Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe q pelastettu museoinnilta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Mun näkemys on kyllä se että g60 ei oikein riitä mihinkään, tai sanotaan näin että siihen mahtuu aivan liian pieni levy. Kestää jonkun kaks jarrutusta keittämättä. :)

    Comment


      #32
      G60 on ihan kelpo satula, jos painoa ei katota. Oli itsellä käytössä 324mm levyn kanssa eikä ollut pysähtymisongelmaa missään olosuhteissa.

      Comment


      • #33
        Porkkis, muistatko mikähän levy sulla käytössä?

        Comment


        • #34
          En kanssa keksi mitä muuta vikaa G60 satulassa olisi kuin paino. Mulla on 312x25mm (Esim A4 B6) levyt yksinkertaisten adaptereiden kanssa:
          http://mikaj.1g.fi/kuvat/AudiS2Avant....png/_full.jpg

          Tommoiset tekee vaikka parista 10mm latikasta, 25mm ja 50mm leveistä pätkistä.

          Comment


            #35
            Mulla on g60 satulat b6 s4:n ~345mm levyjen kanssa. Ei eenää mene kuin harvat 17" päälle, mutta tehoa piisaa.

            Comment


              #36
              Kiitti vinkeistä. Taidankin koittaa tuota 312mm levyä noiden g60 kanssa

              Comment


                #37
                Kun tää nyt kumminkin talvi olosuhteisiin enemmin on suunniteltu, niin oma mielipide nykyisenkin jarru setin riittävyyteen on melko ok, levyt vaihtoon korkeintaan.
                Viimeksi muokannut sfk78; 23.6.2015, 17:41. Perustelu: typo

                Comment


                  #38
                  Toi 312 on Miikalle varmaan just hyvä.
                  Itellä oli nelipulttisessa focus1 rs:n levyt.

                  Comment


                    #39
                    Taas on saatu vähän tehtyä. Öljypohjaan tuli tehtyä huohotuspöntöstä paluu vanhaa turbon paluu putkea hyväksikäyttäen.
                    http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1438195016

                    Samalla tuli laitettu tuollainen vaparin loiskelevy paikalleen jos siitä olisi vaikka jotain hyötyä.
                    http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1438195016

                    Pakosarja ja hukkaportti hiekkapuhalleettin ja maalattiin black satinilla.
                    http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1438195016

                    Tänään sain tehtyä hall anturille paikan kanteen harmillisesti 6mm jatkomutterit oli loppu niin ei päässy testaa miten se sinne sattui. Kiitoksia Pasi_lle jigin lainasta.

                    http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1438195016

                    Kuuluuko tuon nokkapyörän muovisen kehän aukko olla nyt hall anturin kohdalla?
                    Attached Files

                    Comment


                      #40
                      Noniin hall anturikin kävi hienosti. Pitää vain hall kehään porailla uusi jako kun ikkuna ei satu kohdalleen. Vauhtipyörä jäi aikataulusäätöjen takia keventämättä, Joten nostettiin Matin kanssa kone paikalleen. Enää tarvitsisi askarrella tyhjästä huohotukseen letkut puolien johtosarja ja muutamia kiinnikkeitä. Loppu onkin ihan bolt on asennusta:)
                      Attached Files

                      Comment


                        #41
                        Nyt olisi konehuone huohotusta lukuunottamatta kasassa. Mutta ei vaan lähde käyntiin.
                        Hall anturista antoi vikakoodinkin. Mitä noihin hallin pitäisi tulla voltteja kun virrat on päällä?
                        Nyt tulee kahteen pinniin 5.5v ja yhteen 0v.
                        Edit. Mikäs Golffin halli tuohon nyt sit käy?
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut miika987; 23.8.2015, 17:53. Perustelu: Lisätty kysymys

                        Comment


                          #42
                          Yhteen nastaan tulee tuo 5V ECUlta, yksi on ekun maissa, ja kolmannesta sitten triggeripyörän asennosta riippuen ei mitn tai 5V

                          Comment


                            #43
                            Kumpi 5v vai 0v tulee kun hall on ikkunan kohdalla? Onko tuo motonetin 10-9052 oikea anturi? https://www.motonet.fi/fi/varaosat/6...ys-ja-hehkutus

                            Comment


                              #44
                              Noniin nythän se pärähti jo käymään. Kampiakselin asento anturissa ja hallin ikkunassa oli sanomista. Kyllästyin porailemaan uusia jakoa kehään ja ostin tälläisen
                              http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=2046

                              Comment


                                #45
                                Vajaa puolivuotta siinä vierähti mutta nyt on päästy ajamalla tallista uloskin:) Kytkin ottaa sen verran napakasti niin rupeaa voimansiirrosta löytymään välystäkin.etupalkkia joutuu vielä vähän modailee että saa välijäähyä alaspäin ja saa puskurin ritilät paikalleen.Rupesin tänään vaihtamaan s2 nilkkoja eteen, Mutta hommat tyssäsi siihen että 108mm nivel on sisäpäästä m10 pulteilla kiinni ja pieni m8:lla. Onko kellään infoa mikä tuon m10 pultin pituus ja kierteen nousu on?
                                Attached Files

                                Comment


                                  #46
                                  Ihan normaalilla nousulla, eli 1,5. Pituutta en nyt ulkoa muista, lujuusluokka 10.9. mutta kestää siellä 8.8 jos ei kovasti ota sutulähtöjä.

                                  Comment


                                    #47
                                    Kiitti tiedosta. Pitänee käydä pulttikaupasta hakemassa, Marmorilla näyttää maksavan vajaa 5€ kappale :)

                                    Comment


                                      #48
                                      Joo, ihan tavan kuusiokolopultit mullakin siellä on pyöriny jo monta vuotta. Ei kannata itteensä kipeeksi maksaa. :) Eikä se pituuskaan ole niin nuukaa, mahtuu vähän tulemaan yli laipasta ennenkuin ottaa askin kuoreen.

                                      Comment


                                        #49
                                        Joo ei tulis mieleenkään 60€ maksaa vetarinpulteist:) Nyt kun etkaa katselin niin tarjoaa napapultiksi m14 tai m16. Meneekö se niin että isolaakerisessa on toi m16?
                                        Viimeksi muokannut miika987; 3.9.2015, 19:51. Perustelu: Typo

                                        Comment


                                          #50
                                          Niinhän se menee.

                                          7A quattron vetarit olisi isolla ulkopäällä ja 100mm sisäpäällä. Tietty jos S2:n laipat ja vetarit on olemassa niin mikäpä siinä kun asentaa vaan.

                                          Comment


                                            #51
                                            Joo löytyy laipat sekä vetarit. Isoja napapulttejakin oli löytyi kun varastoa penkasi:) Taakse vaihtuu pelkästään napa ja jarrulevy

                                            Comment


                                              #52
                                              No nyt on navat vaihdettu. Eteen tuli 7a vetarit Ja vaihdoin toisen vanhan etuvetarin taakse. kuskin puolen etulaakeri ei mennyt pohjaan asti niin jouduin käymään prässäyttämässä uuden laakerin. Painetesti pitäisi tehdä, Kun näyttää käyvän vähän rikkaalla.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                #53
                                                No nyt on ajeltu vähän enemmänkin testiajoa. Pari ongelmaakin on löytynyt.
                                                Ensinnäkin kiihdyttäessä seos menee 10 pintaan, Ahtovuotoja ei painetestissäkään ilmennyt. Voiko nokka-akselien ajoituksella olla seokseen vaikutusta? Tuossa on imunokaksi vaihtunut aan pako ja 7a pakonokkakin on ajoitettu uudelleen.

                                                Sitten vähän kriittisempänä ongelmana on jarrujen jumiutuminen. Kylmänä toimii hienosti, mutta kun sammuttaa auton ja lähtee hetken päästä ajamaan jarrut on aivan jumissa, ja jarrutehostus katoaa. Tunnin kun antaa jäähtyä niin tehostus palaa eikä jarrut enää jumita.

                                                Tuohon on nyt vaihdettu uusi pommi, etujarruletku sekä takajarrulevyt sekä palat.
                                                Jos siellä olisi joku jarruletku hajonnut ja toimisi takaiskuna niin saisiko se joka nurkan hirttämään kiinni?

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Pää- tai työsylinteri?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Eikös Jukalla (JPohja) ollut just Urkissa vastaava ongelma? Pääsylinteri jumitti.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Mulla meni ajossa, kuuma kaupunkiolosuhde, jarrut pikkuhiljan jumiin. Jos sammutti koneen ja polki pommin tyhjäksi niin aukesivat heti. Tosiaan pääsylkkä jumitti.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Mulla mikään pumppailu ei auttanut.

                                                        Purin tehostimen pois ja laitoin osiksi. Kyllähän siellä oli mujua ja roskaa. Saako tuohon mistään tiivistesarjaa? Jos vika ei ole tehostimessa niin täytyy sitten pääsylinteri vaihtaa.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Samaa reittiä menin itsekkin. Mertek oli paikka Turussa josta tiipparit hain. Taisi jäädä ylimääräisiäkin.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Löysin Koneosapalvelusta o renkaat, ja laitoin tehostimen paikalleen. Ei ainakaan koe-ajolla jarrut jääneet päälle.
                                                            Poljintuntuma jäi vaan vähän hassuksi, ja tuntuu että tehostaisi huonommin.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Matti heppaili uudet ahtoputket ja ylävesiletkun kasaan. Samalla isv paikka vaihtui ja kaasuvaijerin kiinnike liimattiin putkeen. Taas selkeni konehuone kummasti, jos ahtovuodotkin jäis historiaan:)

                                                              Uusi tehostinkin lyötyi purkuautosta täytyy vielä sillä koittaa ennenkuin rupeaa pääsylinteriä vaihtamaa.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X