Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Yks ässä lisää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei tullu sen enempää ihmeteltyä kun tuli kiiru lähtee tallilta.
    Lappu siinä oli missä luki että 5/16 45nm ja 3/8 75nm

    Comment


      Itellä oli myös kankien mukana ohjeistus täräyttää ARP rasvalla ARP 2000 5/16" pultit 45nm kireyteen. En lähtenyt sitä kyseenalaistamaan ja hyvin on kiinni ja kasassa pysynyt kone yli 30tkm tähän mennessä. Eli kiinni vaan. Nämä mitään formula tekniikkaa ole.

      Comment


        Ei olekaan, kunhan pultit kestää ja kaulat on pyöreät. Tuo kuitenkin on 28% enemmän mitä itse olen noita kiristänyt. En tiedä miten paljon tuollainen pultti kestää kiristää ennen kuin menee myötörajan yli.

        Comment


          Mulla oli samat momentit lapuissa mitä Jessellä. Ihan mielenkiinnosta mistä Mikko tuo 32nm? Kokemuksen tulos?

          Comment


            32nm kuulostaa kyllä pirun vähältä.

            Comment


              26 lb-ft, eli 35 Nm. Noilla olen kiristänyt vuosia ja koonnut monta konetta. Minun veivit ovat tulleet tuolla momentilla, ja ARP rasvalla.
              https://www.performancebyie.com/blog...cting-rod-faq/
              Ja olen mitannut että kaulat ovat pyöreät, eikä yksikään ole hajonnut.

              Comment


              • Maxspeedingrods veivit minulla ja lapussa lukee tuolle pultille kanssa 35Nm eli 26lbfts

                Comment


                  Mielenkiintosta. Voikohan noita pultteja olla eri vahvusia sitten vai onko veivi valmistajilla eri momentit millä kaula on pyöreä. Mulla kävi nimittäin rpm:n veivit koneistamolla silmien tarkastuksessa ja juurikin tuolla 45nm.

                  Comment


                  • Kyllä mä ne tohon 45nm vedän, tuskin siinä lapussa ihan huvikseen lukee noi momentit.. Täytyy vaa varmistaa että noi todellakin voi uudelleen vetää momenttiin, en todellakaan halua että toi leviää sit niiden takia, vaikka kyllähän se leviää jokatapauksessa :D

                    Comment


                    • Tulihan annettua palautetta ahtoja.comiin noiden kankien osalta, sanoivat että pultit kyllä pystyy pariin kertaan kiristää uudestaan ja arp sivuilta näkee sen maximi venyvyyden joiden jälkeen niitä ei kannata enään käyttää.. Eli ei muutaku perjantaina tallille kasamaan alakerta loppuun...

                      Comment


                      • http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1490627758

                        Mikä tuohon öljyputken reijän viereen tulee kiinni missä on tuo pultin paikka? Katoin kuvista että siihen ei kuulu mitää pantaa mikä pitää öljyputkea paikallaan tms..
                        Attached Files

                        Comment


                          Ei mitään.

                          Comment


                          • Tulihan annettua palautetta ahtoja.comiin noiden kankien osalta, sanoivat että pultit kyllä pystyy pariin kertaan kiristää uudestaan ja arp sivuilta näkee sen maximi venyvyyden joiden jälkeen niitä ei kannata enään käyttää..
                            Kyllä ne pultit voi kiristää useammankin kerran.
                            Vanha ARP-ohje (vanhalla rasvalla=valkoinen pussi) määräsi tekemään (ainakin) kaksi kiristystä ensin ja kolmannella jättää kiinni.
                            Ja "huonommilla rasvoilla" muistaakseni vasta about 7-kerralla puristus on oikea.

                            Hylkyvenymistä varten pitää sitten muistaa mitata ne myöskin uutena.
                            Eikä saa sekottaa venymämittaa, joka ilmoitetaan kiristykseen, mittaan joka on venähtäneelle pultille annettu.

                            Comment


                            • Olis ollu pelkkää tyhmyyttä jättää asiaa selvittämättä myyjältä kun tietoa ei minulla asiasta ollu, voi olla että olis itku päässy kun öljypohja täys pultinkantoja..
                              Viikonloppuna olis tarkoitus mennä taas kasailemaan.
                              Öljypohjan tiivisteeks tuli loctite 5910 kun oli motonetistä reinzosil loppu.
                              Mites tuo alempi öljypohja, kannattaako siihen myös laittaa tuota loctiteä vai oikea tiiviste kun sellainenki löytys hyllystä...

                              Comment


                                Itse olen tuota Loctite 5910 sinne ainoastaan laittanut ja hyvin on pitänyt öljyt sisällä.

                                Comment


                                  Itse vedin Reinzosilia

                                  Comment


                                  • Ylempi ja alempi öljypohja + vesipumppu meni 10nm, alempaan öljypohjaan laitoin sen oikean tiivisteen, jos alkaa vuotamaan niin täytyy sit avata ja laittaa liima väliin,, Tuskin alkaa...

                                    Onpas mukavaa kaivella noita osia tuolta laatikoista kun ei oikee muista 3 vuoden jälkee mikä on missäki tai mihin kuuluu ;D

                                    Nyt seuraavaks sitte täytyy tilata osat laatikkoon ja etsiä kaveri joka palikat sinne vaihtais kohtuu hintaan. Sit täytys alkaa kattoo mitä nuo 2.8l kannet tarvii, eiköhän sinne melkein kaikki mene uusiks.
                                    Imuvenat varmaan saavat koneistamolla pestyä ja putsailtua?
                                    Viimeksi muokannut Jesse87; 2.4.2017, 07:43.

                                    Comment


                                    • Onko kellää tietoa saako ilmastoinninkompurasta hihnapyörää vaihdettua?

                                      Comment


                                        Saa, mutta se ei ole pelkkä hihnapyörä, vaan siinä on se magneettikytkin samassa paketissa.

                                        Comment


                                        • Magneettikytkin+hihnapyörä 657e eli eiköhän me tuolla vanhalla pärjätä.. Kompuran olis saanu 720e mukaan ilman tuota 657e pakettia :D

                                          Comment


                                            Mulla olis yks kompura ylimääräsenä hihnapyörineen. Joutaa jos tarvinnet. Ehjänä reilu vuos sitten purettu irti.

                                            Comment


                                            • En tarvis kun ruostettoman hihnapyörän tuohon omaani, muutoin on kyllä kunnossa oleva peli... Mietin vaa et käyköhä toi jossai vaiheessa ääntämään jos tollasenaa lyö paikalleen..

                                              Comment


                                                Itse hommasin kunnossaolevan käytetyn kompuran, ja otin siitä hihnapyörän. Omastahan hajosi se magneetti. Ebaysta on saatavilla tarvikkeena, mutta laadusta ei mitään kokemusta.
                                                Laakerit saa siihen hihnapyörään vaihdettua kyllä.

                                                Comment


                                                • https://www.futurez.fi/product/85286

                                                  Tosta katoin noita venoja ja meinasin huomenna tilata, mietityttää vaan noi urien määrät tai ylipäätään kun noita on montaa eri vaihtoehtoa. Onko kellää tietoa kannattaako ostaa mitää tollasia 1 tai 3 urasia ja kuinka paljo niistä loppujenlopuks tälläses projektissa on hyötyä.. Vai pärjääkö ihan perus venoilla...
                                                  Viimeksi muokannut Jesse87; 6.4.2017, 12:29.

                                                  Comment


                                                  • Mites tuosta? Reilu 60 €

                                                    https://spareto.fi/tuotteet/ktt04002...pressor-clutch

                                                    Comment


                                                    • Itse en edes mistään katsonu kun laakkosen hinta oli mitä oli, tuo on kyllä jo halpa..
                                                      Täytyypä laittaa tilaukseen..

                                                      Comment


                                                      • Tossa rupesin ihmettelemään tota takapään pusla remonttia kun apparin puoli on 3.5senttiä ylempänä kun kuskinpuolen. (Mitattu vanteen alareunasta kaareen). Mikä ihme tuon voi aiheuttaa? Purin justii molemmat puolet auki ja jouset on ehjät ja alusta säädetty samanverran molemmin puolin, yläpään kolmiovarret liikkuu hereästi myös kummallakin puolella. On kyllä ihme homma. Mun mielestä toi kuskinpuoli on liian alhaalla ja apparin olis niinku oikeessa kohdassa..

                                                        Comment


                                                          Ootko apurungon puslia vaihtanu?

                                                          Comment


                                                          • En oo vaihtanut. Eikä oo ollu irti autosta..

                                                            Heitin noi 19 tuumaiset kesävaatteet alle ja vertasin muutamaan kuvaan, eli apparin puoli on sittenki liian korkealla.. Siellä on nyt jotai häikkää..
                                                            Viimeksi muokannut Jesse87; 28.4.2017, 16:41.

                                                            Comment


                                                            • http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=53

                                                              Meinasin tossa laittaa tilaukseen tuon vauhtipyörän, rupesin vaan kattomaan että tossakin on sitte kaikenmailman versioita.
                                                              Eli mitä eroa on 2.7t "rs4" ja 2.7"SER" vp:llä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X