Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B8 madallus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kyllä varmasti s-linen jousilla olevista kuvia löytyykin mutta nyt ei ole kyse niistä. Useita madalluksia nähnyt jossa erimerkin jouset pudottavat eri verran. Muotoillaan kysymys uudelleen, onko esim. h&r ja eibachin jouset pudottaneet sen mitä ovat luvanneet vai enemmän/vähemmän? Eibachin tarjontaa pikaisesti vilkaisin ja näytti siltä että jouset olisi samat lähes kaikkiin moottori vaihtoehtoihin mutta madallus eri. Esim. tuohon profiilin 2.0tdi avant quattroon ei löydy kuin 30mm pudottava prokit mutta olikohan 3.0tdi koneeseen vastaava prokit on 35mm laskeva. H&R:llä taasen ei eritellä koneita ollenkaan ja madallus on 35mm.

    Comment


      Kuinka paksuja ovat sport ja S-line -alustojen kallistuksenvakaajat? Itsellä alunperin vakioalusta ja radalla pistäytyminen sai kaipaamaan jäykempiä vakaintankoja.

      Comment


      • Muistaakseni s-linessa ja ässässä on sama paksumpi vakaaja ja onhan mallisarjassa nyt myös RS4 ja RS5, joiden vakaajat käy suoraan.

        Comment


          Kiitos. Olen tietoinen vaihtoehdoista, mutta niiden paksuuksia ei löydy ihan helposti. Hinnaltaan järkevintä on ehdottomasti hankkia suoraan H&R:n tai Eibachin vakaajasetti, mutta kiinnostaisi vain tietää tehtaan näkemys asiaan.

          Comment


          • Pitäis saada n. 1,5-2 cm laskettua, nyt on s-line alusta. Mikä helpoin vaihtoehto olis kun noihin ei taida pelkkää jousisatsia saada, sellaista joka laskee tuota lisää, vai onko esim. H&r 35mm kokemuksia. Nyt on tuolla alustalla vanteen keskeltä lokasuojaan 360/ 365mm. Tuli vähän liian iso setuppi ku laitoin rs6: n talvisarjan alle. Vanteet on 9,5x19 et 20 ja kumit 255/35x19. Olisko muuta vinkkiä?

            Comment


            • H&R low version -jouset madaltaa 40/45mm lähteestä riippuen, niitä saa mm. Slamitilta. Jap3:lla löytyy kuvia näyteikkunasta sen vanhasta vastaavasta kulkineesta, korkeus on oikein sopiva arkikäyttöön.

              Comment


              • No juu, näyttäähän tuo että sopii 3,0 tdi:hin myös, eibach kun ei ilmeisesti sopivuutta tähän lupaa. Kiitos vastauksesta.
                Vielä mietityttää toi rengassetti, mistähän ekana alkaa raapimaan? Ulospäin ei voi ottaa ja sisäänkin on vaikeaa, paitsi sorvaamalla. Vai oisko helpompaa jos vaihtaa suosiolla kumit sentin pari kaposempaan?

                Comment


                • Tokkopa tuo mihinkään raapii, kokeilisin ainakin ensin tekemättä mitään.

                  Comment


                  • Jos sinne heittää tuon low-version (niin kuin pitää), niin kyllä hyvin todennäköisesti tuolla kumilla ottaa kiinni ainakin etukaariin.

                    Tuossa.. http://www.vagarena.fi/index.php?top...1780#msg501780 ..on mulla edessä vastaavan speksin vanne ja 225/35/19 -kumi. En senttiä leveämpää sinne laittaisi. Etukaaret minulla mankeloitu.

                    Alempaa em. threadista näkee, että RS4:n 9x19 ET29 tulee jo tosi kaarelle, ja tuo uumoilemasi ET:n puolesta 9mm lisää ja leveydestä vielä jonkun 6mm.

                    Comment


                    • Ok, tilasin noi h&r jouset, modificars ilmoittaa 40mm edessä ja takana madallusta. Nyt tosiaan ei vielä ota mihinkään kiinni, mutta tietty tilanne muuttuu kun putoo lisää, tosi lähellä kaarella on edessä varsinkin, pitää kokeilla ja työstää sit vannetta vähän tai tosiaan vaihtaa kapeampaa rengasta.

                      Comment


                      • Hyvin suurella todennäkösyydellä raapii, eli kyllä minä laittasin 235 kumit ja toivosin että ei raavi. :D Mitä alemmas auto tulee niin sen enemmän tulee camberia ja edessähän näissä ei ole säätöä. Elikkä vähän se renkaan asento kääntyy madaltaessa..
                        Ois tuolla ollu valmis ketjukin B8 madaltamisesta niin ei ois uutta tarttenu. ;)

                        Mun mielestä H&R valmistaa vaan yhtiä low version jousia, eli niitä -45mm. Eihän siinä ois mitään järkeä että 5mm erolla valmistettas ja sekotettais asiakasta. :D

                        Comment


                        • Tuota madallusta itsekin miettinyt B8 3.0tdiq rinkulaan, mutta kuinka vähän sinne moottorin alle jää sitten tilaa, kun vakioalustallakin (ei s-line) maavara öljypohjan kohdalla on todella matala? Etuhelma ei ole ongelma. Itse olen ajatellut Eibachin Pro-kit B12-sarjaa.

                          Comment


                            H&R low on -40 mm. B7 H&R low on -45 mm.

                            Comment


                              Itellä könin -30mm ja kyllä nuo jääkokkareet tuntuu paukkuvan keulaan/pohjaan. Ei nyt loppuus iso patti tarvii ottaa niin talvirenkailla 225/50/17 ottaa kiinni.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja Tomppis Näytä viesti

                                Mun mielestä H&R valmistaa vaan yhtiä low version jousia, eli niitä -45mm. Eihän siinä ois mitään järkeä että 5mm erolla valmistettas ja sekotettais asiakasta. :D
                                Yhtä versiota juu mutta siksi kirjoitinkin alussa että lähteestä riippuen. Slamit ilmoittaa -45mm ja sitte vaikka tuo Modificars -40mm samoille jousille. H&R:n sivuilla on myös tuo -40mm. Itsekin ihmettelin ja selvittelin tuota kun olin jousia ostamassa aiemmin. Ostinkin coilit niin ei tarvi ihmetellä :)

                                Comment


                                • Itellä putos ainaki sillon joskus 45 mm ku laskeskeli vakioalustan korkeudesta. Nykyisin kulkee siis coileilla ja on pudotettu tuosta jousikorkeudesta keulaa vielä 3,5 senttiä, perää 3. Kyllähän varmasti öljypohjan saa palasiksi aivan vaikka vakioalustalla, jos ajelee niin että jääpaukut kolisee keskelle autoa. Itse en oo vielä kertaakaan joutunut ajamaan jääpaukun yli niin että olisi pakko ottaa se keskelle autoa. Apurunko on onneksi vielä vähän alempana kuin öljypohja niin kolisee ennemmin siihen.

                                  TN69, sehän on täysin riippuvainen madalluksen määrästä paljonko sinne jää tilaa? :D tuossa B12 ei tainnu olla säädettävät tolpat? Eli kauheaa eroa ei S-lineen kyllä taida olla, eli madalla vaan. Ei se nii matala vielä ole lähellekään että joutuisi jotenkin normiajoa muuttamaan. En ainakaan itse joutunut vielä noilla 45mm jousilla..

                                  täällä olisi tuo valmis ketju aiheesta jossa enemmän turinaa. Varmaan joku mode vois yhistellä nämä sinne tai oma-alotteisesti siellä jatkot?

                                  Comment


                                    Itsellä oli A5sessa nuo H&R lowit ja tipahti sen ~40/45mm aluksi.

                                    Parin vuoden päästä oli vielä tipahtanut sitten ylimääräisen sentin :D
                                    En tiedä oliko valmistusvirhe vai ominaisuus.

                                    Comment


                                      Miten säädetään edessä camber kulma kohdilleen eibach B12(-30mm) sarjan asennuksen jälkeen? Takapää on selkeä, nyt kun herkisteli pultit, mutta onko etupäähän ainoa vaihtoehto säädettävät ylätukivarret?
                                      Lähtökohta oli siis normi(pappa)alusta ja siitä nyt laskettu tuo mieto 30mm ja säätäjän mielestä etupää ei mene muutoskatsastuksesta läpi kun on camberit sen verran pielessä.

                                      Comment


                                      • Ei edessä ole säätöjä ellet tosiaan vaihda säädettäviä ylätukivarsia. Kannattaa säätää s-line -alustan arvoihin niin pitäisi vielä mennä.

                                        Comment


                                        • Olisiko kellä antaa suosituksia pelkällle jousi sarjalle mikä tiputtaisi n.30-35 mm nykyinen alusta sport pitäisi olla -20mm alempana kuin norm?
                                          Itsellä in kyllä Eibach Pro-Street sarja mutta alkoi etupää iskari kolista en kyllä tiedä olisiko vain viksumpaa korjauttaa mistä voisi kysellä??

                                          Comment


                                          • Terve auto olisi a5 3.0tdi s-line ja vanteita ja madallusta pitäisi olla tulossa eli mahtuuko 9.5x20 joka nurkkaan pyörimään ilman veny kumeja?
                                            Entäs 8.5x19 vanteet renkaan korkeus olisi 20 tuumaisissa 30 ja 19 35...
                                            Ja kuinka paljon pitäisi tiputtaa alemmas että pystyy vielä ajamaan kunnolla mutta saisi ulkonäköä parannettua

                                            Comment


                                            • Mahtuvat pyörimään, veljellä on 10,5×20 vanteet joka nurkassa pyörimässä. Kannattaa hommata korkeussäädettävä alusta nii voi sitä ruuvata oman maun mukaiseksi.

                                              Comment


                                              • Itsellä oli a5sessa ennen h&r -45mm ja joka nurkas 20x10 et25 275/30 kumeil ja todella hyvin meni ongelmitta. Joka nurkkaan menee vaikka 20x11:)

                                                Comment


                                                • Valaiskaa nyt tyhmää, että millä ihmeen H&R koodilla löytyy nuo -45mm versiot A4 neliveto (yli 1101kg) sedanille, vai onko sellaisia edes olemassa? Esimerkiksi Slamitin sivuilta ei löydy kuin -40mm jouset, jotka sopisivat q sedan mallille, koska nuo -45mm jouset eivät sivuston mukaan käy kuin etuvetoiseen porrasperään? Jännää tuossa sekin, että A5 nelariin nuo -45 milliset käyvät. Muutenkin hieman hämmentäviä välillä nämä jousien speksit, koska eri sivustoilta katsellessa madallusten korkeudet vaihtelevat samojen tuotekoodien jousilla. Tai sitten vika on näppäimistön käyttäjässä, tiedä häntä.

                                                  Comment


                                                  • Eiköhän nelikkoon ja vajaavetoiseen mene samat jouset?

                                                    Comment


                                                      Ei ole olemassa -45 mm H&R-jousia B8:aan. Valmistajan sivuilta selviää...

                                                      Comment


                                                      • Audi a5 sportback vanteet tilattu edessä 9"leveä et 35 ja takana 10" leveä et40 mites onnistuuko madallus vai tuleeko kuinka ahdasta? Tai mahtuuko edes noilla et luvuilla pyörimään?????? myyjä oli kovasti sitä mieltä että mahtuu...
                                                        Viimeksi muokannut Juusopakha; 16.5.2016, 20:05.

                                                        Comment


                                                          Mahtuu, ei tuu viela edes kaarelle...

                                                          Comment


                                                            Itellä 10,5 et 30 joka nurkassa ja kummeina 265/30r20 hankookit. Eikä tule ilman limppua kaarelle.

                                                            Comment


                                                            • Mietin vaan tuota takana olevaa et 40? Alkaako raapimaan kun madaltaa kaaren tilan pois?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X