Osaakos joku neuvoa, että mistä mahtaisi olla tälläkertaa kyse.
Välillä (varsinkin 3-vaihteen) vedoissa mennään aluksi n. 1.8-1.9 bar ahdoilla, jossa saman vedon aikana laskee 1.2 tuntumaan, josta pomppaa takaisin 1.5 (ja tämän tuntee selvästi persiissä, aluksi tosi kovaa, sitten hidastuu ja sitten taas kovaa, käväsee myös hieman rikkaalla tuona aikana) ja pysyttelee siinä loppuun saakka. Eli vaikuttaisiko tämä aluksi yliahdolta, josta ecu säikähtaa ja leikkaa ahtoja josta palaillaan "normaaliin" ? Mihin paineeseen p0rkkis tämän sääditkään jos muistat, tai muita arvoja?
Joillain vedoilla ei sitten ollenkaan tee aiemmankaltaista, vaan ahdot pysyttelevät kokoajan 1.4-1.5bar kieppeillä, mutta tälloinhan ruttua myös puuttuu.
Painetesti tehty perinteisesti, vain öljyjen pulputusta kuuluu. Pitää tulostella joku kappale tuohon TBB-päätyyn, että saa vain ahtoputket paineistettua niin kuulisi jatkossa vielä paremmin ja saisi paineet pysymään testin aikana "sisällä"
N75 vaihtoa kokeilin "vanhaan", joka löytyi säilöstä. Ei vaikutusta.
Välillä teki myös moottoritiellä semmoista, että jos mummotyyliin painaa kaasua siis kutosvaihteella n. 100-120 km/h vauhdista, niin mitään ei (lähes kirjaimellisesti) tapahdu. Ahdot eivät siis nouse piiruakaan ja vauhtikin melkein hidastuu... (tästä taisinkin jo kirjoittaa?) Mutta hetkisen ajelun&odottelun jälkeen mennään taas.
Vikakoodeja ei ollut (ainoastaan ilmeisesti vanha vikakoodi; Max charge pressure limit exceeded tms. joka tuli poistettua, eikä reilun puolen viikon "rääkin" jälkeen ole ilmaantunut takaisin)
LOGEJA tulikin jo otettua N75 duty cyclestä, pyydetyistä ja toteutuneista ahdoista, kaasun asennosta, timing angle, EGT& enrichment factor..
Joku avulias aatu voi tietysti näitä silmäillä halutessaan, josko osaisi tulkata paremmin. Tai pitää ottaa vielä parempia logeja, isommalla sampling ratella kun nyt näkyy vain sekunnin välein! Hieman hankaloittaa tulkkaamista
Voisiko N249 tai huonot bypassit vaikuttaa näihin oireisiin?
Tutkimukset jatkuu, harmittaa vaan kun ei pysty kunnolla nauttimaan ajosta kun aina tulee silmäiltyä noita perkeleen mittareita, että mitähän nyt taas
logeja
https://drive.google.com/open?id=1n1...1fjAAVztil128m
https://drive.google.com/open?id=1pE...O0mBXCdaCo70Pr
https://drive.google.com/open?id=1b_...sb1dzou3ivwvYK
Välillä (varsinkin 3-vaihteen) vedoissa mennään aluksi n. 1.8-1.9 bar ahdoilla, jossa saman vedon aikana laskee 1.2 tuntumaan, josta pomppaa takaisin 1.5 (ja tämän tuntee selvästi persiissä, aluksi tosi kovaa, sitten hidastuu ja sitten taas kovaa, käväsee myös hieman rikkaalla tuona aikana) ja pysyttelee siinä loppuun saakka. Eli vaikuttaisiko tämä aluksi yliahdolta, josta ecu säikähtaa ja leikkaa ahtoja josta palaillaan "normaaliin" ? Mihin paineeseen p0rkkis tämän sääditkään jos muistat, tai muita arvoja?
Joillain vedoilla ei sitten ollenkaan tee aiemmankaltaista, vaan ahdot pysyttelevät kokoajan 1.4-1.5bar kieppeillä, mutta tälloinhan ruttua myös puuttuu.
Painetesti tehty perinteisesti, vain öljyjen pulputusta kuuluu. Pitää tulostella joku kappale tuohon TBB-päätyyn, että saa vain ahtoputket paineistettua niin kuulisi jatkossa vielä paremmin ja saisi paineet pysymään testin aikana "sisällä"
N75 vaihtoa kokeilin "vanhaan", joka löytyi säilöstä. Ei vaikutusta.
Välillä teki myös moottoritiellä semmoista, että jos mummotyyliin painaa kaasua siis kutosvaihteella n. 100-120 km/h vauhdista, niin mitään ei (lähes kirjaimellisesti) tapahdu. Ahdot eivät siis nouse piiruakaan ja vauhtikin melkein hidastuu... (tästä taisinkin jo kirjoittaa?) Mutta hetkisen ajelun&odottelun jälkeen mennään taas.
Vikakoodeja ei ollut (ainoastaan ilmeisesti vanha vikakoodi; Max charge pressure limit exceeded tms. joka tuli poistettua, eikä reilun puolen viikon "rääkin" jälkeen ole ilmaantunut takaisin)
LOGEJA tulikin jo otettua N75 duty cyclestä, pyydetyistä ja toteutuneista ahdoista, kaasun asennosta, timing angle, EGT& enrichment factor..
Joku avulias aatu voi tietysti näitä silmäillä halutessaan, josko osaisi tulkata paremmin. Tai pitää ottaa vielä parempia logeja, isommalla sampling ratella kun nyt näkyy vain sekunnin välein! Hieman hankaloittaa tulkkaamista
Voisiko N249 tai huonot bypassit vaikuttaa näihin oireisiin?
Tutkimukset jatkuu, harmittaa vaan kun ei pysty kunnolla nauttimaan ajosta kun aina tulee silmäiltyä noita perkeleen mittareita, että mitähän nyt taas
logeja
https://drive.google.com/open?id=1n1...1fjAAVztil128m
https://drive.google.com/open?id=1pE...O0mBXCdaCo70Pr
https://drive.google.com/open?id=1b_...sb1dzou3ivwvYK
Comment