Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe q pelastettu museoinnilta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Tulipahan sitten pyöräytettyä Toyot Fuchseille.
    Koko setti painaa aika tarkkaan 19kg.
    Eli ihan merkittävästi keveni noihin 18" rs repsuihin verrattuna.

    Samalla tuli laitettua autoon H&r coilisarja Bilsteinin iskareilla. Vakioon verrattuna kilon nurkka tippui paino eikä enää turhia kallistele

    Nyt menee täysiä asvaltillakin:)

    Tuossa vielä pari kuvaa nyky setupista
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Killeri; 20.4.2019, 22:47. Perustelu: Poistettu jättikuvat.

    Comment


      #92
      Päivitetääs vähän tämänkin auton kuulumisia. Pari vuotta sitten 01a koki loppunsa jääradalla. Tässä on nyt ollut vähän kaikenlaista työkeikkaa ja talo remonttia niin Coupe on seisonut siitä asti. Kunnes viime syksynä sain vihdoin sen talliin sisälle.

      Pitkään mietin jos olisin laittanut b7 Rs4 03a vaihteiston tilalle mutta ei ole vielä löytynyt ebaystä sopivaa, niinpä nyt menee 01a prikkamodatulla torsenilla paikalleen. Katotaan kuinka kauan kestää:)

      Nostin koneen laatikon kanssa samalla pois niin sain vaihdettua turbon vedenpaluun pakkaspropun an6 lähdöllä olevaan

      Lohkon kyljessä kulkeva vesiputki oli ruostunut puhki joten tein rst:stä uuden niin ei tarvitse heti olla tekemässä uutta:)

      Talvella tuli huomattua että että nykyinen ilmanputsarin paikka ei ole kaikkein paras kun kerää lunta putsariin.

      Tein nyt tälläisen version imuputkesta

      Pitää vielä mitata kun saan koneen käyntikuntoiseksi että riittääkö tuo putsari vai joutuuko koittaa survoa tuonne jotain isompaa suodatinta
      Attached Files
      Viimeksi muokannut Killeri; 20.4.2019, 22:47. Perustelu: Poistettu jättikuvat.

      Comment


        #93
        Jarrujakin tuli viimein päiviteltyä.

        Taakse tuli 288mm A4 b7 takalevyt ja urssin satulat ja kannakkeet. Adapterien kanssa kävi oikein nätisti.

        Eteen hankin 996 porschen satulat ja ap racingin 315mm laikat. Alumiinikeskiöt on vielä työn alla mutta eiköhän nekin jossain vaiheessa valmistu.
        Attached Files
        Viimeksi muokannut Killeri; 21.4.2019, 00:20.

        Comment


          #94
          Laitetaas vielä yksi päivitys niin päästään suurinpiirtein nykyhetkeen.

          Vanhan keulan poikkipalkin kanssa välijäähdytin jäi huonosti ja otti puskuriin ja runkoon kiinni. Joten rupesin värkkäilemään uutta. Tallista löytyi sopivasti 33.7 kirkkaita mutkia ja sain sopivasti vielä pätkän suoraa putkea niin materiaalit tulivat sopivan edukkaasti:)

          Muuten toi poikkiputki onnistui hyvin. Siitä puuttuu vielä kiinnikkeet kaapeleille mitkä menee toisella puolelle. Onko kellään kuvaa miten wagnerin coolerin kanssa noi johdot menee?

          https://www.dropbox.com/s/16ete7zs78...20909.jpg?dl=0

          Mutta mitoitin välijäähdyttimen vähän turhan lähelle dampperia joten seuraavaksi täytyy käyttää välijäähdyttimen kiinnikkeet siirrettävänä jollain alumiinihitsarilla. Samalla saa kätevästi jonkinsortin kiinnityspisteet alareunaan että saa coolerin kunnolla kiinni.

          Ajattelin kokeilla kääntää kaasuläppää 90° niin saan kunnolla tilaa huohotuspöntölle.

          https://www.dropbox.com/s/fl7xukl3wq...20853.jpg?dl=0

          Harmillisesti kaasuläpän laippoja ei löytynyt kirkkaana. Ostin varuiksi alumiiniset.
          Täytyy funtsia teenko ite mustasta tuon väliputken vai teetänkö mallin mukaan alumiinista.
          Mielessä on käynyt myös ac/dc tigin osto mutta taitaa tulla yhdelle putkelle hintaa jos sille tielle mennään:)

          Samalla heppailin coolerilta kaasuläpälle menevän ahtoputken kasaan.

          https://www.dropbox.com/s/0407983eqy...10607.jpg?dl=0
          https://www.dropbox.com/s/n96ste294n...10408.jpg?dl=0

          Siirsin huohotuksen putket pois imusarjan alta niin isv:een putket mahtuu kulkemaan sitä kautta ja isv saa aika lähelle tehtaan paikkaa imusarjan takaosaan.

          Vielä pitäisi hitsata kaikki putket nippuun ja tehdä toisen puolen ahtoputki osa sähköistä ja muutama muu pikkujuttu niin saisi kokeiltua lähteekö tuo vielä käyntiin. Vielä himottaisi tehdä bensalinjat uusiksi mutta voi olla ettei tälle kesälle vielä kerkeä.

          Comment


            #95
            Nyt pitkillä vapailla kerkesi taas vähän näpräämään tätäkin. Tein Turbon ja coolerin välisen ahtoputken valmiiksi. Samalla sain tehtyä bypassin haaran imupuolelle ja hitsasin putket valmiiksi. Ei noista saumoista kovin kauniita tullut mutta ajaa varmaan asiansa.


            Huohotuspöntölle tein kannakkeen jolla syylärikin on korissa kiinni.
            Samalla muutin huohotuksen putken kulkemaan syylärin takapuolelta

            Turbon öljynpaluu jäi viimeksi vähän loivaksi ja turhan lähelle laturia niin tein sen nyt samalla uusiksi

            Pitäsi ostaa vielä matskut polttoainelinjoihin. Onkohan an8 sopiva koko tuollaiselle 500 hevosvoimalle e85:lle?
            Attached Files

            Comment


              #96
              AN6 riittää varmasti mutta samaan ruljanssiin vetää isommankin ettei tulevaisuudessa tarvii tehä taas uusiksi.

              Comment


                #97
                Joo eiköhän linjat sitten an8 tule. Löytyyköhän mistään tuollaisia oem kannakkeita isommalla reijällä?
                Attached Files

                Comment


                  #98
                  Ratkaisin noitten alumiiniosien hitsauksen vähän vaikeimman kautta ja tuli ostettua tuollainen vaihtovirta Kemppi
                  Click image for larger version

Name:	20190618_202828.jpg
Views:	2317
Size:	127,4 Kt
ID:	1853932​​



                  Alumiinin hitsausta piti vähän harjoitella niin hitsailin välijäähdyttimeen ilmanohjaimet ja muutin kuskinpuolen lähtöä aavistuksen

                  Click image for larger version

Name:	20190618_203949.jpg
Views:	2294
Size:	95,1 Kt
ID:	1853933




                  Click image for larger version  Name:	20190618_204302.jpg Views:	154 Size:	83.8 KB ID:	1853835

                  Sitten olikin vuorossa imusarjan ja kaasuläpän välinen putki. Click image for larger version  Name:	20190618_204933.jpg Views:	155 Size:	321.5 KB ID:	1853836

                  Samalla ranettelin kaasuvaijerille kannakkeen.
                  Viimeksi muokannut miika987; 20.6.2019, 00:51.

                  Comment


                    #99
                    Jakohihnalla alkoi olla vuodet täynnä niin vaihdoin sen samalla kun keula oli auki
                    Click image for larger version

Name:	20190625_150534.jpg
Views:	2139
Size:	118,6 Kt
ID:	1854367


                    Koska lomalla on aikaa harrastaa niin hitsailin loput ahtoputket läjään ja tein isv:lle haaran valmiiksi

                    Click image for larger version

Name:	20190625_152344.jpg
Views:	2149
Size:	121,6 Kt
ID:	1854369

                    Click image for larger version

Name:	20190625_151622.jpg
Views:	2129
Size:	187,9 Kt
ID:	1854368

                    Click image for larger version  Name:	20190625_153121.jpg Views:	132 Size:	138.9 KB ID:	1854250Click image for larger version  Name:	20190625_153138.jpg Views:	131 Size:	89.5 KB ID:	1854251
                    Click image for larger version  Name:	20190625_153510.jpg Views:	131 Size:	145.3 KB ID:	1854252
                    Viimeksi muokannut miika987; 26.6.2019, 19:48.

                    Comment


                      Viimeinen lomaviikko mennyt lähinnä kaljaa juodessa. Mutta siinä sivussa Coupekin on vähän edennyt.

                      Löin takajarrutkin sain vihdoin paikalleen, harmillisesti käsijarruvaijerit olivat aivan liian pitkät. Pitää tilata orkkikset niin onpahan sopivat.

                      Click image for larger version  Name:	20190703_231358.jpg Views:	0 Size:	97.0 KB ID:	1855019

                      Click image for larger version  Name:	20190703_231503.jpg Views:	0 Size:	87.5 KB ID:	1855020

                      Parin vuoden seisomisen jälkeen akku alkoi olla aika finaalissa niin hankin tuollaisen Odyssey pc625 lähti muutama kilo painoakin samalla:)
                      Siirsin akun kontin perälle niin vararengaskin mahtuu mukaan.

                      Click image for larger version  Name:	20190703_231930.jpg Views:	0 Size:	137.4 KB ID:	1855021

                      Moottorin puoleista johtosarjaakin on tullut siistittyä. Vielä muutama pinni puuttuu niin alkaisi sekin olla valmis.
                      Lisäksi ostin b7 rs4 0A3 vaihteiston. Siitä lisää myöhemmin.
                      Viimeksi muokannut miika987; 3.7.2019, 23:28.

                      Comment


                        Mistä löysit muuten jakopään suojan? Luottaisin tuollaiseen enemmän kuin siihen alkuperäiseen muoviseen..

                        Comment


                          https://carbondesign.hu/carbon-parts...-cambelt-cover

                          Ebayn kautta sai ainakin pari vuotta sitten halvemmalla.

                          Harmillisesti Säädettävän nokkapyörän kanssa ei mahdu jos ei tee reikää, omani taisin tehdä kuviosalla ja tiheällä metalliterällä, mutta näin jälkikäteen ajateltuna sopivan kokoinen tiheä rasiapora voisi ehkä repiä vähemmän.

                          Comment


                          • Noillapa on hienoja hiilariosia. Harmi että pääasiassa vanhempiin autoihin.

                            Comment


                              Mallailin vähän etusatuloita paikoilleen

                              Click image for larger version

Name:	IMG_20190704_165221.jpg
Views:	2128
Size:	103,0 Kt
ID:	1855070

                              Onko tuossa Brembon satulassa 10x1 kierre?
                              Toimisikon tuo jos toisi tolppaan asti letkulla ja loppuosa olisi jarruputkea?

                              Comment


                              • Oliskos 12x1.5 kokoa 996 pultit tuohon satulaan.Omassa Urssissa nuo muistaakseni.

                                Comment


                                  Tarkoitin tuota kierrettä mihin jarruputki tulee
                                  Click image for larger version

Name:	20190705_165154.jpg
Views:	2014
Size:	83,4 Kt
ID:	1855160

                                  Comment


                                    Onko tuossa Brembon satulassa 10x1 kierre?
                                    Kyllä on, mitattu vastaavasta satulasta ja jarruputkesta.
                                    Viimeksi muokannut vV8m5; 5.7.2019, 18:28. Perustelu: Tarkennus

                                    Comment


                                    • Juu.Ymmärsin väärin:)

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja miika987 Näytä viesti
                                        Mallailin vähän etusatuloita paikoilleen

                                        Toimisikon tuo jos toisi tolppaan asti letkulla ja loppuosa olisi jarruputkea?
                                        Periaatteessa toimii.jos sen pätkän välillä ei ole keskenään erisuuntiin liikkuvia osia. Muistelen joskus hämmästelleeni Cabriossa samaa putki/letkuhässäkkää. Minusta yksi umpiturha liitos.

                                        Comment


                                        • Mukavempi vaihtaa jarrulevyä yms hommaa kun saa satulan irti ilman että tarttee jarruputkea irroitella. Mutta eihän se sitä letkua tosiaan välttämättä vaadi, voi putkella tehdä.

                                          Voihan tuohon teettää vaikka yksimittaisen teflon letkun koriin asti, ja kiinnittää sen tolppaan vain noista putken kohdista.

                                          Comment


                                            Toi huoltoystävällisyys on kyllä hyvä pointti. Minulta vaan löytyis valmiiksi vakion mittaiset teräspunosletkut niin vähän tympii tilailla uusia. Taidan vaihtaa sitten kokonaan teräspunosletkut kun käy tarpeeksi harmittamaan jarrunesteiden kanssa leikkiminen.

                                            Suuttimien ja maffin johtosarja oli aika kärsinyt niin ranetin ne nyt uusiksi. Samalla siirsin pelkääjän puolella menevät johdot lokarin kautta meneväksi

                                            Click image for larger version  Name:	20190708_230327.jpg Views:	0 Size:	259,0 Kt ID:	1855485

                                            Tein noille johtosarjan liittimille alumiinista telineen. Aika tuskaa oli tehdä eikä tuo ihan onnistunut mutta saa nyt vähän aikaa kelvata

                                            Click image for larger version  Name:	20190708_230308.jpg Views:	0 Size:	196,8 Kt ID:	1855486

                                            Vanha puolien johtosarja ei sitten enää käynytkään mitenkään järkevästi niin lyhensin sitä ja tuunasin punaisella värillä:)

                                            Click image for larger version  Name:	20190708_230343.jpg Views:	0 Size:	152,0 Kt ID:	1855487

                                            Ykkösen johdot jäi vähän pitkäksi. Pitää vielä lyhentää vähän sitä.

                                            Suuttimet lähti Finjectorille testattavaksi ahtoputket käy tällä viikolla sikattavana ja käsijarruvaijerit on Tepon kautta tulossa. Eli kohta pääsis ottaa taas 01A:sta öljyt pihalle:)
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 8.7.2019, 23:49. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                            Comment


                                              Tänään kävin hakemassa öljyt ja kanisterillisen e85:sta.
                                              Ajattelin että olisin kokeillut lähteekö kone käyntiin.

                                              Harmillisesti öljynpaineet ei vaan lähde nousemaan vaikka täydellä akulla ja ilman tulppia starttailee. Onko tuohon jotain hyvää miten saisi paineet nousemaan?

                                              Tosin öljynpaine anturikin on aika rapsakan näköinen niin täytyy yrittää keretä hakemaan mekaaninen mittari ja katsoa mitä se näyttäisi.

                                              Comment


                                                Kylläpä taas vastustaa. Kävin Ikh:sta hakemassa painemittari, eikä tilanne muuttunut mitenkään nollaa näyttää vieläkin.

                                                Öljynsuodattimen jalankin otin irti eikä sinne asti ollut öljyä tullut.

                                                Voiko jumiutunut check valve estää paineiden nousun?

                                                Suodatinjalka on ​​​​​​ainut öljynkierron osa mikä on käynyt irti mutta ei öljynjäähyn termariakaan taida Saada kasattua siten että blokkaisi öljyn tulon?

                                                Comment


                                                  Jos ei suodatinjalallekaan niin pumppu ei vaan kuivana lähde imemään. Syötä siemenöljyt sille vastavirtaan lohkon kyljestä niin eiköhän se siitä.

                                                  Comment


                                                    No vittu noilla neuvoillahan se nosti paineet samointein:)

                                                    Huomenna pääsee kokeilemaan miten käyntiinlähdön kanssa käy..

                                                    Comment


                                                      Lähtihän se vielä parin vuoden jälkeen käyntiin. Bensapumpun joutui vaan ilmaamaan ennen kuin ainetta alkoi tulla läpi. Bensapaineen säädin luonnollisesti alkoi vuotaa, vaihdoin toisen tilalle eikä ainakaan tänään enää vuotanut. Tyhjäkäynti on puolilämpöisenä aika huonoa täytyy ihmetellä sitäkin lisää kun saa loppuputkiston kiinni niin kehtaa tallissa olla.

                                                      Postikin oli tuonut tälläisen paketin pihalle tänään.
                                                      Click image for larger version

Name:	IMG-20190719-WA0005.jpeg
Views:	1565
Size:	433,8 Kt
ID:	1856951

                                                      b7 rs4 jmh koodilla oleva loota välitykset pitäisi olla aika samanlaiset kuin 01a:ssa + 6 vaihde
                                                      Aika rujon näköinenhän tuo on mutta oli ainakin edullinen. Löytyyköhän tuohon laatikkoon mistään korjausopasta?

                                                      Comment


                                                        Erwinistä saa manuaalit, mutta säästin sulta vähän vaivaa. Kurkkaa mailiin.

                                                        Comment


                                                          Alkaisi Coupekin olemaan etulevyjä vaille kasassa. Joten niitä odotellessa on tullut keskityttyä sisustaan. Kattoverhoiluksi tuli tuollainen alcantara jäljitelmä
                                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20190729_200230.jpg
Views:	1258
Size:	109,0 Kt
ID:	1860314

                                                          Olisi ehkä pitänyt panostaa vähän parempaan matskuun tuo jäljitelmä ei oikein taivu nimeksikään ja siitä johtuen noi aurinkolippojen kohdat ei nyt ihan onnistuneet. Mutta saa nyt kelvata

                                                          Lisäksi tuli hankittua sparcon kuppipenkit
                                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20190809_200830.jpg
Views:	1288
Size:	285,0 Kt
ID:	1860315

                                                          Noita sparcon kiskoja ei oikein mitenkään järkevästi saanut hyödynnettyä niin purin audin penkistä pohjan ja hitsasin siihen 3mm latat johon penkki pultataan kiinni.
                                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20190815_204901.jpg
Views:	1293
Size:	147,4 Kt
ID:	1860316


                                                          tuossa vielä kuva penkki paikallaan
                                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20190816_181732.jpg
Views:	1245
Size:	65,1 Kt
ID:	1860317

                                                          Pelkääjän puoli pitäisi vielä tehdä mutta olen vähän miettinyt puolikaarien tai sitten ihan oikeiden kaarien teettämistä niin voi olla että pelkääjän puoli jää odottamaan sitä

                                                          Comment


                                                            Kylläpä taas vastustaa.. ilmasin jarrut ja kytkimen. Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes ajattelin koittaa miltä kytkin tuntuu. No siinähän se ongelma vähän onkin että poljin on aivan kivikova eikä järjellisellä voimalla painu yhtään.Rikoin vielä alkuperäisen kytkinletkun varuiksi kokeillessa. No nyt on teräspunosletku sielläkin..

                                                            Taitaa mennä laatikon irrotushommiksi joka on varsin loistokasta lattialla..

                                                            Voiko liian paksu kytkinlevy olla ongelmana? Toi sintteri kävi viime talvena palojen vaihdossa enkä tietenkään älynnyt mitata sen paksuutta ennen paikalleen laittoa..


                                                            edit Ratkesihan tämäkin ongelma. Painelaakeri oli haarukan väärällä puolella. Pitäisi varmaankin vähentää kaljan juontia tallissa..
                                                            Viimeksi muokannut miika987; 31.8.2019, 00:11.

                                                            Comment


                                                              Click image for larger version

Name:	20190708_152822.jpg
Views:	1152
Size:	98,6 Kt
ID:	1861549 Minulle kävi samalla tavalla. Onneksi kokeilin kytkintä heti moottorin asennuksen jälkeen, niin ei ollu kovin iso homma irroittaa moottori uudelleen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X