelle sain laitettua alle vertinin fairlady 19"x8.5 et 35 245/35 rengastuksella. hyvin mahtuu alla pyörimään tosin autoa ei ole laskettu vielä ollenkaan kun on ilma-alustalla. pitäisi käydä vkl:na laskemassa ainaki 25mm.
    Voisitko Ville nakata tähän topicciin jokusen kuvan autosta noilla fillareilla? Tai vaikka privallakin...Tässä koittanut metsästää ko. vanteita tulevaan kutoseen, mutta ei löydy mistään Suomesta (eikä vissiin muistakaan pohjoismaista) 8,5x20" kokosia. 10x20" löytyisi, mutta noi kympit on vähän turhan järeet etupäähän sovitettavaksi. Stance 5:set löytyis, mut ei viitti plagioida Dukea vaikka noi Srancet pirun hyvältä näyttääkin! ;)

    Leave a comment:

Working...
X