Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 -99 Avant (Imola)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Okei.. Kyllä tuo koko kesän toimi nätisti. Imuvuodoista voin olla aikavarma, ettei ole. Y-putkeen huohotinlähtö tukittuna laskin 1.5 barin paineen, enkä kyllä kuullut mistään suhisevan pois.

    Comment


      #32
      Onko vakiosuuttimet, vai mitkä? Entäs mikä softa? Aika hankalaa on sanoa taikka edes arvata vikaa.

      Comment


        #33
        Noniin, hieman helpottuneet olotilat viikonlopun jälkeen. Motestilla tosiaan käväsin perjantaina. Uudet Boschilaiset lambdat autoon ennen säätöä. Ilmeisesti koko lambdakorjaus + muu vikahässäkkä oli softaperäinen murhe. Muutenkin oli ongelmia sytytyksen myöhäistyksien kanssa. En tiedä mikä yhteensattuma tuo bensamäärän vaikutus auton toiminnalle lähiaikoina oli.. Säädön jälkeen ei enää kyseisiä nytkähdyksiä ole tullut tyhjälläkään tankilla, eikä muitakaan ihmeellisiä oireita.

        Tämän vuoden aikana tehtyä: Tfsi puolapäivitys, sekä kardaanin nivel alkoi olemaan tiensä päässä, joten se uusittu. Pikselivikainen ajotietokoneen näyttö vaihtui hienosti amalinin toimesta.
        Click image for larger version

Name:	12188622_1009337102437899_294904201_n.jpg
Views:	1
Size:	86,5 Kt
ID:	1628895

        Tämä kesä ajeltu tämäntyyppisellä setupilla:
        Click image for larger version

Name:	IMG_7179.jpg
Views:	1
Size:	142,1 Kt
ID:	1628893Click image for larger version

Name:	IMG_7152.jpg
Views:	1
Size:	168,0 Kt
ID:	1628894

        Rupeaa kaveriporukassakin olemaan hyvin 2.7 bittejä.
        Pientä pätkää viikonlopun fiilistelyistä + pari vetoa rullilla.
        https://www.youtube.com/watch?v=tFniPJmU2UM

        Comment


        • #34
          Lämmittää mieltä nähdä, että mun vanha (LTI-xxx) päätyi hyvään kotiin ja saa rakkautta ja raskasta kaasujalkaa

          Comment


          • #35
            Hienoa kalustoa! Konehuoneen kuvauksista järkytin nähdessäni paisarin. Uus tuo aika paljon lisää näköä konehuoneeseen. Kerran auto muutenkin puunattuna konepelti auki, joku ukko tuli kysymään, että onko tuo ihan uus auto? Ihmetteli kun sanoin sen olevan 15v vanha.

            Comment


              #36
              https://www.youtube.com/watch?v=nIbM_fjeeM4

              Comment


                #37
                Hieno video.

                Comment


                  #38
                  Oli kyllä hieno. Mitäs siinä Imolan viimeisessä vedossa tapahtui? :/

                  Comment


                    #39
                    Lohkon ja öljypohjan palasia ropisi pitkin tietä...

                    Comment


                      #40
                      Kanki poikki?

                      Comment


                        #41
                        Auts! Tiedän, miltä se tuntuu.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #42
                          Meneekö mun entinen sedani vielä samalla tekniikalla?

                          Comment


                            #43
                            Päivittelen kuvia kun saan moottorin keulilta syksyn aikana. Menee joo Pitkänen toistaiseksi, kaverilla tulossa stroukki azr kokoonpano siihen.

                            Comment


                              #44
                              Hieman huonosti on tullut päiviteltyä tänne edellisen videon tiimoilta, mutta on moottorin osalta jotain saatu aikaankin. Videon viimeisestä vedosta voi helposti päätellä, että jotain kyllä hajosi. Edelliseen lohkoon tuli useita reikiä sinne tänne 3- ja 6-pytyn kiertokankien katketessa 2-vaihteen vedossa (kierroksia oli n. 5000rpm). Varmaankin toinen kiertokanki antautunut ensin ja siitä sinkoutuneet palaset saanut vastakkaisenen kangen myös katkeamaan. Alla muutama kuva tuhosta:

                              Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	569
Size:	152,0 Kt
ID:	1870496Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	574
Size:	155,7 Kt
ID:	1870493Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	548
Size:	124,6 Kt
ID:	1870490

                              Vanhasta lohkosta ei ollut enää jatkojalostustuotteeksi, joten jotakin rautaa piti alkaa etsimään. Ebayn kautta löytyi Puolasta edullisesti AGB-moottori ilman apulaitteita, imusarjaa, pakosarjoja yms. 190 tkm ajettuna. Tuo uusi moottori paljastui hyväkuntoiseksi, joten kilometritkin voisi pitää paikkaansa. Onneksi tuossa tuhossa ei ahtimiin asti päässyt mitään silppua, eikä kyllä kannet juuri huonoiksi menneet. Vanhoista kansista olisi varmaan saanut vielä toimivat, mutta oli nuo uuden moottorin kannet paljon terveemmän näköiset. Alla muutama kuva uudesta moottorista:

                              Click image for larger version

Name:	6.jpeg
Views:	533
Size:	157,0 Kt
ID:	1870491Click image for larger version

Name:	7.jpeg
Views:	528
Size:	297,6 Kt
ID:	1870492

                              Uusi moottori pilkottiin heti osiin. Kampiakseli tasapainotettiin ja kiillotettiin Tammer Dieselin toimesta. He hoitivat hoonauksen ja muut koneistukset sekä kansityöt. Kansiin vaihtoivat uudet nokkaketjut ja venttiilinvarren kumit. Kiertokangiksi tuli ahtoja.com:in H-profiili tarvike ”Eaglet” sekä orkkis mäntiin uudet renkaat. Muutama kuva näistä:

                              Click image for larger version

Name:	15.jpeg
Views:	537
Size:	161,5 Kt
ID:	1870499Click image for larger version

Name:	10.jpeg
Views:	524
Size:	107,9 Kt
ID:	1870494Click image for larger version

Name:	12.jpeg
Views:	518
Size:	193,6 Kt
ID:	1870495

                              Moottori kasailtu nippuun viime kuukausien aikana ja hörähtihän se käyntiinkin muutama viikko takaperin. Kaikki tuntuisi olevan ok. Pari kertaa ehtinyt jo käyttämään kuumaksi. Ensi kesäksi olisi haaveena saada tuo kulkemaan etanolilla, joten kevääksi täytyy hommailla tehokkaampi polttoainepumppi orkkiksen tilalle sekä EV14 1000cc suuttimet. Alla muutama kuva viime lauantailta, sekä pieni diaesitys muutaman vuoden ajalta:

                              https://www.youtube.com/watch?v=saoZ21mEyP0

                              Click image for larger version

Name:	13.jpg
Views:	518
Size:	469,4 Kt
ID:	1870497Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	512
Size:	291,1 Kt
ID:	1870498

                              Comment

                              Working...
                              X