Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Yks ässä lisää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Racersplace:ltä tuli viestiä takasin että viikko tai kaks menee että sais tasapainotettua. Mutta olis 50e halvempi, Toisaalta se raha menee melkein jo siihe edestakasin ajamiseen. Taidan kokeilla tuota
    R-koneistusta.. En mä ainakaan hirveemmin paskaa ole kuullu siitä paikasta...

    Jatkoa: soitin gt-motorsille niin siellä maksais tasapainotus vajaa 170e on kyllä aika kovat heitot hinnoissa... Huomenna pitää soittaa uudestaan niin katsotaan kerkeekö ne tällä viikolla tekemään sen..
    Onko kellään kokemuksia tästä paikasta?

    Homma elää, eli soitin vielä Hemi motor:iin Heinolaan ja sielläkin onnistuu V6 kampuran tasapainotus.
    Hp:180e ja viikon jonolla.

    Päivittelen näitä tänne vähä jos jollekki tulee tarve niin täältä pääsee katsomaan hintoja...
    Viimeksi muokannut Jesse87; 16.2.2017, 17:08.

    Comment


    • Minkäslaisia työkaluja ootte rakennellu tohon bensapumpun kehikon irroitukseen? En saa millää pyöräytettyä sitä auki tuolta tankista. Yhen työkalun tossa rakensin mutta halkes palanen kehikosta..

      Comment


        Ihan vaan käsin ja sormin kääntämällä. Tankki tietysti piripintaan täytettynä. Puolisen tuntia kun siellä kyynärpäätä myöten ährää tankissa, niin kyynärvarsi on punanen kun intiaanilla ja kirvelee suht raikkaasti..

        Comment


          Pitkällä meisselillä/tangolla sen pyöräyttää helposti auki.

          Comment


          • Mihi väliin sä sen meisselin laitat kun pyöräytät?
            Onneks on bensaa sen verran vähä et on pumpun kuivalla :)

            Comment


              En mihinkään väliin, vaan työnnän yhdestä kolosta mikä on pumpun kehikon päällä.

              Comment


              • Ite hiljattain vaihoin hajonneen orkkispumpun tilalle tuon 044:sen
                Aluksi yritin kupariputkesta muotoilla työkalun, mutta vähemmän yllättäen solmuunhan se meni
                joten kiroamisen jälkeen ihan pitkällä meisselillä/kiintoavaimella ja vasaralla naputtelin sen auki/kiinni

                Comment


                • Bensapumppu lähti leikiten, ison räikän pitkä jatko ja vielä lyhkänen perää muutama napautus vasaralla ja pumppu oli kädessä..
                  Kohtalaisen työläs laittaa pumppu takas paikalleen mutta puolentunnin tappelun jälkeen pyörähti hahloihin.

                  Hemimotorssii soitin niin eivät saaneet vielä tasapainotettua kun niillä ei ollut sopivia työkaluja sit kumminkaan siihe hommaan. liian kapeat kaulat askelissa tms. Mutta kumminki tilasivat tarvittavat osat ja ens viikolla pitäisi olla valmiina...
                  Viimeksi muokannut Jesse87; 24.2.2017, 17:48.

                  Comment


                  • Kampiakseli olis haettu ja voi alottaa alakerran kasauksen vihdoinki, Koitetaa saada nippuun ens vkl aikana.
                    Elikkä nyt sitte Heinolassa moottorikoneistamo hemi motors pystyy tasapainottamaan noita kampiakseleita hintaan 180e.

                    Comment


                      Joko se kiertokankien laakerien tarkka mallinumero selvisi?

                      Comment


                      • Unohdin sen silloin kysyä kun kävin lohkon hakemassa pois mutta kysäisen kun käyn viemässä kannet siihen, jos muistan ;)

                        Comment


                        • Kävin tänään vetää kampuran momenttiin niin huomasin siinä kun kampuraa pyörittelee molempii suuntiin niin ne simmilevyt mitkä tulee 4 pukin kylkiin liikkuu ja on vähä väliät, kuuluuko näin olla myös? Sitte kampura ottaa myös kiinni öljysuuttimiin, uskaltaako niitä ihan sormin taittaa vai tilataanko uudet?

                          Comment


                            Mikä on kampuran päittäsvälys laakeri kanssa? Kyllä siinä pieni välys pitää olla. Uskaltaa taittaa sormin.

                            Comment


                            • joo se laakeri mikä on lähimpänä vp:tä eli 4 pukki. No hyvä jos pitää olla.
                              Ilmeisesti koneistamolla vahingossa vääntäneet yhtä öljysuuttinta kun ottanu ne pois hoonausta varten..
                              Ilmeisesti kuitenkaan öljysuutin ei saa osua lohkoon?

                              Comment


                                Ei öljysuuttimien pidä koskea mihinkään muuhun kuin lohkon "kattoon", missä ne on kiinni.

                                Korjausmanuaalisssa on kerrottu kampuran päittäisvälyksen välys.

                                Comment


                                • Mistä tuon korjausmanuaalin löytää?

                                  Comment


                                    Esimerkiksi Erwinistä voi ladata pientä maksua vastaan.
                                    Päittäisvälys Erwinin mukaan:
                                    New 0.090 ... 0.251 mm.
                                    Wear limit: 0.28 mm.
                                    Viimeksi muokannut kook00; 15.3.2017, 09:57. Perustelu: Lisätty linkki

                                    Comment


                                    • Pari hommaa taas suoritettu elikkä kävin eilen kasailemassa männät veiveineen kiinni lohkoon eikä sekään ilman ongelmia onnistunut..
                                      Soitin jo viimeviikon perjantaina ahtoja.comiin että onko mitään väliä kumminpäin veivit tulee koneeseen ja vastaus tuli kun apteekin hyllyltä EI OLE KIINNI VAAN!!! Noo mähän laitoin ja kone tottakai siltä seisomalta niin jumiin että joutu tällain vajaa 100kg kaveri repimällä repiä että kampura edes liikahti (carbin kun vertaa siihen miten se nyt pyörii nii todellakin oli aivan jumissa :D). siinä sitten pienen tutkimuksen ansiosta huomattiin että ne veivit todellakin menee vain yksin päin ja alettiin sitte niitä kääntelemään ja nyt pyörii ja on tarvittava sivuttaisvälys.
                                      Mitenköhän noi arp 2000 pultit, kärsiinöhä niitä enää käyttää kun kerran vedetty momenttii ja avattu? Melkein taidan soittaa ahtoja.comiin että laittaa uudet tulee omaa piikkiin kun vääriä tietoja sieltä antavat..

                                      Comment


                                        Ahtojacomistahan myydään myös sellaista veivipakettia, joka ei mene vakioporaukseen. Jos kyseessä on aidot arpit, niin voi käyttää uudelleen, mikäli kiristetty ohjeen mukaan.

                                        Comment


                                        • Nämä veivit on nimeomaan vakioporaukseen ja veivit kun laitto oikeinpäin niin kone pyörii normaalisti..
                                          Arp:it vedettiin ohjeen mukaan 45nm kiinni, kerettiin ekalla kerralla vetää 4 pulttia momenttii kun huomattiin että kone on jumissa, toisella kerralla kun vedin kaikki momenttii niin musta jotenki tuntu että ne kerran jo vedetyt pultit ei menny niin tiukkaan kun muut..

                                          Comment


                                            Miten tarkoitat, ettei mennyt niin tiukkaan kuin muut? Kiristyikö nuo pultit "helpommin" kuin kertaakaan kiristämättömät vai? Putsasitko veivien ja pulttien kierteet ennen kiristystä?

                                            Jossei niitä kierteitä käy huolella lävitse, niin sinne voi jäädä kaiken maailman möhnää, joka sitten aiheuttaa ensimmäisessä kiristyksessä "tiukkuuden tunnetta".

                                            Comment


                                            • Siis kaikki pultit mitkä veti ekan kerran kiinni niin mun mielestä tarvi paljo enempi voimaa vetää ne 45nm kun nuo mitkä oli jo kerran vedetty, ajattelin että se voisi johtua siitä että kun kerran vedetty jo niin olisi venynyt..

                                              Mutta eiköhän tämä selviä maanantaina kun soitan.. Mun mielestä ne tän homman mokas kun vielä soitin ja kysyin asian, joten saavat kyllä lähettää mulle uudet pultit jos on kertakäyttöiset..
                                              Viimeksi muokannut Jesse87; 19.3.2017, 14:09.

                                              Comment


                                                Ei ole kertakäyttöiset.

                                                Comment


                                                  Eli se siis oli kunnolla jumissa.

                                                  Turhaan odotat uusia pultteja. Käy niistä lopuista kangista jengat läpi bräkleenillä ja pienellä pulloharjalla.

                                                  Comment


                                                  • Oli joo jos vertaa siihen miten se nyt pyörii...
                                                    Kanget on momentissa jo kaikki, pitäskö ne nyt sit ottaa kerran viel auki jos kerran pystyy uudelleen käyttämään?

                                                    Comment


                                                      Millä öljyllä/rasvalla tuo momentti on tarkoitettu laitettavaksi?

                                                      Olisihan nuo veivien asennot nähnyt konetta purkaessakin...

                                                      Comment


                                                      • Siis mitennii olis nähny konetta purkaessa kun ei nuo veivit ole ollu koneessa ikinä edes kiinni vasta kun nyt?

                                                        Comment


                                                          No onhan ne vakiotkin samanlaiset rakenteeltaan.

                                                          Niin entäs se momentti?

                                                          Comment


                                                          • Siis kun soitin sinne ahtoja.comiin että onko väliä kumminpäin laittaa niin Vastaus oli ei joten en sen enempää niitä kankia ihmetelly vaan männät kiinni ja upotin ne pyttyihin. Huomattii sit vasta kun saatiin Ekat 4 pulttia momenttii että kone on jumissa..

                                                            Pulttien mukana tuli lappu missä luki että momentti on 45nm joku arp:n rasva siinä oli mukana..

                                                            Comment


                                                              Noissa asioissa pitää olla tarkkana ja tietää mitä tekee.

                                                              45 Nm on minun mielestä perhanasti ARP 2000 5/16" pulteille ARP rasvalla. Tarkistitko että alakaulat olivat pyöreät kun pultit oli momentissa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X