Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4F vanne/rengasasiaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • maneesi
    vastasi
    Tilennehan ei mulla ole akuutti, mutta.
    Omassa 4F oli ed. Omistaja pyöräyttänyt talvikiekoiksi 245/40 19 hakka seiskat.
    Kuin uudet, jonka takia mietinkin että pidänkö kyseisen setin.
    Vanne on ilmeisesti RS4 alkuperäinen vanne spekseillä 8x19 et 29
    Mahtuuko tuo ikinä pyörimään tuolla kaaressa?
    Koon puolesta ehkä, mutta et vaikuttaa kyllä aika rohkealta...

    Leave a comment:


  • Cid
    vastasi
    Venyminenkin varmaan vähän auttanee. Siltikin sinulla pitäisi vanteet tulla tosiaan 8mm ulommas, mutta kuvasta päätellen eivät tule kyllä yhtään ulommas kuin minulla.
    Kyllä se alkaa tuntua siltä, että avantin ja sedanin takapäässä jotain eroa on.

    Merkkasin aiempaan kuvaan mistä kohtaa raapii ja missä on myös lähimpänä peltiin osumista. Tuolla kohtaa vanne tulee jo reilusti yli kaaresta.

    Edit: No nyt pienen kokeilun perusteella sisälokarien muotoilu olisi auttanut, mutta katsotaan nyt.
    Viimeksi muokannut Cid; 11.5.2014, 17:18. Perustelu: päivitys

    Leave a comment:


  • risu
    vastasi
    Mutta kaippa tuo sit vaikuttaa että 245/35 venyy enemmän tuolle 9":lle vanteelle kuin mitä 245/40 8,5" vanteelle, jossa renkaan profiili kaarella on terävä kuutio. Mullahan vanteen pitäis tulla vielä 8,3mm ulommas kun sulla.. Onkohan se niin sitte että sedanissa ja farkussa ois erikokoset kotelot? Liitteenä vielä vanha kuva takaa josta näkee vähän paremmin mihin vanteen reuna sijoittuu.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut risu; 10.5.2014, 19:51. Perustelu: vielä tarkennuksia

    Leave a comment:


  • Cid
    vastasi
    No varmaan samasta syystä, kun itsekin olet laittanut.
    Näyttäisi näyteikkunassa olevan mainittu 245/35r20 rengastus sinulla, joka miltei millilleen sama kuin 245/40r19.

    Täyttää pyöränkaaren paremmin, hiukan mukavampi ja hiukan lisää maavaraa. Tässä omat syyt, tosin pyöränkaaren täytti turhankin hyvin. :)

    Leave a comment:


  • risu
    vastasi
    En oikein ymmärrä tuota 245/40 rengastusta ollenkaan. Miksi laittaa moinen läskikoko kun 245/35 riittää kantavuutensakin puolesta. Siitähän nuo sun raapimiset johtuu eikä vanteiden spekseistä.

    Leave a comment:


  • Cid
    vastasi
    Itsellähän vanne on keskellä kaarta prikulleen tasalla ja takaosassa tulee jo 1cm yli kaaresta. Mahtaako sedanin ja avantin kaarissa olla jotain eroa? Tai mahdollisesti raideleveydessä?
    Vanteet Slamitilta ostetut TSW Italyn valmistamat replicat ja ainakin niihin on stanssattu 8,5x19 ET42. Paha sanoa pitääkö oikeasti paikkansa, tosin ei nuo vanhat auton alkuperäiset 8x18" ET43 vanteetkaan hirveästi sisemmäksi mene.
    Voisitko laittaa kuvan omastasi vastaavista kuvakulmista? Eli ylhäältä päin otettu ja sitten takaa päin otettu.

    Alla pari lisäkuvaa tilanteesta. Kuvista näkyy myös mihin on raapinut, tuo jälki on prikulleen sisälokarin "pokkauksen" kohdalla, tuolla muotoilulla sai 0,5-1cm lisää tilaa. Nyt siis sisäloksut aivan pellin myötäisesti.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut 8866; 10.5.2014, 23:35. Perustelu: Poistettu turha lainaus.

    Leave a comment:


  • M-I
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Cid Näytä viesti
    Peltiin ei ole kumminkaan raapinut? Onko paljon camberia takana?


    No muotoilin sisälokareiden reunat kuumailmapuhaltimella uudelleen, nyt ovat täysin peltiä vasten johon reunan kiinnitin vielä muutamasta kohdasta tipalla sikamassaa. Jos ei auta, niin täytyy vielä camberia käydä säädättämässä, tällä hetkellä ovat v/o -0.48/-0.47.

    Erikoista huomasin, ettei apukuskin puolella ole raapinut yhtään. Kun rupesin mittailemaan, niin apukuskin puoleinen rengas on miltei 4mm sisempänä kuin kuskin. Kolarihistoriaa autolla ei ole.
    Moi,

    ei ole peltiin raapinut, ei ole lähelläkään kaarta renkaan laita.Kuormalla tosiaan rapsinu sisälokariin kun se on hölmönmallinen.

    Joo mulla sama, apparinpuolen takarengas n.2mm sisempänä, tästä johtuen sillä puolen 11mm spaceri ja kuskin puolella 9mm.

    Onko nuo sun vanteet alkuperäiset? Voiko et pitää paikkaansa jos tulee ihan kaaren tasalle..?

    Leave a comment:


  • Cid
    vastasi
    Aika helppo homma, mutta tietysti täytyy varata aikaa parituntia+possumassan kuivumiseen menevä.
    Kuumailmapuhaltimella lämmittää aina pätkän sitä sisälokarin "pokkausta" ja hanskoilla painelee peltiä vasten. Täytyy toistaa useita kertoja, että muoto pitää.
    Lisäksi todennäköisesti jää pullottamaan/irti reunasta, jos ei liimaa kiinni peltiin muutamasta kohtaa, ainakin itselläni olisi jäänyt.
    Tällä hetkellä omatkin vielä liimautumassa, joten tuloksia en vielä voi laittaa. :)

    Leave a comment:


  • JUSBEN
    vastasi
    Oliko minkälainen homma tuo sisälokareiden "tasoittaminen", niin kuin työmäärällisesti Cid. Koteloissahan tuolla takana on hyvin tilaa, mutta se sisälokari on aivan hanurista.

    Leave a comment:


  • Cid
    vastasi
    Peltiin ei ole kumminkaan raapinut? Onko paljon camberia takana?


    No muotoilin sisälokareiden reunat kuumailmapuhaltimella uudelleen, nyt ovat täysin peltiä vasten johon reunan kiinnitin vielä muutamasta kohdasta tipalla sikamassaa. Jos ei auta, niin täytyy vielä camberia käydä säädättämässä, tällä hetkellä ovat v/o -0.48/-0.47.

    Erikoista huomasin, ettei apukuskin puolella ole raapinut yhtään. Kun rupesin mittailemaan, niin apukuskin puoleinen rengas on miltei 4mm sisempänä kuin kuskin. Kolarihistoriaa autolla ei ole.
    Viimeksi muokannut Cid; 10.5.2014, 12:51. Perustelu: Lisäys

    Leave a comment:


  • M-I
    vastasi
    Mulla sama setti kun sulla, renkaina vaan Milestone greensport ja ET 37.
    Yksin ajaesssa ei ota missään tilanteessa kiinni.


    Kontti täynä tavaraa + pari kyytiläistä niin pikkasen ottaa kiinni 100km//h vauhdeissa isoissa heitoissa.

    Eipä tuo taida mitään haitata.



    "

    Leave a comment:


  • Cid
    vastasi
    Mitähän noille nyt lopulta tekisi. Pelottavan lähelle itse kaartakin kyllä tulee, kun toinen seisoo kontissa ja rytkyttää. Jos esim mutkassa puslat antavat periksi 2mm sivusuunnassa, niin ottaa jo kaareenkin kiinni tuosta takaosasta. Ja keskellähän siis tilaa on, mutta kello 2:ssa takaosassa ei.

    Riittäisikö asteen lisäys camberiin(nyt -0,50) vaiko parempi laittaa myyntiin ja vaihtaa 245/35?
    Viimeksi muokannut Cid; 9.5.2014, 21:54.

    Leave a comment:


  • Cid
    vastasi
    No niin, renkaat saapuivat. Eipä männyt raapimatta alle, takarenkaat raapivat sisälokareihin isommissa heitoissa. Älkää siis varauksetta ostako 245/40r19 ylikokoa ainakaan ET50:ä pienemmällä lukemalla varustettuihin vanteisiin.

    Speksithän olivat: Kumho Ku39 245/40R19, 8.5x19" ET42 rotor replicat, sekä Eibachin -30mm sarja.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Cid; 9.5.2014, 21:55.

    Leave a comment:


  • PanuH
    vastasi
    Itse sain järjettömän pähkäilyn jälkeen viimein tilattua vanteet ja renkaat. Toimitukset tulivat viime viikolla ja sain rullat alle lauantaina.

    Tilasin vanteiksi 3SDM 0.01 9,5x19" ET40 ja renkaiksi Nokiat 245/40. Olin asennoitunut tilailemaan myöhemmin spacereita saadakseni vanteet sopivasti kohdilleen, mutta paketti istuukin alle erittäin hyvin, eikä spacereille ole tarvetta.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Munkkiniemen Kreivi
    vastasi
    9,5x19" ja et25. Miten uppoaa neljä äffän alle? Kokemuksia, raapiiko kaariin esim. -40mm?

    Leave a comment:


  • an13
    vastasi
    Mitä sitten onkaan hakusessa mutta esim hyväksi havaittu Kumho KU31 on 133€+postit joten halvemmalla ainakin löytyy http://www.reifenversand.com/245-35r...-ku-31-xl.html

    Leave a comment:


  • Marc Franck
    vastasi
    Tuli hankittua noi 8,5 x 19" Rotor replicat ja tosiaan kumit olis kiva saada myös... Kaveri soitteli rengasliikkeestä tänään, että 255/35/19 on edullisempi kuin 245/35/19 sarja jostain syystä. Nyt kovasti mietin, tartunko tarjoukseen (Hankookit 800€ töineen) vai alanko scouttaamaan nettikaupoista muita vaihtoehtoja...

    Leave a comment:


  • jt.syrja
    vastasi
    Olen tällä noita laskenut ja on mielestäni huomattavasti havainnollisempi:

    http://www.rimsntires.com/specspro.jsp

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    http://willtheyfit.com/

    Leave a comment:


  • jt.syrja
    vastasi
    Vai jos tää mun vanne onkin vain 8,5" leveä, kun nyt tuota leimaa oikein tuijotin itsekin... Ohessa kuva, jossa mittanauha näyttää leveyden vanteen ulkoreunojen mukaan. about 240mm, josta reunojen paksuudet pois, niin luulin olevan 9".

    Eli jos nyt alla on 8,5x19et23 (48-25mm limppu) 255/35 kumilla, niin 9x20et35 245/35 kumilla tulisi siihen nähden 17mm nykyistä sisemmäs.

    Kun tuo nykyinen setti on about 10mm kaaren yli, niin luulisi uuden setin silloin jäävän 7mm kaaren sisään? Tätä ihmettelen, kun Risu tuolla aikaisemmin totesi, että hänellä 9x20et40 on prikulleen kaarella takana?

    vaikkakin korkeutta 245/35 kumilla olisi 10mm enemmän, silti olisi optimistinen mahtumisen suhteen, koska venyä tulee jonkin verran enemmän :) eipähän tarttisi niin paljoa sitten laskea ja ainahan kaarenkin voi rullata...
    Attached Files
    Viimeksi muokannut jt.syrja; 25.4.2014, 13:35.

    Leave a comment:


  • jt.syrja
    vastasi
    Alla olevan vanteet speksit ei ihan varmat mulla, mutta ihmetyttää tuo et tuossa omassa kulkineessa. Ohessa kuva, jossa vanteen leima. Mun silmään tuo vanne olis 9x19 et48, mutta voi olla et42 myös?

    Jos et42, niin sitten tuon 25mm limpun kanssa tuossa aikaisemmassa kuvassa asetelma vastaa et17 vannetta?? Miten voi olla? Tuolla aikaisemmin -Teemu laittoi kuvan, jossa 9x20et35 ja vanne näyttää olevan ihan kaarella jo..
    Attached Files

    Leave a comment:


  • MarkoN
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja jt.syrja Näytä viesti
    Onkohan toi Syron Race1 minkälainen rengas suhteessa muihin merkkeihin?
    http://www.mdcomprex.fi/store/produc...roducts_id=927

    Esim. Nangkang NS20 settiin verrattuna tuo Syron on kuitenkin tuplahintainen..

    edit. pikainen googletus selvitti, että kyseessä on ihan "kunnon" saksalainen rengas...
    Minulla ei ainakaan ole muuta kuin hyvää sanottavaa Syronista, loppua kohden ajotuntuma huononee, mutta se taitaa olla kaikilla "halppiskumeilla" sama homma. Syroni on muuten ainoita, joilla kantavuus riittää kirkkaasti tuolle möhkölle 30-sarjalaisena.

    Suosittelen soittelemaan hinnoista, luullakseni Nankangi ei ihan hullun kaukana ole alle asennettuna.

    Leave a comment:


  • M-I
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viesti
    Tulee hylsy. Ja vaikka ei tulisikaan jos sokea katsuri ei liian pientä kantavuusluokkaa huomaa, ei se siitä laillista yhdistelmää tee.
    Ja toisekseen, ei renkaan venymä offsettiä mihinkään muuta, renkaan olka vaan jää sisemmäs.
    Joo ei tietenkään muuta, mutta mitä enemmän kumi on vanteelle venyny sitä pienempää ET:tä voi käyttää ja tuoda vannetta ulommas renkaan raapimatta sisäloksuu...

    Leave a comment:


  • jt.syrja
    vastasi
    Onkohan toi Syron Race1 minkälainen rengas suhteessa muihin merkkeihin?
    http://www.mdcomprex.fi/store/produc...roducts_id=927

    Esim. Nangkang NS20 settiin verrattuna tuo Syron on kuitenkin tuplahintainen..

    edit. pikainen googletus selvitti, että kyseessä on ihan "kunnon" saksalainen rengas...

    Leave a comment:


  • MarkoN
    vastasi
    Syronit itsellä alla et40 Peelereissä kokona 255/30/20", kantavuus 97. MdComprexilta erittäin sopivaan rahaan.
    Viimeksi muokannut MarkoN; 25.4.2014, 07:06. Perustelu: kantavuus olikin 97, eikä 95

    Leave a comment:


  • jt.syrja
    vastasi
    Tässä mulla on alla 255/35r19 ja vanteena 9x19 ja luultavasti et48 (ei oikein saa selvää merkinnästä) sekä lisäksi välissä on 25mm spaceri eli vastaa et23. Jotenkin tuntuisi, että koska et35 olisi tuosta 12mm sisempänä ja lisäksi kumi puoleltaan 5mm kapeampi, niin luulisi mahtuvan vaikka autoa laskisikin vielä pari senttiä...?

    Eli siis 245/35r20 kumia tässä ajattelin tuon 255/35r19 tilalle..
    Attached Files

    Leave a comment:


  • +RISU
    vastasi
    Tulee hylsy. Ja vaikka ei tulisikaan jos sokea katsuri ei liian pientä kantavuusluokkaa huomaa, ei se siitä laillista yhdistelmää tee.
    Ja toisekseen, ei renkaan venymä offsettiä mihinkään muuta, renkaan olka vaan jää sisemmäs.

    Leave a comment:


  • jt.syrja
    vastasi
    Onko toi kantavuusasia kuinka paha teidän mielestä? 93=650kg ja 92=630kg. Eli käytännössä ihan mitätön asia, mutta tuleeko hylky muutoskatsastuksessa? Tuskin ikinä poliisit siihen takertuisi tai muussa tilanteessa esim vakuutusasioihin vaikuttaisi? Mitä 255/30 renkaita muut on näissä jumalmoottorisissa käyttänyt? Surutta vaan 92 kantavuuden kumit alle??

    Leave a comment:


  • M-I
    vastasi
    Mä en olis kyllä ihan niin varma tosta mahtumisesta...voi olla että raapii kuormalla sisälokariin töyssyissä?

    Mulla ainakin raapi seuraava setti kuormalla töyssyissä.

    19" *8.5 et 35 ja rengas 245/40, nyt vaihdoin spaicereita ja et 38 vielä en ole kuormalla ajanut että raapiiko.

    Toi vaikuttaa tosi paljon miten rengas venyy vanteelle, eli 9" vanteelle tuo 225, venyy jo selvästi enempi kuin 245, ja näin ollen et :kin voi olla pienempi.

    Leave a comment:


  • jt.syrja
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja -Teemu Näytä viesti
    kyllä se ET35 on ihan ok! Tossa mulla 9x20 ET35 225/35 kumilla ja reilusti laskettuna niin ei ota mihinkää kiinni mut en kyllä usko että tulee ongelmia 255/30 kuminkaan kanssa
    Nyt en vaan löydä sopivaan rahaan 255/30 kumeja vähintään 93 kantavuudella, joten täytynee ottaa hieman korkeamman profiilin 245/35 kumit. Tai aika paljonkin korkeampihan tuo on, kun eroa on 18mm halkaisijassa, mutta ei voi mitään :/ kai ne silti mahtuu et35 vanteen kanssa?

    On kyllä harvinaisen hankala löytää sopivaa 20" rengasta tähän laitteeseen :(

    Leave a comment:

Working...
X