Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eiköhän me pojat joskus käydä mailiakin ajamassa. Jos ees nyt saatas vehkeet nippuun ja säätöihin.

    Comment


    • Eikös tuo olisi nyt sitten aihetta pistää rs/s4 ratapäivät pystyyn. Osallistujista tuskin kiinni jäisi kuten hopsis edellä jo sanoi.

      Comment


      • Niin, lähinnä tarkoitin että josko joku puolueeton ulkopuolinen tulisi ajamaan. Minäkin voin lähteä mutta bensat ja ruuat saatte kyllä tarjota :)

        Comment


        • Alastarolla on 18.5. seuraava kerhon ratapäivä. Eiköhän tällaisen vertailun ajaksi saada rata tyhjäksi. Voin uhrautua olemaan testipilottina. :)

          Comment


            Tuollahan selviää helposti eri setuppien tehojärjestyskin, kun katsoo vain vartin loppunopeuden kultakin autolta.

            Comment


            • Olishan se tietysti havainnollisempaa ja viihdearvoltaan parempi jos ottaisi vedot rintarinnan esim. 80kmh-> tallentimen kera malliin tube. Kenen takapihalta sitten löytyy riittävä määrä asfalttia.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                itsellä tippui huipputehojen ahdot selkeästi vaikka uudet hyrrät tuottaa reilusti enemmän. Kertonee muiden komponenttien virtaavuuden parantuneen eli onnistunut viritys :)
                Minkäslainen setuppi vaynellä on nykyään ja kerroppa käytännön vertailukokemukset vanhaan RS6-settiin. :)

                Comment


                • Itseasiassa en tarkoittanut tuota max. tehoa/nopeuta vaan auton kokonaisuutta. Joku auto saattaa olla todella nopea varttimaililla/maililla, mutta hidas syheröisellä radalla jne. Ajamisen helppous/mukavuus kiinnostaa myös...

                  Lisäksi jos joku tuollaista juttua joskus tekisi niin ainakin minua kiinnostaa auton tarina. Mitä on lähdetty hakemaan, kun rakentamista on aloitettu eli se punainen lanka vai onko menty ihan vain mutu tuntumalla. Lopputulosta voisi sitten arvioida sen mukaan.

                  Harmi kun tuonne Alastarolle ei uskalla vielä ilmoittautua, näistä työreissuista yms. kun ei koskaan tiedä. Pistetään kuitenkin ylös kalenteriin...

                  Comment


                  • Katotaan tietoja sitten kun saa auton toimimaan, tällä hetkellä säädöt melko alussa ja tekemistä riittää.

                    Comment


                    • Risa lähti tänään kohti Haaparantaa. Suuret kiitokset Artsille joka tuon jaksoi sinne kiikuttaa. Saapahan Jani nyt vuorostaan puuhastella tuon kanssa.

                      Kuulin tuossa, että kun kääntyy renkaat ääriasennossa niin tuosta kuuluisi jotain ylimääräistä ääntä. No ensimmäisenä tulee mieleen nivelet, mutta ne kun ei ole kovinkaan vanhat. Eilen jouduin jumppaamaan auton kanssa hiukan ylimääräistä, kun renkaita vaihtaessa huomasin kuskinpuolen jarrukilven/ilmanohjaimen olevan kokonaan irti. Kaikki pultit olivat kadonneet jonnekin. Normaalisti tuon kiinnittäminen on pikkujuttu, mutta jööses noiden Porschen satuloiden kanssa. Niiden kiinnittäminen ei ollutkaan kovin helppo homma. Ne kun on kiinni läpipulteilla ja miten pääset laittamaan mutterit paikoilleen kun levy on edessä. Meni tovi poikineen tuon kanssa. Jani sitten tuossa mainitsi, miten ne saa kiinni helpoiten eli satulat löysästi kiinni ja lopullinen kiristys kun levy on paikoillaan. Minä ähersin tuon kanssa levy tukevasti kiinni =)

                      Oisko nyt jokin mennyt "vikaan" tuon kanssa ja joku ottaa nyt kiinni johonkin renkaiden ollessa ääriasennossa. No eiköhän se selviä.

                      Comment


                      • Kuulin tuossa, että kun kääntyy renkaat ääriasennossa niin tuosta kuuluisi jotain ylimääräistä ääntä.
                        Ton ikäsissä audin V6 ja V8 koneissa ohjaustehostin vinkuu aina, kun ratin kääntää ääriasentoon.

                        Comment


                        • Unohtui mainita, että kyse ei ole tuosta ns. normi äänestä. Itse en ole tuota kuullut, mutta eiköhän Jani ilmoittele kuhan ehtii autolla ajamaan.

                          Tilasin tuohon kaikki uudet nivelet vaihteeksi...ihan varuiksi.

                          Comment


                          • Ääni oli hyvin lähellä vetonivelen ääntä tai että johonkin hankaisi. Yritin katsella mutta eihän sinne mitään näe.

                            Comment


                            • Tuo ääni kuului kokoajan. Jarilla oli lipsahtanut rikka satulan ja tolpan väliin. Siis kannatuspultteihin.
                              Palojen liukutappi hinkkasi levyyn kokoajan. Urasta levyssä huomasi että jotain on vialla.

                              No se on korjattu ja muut ahtovuodot niin saadaan lokitettua.
                              Ja käy se nyt nätimmin tyhjäkäyntiä ;)

                              Eka tuntuma tuohon niin laihahkolla se pyörii koko matkalla ja yläpäässä menee vielä laihemmalle. Paineet tulee 4000 kohdalla eli siitä lähtee vetään ylös saakka. Max paineet reilu 1.8 bar.

                              Mutta säädellään. Nyt siis bensa tankissa joten sille tehdään ensin ohjelmat.

                              Sanonpa nyt etkäteen että jännä nähdä riittääkö polttoaineen syöttö E85:lle. Vaihdan vielä sen "veyronin" pumpun tuohon kuhan on tankki tyhjempi.
                              Veikkaan etukäteen että alkaa ahdistaa. Katsotaan olinko oikeassa.

                              Comment


                              • No perskules...olisi pitänyt ajaa autolla niin olisin tuon huomannut. Menikö levy pilalle? Niitä prikkoja oli melko lailla niin luulin, että siihen satulan ja tolpan väliin tulisi myös. Olin jopa katsovinani, että satula istuu paremmin sen prikan kanssa...

                                Ahtovuotoja, no sitä en edes tarkastanut (mittari kyllä hyllyssä). Mistä se vuoti?

                                Jos se menee laihalle niin ei auta kuin laittaa siihen ne uudet kiskot ensi hätään, jos nekään ei riitä niin sitten koko linjasto uusiksi. Täytyy vain miettiä sellainen nätti ratkaisu. Mitään kerääjäsäiliöitä yms. ratkaisuja en ala virittelemään...

                                Comment


                                • Jani tuossa hiukan päivitteli auton statusta. Uusi softakin olisi kuulemma jo sisällä ja nyt sen saa sinne ilman boxin irroitusta =) Melko hurjat FATS ajat Jani oli tuolle logittanut ja vielä bensalla. Laitetaan logeja joskus tänne kun saadaan oikealla softalla ajettua.

                                  Tuli ostettua ex-tempore tuohon se vesiruutakin (Devils DC-3) ja mukavuusvilkku. Kaikissa muissa autoissa tuo vilkku on ja aina kun istui tuon rattiin niin harmitti sen puuttuminen.

                                  Comment


                                  • Ei mitään kovin suuria päivityksiä tähän hätään tarjolla, mutta tuota bensa softaa on nyt Jani kovasti ajanut. Tehot logien mukaan pyörii siellä 560Hv tuntumassa bensalla eli parannusta vanhaan on. Mielenkiinnolla odottelen lukemia etanolilla, jos entiseen voi verrata niin etanolilla menisi sinne ~650 luokkaan. Penkissä sitten haetaan käyrät...

                                    Tuossa suunnittelin hiukan maalaushommia. Siis, että ihan itse ruutailisin. Mainitsin aikaisemmin, että kivet yms. on syöneet etulokasuojien takakaarista ne maalit. Voisin itse opetella/harjoitella noiden korjausta. Pkku juttu ja jos menee pieleen niin maalautetaan sitten maalarilla. Otan etulokasuojat kokonaan autosta pois niin pääsee tekemään kunnolla ja voin samalla puhdistella nuo kotelot ym. (uudet massat yms. sisään).

                                    Comment


                                    • Ilmotteleppa sitten kun maalailu alkaa onnistua, niin kiikutan omanikin sinne. ;D

                                      Comment


                                      • Tai sanotaan että vanhaan verrattuna on ilmoja noin 50g/s enemmän.
                                        Vanhoillahan penkitit 570 hepotia. Ja se oli E85:lla. Nyt mennään vielä bensalla kuitenkin.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja amalin
                                          Ton ikäsissä audin V6 ja V8 koneissa ohjaustehostin vinkuu aina, kun ratin kääntää ääriasentoon.
                                          Vinkuminen muuten loppuu kun kiristää ylimääräiset välykset pois hammastangosta. Itse kiristin kolinoiden takia mutta positiivinen lisäetu oli vinkumisen loppuminen..

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                                            Tai sanotaan että vanhaan verrattuna on ilmoja noin 50g/s enemmän.
                                            Vanhoillahan penkitit 570 hepotia. Ja se oli E85:lla. Nyt mennään vielä bensalla kuitenkin.
                                            Siis vertaako Jani nyt ilmamassoja ja bensaa/E85 tuloksia keskenään...?

                                            Comment


                                            • Ymmärsin, että ennen meni E85 / 570hv ja nyt uusilla hiluilla menee bensalla 50g/s enempi ilmaa. Niinkö se oli :)
                                              Paljonko grammoja menee ja mikä combo MAF+runko. Pääsee sillä aika hyvin kartalle.

                                              Comment


                                              • Siis ymmärsin Janin tarkoittavan sitä, että 570hv@E85 ja nyt on +50g/s enemmän tehoa bensalla kuin mitä oli viinalla.

                                                Comment


                                                • Jeps, bensalla on nyt keikitty koko ajan eli etanolin vuoro on seuraavaksi. MAF ym. putket/letkut on ehtaa RS4 kamaa eli niitä ei ole muokattu mihinkään suuntaan (ainakaan mulle ei ole kerrottu noihin kosketun)...

                                                  Ruiskua (vesi) ei ole vielä asennettu eli tuolla voisi saada muutaman lisäpollen haluttaessa (bensalla).

                                                  Comment


                                                  • Mutta ei kai ilmamassat muutu bensa/E85 välillä jos ahdot on molemmissa samat vai?

                                                    Comment


                                                    • No mullahan ei voi bensalla ahtoja nostaa ihan rajattomasti (ne korkeammat puristukset). Etanolilla ei ole tuota taipumusta nakutukseen niin paljon eli paineita voi nostaa hiukan ylemmäksi....
                                                      Viimeksi muokannut Jari74; 30.4.2014, 14:42.

                                                      Comment


                                                      • Ahdot ei ole vielä ihan siellä missä ite ne haluisin olevan. Ja ennakot on vielä aika miedot.
                                                        Vesiruutta on laittamatta ja tekemättä ohjelma sen kanssa. Varmaan pitkässä vedossa pakolämmöt nousee niin saa sillä ruutalla hallittua jotenkin niitä sekä ennakoita laitettua lisää.
                                                        Korjaa sytkää muuten tuolla bensalla aika helposti.

                                                        Comment


                                                        • Leikin hiukan Excelin kanssa ja tein parit käppyrät Janin laittamista logeista. Toinen on ilman vesiruiskua ja toinen ruutan kanssa. Käytin kerrointa 0.8 (maf) tehon laskemiseen. Ruutan kanssa saa ennakoita paljon paremmin, kuten noista voi nähdä tehojen nousun myötä.

                                                          Edit. Nämä siis bensalla

                                                          Laitetaan fats ajatkin:

                                                          Ruuta 2.62
                                                          Ilman 2.82
                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut Jari74; 6.5.2014, 12:42.

                                                          Comment


                                                          • Onko tapahtunut taantumaa vai mitä niille hurjille FATSeille kävi joita ei julkaistu?
                                                            Kyllä noilla käyrillä olisi jotain painoarvoa jos tietäisi millä painella on ajettu vai aiemmin mainitulla 1,8bar(ko) mennään? Tai voishan Jari laittaa noi virtual dynoonkin niin ois siinä mielessä vertailukelpoisempi kun niitäkin täältä muutamia löytyy.

                                                            Comment


                                                            • No niihin hurjiin aikoihin verrattuna taantumaa on. Ei noita kehdannut edes julkaista, kun kyseessä saattoi olla logitusvirhe =)

                                                              Paineita login mukaan max. 2543.55 eli ~1,5bar

                                                              Virtual dyno? Ihan uusi juttu mulle...pitääpä zoomailla tai laittakaa linkki.

                                                              Edit: Jani tuossa korjasi noita paineita (alla oleva viesti), tuollaisia lukuja en noissa mulla olevissa logeissa nähnyt. Katsoin kenttää BoostPressureActual ja tuo 2543.55 oli maximi.
                                                              Viimeksi muokannut Jari74; 6.5.2014, 16:13.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X