Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 harraste"kilpuri"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Katsoo nyt miten talvi nytkähtää liikkeelle ja mitä kerkeää tekemään. Hintoja vähän jo laatikolle kysynyt, mutta voi olla että ensin kokeillaan tuon vakion kestokykyä.

    Meinasin vähän illalla aloittaa moottorin nostoa, kun olin siihen tarkoitukseen jo (Bitin omistajan tärkeimmän ? ;)) työkalunkin ostanut.
    Attached Files

    Comment


    • Helpoin tuota pakettia olisi nostella kansien nostolenkeistä pelkästään.

      Comment


      • Tarkennuksena vielä, jos puhutaan 5cyl aikakauden 01a vs 01e askeista on viisivaihteisen vitosen välitys sama kuin kuusivaihteisen kutonen, joten 6vaihteinen on tiheämmin välitetty jo tehtaalta, sikälimikäli sille jotain arvoa lasketaan ratahommissa.

        Comment


        • Pätee S2:een? Nimittäin välitysvariaatioita on melkoinen määrä kummassakin perheessä.

          Comment


          • 01e 6-speed DGV
            1: 3.50 2: 1.89 3: 1.32 4: 1.03 5: 0.86 6: 0.73

            Comment


            • Tuolla on jotain variaatioita listattu: http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/

              Comment


              • Joo, puuttui tämä mun perus disklaimeri, jos puhun i5 laitteesta, on se likipitäin aina 20v ja ahdettu ;) eli s2 3b - aby ja s4 aan 5v - 6v ainakin on näin, toki molemmissa perheissä on pirusti vaihtoehtoja jos toisista malleista/merkeistä askeja ottaa mukaan kuvioon.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
                  Tuolla on jotain variaatioita listattu...
                  Harmi, kun itselle aiemmin linkattu vw ketju ei enää toimi. Kävin nurkan takana purkaamolla ja 01E laatikon yms. romppeet maksaa saman, kuin koko auto saksasta...

                  Comment


                  • urS4 cet 5 28/37 0,76
                    urS4 cbl 6 27/37 0,73

                    S2 arv 5 25/35 0,71
                    S2 cgr 6 27/38 0,71

                    no eihän ne nyt 100% samat tossa urssissakaan näköjään, mutta toisen desimaalin erot kyllä minusta menee gatekoriaan ~sama.

                    Tollanen cgr löytyy hyllystä jos sellanen kiinnostaa.

                    Comment


                    • 2.8:siin löytyy dieselistä samalla perävälityksellä olevia laatikoita, joten laatikko, kardaani ja etuvetarit pitäisi riittää swappiin. Tuollaista ainakin itse ajattelin, tosin voisin ostaa 3BG passatin saksasta samaan hintaan, mitä Suomessa noille osille pyydetään...

                      Comment


                      • Dieselin välitys voi olla ratakinnerriin vähän turhan pitkät.

                        Comment


                        • Eihän 5:sta varsinkaan 6:sta tarvitse käyttää, mutta pointti, mihin hintaan laatikkoa saa. Itse olen päätynyt ostamaan saksasta koko auton, kun täällä maksaa aivan tuskassa.

                          Comment


                          • Onko mulla mitään satulavaihtoehtoa, joka mahtuisi 16" vanteen sisälle? Vai pitääkö vaihtaa 17" pyöriin? S4 satulatkaan eivät tainneet mahtua 16" vanteiden alle.?

                            Comment


                            • Riippuu vanteesta, orkkis 16" valssit sopii ässän jarrujen päälle, tarvikevanteiden kanssa aika epävarmaa.

                              Comment


                              • Joo S8 D2 etujarrut meni justiin 16" a4 b6 orggis vanteen sisään. Otti kiinni liimapainosta ja ne kun poisti niin mahtu pyörimään ;-)

                                Comment


                                • Urssin ja B5-ässän HP2 menee 16" sisään, kunhan vaan on sopivan mallinen se vanne. Spacerillä voi toki koittaa korjata, jos vanne rapsii kiinni satulaan sisäpuolelta.

                                  Comment


                                  • Tuossa kun oli noista 01A laatikoista puhe niin juuri pari tuntia sitten möin pihasta 01A laatikon, kardaanin, takaperän, takavetarit ja takakelkan about bensatankillisen hinnalla. Ei ne sen enempää missään muuallakaan maksa. Paitsi kotimaan purkaamoilla.

                                    Comment


                                    • Täytyy varuiks ostaa jo valmiiksi toinen 01A laatikko nurkalle. Saa laittaa yv:llä viestiä jos on ylimääräinen ehjä laatikko nurkassa.

                                      Ei syksyn aikana mitään ihmeitä ole vielä ehtinyt tapahtumaan. Osien hankintaa lähinnä. Konetta päästään kasailemaan kun kiertokankien pultit tulevat.

                                      HP2 satulat hankin ja meinasin ne laittaa rs4 nilkkaan kiinni ja saada ne vielä pyörimään tuon 16" vanteen sisässä. Tuo HP2 taitaa mennä suoraan rs4 nilkkaan ja ongelmana on enään vain, että mahtuuko pyörimään?

                                      Ja kohtahan tämän kärsii kääntää katolleenkin :)
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Kaaret alkaa olla suurinpiirtein maalaamsta vaille. Ymmärsinkö oikein vai kuvittelenko vain, että Time Attack modified luokkaan riittäisi pelkät puolikaaretkin? Jos sitä joskus auto ja taidot riittäisi kokeilemaan.

                                        Jos aletaan jo moottoria suunnittelemaan, niin onko jollain kokemusta lämpeääkö se bit kone liikaa radalla FMIC välijäähdyttimellä? Jos välissä ei ole ilmastoinnin kennoa ja kone käy etanolilla?
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • Viimeksi kun sääntöjä tavasin, niin taisi lukea että jonkin kansallisen tai kansainvälisen järjestön sääntöjen mukaiset. esim AKKn sääntöjen. Eli periaatteessa jokkiskaaret riittää. Tulkintaa taas koska kuitenkin useasti viitataan "Liite J" turvallisuusmääräyksiin. Joku korjatkoon jos tietää paremmin :)
                                          Ps taitaa suomessa kaikissa säännöissä vaatia että kaaret on pultattu runkoon, hitsata voi lisäksi. Mutta pultit vaaditaan ;)

                                          Comment


                                          • Itseäkin jäi juuri mietityttämään, kun mainittiin "liitteen J" mukaiset. Liite J on aika laaja käsite.

                                            Kyllä, takatuennatkin pitää kahdella M8 pultilla kiinnittää, mutta vielä tuossa vaiheessa niitä ei ole laitettu :)

                                            Comment


                                            • Vähän täälläkin tapahtunut ja samalla ongelmia tullut vastaan, joten päivitellään välillä.

                                              Löytyi maailmalta tosiaan kunnostetut rs4 ahtimet ja kotimaasta s4 kone, johon vaihdettiin alakertaan laakerit ja pultattiin rs4 kytkin ja ahtimet kiinni.

                                              3" Dp:t askartelin itse. Netistä löytyi niin hyvä malli, että päätin apinoida ;) Ei ehkä yhtä siistit kun Okkim PowerPartsilta (hehheh :)), mutta mahtuu paikoilleen ja kun kääri lämpöeristeeseen, niin on silmällekkin soma.

                                              Ja sitten ongelmaan: Kone saatiin paikoilleen ja liittimet niks naks kiinni, mutta VCDS ei saa yhteyttä moottorinohjaukseen. K- linja menee oikeaan pinniin johtosarjassa ja ajonestokin on valon mukaan pelissä mukana, mutta yhteyttä ei saa. ACK:n omaan ecuun pääsee kyllä auton OBD portista. Ecussa vikaa vai vielä joitain muita vaihtoehtoja?

                                              Pitää laitella sitten tarkemmin tuosta swapin toteuttamisesta, kun on todettu toimivaksi.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Ihan varmuudenvuoksi kysyn, että eihän ole motonetin lämpösuojanauhaa? Hiukan huonoa, kun tupannut joillan syttymään palamaan. Ai mistäkö tiedän…

                                                Comment


                                                • Tämä MrMicken:n juttu oli kiintoisa

                                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...7&postcount=32

                                                  Comment


                                                  • Laitahan ne ecujen osanumerot.

                                                    Comment


                                                    • Ei se nauha syty palamaan jos sitä ei uita öljyssä tai muussa vastaavassa litkussa joka palaa.

                                                      Comment


                                                      • Ei ole motonetin, mutta voi kyllä ihan hyvin olla samalta linjalta tulleita nauhoja...

                                                        Tämmöiset ECUt. Ässän ja 2.8

                                                        AGB
                                                        8D0 907 551 C

                                                        ACK
                                                        4D0 907 511

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                          Ei se nauha syty palamaan jos sitä ei uita öljyssä tai muussa vastaavassa litkussa joka palaa.
                                                          Siinähän se vaara juuri piilee. Ei se toki itsekseen syty pelkästä lämmöstä, mutta vähäinenkin öljy saa merkittävän roihun aikaiseksi, kun jostain syystä alkaa myös kääre palamaan. Mielestäni ei saisi ruokkia enää tulta, kun öljy on palanut pois. Näin meillä kerran kävi öljynvaihdon jälkeen, kun vähän roiskahti pakosarjan päälle. Kuullut ja lukenut myös vastaavia kertomuksia.

                                                          Comment


                                                          • 8D0 907 551 C on ME7.1
                                                            4D0 907 551 on M3.8.2

                                                            Ei oo ihan naps ja kops.

                                                            Olihan se ACK numero noin kun minä sen kirjoitin eli 551 loppuinen?

                                                            Comment


                                                            • Kyllä. Juurikin noin kuin kirjoitit. Tässä joutuu siis tekemään isompiakin askartelua?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X