http://www.original-felgen.com/audi/a6/c6/
Oisko tuolla sopivat?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 4F vanne/rengasasiaa.
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja tede Näytä viestiAjoneuvona on A6 c6 3.0 tdi ja vanteina OEM 18x8 et 45.
245/40 olis tietenki optimaalikoko mutta mielessä on pyörinyt vaihtoehtoisesti 225/45 ihan vain mukavuuden takia.
Jälkimmäisessä vaan arvelluttaa hieman korkeampi profiili että meneekö hölmön näköiseksi?
Leave a comment:
-
Guest repliedAlkuperäinen kirjoittaja tede Näytä viestiKun tuo kesä jo kolkuttelee ovella niin olen pohtinut tulevaa rengaskokoa :)
Ajoneuvona on profiilin kottero ja vanteina OEM 18x8 et 45.
245/40 olis tietenki optimaalikoko mutta mielessä on pyörinyt vaihtoehtoisesti 225/45 ihan vain mukavuuden takia.
Jälkimmäisessä vaan arvelluttaa hieman korkeampi profiili että meneekö hölmön näköiseksi? Autossa on vakioalusta.
Vanne ei varmaankaan rajoita tuota kapeampaa rengasta.
Aiemmin kesärenkaina ollut 225/50/17 niin ei tuosta 18 tuumaisesta ole kokemuksia.
Jos kuva ois jollakin laittaa ko. autosta ko. rengastuksella niin hieno homma.
Leave a comment:
-
Mulla on talvirenkaat 225/45/18 ja minusta ne istuu paremmin auton kaariin kuin 245/40/18 kesärenkaat.
Leave a comment:
-
Vakioalustalla 245/40 rullasin muutaman vuoden, ei se nyt niin traktorilta näytä. Ei leveyden puolesta kannata yrittää 225/45.
Jos et netistä löydä kuvia tuosta, niin voin yrittää kaivella jostain kuvan. Pistä yv:tä, jos tarvitset.
Leave a comment:
-
Kun tuo kesä jo kolkuttelee ovella niin olen pohtinut tulevaa rengaskokoa :)
Ajoneuvona on A6 c6 3.0 tdi ja vanteina OEM 18x8 et 45.
245/40 olis tietenki optimaalikoko mutta mielessä on pyörinyt vaihtoehtoisesti 225/45 ihan vain mukavuuden takia.
Jälkimmäisessä vaan arvelluttaa hieman korkeampi profiili että meneekö hölmön näköiseksi? Autossa on vakioalusta.
Vanne ei varmaankaan rajoita tuota kapeampaa rengasta.
Aiemmin kesärenkaina ollut 225/50/17 niin ei tuosta 18 tuumaisesta ole kokemuksia.
Jos kuva ois jollakin laittaa ko. autosta ko. rengastuksella niin hieno homma.Viimeksi muokannut tede; 29.1.2014, 13:29.
Leave a comment:
-
Mitenkäs tuon kantavuuden suhteen. Joutuu tuon maahantuontikatsastuksen tekemään talvirenkailla ja ei viitsi kantavuuden takia ottaa hylsyä. 92-luokka ei taida riittää? Ja parempi ottaa muutenkin hiukan varaa tuohon kun laskureissulla auto on täynnä (5 aikuista laskukamoineen).
Mitäs rekisteriote rangasvaihtoehdoiksi näissä antaa?
Leave a comment:
-
Minkäs setuppi Jounilla on jos 245 vetelee jo paljon?
Itsellä pyrii tämän talven alla hieman ylikokorenkaat eli 245/45 R18 Nokian Hakka R kitkat (Mittarivirhe tasan 0!). Mitä tässä nyt ensiliukkaita, sohjoa ja sulaa tietä on tullut ajettua, niin ovat toimineet erittäin hyvin. Ensitestailut sohjovalleilla ovat kyllä osoittaneet, että melko hyvin tuo 245 leveäkin rengas painautuu tienpintaan kutosen painolla.
Edit. Niin ja paineet noiden kanssa tarvi nostaa hieman yli 3 bar. Rengasliikkeen asettamalla 2.5 barilla vetelyä kyllä oli syntyi.
Leave a comment:
-
Mulla on 225/45r18 nastat 18x8 "rs6" orggisvanteella. Renkaat ovat hieman kapeammat mutta kantavuus riittää 3.0TDi:hinkin.
Leave a comment:
-
A6 4f 3.0TDIq avant tulossa Saksasta ja talvirenkaita pitäisi hommata jo valmiiksi. Mikäs tuohon ois oikea koko nastarenkaalle 18" vanteelle? Ja sopiiko 8x18" ET47 vanne hyvin alle?
Leave a comment:
-
http://farm8.staticflickr.com/7326/1...4512bf1d_b.jpg
215/45R18 Hankook ventus s1 evo2 vanteena 18x8,5 ja alustana KW v1 tiputettu edestä ainakin vähemmän mitä -Teemun kuvissa edellisellä sivulla. 3.0TDI sedan kyseessä.
Tässä vähän yritetty kulumisen profiilia saada näkyviin:
http://farm4.staticflickr.com/3819/1...dd79f616_b.jpg
Leave a comment:
-
Omassa 245 leveät nastat 18" koossa.. Toimii loistavasti, ei vetele ja pitää hyvin.
Edellisessä E60 bemarissa oli sekä 225 ja 245 leveät talvikumit ja ero aika iso, kapeammalla renkaalla auto oli paljon rauhattomampi ajaa.
Leave a comment:
-
Rengasmallien välinen ero loskapidossa ja rungon jäykkyydessä on suurempi kuin mainitsemiesi rengaskokojen yleinen ero.
Minulla on ollut alla 2.0 TDIssä noiden kokojen lisäksi 225/50 R17.
Tottakai leveämpi liitää herkemmin loskan päällä, mutta pystytkö perstuntumalla erottamaan 205 ja 225 toisistaan, on epävarmaa. Kenties sitten kun pintaa on jäljellä noin 4mm.
Tähtää mieluiten XL-merkittyihin, jos tavoite on minimoida uravetely. Ja pysy etäällä Hakka-tuotteista. Ensimmäinen viittaa renkaan rungon jäykkyyteen, jälkimmäinen on omiin kokemuksiini perustuva, ei tieteellinen arvio.
Leave a comment:
-
Kyllä tuossa kutosessa on jo sen verran massaa että 225 leveäkin saa pintapainetta. Legenda leveiden renkaiden huonosta ajettavuudesta talvella liittyy hyvin pitkälti kevyempiin autoihin, joissa renkaan kosketuspinnan pintapaine jää melko alhiseksi leveällä renkaalla.
Omasta mielestä 205 on liian kapea rengas 4F:n alle. Lumella ihan ok, mutta kuivalla asvaltilla ajettavuus oli mielestäni luokaton , kun tuntui, että renkaat taittuvat mutkissa alle. Toiset tosin saattavat tykätä lullamaisesta ajetavuudesta, jolloin kapea rengas voi olla ihan oikea valinta.
Leave a comment:
-
Osaako joku sanoa eroja ajettavuudessa? Olen antanut itselleni kertoa, että 205 menisi ja pitäisi paremmin sohjossa ja olisi vähemmän uraherkkä... vai onko tämä jotain ysärilegendaa? Nykyäänhän näyttäisi vähän joka toisessa liisaripelissäkin jo olevan matalampia ja leveämpiä talvinakkeja 17' koossa myös.
Leave a comment:
-
Molemmat ovat ns. vakiokokoja ja molemmissa kokonaisuuden ulkonäköön vaikuttaa paljon vanteen leveys ja ET.
Leave a comment:
-
205/60/16 vai 225/55/16 talvirenkaaksi?
Mitäs raati sanoo? Ensimmäinen on kai virallinen vakiokoko, mutta ovat kyllä aikas donitsin näköiset..
Leave a comment:
-
Mulla on Allroadin ensiasennusgummit 245/45R18. Mittarivirhe 2 km/h. Nuo 235/50R18 on kehältään suuremmat. Jos haluaa korkeamman ja mukavamman kumin, niin kannattanee mennä 17" vanteisiin, esim. 225/55R17 tai 235/55R17 on vain hieman isompi.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Gebes Näytä viestiMitenpäs sitten: 8x18 et 38 varmaan menee heittämällä.
Mutta mahtuuko 235/50-18 olemaan ettei ota mihinkään kiinni?
Allroadissa on tuollaiset mutta pohdin jotta onko sama alusta?
Laskurina käytetty: http://www.rimsntires.com/specs.jsp
Leave a comment:
-
Mitenpäs sitten: 8x18 et 38 varmaan menee heittämällä.
Mutta mahtuuko 235/50-18 olemaan ettei ota mihinkään kiinni?
Allroadissa on tuollaiset mutta pohdin jotta onko sama alusta?
Leave a comment:
-
No mulla on 42:lla ET:llä nuo Vertini Stancet 10x20" Hyvin ne sinne mahtuu.
Leave a comment:
-
Oon nyt tässä raapinut päätä ja tiedossa olisi yksi sarja 10x20" joka kulmaan 42 et:llä. Mietin lähinnä, että mahtaako tuolla et:llä olla vanteen puola kuinka lähellä jarrusatulaa ja paljonko ns. kaareutuva puolan malli vaikeuttaa sovittamista eteen? Oisko jollain faktaa tai sattunut äimäämään tilannetta tarkemmin vanteita alle laitellessa..?
Ei muuta, mutta kun autokaan ei oo vielä Suomessa niin en oo yhtään perillä miltä ne etupään ripustukset yms. näyttää. A5:ssa olleissa vanteissa puola tuli todella lähelle jarrusatulaa, mutta samat vanteet oli kuulemma A6:ssa ottaneet satulaan kiinni. ET oli etuvanteissa muistaakseni 35 ja leveys 8,5 ja vanteen malli hieman saman tyyppinen mitä toi Vertinin Fairlady. Kokeilemallahan asia toki selviää, mut ei viittis tilata 1500e vanteita jos niitä ei saa sopimaan pahasestikaan...
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Nikke_ Näytä viestiEikös ne kympit mene keulaan ihan nätisti jos ET on vaan 40 tai isompi.
Et35 9.5 on kaaressa sisällä jos vähän madaltaa.
On muuten kiva kun noille etu cambereille ei voi tehdä mitään...
Leave a comment:
-
Eikös ne kympit mene keulaan ihan nätisti jos ET on vaan 40 tai isompi.
Leave a comment:
-
Eikös ne kympit mene keulaan ihan nätisti jos ET on vaan 40 tai isompi.
Leave a comment:
-
itelle sain laitettua alle vertinin fairlady 19"x8.5 et 35 245/35 rengastuksella. hyvin mahtuu alla pyörimään tosin autoa ei ole laskettu vielä ollenkaan kun on ilma-alustalla. pitäisi käydä vkl:na laskemassa ainaki 25mm.
Leave a comment:
Leave a comment: