Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Nogaro Sedan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #92
    Okei, ehkä mä nyt uskon :D Mitälie porkkis sitten tarkoitti.. Ja ettei vaan Toninkin ongelmat johtuisi väärästä sensorista heh ;)

    Comment


    • #93
      Kyllä sen saa laittaa kiinni, en tiedä sitten puhutaanko samasta asiasta. Ei johdu, kokeiltu orkkiksellakin.

      Comment


      • #94
        Ei sitä ainakaan hyötyä ole jos sen sinne laittaa.

        Comment


        • #95
          Jos se on sama 2.5 bar kun orggis, niin käy toki. Isompi taas ei toki käy tai käy fyysisesti mutta lukemat sitten ihan eri kuin todellisuus :)

          Comment


          • #96
            Neuvoja kaivattaisiin. Eilen monen sadan kilometrin matkan jälkeen autogaugen öljynpainemittari "sekosi" ,eli alkoi välkkymään loppumatkasta ja näyttää nollaa jos paineet alle n. 2bar , eli tyhjäkäynnillä ja mummokierroksilla. Ei siis näyttänyt paineita, mutta heti kun vauhtia/ kierroksia vähäänkään enemmän ns. Normaalisti, niin paineet näkyivät (yli 2 bar)ja olivat hyvät. Vilkkuminen oli siis koko mittarin vilkkumista puolen sekunnin välein ja punanen valo tais vilkkua myös. Eli samanlailla kuin silloin muistaakseni kun mittaria asentaessani oli pelkkä virtajohto kiinni eikä paineanturin johtoa vielä kiinni, samaa teki silloin (osoittaakseen juuri ettei painetietoa saada?) Äsken reippaamman ajon jälkeen sitten rupesi auton oma punainen öljykannu vilkkumaan. Auto heti tien sivuun, ja öljymäärä kuriositeetiksi tarkastukseen, oli normaali, eikä mitään länttejä missään.. pohjapanssari toki kiinni.. auto varovasti käyntiin ja ajela muutama sata metri kun taas kannun kuva ilmestyi ruutuun. Autogaugekin näytti paineeksi n . 2 bar / 3000 rpm 3-vaihteella (pitäisi ollan. 3bar..) ja alkaa takertelemaan jos vähäänkään laskee kierroksia niin _näyttää_ "tippuvan" paineet nolliin ( tasan 0)ja jälleen koko mittari vilkkuu. Eli voisi luulla että on oikeasti huonot paineet, mutta minkä takia koko mittari vilkkuu (niinkuin sanoin , ikäänkuin ei saisi sitä painesignaalia JA olen todistettavasti nähnyt että matalan paineen aikana vain lisämittarin punainen varoitusvalo syttyy ja neula silloin raja-arvon eli 0.75 bar kohdilla, eli mittari toimii, eikä ala vilkkua koko höskä ja näytä nollaa.. tämä havainto oli siis säädöissä kun öljyjen lämpötila lähenteli 120 astetta /tyhjäkäynnillä hieman matalat mutta kierroksilla hyvät) täytyy yrittää huomenna tarkistella paineanturin liitäntää, voisiko vilkkuminen johtua huonosta kontaktista.. mutta miksi öljykannu syttyi? Voisikohan itse adapterijalka vuotaa tms.. huoh.. neuvoja otetaan vastaan

            Comment


            • #97
              Onko autogaugella oma anturi ?

              Jos ei niin olettaisin sitten orggis anturin olevan vaihtokunnossa. Mutta jos molemmilla on oma anturi, niin alkaa olemaan jo huonojuttu.

              Mulla tuli omaa öljykannua viallisella anturilla kyllä.

              Comment


              • #98
                Mulla myös alkoi talvella satunnaisesti öljykannu tulla. Syynä paineanturi, alkoi vanhuuttaan muovivalu haljeta ja päästi öljyä/painetta anturin läpi liitinpuolelle!

                Ja on suhteellisen vitttumainen vaihtaa..yllätys yllätys :)

                Kyllähän nuo aina säikäyttää! Ja jos tupla anturit ja molemmat hälyttää. Toiv on vain anturivikaa.

                Comment


                • #99
                  Kuulostaako moottori normaalilta tyhjäkäynnillä?

                  Näkyykö öljyn seassa mitään hilettä?

                  Comment


                  • Minun korvaani kuulosti normaalilta, venttiilikoneistosta nyt sitä hienonhienoa naputusta/rallatusta kuuluu, tai sitten olen vain kultakorva :D Eipä kummemmin hilettä kai näkynyt. Oli jo hieman pimeää kun taskulampun kanssa ihmettelin.. kohta auto hinataan jonnekkin. Korjaamo tai tms. Hankaloittaa vähän, kun olen tietysti mökillä prkl

                    Comment


                    • No se on hyvä merkki jos tyhjäkäynnillä ei kuulu kolkotusta.

                      Minä ottaisin öljyt sihtiin ja katsoisin miltä ne näyttää. Tikusta ei oikein näe jos siellä on hilettä. Ja sitten paineiden mittaus varmasti luotettavalla tavalla.

                      Comment


                      • Öljyt tarkistettu suodattamalla kankaan läpi. Ainoastaan pari kappaletta n. 5mm pitkiä, tosi ohuita ( olisiko alle 0.5mm paksuja) soiroja löytyi. Ei ottanut magneettiin joten epäilen että alumiinisen öljypohjan propun kierteistä nuo. Öljypumppukin oli vielä ihan paikallaan, heh. Sihdissä ei mitään. Paineanturi ei näyttänyt mitenkään epäilyttävältä mitä sitä siinä yritin tähyillä ahtaasta raosta. Uudet öljyt ja suodatin koneeseen ja kylmäkäynnistyksellä autogauge näyttää 4 bar, josta laskee nopeasti, noin 1-2 minuutissa 2,5 kilon tietämille. Normaalistihan on näyttänyt noin 4.8 bar ja paine pysynyt pidempään korkealla. Käy edelleen ihan suhteellisen nätin kuuloisesti. En odottanutkaan mitään parannusta tapahtuneen, kunhan totesin että on paskaa työskennellä tuollaisessa ahtaassa rasvamontussa :D jossa ei kyllä motivaatio riitä isompiin purkuhommiin. Varmaan uutta pumppua kaipailee? Osaakos kukaan neuvoa _asiantuntevaa_ korjaamoa savonlinnan seuduilla (vaikka 50km säteellä?) Tai jos joku haluaa liata kätensä ? :) Kun tässä pitäisi töihinkin joutaa pk-seudulle niin ei kaikkea jouda itse ihmettelemään.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Lohko halki. Käytettyä uutta tilalle yms. heko heko

                          Suhteellisen maltillisilla turboilla on nyt mennyt näin, onhan tämmöiset lohkot kestännyt myös paljon kovempia virejä. Ettei vaan olisi ollut kuitenkin liikaa ennakkoa viinalla!?
                          Attached Files

                          Comment


                          • Kohtalotoveri (todennäköisesti).

                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...9&postcount=35

                            Comment


                            • Ebays oli joku aika sit rs4 lohko myytävänä... Vinkvink... ;)

                              Comment


                              • Ei nyt jaksa etsiskellä, mitähän mahtoi maksaa huom. Kulut? Pari lohkoa olisi kyllä tiedossa ihan Suomesta ;)

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja -OOOO- Näytä viesti
                                  Lohko halki. Ettei vaan olisi ollut kuitenkin liikaa ennakkoa viinalla!?
                                  Onko hajua, paljonko on lisätty?

                                  Comment


                                  • Voin yrittää laittaa logeja jos jaksan ja löydän, mutta porkkishan ne viimekädessä tietänee

                                    Comment


                                    • Kävikö tässä alakerran osat tasapainotuksessa?

                                      Comment


                                      • Ei käynyt. Tälläkertaa ei tule AGB lohkoa, ja osat menee tasapainotettavaksi. Myös kannet "oiotaan" .. mitähän vielä kannattaisi ottaa varman päälle?

                                        Ja Antti-kaima, otan osaa ??
                                        Viimeksi muokannut -OOOO-; 28.9.2017, 17:53.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja -OOOO- Näytä viesti
                                          Ei nyt jaksa etsiskellä, mitähän mahtoi maksaa huom. Kulut? Pari lohkoa olisi kyllä tiedossa ihan Suomesta ;)
                                          Oisko tuo http://www.ebay.com/itm/99-02-Audi-S...ZXMMqT&vxp=mtr

                                          Comment


                                          • Harmillinen homma, että särkyi. Ennakoita kuitenkaan ei ole mitenkään erityisen paljon.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                                              Ei, tuo on S4 lohko.

                                              On kyllä kummallisen helpolla hajonnut tuo jos kerran softakaan ei ole ”all in”. Turbotkaan kun ei ole niin isot, tosin keskialueellle niillä saa isot väännöt.

                                              Comment


                                              • Ja tuohon S4 lohkon hintalappuun kun laittaa kakkosen eteen niin alkaa jo saada RS lohkoja.

                                                Comment


                                                • Mä voisin täältä Ruottista alkaa keräileen noita autoja niin nehän lähtis sopivasti osina sitten.

                                                  Comment


                                                  • Nyt olisi auto kotiutettu pajalta taas!

                                                    Tälläkertaa kone siis koottiin pyörivät osat tasapainottaen.
                                                    Uusi lohko BES. On siis vahvempi paikoitellen
                                                    Uusi (käytetty) kampiakseli ja männät
                                                    Edelleen Maxspeedingrods H-veivit
                                                    Kampuran kaveriksi tuli myös fluidampr värähtelyjä vaimentamaan
                                                    Kannetkin tuli "oikaistuksi" koneistamolla
                                                    Tietysti uudet KK, ja runkolaakerit, tiivisteet, pultit ynnämuut ja muutamat vesiletkut jne. Mitähän vielä?..

                                                    Nyt rokkaa taas jonkin aikaa! :D Koneesta tuli pehmeämpi tasapainottamalla, matalien kierrosten värinät puuttuu
                                                    Autogaugen öljynpainemittari sekoilee edelleen samalla tavalla, ehkä olen selittänyt sen aiemmissa viesteissä? Nyt on heitetty se mäkeen ja pitääpi ostaa tilalle kunnollinen

                                                    Kuvia laittelen myöhemmin

                                                    Comment


                                                    • Mitenkäs tuo BES lohko kun vertaa rs4 lohkoon, onko suuria eroja siihen?

                                                      Comment


                                                      • Mistä tilasit fluidamprin? Nopealla vilkaisulla heikko tarjonta eu-alueella.

                                                        Comment


                                                        • Iabed Industries http://www.vdamper.com/27-V6-Twin-Tu...tion_p_40.html
                                                          Täällähän oli juttua, että jollain oli hajonnut tämmöinen http://www.audizine.com/forum/showth...-Now-Available!
                                                          Nyt on kuitenkin näköjään päivitetty malli, jossa kauluksen paksuus kunkkupultin ympärillä on 8mm aiemman 3mm sijasta, ja koneistus jälkikin on ilmeisesti parempaa (pyöristykset nurkissa)
                                                          Eli jenkeistä. BES ja RS4 -lohkojen eroa en osaa kommentoida, joku viisaampi voipi.
                                                          Viimeksi muokannut -OOOO-; 21.11.2017, 22:19.

                                                          Comment


                                                          • jos tarttee euroopasta olla, niin täältä ainakin löytyy https://www.akstuning.co.uk/fluidamp...l-20l-tsi.html

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X