Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Nogaro Sedan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tuossahan ne on hutastuna. Pitänee noillekin 3d-printtailla jotkut kivat kotelot, myös siitä syystä, että ne saisi hieman ylemmäs kun tällähetkelle ei tahdo ratin takaa niitä kunnolla nähdä. Kuitenkin siten, ettei mitään noita muita mittareita menis piiloon. Ja nytkun on leima lapussa, niin voikin noi katalysaattorit heivata taas hyllylle ja laittaa nuo 3" korvausputket tilalle. Niissä on myös paikka noille lambdoille. Josko kerkeis tälläviikolla vähän sovittelemaan :)
    Attached Files

    Comment


    • #62
      Lahdessa olisi tuo Powerbyte hieman lähempänä. Listahinnoista on aina voinut keskustella ja väittäisin että ohjelmien tekijä on Suomen parhaimpien joukossa.

      Omaa ässää säädetty ja huollettu aika monta kertaa jo eikä hinta/laatu suhteessa eikä palvelussa ole valittamista.
      Viimeksi muokannut XiuDaa; 18.5.2017, 16:34. Perustelu: +s

      Comment


      • #63
        Olen Juhan kanssa samaa mieltä, erittäin pätevä kaveri tekemään ja nelikkopenkki yms hilppeet löytyy tallista. Jokunen vuosi sitten kävin siellä kolvauttamassa egt:t niin ilmaisella kahvilla alko se remontti.
        1.5h homma ja hinta oli 52e

        Comment


        • #64
          Jahas. Nyt jonkin aikaa vaivana ollut jyrinä saatu kuntoon. Aluksi epäilin kardaanin tukilaakeria, vaan eipä se ollut se. Tuli otettua pötkö käteen ja kiilattua kahteen osaan, jonka jälkeen vanha hässäkkä pois ja bemarin tukilaakeri tilalle, rälläkän ja migin avustamana audin kehikkoon. Huminana alkanut oire varsinkin n. 70-80 ja 110kmh muuttui jyrinäksi noissa vauhdeissa, ikäänkuin olisi ollut joku panssarivaunu takakontissa, sen jälkeen jyrinä tulikin jo sitten ihan millä tahansa nopeudella niin, ettei edes taustapeilistä mitään erottanut kun tärisi niin paljon. Syyksi sitten _kuitenkin_ paljastui takapyörän laakeri. Oikea tälläkin kertaa taas, edellinen kesti vuoden. Nyt uusittiin molemmat takalaakerit. Härskiä ajella taas kun tuntuisi, että pumpulin päällä ajaisi, niin pehmeä ja hiljainen (noh, kaikki on suhteellista :D) Kiitokset tästä MJfixaukselle.

          Puhuttiin säätäjän kanssa ja toistaiseksi on jäämässä vesiruiskut sitten kuitenkin pois viinan kanssa ajaessa.. Ehkä sitten myöhemmin kun on taas enemmän irtorahaa pyörimässä sänkyjen alla ja tohveleissa, kun haluaa hifistellä :) RS4 maffin runkoa tullaan sitten yrittämään naittamaan vakio ilmaboksin kanssa yhteen, Y-putkeen taas 45-asteen silikonimutkalla, 89mm sisähalkaisijalla, pari milliä näköjään saanee venyttää kun Maffi on sen n. 91,5mm. Ajattelin, että jos se silikoniletku tuppaa (kenties) menemään imussa lyttyyn, niin vahvistan sitä vaikkapa hartsilla, epoksilla ? Tuli tällainen idea mieleen. Stay (un)tuned for a while now!

          Comment


          • #65
            Kauankos mun tartti istua kyydissä, että sanoin sen olevan pyöränlaakeri? ;)

            Hyvä vaan, että oli se sitten vaivana.

            Comment


            • #66
              Niimpä, :D kyllä sitä pari muutakin sanoi samaa ja itsekin mietin, oisi pitänyt vaan suosiolla aloittaa niistä.
              Nyt on nimittäin kardaani tietysti kunnossa "ei yhtä hyvä kuin alkuperäinen".. oisi pitänyt jättää koskematta..
              Säätöihin aika varattu kahden viikon päähän! :)

              Comment


              • #67
                Lauantaina porkkiksen pakeille ja sitä ennen pitäisi saada vielä muutama asia kuntoon. Muunmuassa kattien korvausputket paikalleen, tänään niitä tulikin jo soviteltua loppuputkistoon.. tuollaisia hätäisiä supisteratkaisuja, huomenna täytyy yrittää hitsata. Tuollein kuvan tavalla nehän nyt vastustaisi virtausta kun supisteisiin jäisi paljon tyhjää tilaa loppuputkiston ympärille. Täytyy yrittää keksiä parempaa ratkaisua, mutta kun ei perhana ajatus oikeen tykkää juosta näin väsyneenä. Kunhan löytyisi 76mm- 56mm supiste vaikkapa..Tankista pitäisi vielä polttoaineletku vaihtaa varmuuden vuoksi (uusi hommattu jo), minkä pitäisi kestää myös E85 (kestäähän se, mielenrauhan vuoksi vain :D) Ja parit muut pikku nysväilyt.. kannattaako ilmaboksin pohjaan porailla niitä isoja reikiä? (darintake mod)..
                Putkistoa voipi hifistellä myöhemmin hienommaksi, kunhan ei ole nyt ensihätään katteja häiritsemässä
                Attached Files

                Comment


                • #68
                  Tuli vedettyä "pienet" unet työpäivän aikana niin johan rupesi ajatuskin hieman kirkastamaan :)
                  Tuli "vähän" parempi idea miten putkien liitos kannattaa tehdä!
                  Eli 76/70/63,5mm supiste ja 63,5/60/56 supiste yhdistettiin apuna rälläkkä ja sähköliima. Isommasta supisteesta kun rälläköi ohuen päädyn kaulusta noin puolet, niin pienempi supiste juuri sopivasti silloin mahtui tulemaan ulos niin, että 60mm kaulus tuli "koko matkalta" esiin. Loppuputkiston putken ulkohalkaisija on nimittäin onneksi juuri sen saman 60mm, kunhan eka rälläköi sen kavennuksen pois, joihin vanhat katalysaattorit menivät holkilla (oisko 55mm) Tämä hirvitys sitten hitsattiin noihin rosteriränneihin, jotka juurikin oli ulkomitoiltaan samaa kuin supistehässäkän iso pää, eli 3" tai 76mm. Nämä valmiit komistukset sitten tosiaan naitettiin loppuputkiston kanssa yhteen 64,5/60mm liitosholkkiputkilla. Toisesta korvausputkesta joutui hieman leikkaamaan pois. Istuvuus on nyt ihan Ok! Onneksi tajusin tehdä näin, niin saa korvausrännit irtikin joskus ja katit takaisin tilalle! :D (4h unilla ei eilen oikeen oivaltanut..) joutuu tietysti vain katteihin liimaamaan hivenen isompaa ja pitempää putkea kiinni. (Ei onneksi kovinkaan kiireellinen toimenpide) Ja ennenkuin kukaan sanoo saumoista yhtikäs mitään niin puolustuksekseni sanottakoon, että 10v vanhoja kosteita bilteman puikkoja (ja bilteman paska hitsikone), eikä käytännön kokemusta ennen :D Rosterin ja supisteen liitoksessa käytin tietty sekapuikkoa, ja siinä sauma näyttää edes hivenen miellyttävemmältä, kun sain säädettyä koneen virrat "toimivaksi". Päälle nopea suihkaus ensimmäinen käteen osunut purkki kuumakestoa, ettei ihan ensimmäisen 100km aikana ruostuisi.. Jossei muuta niin ainakin tein itse! ;)
                  huhhuh..
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut -OOOO-; 28.6.2017, 21:36.

                  Comment


                  • #69
                    Kannattipa vaihtaa pumpun letku! Ei käynyt enää laihalla sen jälkeen (3k-4k RPM kevyessä vedossa) ja starttaaminenkin nopeutui, ei tartte enää sahata. Eli vanha, väliaikainen mikälie läpinäkyvä (PVC?) letku oli kyllä "hyvässä" kunnossa, mutta huonossa asennossa koska osui tankin seinämää vasten ja meni hiukan lyttyyn. Tästä johtui ongelmat. Tilalle tuli varmasti uppoasennuksen ja E85 kestävä gatesin letku. Pumpun asentoa kehikkoon nähden tuli muutettua joten nyt menee letku mutkitta. Perjantaina tuli myös porailtua vähän reikiä ilmaboksin pohjaan, hengittävyyden parantamiseksi. Peitin reiät jollakin kankaalla ettei kaikenmaailman murikat lentele sisään. Painetesti tuli myös tehtyä jne.

                    Eilen sitten olikin suuri& kauan odotettu päivä kun pääsi vierailemaan porkkiksen pakeilla! :) Säätö & säätämiset sujui mukavissa meiningeissä ja 1000cc EV14 suuttimet tuli vaihdettua paikanpäällä sekä ilmaboksia leikeltiin lisää RS4 maffia varten. Maffi yhdistettiin Y-putkeen 45-asteen ebay silikoniletkulla (89mm ID.) Ja tietysti ei kaikki voi mennä aina ihan perfektisti, notta tuli unohdettua ostaa O-rengas maffia varten ajoissa, tätä sitten etsittiin lauantainaamuna tuloksetta :D Maffi kyllä pysyy nyt "tiiviisti" kiinni pienellä patentilla. Silikoniletkunkin tarvisi olla n. 1-2 senttiä pidempi, toinen tulossa postissa, josko olisi pidempi. Näitä hipistellään myöhemmin paremmiksi. Myös suuttimien O-renkaat saatan vaihtaa orkkiksiin, jos meinaa olla niin, ettei uni muuten tule ;) Mutta hyvin tuntui rokkaavaan näistä huolimatta! Kiitokset vielä siis porkkikselle! :) Nyt kone hörppii siis viinaa ja menohaluja on! Hybriditurbot olivat onnistunut ratkaisu :) , tästä kiitokset taas lemin suuntaan ja toki Finturbolle! Nyt hymyilyttää (: Dynoon mennään sopivana ajankohtana.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #70
                      Juuri kävin vedättämässä ja hohhoijaa, joku moottorin/laatikon tuki on taas ottanut itseensä tuosta voimasta kun kivasti "jysähtää" kun päästää kaasun. Vaikka ajelisi 40km/h pienillä kierroksilla varovasti päästäen..

                      Comment


                      • #71
                        Ja kyllä jotain mystistä on edelleen käynnissä.. nykiminen kaasu päästettäessä alkoi tänään kun satoi &oli kosteaa jne.. 10km myöhemmin TAAS alkoi nopeusmittari temppuilemaan, vaikka nopeusanturi&liitin&johdot ovat uusittu 2kk sitten.. mitä helvettiä!? Ongelman ratkojalle tarjoan vaikka kaljakontin. Pitää ensin yrittää taas montulla tutkia asiaa..

                        Comment


                        • #72
                          3 vikakoodia antaa
                          16885 - Vehice speed sensor
                          P0501 -35-00 Implausible signal

                          17963 Charge pressure
                          P1555 - 35-10- Maximum Limit Exceeded - Intermittent

                          16717 - Knock Sensor 2 (G66)
                          P0333 - 35-10- Signal too High - Intermittent

                          Äsken moottoritiellä kiihdyttelin 5. ja 6. vaihteella, välillä ahdot ei nousseet ollenkaan! Sitten välillä taas mentiin, ja välillä ei. Eli osakaasulla ja lappu lattiassa ei nouse edes yli 0 ahdot, ja tuntuu ettei auto oikeasti kiihdy yhtään (hyvä ettei vauhti suorastaan vähentynyt`?`)

                          Täytyypä ostaa uusi nopeusanturi _taas_, tälläkertaa tosin mallia orkkis sitten.
                          Viimeksi muokannut -OOOO-; 3.7.2017, 22:27.

                          Comment


                          • #73
                            Vitosen ja kutosen säätöihin tarvittaisiin autobaana tai lentokenttä vuokralle :)

                            Nakuanturi tarraa johonkin moottorin mekaaniseen ääneen ja tekee varmaan nyt melkoisen sytkämyöhästyksen ilman varsinaista nakutusta. Saattaa jopa laittaa kaasuläppää kiinni. Voit logitella minulle sähköpostiin 118 020 024

                            Yliahtokoodi on mielenkiintoinen, kun ko. auton ahtokäytös oli hyvin sulavaa. Kai sen jossain ajotilanteessa saa sitten piikittelemään.

                            Moottorin johtosarjan maadoitukset kannattaa tsekata, jos kostea keli tekee ongelmia.

                            Comment


                            • #74
                              Nyt on ollut kuivaa keliä niin on nopeusmittari toiminut, eikä auto nyi vaihtotilanteissa, eli sähköinen ongelma. Pitää availla noita liittimiä viikonloppuna ja tarkistella johtoja.
                              Vielä tulee välillä (yleensä "vetosessioiden" päätteeksi) tuo Charge pressure vikakoodi, ja menotkin hieman hyytyvät. Ei siis mitään rajua limp-modea, mutta ahdot laskee 0.2-0.5 bar yläkierroksilla normaaliin nähden.. pitää taas logitella huomenna. Mitänyt nettiä lueskentelin niin saattaisi olla tuo MAP- anturi kyseessä? Olin uskossa, että vakio olisi 3 bar, mutta taitaakin olla 2.5? Jolloin kun ahdot säädetty 1.6 vai oliko 1.7 bar niin tulee häikkää siitä ja tulee pieni limp-mode.. Voikos tuon anturin vaihtaa 3bar malliseen, ilman ongelmia?

                              Comment


                              • #75
                                Se mappi ei vaan näe yli 1.54 bar lukuja, ei siitä ongelmaa tule, säädöt on kuorman mukaan. Eli ei näe noita mahdollisia ns yliahtoja ellei ole säädetty alle 1.54 paineille.

                                Usein nuo yliahdot tulee osakaasun kohdalla, jolloin ahdot saattaa karata raja-arvojen yli, jos vaikka N75 ei ole ohjaamassa.

                                Comment


                                • #76
                                  Perinteinen painetesti paljasti syyllisen! Kaasuläpälle tuleva Y-kumiluttana oli antautunut. Onneksi marmorilla oli yksi hyllyssä, joten sen kävin hakemassa. Toivottavasti tuo nyt kestäisi edes sen verran, että saa jonkun kestävämmän käikäleen tilalle. 034 vai samco, siinä kysymys?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Silikoninen kesti alle kolmekuukautta ja alkuperäinen taas 3vuotta ollu kiinni..

                                    Comment


                                    • #78
                                      Okei! Hyvä tietää että kestää (reiluja) ahtoja :) tänään sen tosiaan vaihdoin ja jo vain, kulkee taas :) täytyy kumminkin varuille ostaa jokin/jotkut

                                      Comment


                                      • #79
                                        Eipä paljoa tarvitse enää OEM TBB:tä ostella :) huono kuva kun pikaisesti tien päällä tuli diagnosoitua. Pituussuunnassa siis halki kaasuläpän klemmarin juurelta. 034 tilaukseen..
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #80
                                          Mahtaa kanittaa välijäähyt sen verran ahtoputkia että painaa epäedukkaaseen asentoon kaasuläpälle tulevaa y-putkea.. Onko ahtoputket kiinni alkuperäisissä kannakkeissaan?

                                          Comment


                                          • #81
                                            miettinyt myös tuota y-putkea vaihtaessa edelleen OEMiin, kun ei muuta ollut, että kuinka paljon ahtoputket kovemmilla ahdoilla kampeaa y-putkea, ei toivotusti "ulospäin" läpältä. Itse kiinnitin ahtoputkia moottorinkiinnikkeisiin järeillä nippusiteillä :) etteivät putket pääse liikkumaan edes-takas ahdoillakaan. Toisaalta siis elämisvaraa jäi muuten. Onhan siellä ne köykäset ruuvitkin noihin putkiin, mulla eivät osuneet enää kohdilleen, ja muistaakseni kuitenkin aika kaukana y-putkesta .. Jotenkin olisi tuntunut hölmöltä jättää ilman mitään lisätukea

                                            Comment


                                            • #82
                                              Tuo kyllä näyttää että olis jotenkin luonnottomassa asennossa. Huijaako sitten vaan kuva. Itellä kyllä oemi kesti ihan vallan mainiosti.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Ihmettelin, että mistä ihmeen tuista te puhuitte ja piti mennä konepellin alle kurkistamaan :) Murtuneethan ne ovat. Jaa hassussa asennossa? Hieman kyllä joutuu ahtoputkia aina "vääntämään", että menevät Y-letkun sisään, mutta ei mitään väkivaltaa tarvitse siis käyttää. Yritin napsia parit kuvat. Tuollaisen kauhean ranetuksenkin yritin tehdä liimalla ja vapahtajateipillä tässä ootellessa :D Kestihän se parin vedon ajan.. Kyllä ihmettelen miten joillain voi kestää, jopa vuosia? Piti filmistä tarkistaa, ettei tuo edes ole alkanut kiristimen kohdalta tuo halkeama. Nyt odotellaan 034 lutkun saapumista.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Tuo leikkuu jälki näyttää siltä että klemmarissa on joku terävä reuna mikä tekee tuon reijän tuohon kumiin / silari putkeen.. Lämpölaajentuma tekee ihmeitä jos klemmarissa on sisäreunalla terävä lopetuspää.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Tuo on kyllä totta. Unohdin kokonaan että tuo vakiokumi kumminkin varmaan elää jonniin verran. Ei pitäisi 034 lemmareilla olla samanmoista ongelmaa. Mutta kysytään nyt vielä, että voinko laittaa 3 barin MAP-anturin, kun haluaisin mielenrauhan vuoksi aina kahtella, että mitä se yläpäässä pyytää. Vai meneekö säädöt sekaisin? (Porkkis?)

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Suoraan ei voi laittaa toista mappia, ECUa joutuu ropeloimaan että se toimii.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Kovaa ajoa vaan. Sytytys ja ruiskutus perustuu MAF-signaaliin.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Orkkis MAP: 078 906 051 = Yli 200€, marmorilla enemmän.
                                                          Tarvike MAP: 038 906 051 = Alle 60€, löytyy varaosapuljuista mm. Hellana.
                                                          Siitä talteen vähän tietoa, jos joskus muiltakin menee.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Tulkitsen siis, että voi vaihtaa ? ...:D Pitää sitten ostaa 038 906 051, kuten Toppura vinkkasi. (Ai katos just kerkesitki laittaa viestin tässä välissä :D)
                                                            Vaikka 034:n paketti on hyvinkin vielä Ameriikoissa, on DeeHooÄllällä ollut kiire laittaa kiristysviesti tulemaan.. Àla 24,80€ . En jaksa ruveta tappelemaan vaikka vituttaakin tuollainen ryöstö kirkkaaseen päiväsaikaan. Kiire saada auto kovaan ajoon taas. Tullut tässä väliaikana suihkittua Y-putki uuteen kuosiin. Tuli aika hyvä. Metallihohtomaalia ja lakka päälle
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Joo, voit lyödä sen MAPin kiinni ilman ongelmia.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X