Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe q pelastettu museoinnilta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Rupesin hulluttelemaan ja tilasin Cae racing shifterin.

    Tiedossa oli että ihan Bolt on homma ei ole.
    Eikä se sitä ollutkaan..

    Kannakkeen pulteista kävi yksi neljästä, joten hiukan sai askarrella, että sai kannakkeen kiinni laatikkoon.
    Click image for larger version  Name:	IMG_20230204_181904.jpg Views:	0 Size:	123,4 Kt ID:	1952844
    Click image for larger version

Name:	IMG_20230204_215223.jpg
Views:	2397
Size:	170,9 Kt
ID:	1952846


    Toisen vaijerin kiinnikettä joutui siirtämään sentin verran ja Kääntölinkkua piti jatkaa, muuten vaijeri jää liian pitkäksi

    Click image for larger version  Name:	IMG_20230211_194550.jpg Views:	0 Size:	148,0 Kt ID:	1952845 valitettavasti lopullisesta tuotteesta Ei ole kuvaa, koska alkoi jo olemaan pieni hinku saada homma valmiiksi. Tarinalla näyttäisi kuitenkin kaikesta huolimatta olevan onnellinen loppu kerta kaikki vaihteet löytyvät ja keppi tuntuu varsin jämäkältä

    Viimeksi muokannut miika987; 11.2.2023, 23:28.

    Comment


      On se vaan sääli että noinkin kallis setti vaatii huomattavaa sovitustyötä sopiakseen.

      Comment


        Eipä tuo varsinaisesti Cae racingin vika ole että joku hölmö ostaa sellaisen tuotteen mihin sitä ei ole tarkoitettu:) . Tosiaan myyvät settiä 01E sopivana. Minulla oli tiedossa että 0A3:ssa keskiosa eroaa merkittävästi 01E:stä, joka vaikuttaa suurimmin muokkaustarpeisiin.

        Itse tuote on mielestäni oikein mainiosti tehty, eikä heidän työn jäljessä ole huomautettavaa.

        ​​​

        ​​​​​

        Comment


          Hyvä tarkennus

          Comment


            Peukku!
            Laitahan saksalaisille vielä kuvat ja toive, että tekisivät suoraan 0A3 sopivan version kepistään :)

            Comment


              Pitää ensin testata, että tietää varmasti toimivuuden. Toki voi olla ettei ihan hittituotteeksi nouse heidän verkkokaupassaan:)
              Hirvittävän mielenkiintoista olisi tietää 01E mitat kytkinkopan etureunasta vaihteensiirto akselin keskelle. Siitä pystyisi aika hyvin arvioimaan tarvitseeko linkkujen osia ylipäätänsä muokata, jos moottori on suurinpiirtein vakiopaikalla

              Comment


                Nyt olisi sitten molemmat vaihteiston korvakkeet maalausta vaille valmiita.
                Click image for larger version

Name:	IMG_20230217_224642.jpg
Views:	1989
Size:	116,5 Kt
ID:	1953441 Click image for larger version

Name:	IMG_20230217_224754.jpg
Views:	1998
Size:	117,6 Kt
ID:	1953442

                Samaan vitutukseen aloin vääntämään bensalinjoja
                Tulolinja alkaisi olla suodattimelle asti valmis. Paluulinjaan tarvii vielä muutama liitin ostaa.
                Ekassa kuvassa näkyvä putken suoristaja oli kyllä varsin mainio ostos, putkentaivutustyökalu taas varsin paska:).

                Click image for larger version

Name:	IMG_20230224_192439.jpg
Views:	1999
Size:	186,6 Kt
ID:	1953443 Click image for larger version

Name:	IMG_20230225_213546.jpg
Views:	1991
Size:	142,0 Kt
ID:	1953444 Click image for larger version

Name:	IMG_20230225_215637.jpg
Views:	1982
Size:	160,7 Kt
ID:	1953445
                ​​

                Comment


                  Tuloputki on tuli käytännössä valmiiksi.
                  Harmillisesti mistään ei tunnu löytyvän pitkää an8 12x1.5 banjoa
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20230302_202356.jpg
Views:	1817
Size:	120,2 Kt
ID:	1954292 Paluuputki on yhtä letkua vaille valmis. Senverran kävi tympimään auton alla makoilu, että väli hommana aloin parsimaan sähköjä.

                  Pyöreät liittimet vaihtuivat hieman modernimmaksi

                  Click image for larger version

Name:	IMG_20230317_212703.jpg
Views:	1811
Size:	138,4 Kt
ID:	1954293
                  Samalla lisäsin puuttuvan virran nopeusmittarin anturille, ja hieroin loputkin johtosarjasta kuntoon
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20230317_163307.jpg
Views:	1820
Size:	238,1 Kt
ID:	1954294 Click image for larger version

Name:	IMG_20230317_212406.jpg
Views:	1820
Size:	254,9 Kt
ID:	1954295 Click image for larger version

Name:	IMG_20230318_211958.jpg
Views:	1809
Size:	174,7 Kt
ID:	1954296 Saksasta saapui uusi laturinkannatin, joka oli oikein laadukkaan tuntuinen. Harmillisesti laturinhihna täytyi siirtää toiseen dampperin uraan, mutta pienellä muokkauksella siitäkin selvittiin.
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20230318_211928.jpg
Views:	1804
Size:	142,6 Kt
ID:	1954297 Click image for larger version

Name:	IMG_20230318_211932.jpg
Views:	1824
Size:	176,8 Kt
ID:	1954298 Vielä pitäisi jonkinsortin keulatuki rakennella, ettei dampperi ja välijäähdytin tee lähempää tuttavuutta.

                  Comment


                    Homma on jatkunut keulan osien sovituksella. Puskuri näyttäisi mahtuvan paikalleen vaikka tiukkaa on. Samalla tuli hitsailtua välijäähdyttimen toinenkin puoli valmiiksi

                    Click image for larger version

Name:	IMG-20230401-WA0005.jpeg
Views:	1669
Size:	478,8 Kt
ID:	1954996jotta öljynjäähtdyttimen saa järkevästi pitää hinauslenkki todennäköisesti rälläköidä ja tehdä siiheb joku oma patentti.Tänään hitsailin turbon ja cuulerin välisen ahtoputken valmiiksi

                    Click image for larger version

Name:	20230402_121015.jpg
Views:	1658
Size:	196,8 Kt
ID:	1954997

                    Click image for larger version

Name:	20230402_121019.jpg
Views:	1650
Size:	210,2 Kt
ID:	1954999 Click image for larger version

Name:	20230402_131133.jpg
Views:	1649
Size:	145,1 Kt
ID:	1955000 Turbon ilmuputken rakentelen siinäkohtaa jouheammaksi, kun pääsen maffista eroon.
                    Attached Files

                    Comment


                      Pikkaisen on taas edetty.

                      hitsailin bensatankkiin an8 lähdöt
                      Click image for larger version

Name:	20230407_155616.jpg
Views:	1465
Size:	116,9 Kt
ID:	1955757 Click image for larger version

Name:	20230408_145131.jpg
Views:	1474
Size:	224,7 Kt
ID:	1955758
                      Briteistä löytyi sopiva syylärinkennnokin

                      Click image for larger version

Name:	20230406_182744.jpg
Views:	1476
Size:	210,1 Kt
ID:	1955759 Mallailin päädyt paikalleen ja hitsailin tarvittavat lähdöt. Harmillisesti kennomateriaalin hitsattavuus verrattuna setrabin kennoon on paljon huonompi, tai sitten vika on vaan tekijässä.

                      Click image for larger version

Name:	20230421_230303.jpg
Views:	1472
Size:	118,3 Kt
ID:	1955760 Click image for larger version

Name:	20230421_230259.jpg
Views:	1473
Size:	179,1 Kt
ID:	1955761 Click image for larger version

Name:	20230421_234503.jpg
Views:	1465
Size:	192,9 Kt
ID:	1955762 Click image for larger version

Name:	20230421_234512.jpg
Views:	1468
Size:	156,9 Kt
ID:	1955763 öljynjäähdyttimellekkin löytyi paikka, täytyy vielä letkut mallailla ja tehdä ilmanohjeimet valmiiksi
                      Click image for larger version

Name:	20230421_234520.jpg
Views:	1475
Size:	213,3 Kt
ID:	1955764
                      Seuraavaksi sitten ylä ja alavesiletkujen kimppuun että lähi kuukausina saisi moottorin käyntikuntoiseksi

                      Comment


                        Hitsauskaasua on tainnut mennä jonninverran? :)

                        Comment


                          Kyllähän pullon saa käydä vaihtamassa parin kuukauden välein:) Toki eipä Kemppi pääse kerryttämään pölyä

                          Comment


                            Tämän viikonlopun suoritus oli uusi alavesiletku ja vesiharavaan uusi oksa

                            Click image for larger version

Name:	20230430_201601.jpg
Views:	1248
Size:	146,6 Kt
ID:	1956167
                            Click image for larger version

Name:	20230430_201554.jpg
Views:	1230
Size:	126,1 Kt
ID:	1956168

                            Venttiilikoppa kävi talvella koneistamolla, jossa sitä työstettiin tfsi puolille sopivaksi. Samalla hitsailin koppaan an4 lähdön huohotukselle. Lopuksi vielä koppa sai niskaansa tuning sinisen sävyn.

                            Click image for larger version

Name:	20230501_121129.jpg
Views:	1235
Size:	175,7 Kt
ID:	1956169 Click image for larger version

Name:	20230501_121132.jpg
Views:	1227
Size:	149,8 Kt
ID:	1956170

                            Comment


                              Tulipahan sitten tehtyä öljynjäähdyttimelle ilmanohjain sekä vedettyä letkut jäähylle. Lopputulos oli sitten varsinainen hässäkkä. Click image for larger version

Name:	20230508_201934.jpg
Views:	1076
Size:	119,9 Kt
ID:	1956504
                              Click image for larger version

Name:	20230509_163459.jpg
Views:	1082
Size:	201,8 Kt
ID:	1956503
                              Ihan jokunen rööki paloi, kun funtsin taivutuksia, ja lopulta tuli sitten hitsattuakin hieman kun meinasi jäädä pikkaisen naftiksi.

                              Vielä pitäisi puoliväkisin tehdä flektikotelo, jos en nyt saa sitä kenellekkään ulkoistettua, sitten alkaisi moottori olla käyntikuntoinen

                              Comment


                                Viikonlopun huohotinpönttö löysi paikkansa, ja kaikenmaailman viimeistelyhommia tullut harrastettua.

                                Click image for larger version

Name:	20230513_190302.jpg
Views:	944
Size:	145,1 Kt
ID:	1956651 Click image for larger version

Name:	20230513_190318.jpg
Views:	948
Size:	209,0 Kt
ID:	1956652 Click image for larger version

Name:	20230513_222511.jpg
Views:	949
Size:	338,6 Kt
ID:	1956653 Tyhjästä tarvitsisi enää taikoa muutama ilmanohjain sekä flektikotelo. Kai tätä voisi lähiaikoina kokeilla käyntiinkin..

                                Comment


                                  Mietin tota huohotinpömpelin paikkaa, peittää aika paljon syyläriä. Ja pikkukoriset 5cyl vehkeet ei ole tunnettuja siitä, että ne kävis liian kylmänä. Olisko parempi paikka esimerkiksi tuossa ABS-yksikön ja lokasuojan välissä??

                                  Comment


                                    Joo varsinkin aan imusarjan kanssa oli pieniä ongelmia vedenlämpöjen kanssa. Syylärin kylmänilman saannin kannalta pöntön paikka olisi hyvä olla takana, mutta halusin sijoittaa huohotinpöntön mahdollisimman eteen, jottei pönttö oksentaisi öljyä kiihdytyksessä, sen takia huohotinputkikin kääntyy molempiin suuntiin.


                                    Olen myös siinä uskossa, että ajoviima auttaa veden erottumista pöntössä. Vahva yritys olisi tehdä syylärille kunnon ilmanohjaimet, jotta jäähdytyksen saisi maksimoitua. Keulalle jää vielä senverran tilaa, että tarvittaessa saa lisäjäähynkin paikalleen.

                                    Comment


                                      Taas on kaikenmaailman viimeistelyhommia puuhailtu.

                                      Laturinjohdot muutin kiertämään apukuskin puolelta.
                                      Välijäähdytin sai ilmanohjaimen yläreunaan

                                      Click image for larger version

Name:	20230625_162620.jpg
Views:	718
Size:	312,7 Kt
ID:	1958300

                                      Konehuoneen puolella alkaa kaikki sähköhommatkin olla valmiina

                                      Click image for larger version

Name:	20230625_140925.jpg
Views:	699
Size:	367,2 Kt
ID:	1958301

                                      Jännästi edelliset sparcotsparvat kutistuneet perheen kohdalta, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi ostaa uudet
                                      Click image for larger version

Name:	20230625_150110.jpg
Views:	697
Size:	138,9 Kt
ID:	1958302 kytkin tuntui melko paskalta ja hieman pumppailtuani poljin painui pohjaan. Vaihdoin ensihätään työsylinterin, mutta ei näytä sillä olikohan S2 kytkimenpääsylinteri samanlainen kansanmallien sylintereidwn kanssa?

                                      Comment


                                        Kyllästyin ihmettelemään kytkimen toimimattomuutta, ja otin sitten laatikon pois. Aikani ihmettelin rasvasin akselin ja pulttasin askin paikalleen. Nyt pelaa kytkinkin:) en vaan kuollaksenikaan keksi mikä ihme siinä oli vialla alun alkaen:D

                                        Nyt on konekin käynyt. Pientä ihmettelyä aiheutti Puolanliittimen liian lyhyet pinnit. Jännä juttu ettei tule kipinää kun pinnit ei ota puolaan kontaktia:)

                                        Startti otti kipeetä pinni episodista ja tekee kohta jonkinsortin rituaali itsemurhan joten täytyy vaihtolaitetta käydä etsimässä.

                                        Tyhjäkäynti aiheuttaa hieman harmaita hiuksia osittain johtuu varmasti 6kg vauhtiksesta, mutta todennäköisesti tyhjäkäynnin ohjauksessakin on sanomista. En vaan muista minkä jipon tein viimeksi, että sain tyhjäkäynnin pelaamaan.

                                        Oikeastaan enään olisi lopouhieromiset sisustan ja keulan suhteen jäljellä, sitten olisi ekaa kertaa pariin vuoteen mahdollisuus siivota talli, kun mikään vehje ei olisi osia lattialla:D

                                        Comment


                                          Tämä ottikin sitten puolenvuoden luovan tauon. Ostin C6 3.0tfsi kauppakassiksi niin yllättäen harrastus aika onkin mennyt sen parissa, Coupe onnistui kehittämään Hall anturiin viankin jota saikin sitten ihmetellä varsin pitkään

                                          Joka tapauksessa jatkoin syylärin ilmanohjainten parissa



                                          Jarrutkin saivat ilmanohjaimet

                                          Comment


                                            Kaveri kävi käännättämässä syylärille flektikotelon jonka sitten mallailin paikalleen
                                            NytNyt sit täytyisi klikkailla joku tehokas flekti vielä. Oikeastaan sen jälkeen ei ​puutu kuin sivuvilkun johdot niin voisi ajaa auton tallista pihalle ekaa kertaa pariin vuoteen

                                            Comment


                                              Nyt olisi sitten flektikotelo valmis
                                              Click image for larger version

Name:	IMG_20240426_102015.jpg
Views:	0
Size:	299,7 Kt
ID:	1969888 Click image for larger version

Name:	IMG_20240426_102022.jpg
Views:	0
Size:	212,8 Kt
ID:	1969889
                                              Jäin kuitenkin miettimään vielä että kannattaisiko tuohon alareunaan tehdä OEM tyylinen aukko ja laittaa kumi päälle?

                                              Comment

                                              Working...
                                              X