Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B8 madallus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Noh katotaan nyt kun saadaan noi jouset alle että minkämoinen on kyyti.

    Comment


    • #92
      Mitenkäs sopii B8 etuveto sedanin -35mm H&R jouset B8 etuveto avantiin? Onko erona vain paksummat jouset taakse vai onko jousissa muuta eroa?

      Comment


      • #93
        Todennäkösesti (ainakin eibachin coileissa) on vaan paksummat jouset. Itellä on samalla motilla olevan sedanin (myös Q) coilit ja ei oo mitään ongelmaa..

        Comment


          #94
          Tuollaiseksi on oma auto asettunut nyt parin viikon ajelujen jälkeen. Alustana vakiot sportti-iskarit ja Eibach Sportline -jouset. Vanteet 20".
          Attached Files

          Comment


          • #95
            Mitenkäs menee alle B8 Avantin takapäähän 255/40/18" kumi 18"/8,5" ET29 vanteella kun autossa -35mm madallus?

            Comment


            • #96
              Periaatteessa pitäs mahtua, vähän jännä tuo rengaskoko, ennemmin 245/40 tai 235/40.. ei pitäs ottaa siihen pysty tukivarteen, mikälie, kiinni kun noin pieni ET.

              Comment


                #97
                Onko B8 quattron 1BA (vakio), 1BE (sport) ja 1BV (s-line) alustoissa jotain muuta eroa kuin jouset ja iskarit (esim. kallistuksenvakainten ainevahvuus tms...)?

                Comment


                • #98
                  Eli mikä on siis helpoin tapa madaltaa? Autoni siis '14 A4 ja S-line alusta löytyy. Eli riittääkö jos vaihtaa vain jouset vaikka H&R -45mm?

                  Comment


                  • #99
                    Helpoin tapahan on varmaan ostaa säädettävä alusta nii saa kerralla niin alas ja varmasti haluamalleen tasolle auton, mutta budjettiratkasu passelilla madalluksella on ehdottomasti -45. On siinä toki oma hommansa, jos ite vaihtaa alustan ja nosturia ei ole käytössä, niin tunkkailla ja hieroa alustaa. Kerran ku jaksaa vähän jumpata nii ei tarvi koko ajan säädellä. Sitte jos liikkeessä vaihdattaa niin vähän kätevämpää..

                    Comment


                    • Joo liikkeessä ajattelinkin vaihdattaa. Osaatko suositella jotakin hyvää säädettävää alustaa joka sopisi autooni? Ja eihän siinä säädettävässä ole sitten iso homma sitä säätää jos vaikka talvella nostaisi hiukan niin ettei tarvitse purkaa ensin mitään? Pahoittelen tietämättömyyttäni..

                      Comment


                      • Ei tarvi purkaa mitään. Itellä on toi Eibachin Prostreet-S enkä kyllä kadu yhtään ostosta. Etupään säätö avaimeilla kääntämällä, takapää vähän kettumaisempi, mutta menee kyllä kun on työkalut. :) Toinen mikä on kans hyvä, H&R Monotube muistaakseni, käyttäjällä Sami.M löytyy. Onhan ne hintavia, mutta tässä hommassa halvalla ei saa hyvää. Vogtlandia kehuvat jenkkipuolella kans mahdottomasti. :)

                        Comment


                          Juu, eipä ole ollut valittamista Vogtlandin madallusjousista vitosen alla. Madaltaa omaan makuun sopivasti ja ei ole epämiellyttävä ajaa. Olivat jonkun kympin vastaavia H&R jousia huokeemmat.

                          Comment


                            Mitäs iskari vaihtoehtoja suosittelette. Autoa pudotettu H&R -35mm jousilla ja vakio tolpat paikalla. Nyt on alkanut tosissaan ottamaan aivoon alustan toimimattomuus. Aluksi asian kanssa pystyi elämään, mutta nyt on jotain keksittävä. Vai onko järkevämpi sijoittaa suoraan valmiiseen pakettiin (jouset/iskari)?

                            Comment


                            • Vogtlandin coilit maksaa n.600€ on mukava ja saa alas. Ihan turhaa kenenkään sijoittaa pelkkiin jousiin.

                              Comment


                                Ei madalluksen määrässä ole mitään vikaa. Minusta vallan loistava, ei tarvitse päästä yhtään alemmas. Siksi mietinkin onko olemassa paremmin toimivia iskareita erikseen.

                                Comment


                                • OEM S-Line alustan pumput toimii hyvin jopa -45 jousilla (H&R). Kokemusta löytyy muutamalta vuodelta.

                                  Comment


                                  • Aiemmassa B8:ssa oli -40mm Vogtlandit tehtaan Sport-alustan iskareilla. Toimivat mainiosti yhteen.
                                    Iskarit olivat 10tkm ajetut kun ne alle laitettiin.
                                    Viimeksi muokannut makelja; 8.6.2015, 11:06. Perustelu: Tarkennus

                                    Comment


                                      Eri tehdasalustojen eroista vielä kysymys. Onko vakio- ja sport-alustan iskarien alapään "banaanihaarukassa jotain eroa vai onko ne samalla osanumerolla? Noiden iskarien (vakio/Monroe sport/Sachs) alapäät ovat erimuotoiset, vaikka halkaisijat ovat samat.

                                      Edit. Sopii eli todennäköisesti osa on sama kaikissa alustoissa.
                                      Viimeksi muokannut Tammi; 14.7.2015, 22:37. Perustelu: lisäys

                                      Comment


                                        Alkuperäinen sport -alusta (1BE) tuli vaihdettua Bilsteinin B16 PSS10:een muutama viikko sitten. Auto oli tehtaan alustalla ja 245/35R19 renkaalla todella uraherkkä ja asialle piti tehdä jotain. Toki ulkonäkö kaipasi myös kohennusta.

                                        Napa-kaarimitat sport -alustalla oli 365mm joka kulmassa. B16 alustasarjan nykyisillä säädöillä edessä 340mm ja takana 335mm. Asentajan mukaan säätövaraa on vielä molempiin suuntiin reilusti. Ehkä 10mm voisi tuosta vielä nostaa, ettei tarvitse toimia lumiaurana talvikeleillä. Iskareiden jäykkyys on säädetty arvoon 6 (asteikko 1-10) ja omaan makuun toimii arkiajossa hyvin. Ei ole pintakova, mutta tarpeeksi jämäkkä ja alkuperäinen urissa juoksentelu hävisi kokonaan. Auto ei kallistele mutkissa juuri ollenkaan.

                                        Miinuksena on lisääntynyt rengasmelu eturenkaista, joka tuntuu enemmänkin "jyrinänä" kuin varsinaisena meluna. Tämä ei pitäisi olla alustan ominaisuus ja etuiskareiden yläpään kiinnitys täytyy vielä tarkistaa.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • Rengasmelu kyllä yleensä aina lisääntyy madalluksen yhteydessä.
                                          Madalluksen jälkeen rengasmelulla pienempi tila pyöräkotelossa ja näin ollen melu kasvaa.

                                          Comment


                                          • Joo, varmaankin on myös pyöränkulmat säädetty? Seki voi olla jos ne kovin pielessä vielä asennuksen jäljiltä. Ei tuota tarvitse lumiauran pelossa nostaa, matalemmallakin menty, kiitos Audin nousevan puskuriprofiilin.
                                            Tuosta on kesälläkin apua näissä enempi madalletuissa, itellä apurunko jossain 5-6cm korkeudessa vaan puskuri ei oo toistaseksi ottanut vielä missään kiinni. :)

                                            Comment


                                              Rengasmelu kyllä yleensä aina lisääntyy madalluksen yhteydessä.
                                              Madalluksen jälkeen rengasmelulla pienempi tila pyöräkotelossa ja näin ollen melu kasvaa.
                                              Hyvä pointti, en tullut ajatelleeksi. Edellisessä autossa oli Eibach Pro-Street S, mutta siinä rengasmelu ei juurikaan muuttunut alustan vaihdon jälkeen. Rengaskoko oli maltillisempi 235/40R18 ja sekin varmaan vaikuttaa asiaan. Oikea etuiskari tosin oli viallinen ja piti ääntä, minkä takia valitsin Bilsteinin iskarit nykyiseen autoon KW:n sijaan.

                                              Joo, varmaankin on myös pyöränkulmat säädetty? Seki voi olla jos ne kovin pielessä vielä asennuksen jäljiltä. Ei tuota tarvitse lumiauran pelossa nostaa, matalemmallakin menty, kiitos Audin nousevan puskuriprofiilin.
                                              Tuosta on kesälläkin apua näissä enempi madalletuissa, itellä apurunko jossain 5-6cm korkeudessa vaan puskuri ei oo toistaseksi ottanut vielä missään kiinni. :)
                                              Nelipyöräsuuntaus on tehty jo kahteen kertaan, kun ensimmäisellä kerralla ratti jäi hieman vinoon. Tällaisen keskustelun löysin asiaa tutkiessani: http://www.audizine.com/forum/showth...oilover-review

                                              En tiedä sitten mitä tuo iskarin yläpään mutterin käsin kiristäminen vaikuttaa. Asentajan kanssa jo juttelin ja mutteri pitäisi olla Bilsteinin ohjeen mukaisessa momentissa.

                                              Comment


                                              • Itellä on Prostreet-S, 245/35 R19 kumeilla ja nii kyllähän tuo auto jyrisee, riippuen tien kunnosta, välillä aivan liikaa. Tosin, mulla on takana camberit -2,06 ja edessä toinen puoli reilu -2 ja toinen about tasan -3 joten seki vaikuttanee. :D
                                                Itse en kyl jaksa uskoa, et joku yläpään kiinnitysmutterin tiukkuus vaikuttaa auton jyrinöihin. Eiköhän se isoin melu lähde renkaista..

                                                Comment


                                                  Noniin, etuiskarit otettu uudelleen irti ja muutama kikka kokeiltu. Yläpään kiinnityslevyn ja rungon väliin laitettiin kumieristeet ja iskarin yläpään kiinnitysmutteri kiristettiin käsin. Jyrinä ei poistunut kokonaan, mutta vaimeni selvästi. Samalla alustaa korotettiin 10mm kun oli asettunut parin viikon aikana vähän alemmas mitä oli tarkoitus. Kolmas nelipyöräsuuntaus toden sanoo ja etupyörien camberit asettui -1,3 tienoille. Vähän jää Tomppis vielä noista sun arvoista. :)

                                                  Bilsteinin asennusohjeet jäivät kuitenkin mietityttämään:
                                                  All rubber- mounted strut/ damper attachments must not be fully tightened until AFTER the suspension system is loaded (wheels on the ground). Other mounting fasteners (for example brackets) must be securely tightened BEFORE load is placed on the suspension system.
                                                  Miten tuon loppukiristyksen pystyy tekemään pyörät maassa, kun iskarin yläpää on "suojakupin" sisällä eikä siihen pääse käsiksi konehuoneen puolelta poraamatta reikää?

                                                  Napsasin samalla muutaman kuvan. Niistä näkee hyvin tuon jäykkyyssäädön sijainnin. Mitenkähän nuo säätimet toimii vielä muutaman talven jälkeen, kun ovat tarpeeksi nähneet suolaa/kuraa/nastapölyä...
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • Yritettäsköhän tuossa kumminkin tarkoittaa tukivarsien puslien kiristystä vasta kun kun auton paino on pyörillä... Yleensä hyvä kiristää vasta painon ollessa päällä niin jää oikeaan asentoon kumit puslissa.

                                                    Comment


                                                      Ok. Ja pystyykö sen tekemään noiden moottoritilassa olevien luukkujen kautta, joissa on kumisuoja (viimeisessä kuvassa oikealla)?

                                                      Comment


                                                      • Itse tehnyt silleen että ilman rengasta toisella tunkilla nostanut esim. alatukivarresta niin paljon että napa/kaarimitta on sama kun se olisi auton paino ollessa pyörillä. Ilman rengasta tilaa on yllin kyllin kiristellä ylä/alatukivarret ja pitäs tulla aika lähelle oikeaan asentoon. Melko varmasti jos pulsat vedetään kiinni napa roikkuen niin puslat ei ole kovin pitkäikäiset varsinkin jos enempi pudottaa alustaa. Itse tehnyt tälleen ja ei ole tarvinnut puslia vaihdella ylimääräisiä vaikka aika matalanakin olen joskus pitänyt. Tuohon iskarin mutterin kiristys hommaan en oikein jatka uskoa, aina vetäny mopolla kiinni ja silleen että pysyy ja ei ongelmia...

                                                        Comment


                                                          Kiitoksia volmari vinkistä! Täytyypi vielä tarkistaa tuo tukivarsien kiristys, jos se parantaisi puslien elinikää.

                                                          Comment


                                                            Alustan päivitys edessä tuohon nokiöljynvatkaimeen ja tarkoitus olisi heittää sport iskareiden kaveriksi 30-35mm madaltavat jouset. Onko porukalla heittää kuvia joissa tuollainen setuppi on paikallaan? Joku tuossa taisi edellä ollakkin mutta vertailevat kuvat eri merkin jousista ei pahentaisi :)

                                                            Comment


                                                            • Tuohan on perus S-line alustan madallus, joten kuvia mahtaa olla netti pullollaan.. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X