Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenoneista taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miten ihmeessä saan xenon umpiot uusittua, auto on yhden vin kooderin mukaan 2000 ja toisen 1999valmistunut A6 B4 C5.
    Kaupoissa kolmea eri mallia: 97-9/99, 10/99-00 ja 2001-2004...
    2002 tuli facelift eli tuo kolmas ei käy.
    En löydä tietoa onko oma valmistunut ennen 9/99 vai 10/99-00, käyttöön otettu 06/2000 eli se voi olla
    jompikumpi tahansa.
    Vai onko sillä mitään väliä, käykö molemmat versiot?

    Comment


      Kaikki ennen faceliftiä ovat vaihtokelpoiset keskenään. Linssien ulkonäössä eroja joten syytä vaihtaa molemmat kerralla.

      Comment


      • Lisäksi on muistettava, että kasikoneisissa on omat umpionsa, jotka eivät käy muihin malleihin.

        Comment


        • Onko kellään tallessa mitään kuvaa josta näkis eron halpis xenoneiden ja orggiksien kanssa?

          Itellä on nyt uusissa depon lyhdyissä halvat "merkkiäenmuista" malliset d2s:t 8000K lämmöllä, ja maksavat 25€/pari.

          Olis kiva nähdä edes vähän osviittaa siitä miksi maksaa "oikeista" polttimoista melkein 90€/kpl.

          Comment


            Postauksessa #1039 on linkki kyseiseen pdf:ään. Itse juuri tulostin ja illalla tutkimaan omia polttimoita, kun on toinen ruvennut oireilemaan.

            Comment


            • onhan noissa polttimoissa näköjään eroja mutta mites valoteho ja kestävyys???

              Comment


              • Valotehossa ei varmaan uutena mitään mullistavaa eroa, mutta kyllä nuo merkkipolttimot kestää oman kokemuksen perusteella pidempään kirkkaana ja oikean sävyisenä.

                Comment


                • Tuohon -97 D2 A8 ajattelin laittaa xenonit. Mistähän noita umpioita voisi löytyä?

                  Comment


                    Mä ostin reilu 2 vuotta sitten xenonkauppa.fi:stä lyhkäsiin cobran 35w xenonit ja pitkiin 50w GT Hid:it. Samoilla hehkuilla ja ballasteilla mennään edelleen ja sävy ei ole muuttunut miksikään. Värilämmöt molemmissa 5000K. Tunteja valoille on varmasti tullut reiluhkosti, ainakin lyhyille..

                    Comment


                    • Mäkin laitoin eilen cobran bi-xenonit jotka juuri hain tuolta xenonkauppa.fi:ltä. Tyytyväinen olen tähän asti ainakin ollut :)

                      Comment


                      • Jäikö valokuvio hyväksi? En haluaisi laittaa jos häikäisevät.

                        Comment


                        • Valokuvio on mielestäni todella hyvä, oli kyllä vakiovalotkin tosi hyvät. Eikä ne kyllä omasta mielestä häikäise yhtään, ei ainakaan kukaan ole vilkutellut valoja. Ja tosiaan mullahan on siis kiinni ne alkuperäiset depo etuvalonumpiot.

                          Comment


                          • Tällänen ongelma Audi A6 4F pre-facelifin kanssa:

                            -Asennettu cobran 35w can bus xenoni sarja lähivaloihin. Vastuksellista relesarjaa kokeiltu myös, mutta relesarjan kanssa syttyi vikavalo. Jätettiin sitten tuo relesarja pois, kun pelkillä ballasteilla ei vikavalo syttynyt.

                            -Pyyhkijänmoottori paloi. Syy ei selvä, koska pyyhkijät oli vähän jäätyneet lasiin. Eli ei ole selvää hajottiko pyyhkijät moottorin vai xenon sarja ilman relettä.

                            -Kokeiltiin uutta relesarjaa missä on 50W vastukset, ei toimi vieläkään. Sytyttää polttimon vikavalot mittaritauluun, mutta xenonit palaa silti.

                            Onko jollakulla ollut vastaavanlaista ongelmaa? Onkohan kytkennöissä jotain mätää tai relesarjassa?

                            Relesarja on tämä: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...to%2Bvastus50W

                            Comment


                            • Itse olen ainakin kuullu a3 8p mallissa että on ollut samanlaisia vikoja ainakin kun ovat pitkiin laittanut. Syyksi niissä on selvinnyt että osa xenon sarjoista syö noin 10-11ampeeria/ballasti syttyesään joka on liikaa ja joteinki joku jännite tai maadoitus on yhteydessä pyyhkiöiden kanssa jolloin polttaa pyyhkiämoottorin.

                              Itse ostin sarjan joka vie alle 5ampeeria kun syttyy niin niillä on hyvin toiminut minulla ainakin. En varmaksi osaa sanoa onko sinulla sama vika ollut.

                              Comment


                                Oiretta on 8P korissa ollut niin lyhkäisiin kuin pitkiin asennetuissa xenon-sarjoissa. Joten olkaahan tarkkoja asennuksien kanssa.

                                Comment


                                • Jos xenoneistä pyyhkijänmoottori hajoaa syy on tosiaan siinä, että xenoneitä sytyttäessä virtapiikki on niin iso, että samassa väylässä oleva pyyhkijänmoottori kärvähtää, nain ainaki a3 8P:ssä

                                  a6 4F:stä en ainakaan aiemmin ole kuulluut, että xenonit olisi hajottanut pyyhkijänmoottorin. Toki on samanikäinen kuin 8P, eli todennäköisesti sisältää samaa tekniikkaa?

                                  Tuo pyyhkijänmoottori ongelma on järkeen käypä, jos näin on tässä tapauksessa käynyt. Relesarjan ongelmia en ymmärrä alkuunkaan, kun vastuksien luulisi tekevän tarpeeksi kuormaa, jotta ajotietokone ymmärtää kuormituksen eikä tulkitse että polttimot on rikki. Kun kuitenkin ballastien sisällä olevat vastukset pystyy tuon vikailmoituksen kumoamaan.

                                  Comment


                                  • Minkäs mallinen sarja Lassella on aakkosessa? :)
                                    Omassa kulkineessa asentelin ampin xenonit lyhyille valoille relesarjalla vastuksineen. hetken toimi hyvin vailla valituksia ja ongelmia, sit alko ajotietokone valittamaan palaneita valoja eikä tunnistanu vastusta ollenkaan... Ballastit ja polttimot oli kunnossa kyllä. Otin suosiolla kaiken tappelun jälkeen koko johtohlvetin pois keulalta ja halogeenit tilalle.

                                    E: Testailin ilman relesarjaa ja vastuksiakin, antaa syttyä ja sammuttaa sit ku ei löydy vastusta..

                                    Miten sulla on mahollinen vastus kiinnitettynä? Kuva?

                                    Täs ku linkkiä etin omalle sarjalle ni sattupa sinne tulleen uusia ballasteja tähän ongelmaan.. :D http://www.katuauto.fi/product_info....roducts_id=489
                                    Uskaltaakohan tollasella kokeilla ilman relesarjaa?

                                    Comment


                                    • Sarja on tämä http://tuningdesign.shop.wosbee.com/...mcode=cobra-h7

                                      Nuo on toiminut ainakin tähän asti kaikissa bemareissa ja audeissa mm. audi a3 8p toimii moitteettomasti relesarjan kanssa.

                                      Tuo sarja toimii 4F:ssä ilman vikailmoituksia, kun sillä nyt on ajeltu ilman pyyhkijänmoottoria..

                                      Jotenkin ilmeisesti vain tuo väylä hylkii relesarjaa. En vain keksi miksi.

                                      Comment


                                        Meidän 8P;ssä on js-tuningilta ostetut OLLO;t.

                                        Comment


                                          Hieman on typerä olo....

                                          Tuo C5 kun tuli taloon niin totesin pimeällä että tän valot on perseestä pimeällä ja kuittasin kyseisen sillä että yleisesti ottaen porukka on haukkunut C5:n valoja surkeiksi.
                                          Joulun alla ostin piruuttani uudet xenon polttimot tuohon ja juuri jumppasin uudet polttimot paikoilleen. Yritän illalla muistaa laittaa (känny)kuvan eroavaisuudesta, selkeästi näkee miten se xenon hiipuu 200tkm/10 vuoden aikana.

                                          Saattaapi olla että aukeaa uusi maailma pimeällä ajaessa...

                                          Luonnossa eron näkee vielä selvemmin, mutta kyllä kuvistakin erottaa kumpi on uusi.
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut Metsässä; 2.1.2013, 19:07.

                                          Comment


                                          • No näinhän se menee. Tuohon kun vielä yhdistää hiekkapuhalletut ja haulikolla ammutut umpiot ja tummuneet heijastinpinnat niin kumma ettei näe. :D

                                            Bemariin vaihdoin aivan bränikät Hellan sisuskalut umpioihin niin kyllä kannatti vaikka vittumainen savotta onkin.

                                            Comment


                                            • Ittellä on S3 ja siinä facelift a3 etuvalot, xenoneilla ja hyväksytyt. Ja niissähän pitäis olla sisäänrakennetut automaattiset korkeudensäädöt?

                                              Sisällä ei ole korkeuden säätö rullaa eli on vakiona ollut xenonit.

                                              Mutta itse kysymys: Missä tapauksissa kuuluis huomata että korkeuden säätö toimii? Millon niitten pitäis hakee paikkaa tossa autossa? (ruuveilla on haettu oikeet paikat mihin valo osottaa jos se johki vaikuttaa)
                                              Asennettaessa olen ainoon kerran kuullu että se korkeuden säätö tekee jotaki.

                                              ja toinen kysymys: miten umpion lasi on helpoin pestä sisältä?

                                              Comment


                                              • Laitoin ton h7r sarjan, x5 ballasteilla tilaukseen. 55w:n versio viel, ni uskon ettei tuu ilmotuksia virheistä, kun relesarjan vastuksineen heittää romukoppaan. Normaalitilassa virrankulutus 54W verrattuna "huijarivastuksen" n.40W.
                                                Jos viel herjailee ni täytyy tottua noihin tuikkuihin.:)

                                                http://www.katuauto.fi/product_info....roducts_id=503

                                                Ballastinkin sais kivasti umpion sisään piiloon ilman johtosarjoja... Sielläkun tilaa riittää. :)
                                                Viimeksi muokannut 8866; 4.1.2013, 21:36. Perustelu: Yhdistin.

                                                Comment


                                                • Omassa s4 sammu vänkärin puolen xenoni. Hain uudet polttimot molemmille puolille ja vänkärinpuoleinen vaan välähtää noin sekunnin ja sammuu jos edes sitäkään. Nyt kun ajoin pihaan ja sammutin valot ja takasin päälle niin toimi noin 10s jonka jälkeen ei taas elonmerkkejä näkynyt. Ilmeisesti ballasti rikki. Nyt siis kysynkin kun varaosaliikkeesä löysivät 01vm ja eteenpäin ballastin muttakun oma pirssi on 99facelift niin mahtaneeko käydä? http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...eo%20LAD5GL%22 ilmeisesti tämä mitä kauppasivat tosin yllättäen halvempaan hintaan. ei viitsi tuurilla ostaa kun nuilla sähköosilla ei ole sitä palautusoikeutta jos ei sitten sovikkaan. Kyseessä siis alkuperäis xenonit.

                                                  Comment


                                                  • Ittellä on S3 ja siinä facelift a3 etuvalot, xenoneilla ja hyväksytyt. Ja niissähän pitäis olla sisäänrakennetut automaattiset korkeudensäädöt?

                                                    Sisällä ei ole korkeuden säätö rullaa eli on vakiona ollut xenonit.

                                                    Mutta itse kysymys: Missä tapauksissa kuuluis huomata että korkeuden säätö toimii? Millon niitten pitäis hakee paikkaa tossa autossa? (ruuveilla on haettu oikeet paikat mihin valo osottaa jos se johki vaikuttaa)
                                                    Asennettaessa olen ainoon kerran kuullu että se korkeuden säätö tekee jotaki.

                                                    ja toinen kysymys: miten umpion lasi on helpoin pestä sisältä?
                                                    Automaattinen korkeudensäätö hakee korkeuden kun virrat laittaa päälle, eli valot seilaa ylös alas ja asettuu antureiden saaman tiedon perusteella "oikeaan korkeuteen" Eli jos auto on vaikka seinää vasten, niin pitäs selvästi nähdä kun valot menee ylös alas.

                                                    Umpion lasi kannattaa koittaa pestä aluksi vaikkapa saippuavedellä. Ja muut roskat umpion sisältä poistaa imuroimalla/paineilmalla.

                                                    Comment


                                                    • ei viitsi tuurilla ostaa kun nuilla sähköosilla ei ole sitä palautusoikeutta jos ei sitten sovikkaan.
                                                      Ei ainakaan yrityksen käyttöehdoissa mainita moista. Käytännössä saat kyllä ostaa mitä tahansa ja verrata sitä tuotetta Käyttämättä sitä niin on palautusoikeus vielä voimassa. Etämyynnissä(postimyynnissä/verkkokaupoissa) kun pätee se että palautusoikeus katkeaa siinä vaiheessa kun tuotetta käytetään tai avataan sinettejä.

                                                      Comment


                                                        Valaiskaapas (höhö) nyt tyhmää. Itellä on näköjään Bi-Xenon umpiot (8E0 941 004 P) tässä B6:ssa. Olen elänyt käsityksessä että Bi-Xenoneissa se yksi xenon polttimo hoitaa sekä pitkät että lyhyet? Näissä on nimittäin myös H7 joka palaa vain pitkissä. En ole vielä viitsinyt testata toimiiko toi läppä xenonista, kun ei tonne ulos viitsi mennä tusaamaan tossa pakkasessa. Umpiot on vaihdettu joskus kun ovat vuodelta 04 ja auto 03. Varustekoodeja ei autosta enää löydy, mutta xenoneilla tämä on kyllä varustettu alkujaankin.

                                                        Eli siis onkohan tää setuppi nyt ihan oikein vai onko tähän vaihdettu tavis-xenonien tilalle vaan Bi-Xenon umpio?

                                                        Comment


                                                          En minä viitsi vastata tällaisiin kysymyksiin.

                                                          No ei, kyllä se on juuri noin että B6-sessa on lisäpitkä H7 vaikka olisi mitkä xenonit.

                                                          Comment


                                                          • Hakusessa olisi mahdollisimman plug and play tyyliset xenonit pitkiin (H7) omaan audiin, tuntuu ettei noi halogeenien valoteho riitä enää vanhan auton releytettyjen ja lisäpitkien jälkeen. Osaisko täällä joku suositella jotain hyvää ja kohtuu edullista sarjaa joka menisi kiinni mahdollisimman pienellä vaivalla ja modaamisella?

                                                            Comment


                                                              Taitaa kaikki vaatia about saman työn. Läpiviennin poraus umpion takakanteen ja ballastien kiinnittäminen johonkin. OLLO/AMP ja Cobra -sarjoista hyviä kokemuksia, tällä hetkellä Cobran H7 -sarja pitkissä toista talvea ja hyvin pelittää. Kannattaa suosiolla ne halvimmat jättää ostamatta niin voi säästyä monilta harmailta hiuksilta (radion kuuluvuus heikkenee, eivät toimi oikein ilman relesarjaa tms.)

                                                              Kuulemani mukaan näistä on helppo irroittaa umpio, jolloin asennus käy leikiten. Sai nuo sinnillä suhteellisen nätisti umpiot paikoillaankin, vaikka V6-koneen kanssa oli kuskin puolella hieman ahdasta. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X