Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AdBlue

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Korjaamoon tai foorumi toverille ja vikakoodit lukuun. Tuollakin valolla on niin monta merkitystä että menee arvailuksi ilman koodien lukua.

    Comment


    • #92
      Kävipäs niin, että pakkanen hellitti eilen alle 11c ja merkkivalo sammui ja kaikki toimii. Kusputket siis sulivat.
      Voi harmi kun en ehtinyt merkkikorjaamolle ohjekirjan mukaisesti:)

      Comment


        #93
        On silti jäänyt vikakoodi muistiin vaikka valo sammui ja kaikki toimii niin kuin pitää,

        Comment


        • #94
          Oisaisikohan täällä kukaan sanoa onko tämän vikakoodin perusteella Adblue pumppu rikki? Vai kannattaisiko vikaa hakea johtosarjasta yms. Vikavalo syttyi, mutta ei herjaa adblue rangesta mitään.. marmorilta oli vastaus et pumppu 1650,. ja vaihtopäälle!


          Address AC: Reductant Control (J880) Labels: 4G0-907-355.clb
          Part No SW: 4H0 907 355 D HW: 4G0 907 355 B
          Component: SCR-Stg-G2 H10 0012
          Revision: 00000000 Serial number: 150201093
          ASAM Dataset: EV_RDCMA00100 008040
          ROD: EV_RDCMA00100.rod
          VCID: 2D688F087C528FEC99-8078

          1 Fault Found:
          196887 - Control Circuit for Reductant Pump 1
          P208B 00 [008] - Implausible Signal
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
          Freeze Frame:
          Fault Status: 00000001
          Fault Priority: 2
          Fault Frequency: 1
          Reset counter: 227
          Mileage: 152421 km
          Date: 2021.02.13
          Time: 13:55:37

          Voltage terminal 30A: 14.8 V
          Voltage terminal 30B: 14.8 V
          Voltage terminal 87: 14.6 V
          Reductant_pwm_duty_cycle: 34.0 %
          Reductant_speed_pump_motor: 1312 /min
          Reductant_pump_output_stage_temperature: 14 °C
          Reductant_heater_control_1_output_stage_temperatur e: 13 °C
          Reductant_tank_temperature_sensor_actual_value: -2 °C
          Reductant_temperature_ambient: -3 °C
          Reductant_current_pump_motor_A: 0.3 A
          Reductant_current_pump_motor_B: 0.6 A
          Reductant_current_pump_motor_C: 0.5 A
          Reductant_heater_control_1_actual_power_value: 0.0 A
          Reductant_heater_control_2_actual_power_value: 0.0 A
          Reductant_transfer_pump_current: 0.0 A
          Reductant_pressure_sensor_actual_value: 4650 mbar
          Reductant_voltage_sensor_supply: 5.0 V
          Reductant_voltage_sensor_gnd: 0.0 V
          Reductant_level_sensor_actual_raw_voltage: 0.9 V
          KL15 on: On
          DIAG_Opt_H: OFF
          Tank_L_SC: On
          Lines_L_SC: On
          DIAG_Lines_H: OFF
          DIAG_Lines_L: OFF
          DIAG_Tank_H: OFF
          DIAG_Tank_L: OFF
          MO_SCR_Dosierpumpe_Zustand: 03
          MO_SCR_Tankheizung: OFF
          MO_SCR_Leitungsheizung: OFF
          MO_SCR_Transferpumpe: OFF
          reserviert 1 0: On
          Reserviert 2: OFF
          Can signal MO_SCR_Dosierpumpe_Soll: 50.0 %



          Comment


          • #95
            Noniin, oma Q5 tuli adbluet tiensä päähän. Tai näin sen näkisin. Tuomio oli järjestelmässä vuoto, (alhainen paine vikakoodi) tarkemmin lämmityslaitteen ”juuressa”, lämmityslaitteeseen juotetussa osassa, jolloin tuo lämmityskenno pitää uusia. 800€. Johtosarjassa ureaa ja suosittelevat sen vaihtoa samalla (200€) ja sitten työ päälle 350€. (3h)

            kun tuo ohjelmointi maksaa sen 500€, niin onko tuota järkeä korjata? Edellisellä sivulla luki jotain tukkeutuvasta katalysaattorista. Onko tämmöistä oikeasti tapahtunut? Kokemuksia adbluen disabloinnista?

            mainittakoon, että vikakoodit nollattiin ja marmorilla saivat siitä sen 180km ajoajan poistettua. Vielä ei ~30min ajamisen jälkeen syttynyt takaisinkaan. Voisiko olla, että tuohonkin liittyi järjestelmän jäätyminen jaa tyhjä säiliö. Toisella korjaamolla luki vikakoodit, totesi säiliön olevan 0% ohjelman mukaan ja täyttö ei onnistunut, koska jäässä.

            Comment


            • #96
              Alkuperäinen kirjoittaja ripo Näytä viesti
              Täällä A4 B9 2017 2.0tdiq sytytti moottorin vikavalon ja pian sen jälkeen tuli tuo keltainen jakoavain ja "Adblue fault. No restart in 1000km". Jännästi sattui juuri sen jälkeen kun olin tankannut huoltoasemalla.

              Tällaiset koodit löytyivät muistista. Mietin, että voisiko tässä olla vaan joku sulake palanut kun tuolla alempana lukee "Terminal 30A voltage: 0.00 V" Mistähän sitä sulaketta lähtisi etsimään? Katsoin takakontin sulakerasiasta mielestäni ne sulakkeet, jotka oli ohjekirjassa nimetty Adblue. Molemmat näyttivät päällepäin olevan ihan ok.

              Address 01: Engine Labels: 04L-907-309-V1.clb
              Control Module Part Number: 04L 906 026 AG HW: 04L 907 309 L
              Component and/or Version: R4 2.0l TDI H35 1969
              Software Coding: 0A25403A233605083400
              Work Shop Code: WSC 06314 790 00001
              ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906026AG 001006 (AU49)
              ROD: EV_ECM20TDI01104L906026AG_001.rod
              VCID: 6FD5EDD9B66A68FCEB-803A
              1 Fault Found:

              18851 - Control Module for Reductant Metering System; Voltage Suppy
              P21CA 00 [039] - Electrical Malfunction
              Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
              Freeze Frame:
              Fault Status: 00000001
              Fault Priority: 2
              Fault Frequency: 1
              Mileage: 138987 km
              Date: 2021.02.02
              Time: 17:55:10

              Engine RPM: 862.00 /min
              Normed load value: 58.4 %
              Vehicle speed: 0 km/h
              Coolant temperature: 51 °C
              Intake air temperature: 34 °C
              Ambient air pressure: 990 mbar
              Voltage terminal 30: 15.000 V
              Unlearning counter according OBD: 40
              Engine status: COENG_RUNNING
              Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3


              Readiness: 0 0 0 0 0






              0003 - Control Module for Reductant Metering System; Voltage Suppy
              P21CA 00 [013] - Electrical Malfunction
              Confirmed - Tested Since Memory Clear
              Freeze Frame:
              Fault Status: 00000001
              Fault Priority: 2
              Fault Frequency: 1
              Reset counter: 102
              Mileage: 138987 km
              Date: 2021.02.02
              Time: 17:55:08

              Terminal 30A voltage: 0.00 V
              Terminal 30B voltage: 14.85 V
              Supply voltage for external components: 4.99 V
              Reducing agent quality sensor: voltage terminal 31: 0.00 V
              Pump for reducing agent: speed: 0 /min
              Pump for reducing agent: current: 0.00 A
              Reducing agent pump: operating state: OFF
              Reducing agent pump: activation: 0.00 %
              Reducing agent pump: end stage activation status: not active
              Reducing agent pump: end stage temperature: 0 °C
              Heating circuit 1 f. red. agent metering sys.: end stage temp.: -4 °C
              Sensor for reducing agent tank temperature: temperature: 1 °C
              Pressure sensor for reducing agent: voltage: 0.70 V
              Sensor for reducing agent fill level: fill level height: 65515 mm
              Reducing agent quality sensor: urea concentration: 106.50 %
              Sensor 2 for temp. reducing agent: act. value: 82.00 °C
              Heating circuit 1 for reducing agent: power: 0 W
              Heating circuit 1 for reducing agent: power set value: 0 W
              Heating circuit 1 for reducing agent: power limitation: 144 W
              Heating circuit 3 for reducing agent: power: 0 W
              Heating circuit 3 for reducing agent: power set value: 0 W
              Heating circuit 3 for reducing agent: power limitation: 73 W
              Heating circuit 2 for reducing agent metering: power: 0 W
              Heating circuit 2 for reducing agent metering: activation: not active
              Tämä tuli nyt kuntoon. Tsekkasin ensin adbluen sulakkeet ja vaihdoin varmuuden vuoksi uudet, olivat ok. Sen jälkeen mittasin molemmat terminal 30A ja terminal 30B jännitteet tuon J880 -moduulin liittimestä ja molempiin tuli jännite.

              Tilasin purkuautosta Q7:n moduulin (sama osanumero) Latviasta toimituksineen 90 eurolla. Moduulin vaihdolla hävisi heti adblue herjat. Moottorin vikavalo piti nollata vcds:llä.

              Comment


                #97
                Laittelen tän tänne, jos jollakin muullakin on aiheuttanu adblue järjestelmän vikakoodi P204F00 harmaita hiuksia. Eli tarkemmin: 28653- Reductant System Performance Bank 1 P204F 00 - Malfunction. Lääke tähän löytyy marmorilta, työtä n. 2h ja kustantaa n. 280e. Potilaana oli A4 2.0tdi "cleandiesel" 190hv 2014. Autohan siis ilmoittaa että 1000km pääsee ja sit ei enää anna käynnistää itseään, marmorilla ajavat päivityksen ohjainlaitteeseen ja taas toimii.

                Comment


                • #98
                  Potilaana 2017 mallinen A4 2.0tdi

                  OBDeleven antaa seuraavat herjat Adblue vikaan liittyen

                  01 Moottorin elektroniikka

                  Järjestelmä kuvaus: R4 2.0l TDI
                  Ohjelmisto numero: 04L906026AG
                  Softa versio: 1969
                  Ohjelmisto numero: 04L907309L
                  Rauta versio: H34
                  ODX nimi: EV_ECM20TDI01104L906026AG
                  ODX versio: 001006
                  Pitkä koodaus: 0A25403A233605083400

                  Virhe koodit:
                  P20C400 - Reduktioaineiden lämmityksen 3 ohjaus Oikosulku plussaan
                  staattinen
                  U140C00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Syöttöjännite liian alhainen
                  staattinen
                  U140E00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Toimintarajoitus alijännitteen vuoksi
                  satunnainen
                  P20BC00 - Reduktioaineiden lämmityksen 1 ohjaus Oikosulku plussaan
                  staattinen
                  P208D00 - Reduktioaineiden pumpun 1 ohjaus Oikosulku plussaan
                  staattinen
                  P214E00 - Pelkistimen pumppu 1 Virta liian suuri
                  satunnainen
                  P20E800 - Reduktioaine paine liian pieni
                  satunnainen

                  Onko näiden perusteella ideoita mistä lähteä tutkimaan?

                  Comment


                  • #99
                    Tuossa on niin monta eri vikaa, joten lähtisin kokeilemaan uudella Adblue -ohjaimella. Käsittääkseni tuo ohjain ohjaa noita muita Adblue -laitteita. Ohjain kulkee kaaviokuvissa nimellä J880. Moduuli löytyy auton alta muovikuorien sisästä oikean takapyörän läheltä.

                    Selvittelin tuota omaa ongelmaa aiemmin ja vaikutti siltä, että nuo moduulit hajotessaan aiheuttavat jos jonkinlaista vikaa. Jos päädyt hankkimaan netin kautta tuon ohjaimen niin kuulemani mukaan osanumeron loppukirjain on tärkeä eli on oltava täsmälleen sama. Näin ainakin eräs ebayssa näitä kauppaava myyjä sanoi kun tiedustelin hänen myymiensä moduulien sopivuutta.

                    Comment


                    • Vika poistui ohjainlaitteen vaihdolla. Ohjainlaitteen päällä on reikä joka tulpattu teipillä ohjainlaitteen sisäpuolelta. Tämä päässyt vuotamaan piirikortille ja laitteen sijainnista johtuen herkkä vikaantumaan. Uskoisin että tässä syy erittäin monille adblue vioille..

                      Comment


                      • Morjens. Audi A4 B8 2.0 tdi . Adblue-järjestelmä rupes herjaamaan suoraan 1000km jälkeen käynnistäminen ei onnistu keltainen jakoavaimen kuva. Samalla syttyi myös moottorin vikavalo. keltainen sekin.
                        Kävin sitten täyttää adblue tankin ja sinne meni jotain 17l . Motonettikorjaamolla vikakoodit ja kaveri sanoi, että siihen liittyi ja poisti sen. muutaman kilsan ja kahen käynnistyksen jälkeen vikavalo(moottori) syttyi taas. ainakaan näillä' helteillä ei jäätyminen oo vaihtoehto. Voi paska, jos tuo nyt alkaa temppuilemaan (DPF) ei oo kyllä kun 99000 ajettu. Pitääkö marmorilta lähtee vikaa hakemaan? vai onko jollain samoja oireita ollu?
                        Viimeksi muokannut Jannemak; 27.7.2021, 14:15.

                        Comment


                          Ihan ensiksi vikakoodit lukuun VCDS:llä, että näkee mistä siinä Adbluessa kiikastaa oikeasti.

                          Comment


                          • Itellä 142tkm ajettu sq5. Toissa viikolla 8 litraa ureaa tankkiin ja melkein heti sen jälkeen alkoi herjata 18612 - Reductant Quality Performance, sekä tuo jakari ja ilmoitus, ettei tonnin jälkeen käynnisty. Tämä tapahtui reissussa, eli 250km on nyt mittarissa. Nopea tutkailu, niin suutin on kunnossa(akulla testasin ja pesin varmuuden vuoksi), pumppu nostaa vcds:n mukaan sen 5 bar painetta ja käy. Taaempi nox anturi antaa hieman pienempiä arvoja lämmettyään kuin etummainen, mutta erot ovat luokkaa 30-50ppm pienempiä. Jos etummainen anturi antaa 200ppm, niin taaempi 160ppm. Onko tämä linjassaan? Pumpun testit yms. menee läpi ja suuttimen käynnin kuulee pihassa kun painaa kaasua(säksättää). Kunhan putkisto jäähtyy, niin pitää käyttää se taaempi anturi vielä irti. Onko ehdotuksia vikaan? Hämää kun heti "tankkauksen" jälkeen tuli tuo jakari. Kyseessä joku prisman 4 litran kanisteri, rouva pisti vielä yhden ja itse tankkasin sen tänään täyteen bilteman aineella. Yhteensä sisään on mennyt varmaan 15-17 litraa nyt. Olen myös nollaillut noihin liittyviä juttuja, mitä nyt perus vcds:llä pystyy. Auton alla ei näy märkiä länttejä ilmastoinnin kondenssia lukuunottamatta, eli putket pitäisi olla ehjät.

                            Äsken logittaessa muuten Calculated efficiency of NOx conversion on aika tarkkaan 0,95 ja käsittääkseni sen kuuluu olla 0,9-1,1, eli olisi tontillaan? Voisiko olla, että tuo countdown nollautuu jonkin ajan kuluttua, jos arvo pysyy kohdillaan ja esim. suutimen puhdistus olisi vaikuttanut positiivisesti?
                            Viimeksi muokannut Ugemi; 1.8.2021, 14:06.

                            Comment


                              Mulla ainakin merkkihuolto teki yhtenä korjaustoimenpiteenä NOX antureiden puhdistuksen ja se auttoi hetken.
                              Mun Adblue herjat oli efficiency too low tyyppisiä ja korjaavina toimenpiteinä oli. Tuo 1000km herja saatto tulla 20km ajon jälkeen, ja kadota hetken päästä itsestään. Joskus se jäi siihen moneksi päiväksi, kunnes taas katosi omia aikoja. Tuonhan saa kyllä vikakoodien poistolla sitten kierrettyä, mutta inhottava/ärsyttävä herja.

                              1. Softapäivitykset
                              2. NOX Anturin vaihto
                              3. SCR katin vaihto
                              4.NOX Anturien pesu
                              5. Adblue suuttimen tiivisteen vaihto (oli vuodon viitteitä)

                              Tuon jälkeen se taisi toimia ilman ongelmia. Noiden välillä siis vika tuli aina takaisin.

                              Comment


                              • Joo. Mittailin vielä tuoton, näkyi olevan 29g, eli tasan oikea(skaala muistaakseni 25-30ml). Puhdistin jälkimmäisen anturin, koska etummainen näyttää laskennalliseen tuottoon hyvin samaa. Samoin se korrelaatiokerroin taisi olla 0,95, eli ei suurempaa ongelmaa. Pe on aika marmorille ja pyyntönä päivittää boksin softa uusimpaan. Myyjä kyllä yritti myydä vianetsintää, mutta taidan pitää pääni. Suutin ei vuoda ulos, ei ole valkoista ympärillä. Katsoin myös testillä suuttimen "kuvion" ja nätisti ruiski sumuna, kuten kuuluukin, kaikista rei´istä. Jos ei softan muutoksella korjaudu, niin optiot lienee tuo katin vaihto ja anturin vaihto, mutta katsotaan nyt. Ainakin katin lämpeneminen tuonne 200+ alueelle vaikutti päästöjen tippumiseen. Toki lämpöjen nousu auttaa myös urean toimintaan.

                                Comment


                                  Katti+anturi merkkihuollossa tuohon Sharaniin oli 4000e. Onneksi ei tarvinnut maksaa itse.

                                  Comment


                                  • Edukasta. Katin hinnasta ei tietoa, mutta anturi käsittääkseni 400€ huitteilla ja vaihto taitaa ollar reilusti alle tunnin homma. Pohjamuoveja vähän pois ja sitten liitin auki, 19mm pultti auki ja vaihto.

                                    Comment


                                      En tiedä miksi ne oli tuohon volkkariin muka niin kalliita. Laskun näin vain vilaukselta, kun meni takuuseen.

                                      Comment


                                      • Omassa oli tuorein versio, eli ei voinut päivittää. Kilometrilaskuri lähti pois päältä tällä ohjeella karkeasti. Järjestyksellä ei nähtävästi ollut väliä, koska toisella täyskaasukiihdytyksellä poistui, tai sen jälkeiselle moottorijarrutuksella.
                                        EA189 (Gen. 2):

                                        - Make sure the Engine is HOT (not just warm, but HOT)
                                        - Perform TWO 15 second throttle cut-off runs (i.e. drive 100 kph, get off the gas and let the engine brake the car for 15 seconds)
                                        - Drive for 10 km at around 80-100 kph
                                        - Perform ONE 15 seconds full throttle run and ONE 10 second throttle cut-off run directly after that
                                        - Drive for 10 km at around 80-100 kph
                                        - Perform ONE 15 seconds full throttle run and ONE 10 second throttle cut-off run directly after that

                                        Do not connect a diagnostic tool during this process, make sure all NOx/AdBlue components are working just fine beforehand. Make sure the ECM has the latest SW/FW.

                                        Palasi kuitenkin muutamaa sataa kilsaa myöhemmin, pitää kohta käydä ottamassa uudet vikakoodit, josko ne vähän antaisi osviittaa mitä se nyt haluaa. Itse veikkaan hidasta taaempaa nox anturia, joka saa myöhemmin(kun kehtaan irrottaa) lämpöä ja putsauksen.

                                        Comment


                                          Mullahan meni tuo SCR katti volkkarin goodwilliin vaikka oli jo 6v ikää autolla ja 150tkm ajettu. Siis sieltä oli tavaraa ruvennut irtoomaan fyysisesti.
                                          Ja tämä goodwill ilman, että tajusin edes vaatia sitä. Siis merkkiliikkeen toimesta varmaan kun olivat maahatuojaa/tehdasta konsultoineet.

                                          Siis vain vinkkinä jos jollain tulee vastaan. Voisin melkein vannoa, että päästöhuijauskorjauksen takia tuo meni noin helposti.

                                          Comment


                                          • Hmmph. Pitänee vilkaista tuota scr kattia, miltä se näyttää. Onko vinkkejä kummasta päästä pitäisi jotain nähdä? Vai voiko tuota edes nähdä itse? Pressure difference dpf:n ylikin on iso täyskaasuvedossa, mutta sehän vertaa mielestäni vain pakopainetta ulkoilmaan->scr:n tukkeutuminen nostaisi tuotakin. dpf on lipeällä pesty talvella ja tavaraa kyllä lähti pois, mutta paineet yhä näköjään samat(yli 600mbar).

                                            Comment


                                              A7 BiTdi (>200tkm) lähentelee myöskin (Particle filter: difference pressure) 600hPa täyskaasukiihdytyksessä. Toistaiseksi toimivalta vaikuttanut auto siis, päästöhuijaus-päivityksessähän ne tais ton ensimmäisen NOx-anturin vaihtaa joka ilmeisesti ollut joku tyyppivika tms syy miksi vaihtoivat.

                                              Comment


                                              • Sinällään sama homma, että dpf:n paine ei tunnu normiajossa, mutta softausta kysellessä mainitsivat ettei saisi olla yli 500hPa. DPF on kuitenkin puhdistui huomattavasti ja ainakin vedellä katsottuna sen läpäisy parani merkittävästi. Alussa ei meinannut vesi mennä staattisella paineella lainkaan läpi, mutta lopussa sai letkulla holottaa hanan täydeltä ja toisesta meni täysillä läpi, toisessa pysyi pinta, mutta meni kuitenkin huomattavasti paremmin kuin alussa. Nyt ajatuksena kävi, että voiko se scr-katti olla menossa fyysisesti rikki ja aiheuttaa painetta sitä kautta. Nähtävästi se pakopaine mitataan kuitenkin ennen kattia, jolloin tuo voisi vaikuttaa. Pitää viikonloppuna yrittää endoskoopilla vilkaista miltä se näyttää.

                                                Comment


                                                • Meillä meni Sharanista SRC-katti muruiksi ja se aiheutti liikaa vastapainetta jonka auto tulkitsi tukkoiseksi DPFksi. Meni täyskaasukiihdytyksessä vikatilaan muuten toimi kohtuu hyvin. Endoskoopilla sai kurkattua kusisuuttimen reiästä miltä näytti (siinä on sellainen hajotinlevy välissä mutta sen ohi näki riittävästi.

                                                  Comment


                                                  • Eli katoit alapäästä? Ite meinasin viimestään sunnuntaina kattoa ylemmästä nox anturin reiästä ja sitten alapäästä vaikka tiputtaa dpf:n pois ja sieltä. Speedin hinta 1700+, eli ihanan halpaa ja taitaa olla vähän paskamainen vaihettavakin :D

                                                    Nonni, yläpäästä katottu. Ehjän näköinen ja muutenkin siisti. Alapäästä ei dpf:n liitoksesta taida päästä mihinkään, kamera tökkää siinä kohtaa, missä putki kääntyy ylöspäin just ennen pissivehkeitä.
                                                    Mietin, uskaltaisko tuonne pistää ihan saippuavettä tms. yläreiästä, että huuhtois putkea johkin astiaan. Jos on murenia, niin ne oletettavasti tulisi veden mukana eteenpäin.
                                                    Seuraavaksi pitänee töistä lainata joku päivä lt-mittaria ja katsoa katin sisäänmeno/ulosmenolämmöt. Ymmärsin, että toimivan katin sisässä pakokaasun pitäisi lämmetä jonkin verran?

                                                    Onko kellään tietoa, tai mahdollisuutta logittaa/vilkaista, paljonko tuommosen bitin, tai yleensä dieselin urean ruiskutuksella pitäisi päästää noxia taaemmalle anturille? Itselläni se näyttää vain noin 10-20% vähemmän kuin etupäässä, joten oletan sen olevan liian vähän. Jos ureaa tulee(kuten tulee mittauksen mukaan) ja anturi toimii, niin kattihan siinä jää jäljelle, vaikka miten näyttäisi olevan ok, eikös näin?

                                                    No eka katti on ehjä alhaalta ja ylhäältä. Tiputin sen katin ja dpf:n välissä olevan putken, niin näki hyvin alapäänkin. Vedellä testasin ja näyttäs olevan suhteellisen aukikin kun vertaa esim. dpf:ään aikanaan, josta ei tullut vesi ilman painetta läpi lainkaan. Tuolle ei siis osaa tehdä mitään juuri. Pitäisikö olettaa tuon olevan kunnossa, kerta ei ole mekaanisesti rikki, koska eihän 140tkm ajetun pitäisi missään olosuhteissa olla rikki vielä?

                                                    Ja SSP selventi, siellä on dpf:n päässä vielä se scr katti. Hassua kun nuo talvellu huuhtelin lipeällä ja sain "omasta mielestäni" ihan huomattavasti paremmin virtaaviksi ja silloin kennos oli oikein siistit, mutta paskaiset. Nyt sitten oli molempien puolien jättöpää(eli se katin pää) käytännössä sulanut umpeen osittain :( Meinasin antaa jotain syövyttävää vielä, mutta nyt taitaa olla uutta vailla, tai sitten tyhjennyt noille. Onkos joku huomannut jotain negatiivista, jos tuon scr:n ottaa pois käytöstä ja jättää vain alkupään katin sinne? Toimiiko tuo ruiskutus ollenkaan, jos ei ole scr:ää, eli onko täysin turhaa ruiskutella tuota? Mielelläni ihan pitäisi saastevehkeet käytössäkin, mutta nyt on hyvä aika tuota harkita, kun joutuu muuten uutta osaa ostamaan. Uusi suomessa 2400€ ja rapiat :)
                                                    Viimeksi muokannut Ugemi; 15.8.2021, 18:55.

                                                    Comment


                                                    • Moro, täällä A4 B9 -16 ja pamahti tauluun ensin moottorin vikavalo, ja jokunen viikko sen jälkeen adbluen keltainen jakoavaimen kuva. Pörhöllä tutkivat ja adbluen pumppu hajonnut, ei tuota painetta, mutta sitä ei kuulemma saa ilman säiliötä (1600e) ja samalla pitää uusia myös ohjainlaite koska siitä tullut uusi versio. Koko lysti reilu 3000e, työn osuus vain 400e.

                                                      Osaako kukaan sanoa että onko tässä mitään vaihtoehtoja kun ei kehtaisi noin paljoa alkaa maksamaan eteenkin kun ainoastaan pumppu on rikki?
                                                      Ja miten adbluen poisto, mitä siinä tulee ottaa huomioon, onko siitä mitään haittaa kun liikkuu vähän erilaisia tarinoita että voi hajottaa katalysaattorin tai ei mene välttämättä katsastuksesta enää läpi? Tuo poisto tässä järkevimmältä vaihtoehdolta äkkiseltään tuntuisi.

                                                      Comment


                                                        Mihinkähän tuo katin hajoaminen vois oikein perustua, ei nopeasti tule kyllä mitään mieleen. Toi SCR systeemi on dpf:n jälkeen kuitenkin ja DPF jatkaa edelleen omaa poltteluaan. En siis ehkä murehtisi tuossa. Katsastuskin on höpöjuttuja, sitten vasta kun alkavat mittaamaan, oliko se jäännöstyppeä tms, niin tuosta voi tulla ongelma. Sitä en ihan nopeasti usko tapahtuvan, kun talvella toi neste jäätyy eikä systeemi ole käytössä.
                                                        Ehkä tuossa sun autossa on muutakin vaihtoehtoa, esim katsella ebaystä tms varaosanumeroilla. Tai etsiä purkuautosta vastaavaa osa.

                                                        Olen aikaisemminkin tästä omasta mielipiteestä maininnut, että SCR katin hajoaminen jossain 1xx tkm luokassa ei varmaan ole suunniteltua komponentin kestoikää. Viittaan tässä siihen, että mulla volkkarissa tuo SCR katti vaihdettiin goodwillin 0 kuluilla, koska se oli alkanut murentua. Jos sitä tapahtuu eri mallisissa SCR kateissa niin mikähän osuus oikeasti on sillä päästökorjauksella noiden hajoamisessa.
                                                        Kokeilkaa vääntää merkkiliikkeen kanssa tosta, jos vastaavaa sattuu teille, ei se mitään varmasti haittaa. Tässä toimituksen huomautus väliin, että minä en itse edes osannut sitä goodwillia kysyä, merkkitiski itse ehdotti sitä varmaan maahantuojan/tehtaan kanssa keskusteltua. Autolla oli ikää siinä vaiheessa 6 vuotta ja kilsat 140tkm.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja dtrm Näytä viesti
                                                          Moro, täällä A4 B9 -16 ja pamahti tauluun ensin moottorin vikavalo, ja jokunen viikko sen jälkeen adbluen keltainen jakoavaimen kuva. Pörhöllä tutkivat ja adbluen pumppu hajonnut, ei tuota painetta, mutta sitä ei kuulemma saa ilman säiliötä (1600e) ja samalla pitää uusia myös ohjainlaite koska siitä tullut uusi versio. Koko lysti reilu 3000e, työn osuus vain 400e.

                                                          Osaako kukaan sanoa että onko tässä mitään vaihtoehtoja kun ei kehtaisi noin paljoa alkaa maksamaan eteenkin kun ainoastaan pumppu on rikki?
                                                          Ja miten adbluen poisto, mitä siinä tulee ottaa huomioon, onko siitä mitään haittaa kun liikkuu vähän erilaisia tarinoita että voi hajottaa katalysaattorin tai ei mene välttämättä katsastuksesta enää läpi? Tuo poisto tässä järkevimmältä vaihtoehdolta äkkiseltään tuntuisi.
                                                          Vikakoodit lukuun ja esille. Itselläni korjaantui viat ohjainlaitteen vaihdolla, kokonaiskustannus 45€. (käytetty ebaystä)

                                                          Comment


                                                          • Nyt syttyy ADblue jakari ja teksti RANGE. Ja keltane pumpun kuva. Onkohan hiukkassuodatin tai adbuen puolella häikkää. Vai EGR venttili? Mahtaakohan olla kallis lysti?

                                                            Comment


                                                              Vikakoodit kertoo enemmän, ei tarvitse arvailla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X