Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe q pelastettu museoinnilta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Minä olen yleensä ilmannut kytkimen aina kun kone on käynyt irti Mutta tällä kertaa oli jarrutkin purettu niin jäi ilmaus ihan viimeiseksi hommaksi. No jokatapauksessa nyt tuntuisi toimivan kytkinkin ja on saanut pari iltaa pyöriä tallin likasella lattialla:)

    Comment


      Rupesinpas sitten joutessani kuitenkin vaihtamaan kuppipenkkiä pelkääjänkin puolelle. Homma vain mutkistuikinkun pelkääjän puolella ei ole korkeuden säätöä, joten penkin runko on paljon korkeammalla. Ja siitä johtuen pitemmällä ihmisellä ottaa pää kattoon.. Onkohan S2 tai jossain paremmin varustellussa mallissa korkeuden säätöä apparin puolella?

      Click image for larger version

Name:	20190914_114204.jpg
Views:	3539
Size:	148,9 Kt
ID:	1863109

      Comment


      • Löytyisiköhän jostain oikealta ajettavasta kenties? Luettelo ainakin tarjoaa oikealle rungolle korkeusäädettävän osanumeroa. https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+co.../881-881000/#1

        Comment


          On niitä saanut apparin puolellekin korkeussäädöllä. Taitaa olla aina ollut lisävaruste, ässä tai ei.

          Comment


            Joo apparin puolen runko korkeuden säädöllä olisi ihanteellisin. Voi olla vaan aika vaikea löytää.

            Varasuunnitelmana olisi ostaa kuski puolen runko ja kääntää vaan liut ympäri että turvavyö sattuisi oikealle puolelle.

            Comment


              Cabriosta löytyy ja se on plug 'n play, ja vielä kippitoiminnolla.

              Comment


                Hieroimpahan sitten kuitenkin tuosta nykyisestä rungosta välttävän. Vieläkin kyllä jää kuskin penkkiä korkeammalle mutta saa nyt luvan mennä sen aikaa tuollaisena kunnes löydän paremman aihion.

                Click image for larger version  Name:	IMG_20190920_204138.jpg Views:	0 Size:	157,9 Kt ID:	1863977
                Click image for larger version  Name:	IMG_20190920_204202.jpg Views:	0 Size:	163,9 Kt ID:	1863976Click image for larger version  Name:	IMG_20190921_174023.jpg Views:	0 Size:	162,8 Kt ID:	1863978

                Nyt kun sisustakin alkaa olla kasassa niin nostin 0A3 laatikon pukkiin odottamaan pesua. A6 vetarit olisi hyllyssä uusien ässän ulkonivelten kanssa valmiina. Vielä pitäisi tehdä reikä kytkinkoppaan g28 anturille ja lyhentää kardaania. Mikähän muuten on 01A tarkka pituus kytkinkopasta kardaanin laippaan?
                Viimeksi muokannut miika987; 21.9.2019, 22:19.

                Comment


                  Noniin nyt on autossa etujarrutkin vihdoin. Matkahuollon paketista luntattu painokin olisi alle 4kg puoli.

                  Click image for larger version

Name:	IMG_20200113_194634.jpg
Views:	2941
Size:	104,2 Kt
ID:	1874327


                  Tuli ajettuakin autolla ekaan kertaan kolmeen vuoteen. Vähän tuo tuntuu erillaiselta A6 verrattuna:)
                  vikoina vielä olisi nopeusmittari pakkivalot ja g62 anturista herjaa. Mutta eiköhän tässä kohta pääse katsastamaankin.

                  Comment


                    Oliko paino pelkälle satulalle, vai onko siinä muutakin mukana?

                    Comment


                      Siis tuo paino on pelkälle levylle ja keskiölle punnitsin satulatkin joskus mutta en nyt kuollaksenikaan muista tuloksia. Kuitenkin edellisiin etujarruihin nähden paino tippui huomattavasti.

                      Comment


                        Noin nyt on aikaa korjata noita pieniä puutteita.
                        Auto kävi kulmien säädössä asentaja valitteli että raidetangot on liian pitkät ja nyt ratti jäi vähän vinoon.

                        Nopeusmittarikin lähti toimimaan kun korjasin poikki menneen johdot

                        G62 anturin vaihdoin ja nyt ei siitäkään enää vikakoodia tule.

                        Laajakaistalambdan mittarista hävisi numerot kun näpyttelin sitä eikä ohjekirjastakaan ole oikein iloa.

                        Kuinka kovaa ääntä n75 kuuluisi pitää kun siihen syöttää virtaa? Nyt pitää output testillä erittäin vaimeaa naputusta. Ahtaa nimittäin nyt vain jousipaineella. Hukkaportin letku irti ahtaa ihan nätisti kyllä mittarin tappiin.
                        Attached Files

                        Comment


                          Plx näyttökin heräsi henkiin kun palautti tehdas asetukset.

                          Vaihdelaatikko prokkiskin etenee hitaasti mutta varmasti. Vaihdoin laatikkoon vetarin stefat ja painelaakerin. Syksyllä oli kaiken maailman hässäkkää joten tilasin briteistä valmiit hilut joilla asennus olisi melkein bolt on. Lisäksi hankin c5 etu vetarit ja niihin uudet ulkonivelet. Onkos suosituksia mihin kannattaisi viedä kardaani lyhennettäväksi? Mielellään vielä suht lähellä Lappeenrantaa?

                          Click image for larger version  Name:	IMG_20200127_200717.jpg Views:	0 Size:	290,7 Kt ID:	1875661

                          Viimeksi muokannut miika987; 28.1.2020, 19:45.

                          Comment


                            Lappeesta en valitettavasti tiedä yhtään paikkaa mutta SN Oy / SN Cardan Helsingissä on palvellut omissa kardaanikeikoissa ensiluokkaisesti. Hintakin on ollut minusta kohtuullinen, satasen ja kahden väliin lyhennys ja tasapainotus.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja miika987 Näytä viesti
                              Hieroimpahan sitten kuitenkin tuosta nykyisestä rungosta välttävän. Vieläkin kyllä jää kuskin penkkiä korkeammalle mutta saa nyt luvan mennä sen aikaa tuollaisena kunnes löydän paremman aihion.
                              Mulla oli B5 stripatut penkin jalustat mutta laskeskelin että katurecarot jos niihin laittaisi niin olisi auttamattoman ylhäällä. Tollanen race penkki on vissiin vähän matalampi kuin ergomed

                              Comment


                                Mistä tuo loota on? En ole ennen nähnyt tuollaisia vetarin laippoja joista otetaan nopeus.

                                Comment


                                  B7 rs4 jhm loota tuo kehä ja anturi on ihan after market osia. Laatikosta puuttuu nopeustiedon lähtö niin noilla palikoilla pitäisi nopeusmittatikin toimia. Lisäksi vasemmalle puolelle olisi jokatapauksessa tarvinnut spacerin vetarilla niin kaikki hoituu nyt samoilla palikoilla. Se on tietysti vielä arvoitus miten hyvin toi systeemi toimii suomen oloissa..
                                  Viimeksi muokannut miika987; 29.1.2020, 13:30. Perustelu: Lisäys

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja manninen Näytä viesti

                                    Mulla oli B5 stripatut penkin jalustat mutta laskeskelin että katurecarot jos niihin laittaisi niin olisi auttamattoman ylhäällä. Tollanen race penkki on vissiin vähän matalampi kuin ergomed


                                    Tuosta kuvasta näkee miten alas penkin saa

                                    Click image for larger version

Name:	IMG_20200130_180419.jpg
Views:	2258
Size:	215,2 Kt
ID:	1875858

                                    Comment


                                      Ajattelin että tänään olisin laittanut katin paikalleen katsastusta varten. Mutta ei nyt ihan heti tarttee katsastaa. Oli torsenin kuori taas halki samalla tavalla kuin edellisestä askista..

                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20200207_190954.jpg Views:	0 Size:	104,7 Kt ID:	1876702
                                      Taisi kestää 100km tällä kertaa.


                                      Plussana tietysti on että alustamassa kestää kyllä notkeana kun vähän väliä saa pienen öljy kylvyn..

                                      Pienenä miinuksena tietysti on että pitäisi vähän a6:sta rempata niin pitää nyt hetkeksi ajaa Coupe ulos seisomaan niin saa talliin tilaa
                                      Viimeksi muokannut miika987; 7.2.2020, 18:21.

                                      Comment


                                        Mikä ihme noita kuoria hajottaa?

                                        Comment


                                          Paha sanoa.Varsinkaan kun hirveitä pitoja ei ole edes ollut. Kaikki vaihteet löytyi vielä eikä mitään ääntäkään pitänyt.

                                          Olisko sitten taas rattaan palanen mennyt väliin ja lyönyt jumiin?

                                          Edellisen kerran hävis 4 vaihde kokonaan ja rattaan palasia oli aski täynnä.. Tuosta vielä kuva sen askin kotelosta :D
                                          Click image for larger version  Name:	IMG_20200207_204217.jpg Views:	0 Size:	88,3 Kt ID:	1876727
                                          Viimeksi muokannut miika987; 7.2.2020, 19:55.

                                          Comment


                                            Purimpa sitten kuitenki jo askin pois. On kyllä aina yhtä ihanaa puuhaa lattialla..


                                            toiselta puolelta löytyikin ihan reikäkin
                                            Click image for larger version  Name:	20200209_215944.jpg Views:	0 Size:	238,3 Kt ID:	1876931
                                            Jäykistääköhän noi procon tekin vaijerin kiinnekkeet paljonkin koria? Mietin vaan jos ne purkaisi samalla pois..
                                            Click image for larger version  Name:	IMG_20200209_132223.jpg Views:	0 Size:	93,6 Kt ID:	1876932

                                            Askien pituudetkin mittasin ja lyhyellä matikalla 53mm pitäisi lyhentää kardaania.

                                            Comment


                                              Miulla ois vielä 4kpl ehjiä 01a lootia tuhottavaksi!

                                              Eikös ne vaijerit roikun siellä vapaana odoittaen sitä mälliä, jolloin ne sitten vetäist paikat tiukalle? Eli ovat ns painona vaan siellä.

                                              Comment


                                                Aski on ollut muutaman viikon paikallaan työt vaan on haitanneet harrastamista. Vivuston vakaajatanko jää jostain syystä 10mm lyhyeksi niin kakkosvaihde ei kytkeydy. Briteistä on onneksi tulossa pidempi tanko. Pakoputkisto vaatii aikapaljon muokkaamista koska uusi laatikko on paljon isompi ja vetarin sisänivel on tribodi. Nyt muutaman päivän lattialla könyämisen seurauksena putkisto olisi hepissä. Downpipen saumoja aloin jo hitsaamaan, mutta katinkorvausputki saa odottaa siihen asti että kardaani on paikallaan.

                                                Tuossa vielä muutama kuva edistymisestä

                                                Click image for larger version

Name:	IMG_20200222_181606.jpg
Views:	1752
Size:	74,6 Kt
ID:	1880238 Click image for larger version

Name:	IMG_20200315_183458.jpg
Views:	1742
Size:	267,7 Kt
ID:	1880239 Click image for larger version

Name:	IMG_20200315_183506.jpg
Views:	1754
Size:	163,4 Kt
ID:	1880240 Click image for larger version

Name:	IMG_20200315_192805.jpg
Views:	1775
Size:	243,0 Kt
ID:	1880241 Click image for larger version

Name:	IMG_20200315_192819.jpg
Views:	1755
Size:	116,7 Kt
ID:	1880242 Click image for larger version

Name:	IMG_20200315_192823.jpg
Views:	1747
Size:	92,3 Kt
ID:	1880243

                                                Comment


                                                  Kardaanikin tuli takaisin pajalta uusien nivelten lisäksi vaihtui samalla ristikkokin. Pakoputkenkin sain hitsattu loppuun. Ja tänään kävin pienen lenkinkin heittämässä ja kyllähän tuo aika kivan tuntuinen aski on:)
                                                  Click image for larger version

Name:	IMG_20200329_170054.jpg
Views:	1555
Size:	139,0 Kt
ID:	1881991


                                                  ​​​​​​ Click image for larger version

Name:	IMG_20200329_204447.jpg
Views:	1558
Size:	102,5 Kt
ID:	1881993 Click image for larger version

Name:	IMG_20200329_204545.jpg
Views:	1580
Size:	187,8 Kt
ID:	1881994 Click image for larger version

Name:	IMG_20200330_210934.jpg
Views:	1562
Size:	295,9 Kt
ID:	1881995 ​​​​​​
                                                  Vielä pitäisi katalysaattorin putki hitsata että voisi leimalla käyttää
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Kesä on oikeastaan vaan ajeltu tämän kanssa. Tosin öljynjäähdyttimen laitoin ennen kymiringiä paikalleen.

                                                    kymiringi päättyikin sitten mun osalta koneen kolinoihin varsin aikaisessa vaiheessa.

                                                    kolmosen kangesta oli liuskat hävinneet ja runkolaakeritkin oli aika kipeää saaneet. Plussana se että kansi ja lohko näyttää ainakin vielä ehjiltä
                                                    samalla hiffasin että 01a laatikon työsylkkä on liian pitkä tuohon 03a laatikkoon ja kytkin jää hieman kantamaan. Sitä en tiedä vaikuttiko se tähän konerikkoon mutta ei se nyt hyvääkään tee.

                                                    veden lämmöt karkaa rataajossa aika koviksi niin varmaan täytyy miettiä jotain imusarjahommia että saa syylärin suoraan

                                                    Laittelen loput kuvat kun saan pienennettyä ne hyväksyttävän kokoisiksi

                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Meneekö 01A työsylkkä lyhentämällä? Vai joku eri työsylinteri?
                                                      Viimeksi muokannut bonus; 26.12.2020, 22:07.

                                                      Comment


                                                        03A:n sylinteri maailmalla ovat käyttäneet. Letkun kierre on vaan eri ja muistaakseni se jää vähän hassusti että jonkunverran joutuu kikkailemaan
                                                        Mutulla veikkaisin että joku 01E sylinterikin kävisi ihan yhtä hyvin.

                                                        Comment


                                                        • 01A ja 01E sylinteri on sama.

                                                          Comment


                                                            Vuoden tauon jälkeen palasin takaisin Coupen pariin. Kansi lähti työstettäväksi Hyvinkäälle, Männätkin on tilattu saa nähdä milloin ne vaan tulee.

                                                            Tämä päivä menikin sitten ihan rälläkkähommissa.Nyt kun kone on irti niin on hyvä aika siirtää iskarin yläpäitä taaksepäin
                                                            Click image for larger version

Name:	IMG_20211230_171924.jpg
Views:	673
Size:	184,9 Kt
ID:	1932464
                                                            Click image for larger version

Name:	IMG_20211230_163033.jpg
Views:	670
Size:	158,0 Kt
ID:	1932465 Click image for larger version

Name:	IMG_20211230_163035.jpg
Views:	667
Size:	177,9 Kt
ID:	1932466 Harmillisesti Ak-motosrportin yläpään laakeri on liian iso ja ottaa säätöpulttehin kiinni. Niin joutuu jonkun muun ratkaisun kehittelemään

                                                            Click image for larger version

Name:	IMG_20211230_172011.jpg
Views:	683
Size:	124,6 Kt
ID:	1932467 Click image for larger version

Name:	IMG_20211230_172015.jpg
Views:	668
Size:	143,1 Kt
ID:	1932468
                                                            Huomenna olisi sitten massan poistoa tiedossa ettei ihan koko talli olisi tulessa kun noita käy hitsaamaan nippuun

                                                            Comment


                                                              Mukavasti casteria tulossa!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X