Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n pikkuveli RS4

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tuossa on Mikselle sitä näppylätietoa ku siitä niin tykkää.
    Yhden tuntemattoman auton sytkäennakko ja siinäkin on kaikki kunnossa. Ja tuo on bensalla:
    https://spreadsheets.google.com/pub?..._6vQ__f4dv7AwA

    Eikös Kilulle ole sanottu jo tuolla että noin 5 astetta suuntaan ja toiseen.
    Riittääkö se vastaukseksi? Vai vieläkö selitetään vierestä?

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti

      Eikös Kilulle ole sanottu jo tuolla että noin 5 astetta suuntaan ja toiseen.
      Riittääkö se vastaukseksi? Vai vieläkö selitetään vierestä?
      Kiitos valaisevasta vastauksesta, en vaivaa enää kysymyksilläni.

      Comment


        Aina voi vaivata kysymyksillä. On vaan olemassa tyhmiä vastauksia.
        Halusit sitä ennakkoa rs4 vs rs6 turbot kun sitä voimaa oli rajummin tarjolla alempaa.

        Ei sitä ole alempaa tarjolla rs6 puhaltimilla vs rs4, vaan Jari kirjoitti että enemmän voimaa ennen säätöä näille rs6 puhaltimille. Mutta Jarilla jäi kertomatta että hän on vain alussa ajanut bensalla ja nyt ajoi vasta etanolilla. Eli Jari oli ajanut vain rs4 puhaltimille tehdyllä ohjelmalla, jossa ahtopaine tulee alempaa ja ennakot on alempana pienemmät kuin mitä nyt on rs6 puhaltimilla.
        Eli vaikka ei ennakkoon koskisi suhteessa bensaan niin se tuntuu e85:lla pirteämmältä ja lähtee vetämään alempaakin.
        E85:lla voi laittaa ennakkoa lisää mutta ei sitäkään kannata hurjia. Kaiken jos haluaa irroittaa niin silloin pitäisi dynossä säätää ja lisätä ennakkoa kokoajan kunnes tehokäyrä lähtee laskemaan. Ja siitä sitten peruuttaa takaisinpäin.

        Ja nuo moottorit on aina erilaisia. Vaikka tekisi 2 smanlaista konetta niin toinen saattaa kestää ennakkoa enemmän kuin toinen. Syitä eroavaisuuteen on monia. Esm pieni öljynsyöminen tai jäähdytysnesteen vuota tai vaikkapa palotilojen erikokoisuus.

        Comment


        • Ilmeisesti dynossa ei näitä vehkeitä "voi" säätää? joskus aikoja sitte kyselin, niin imulämmöt nousee liikaa? Eikös tohonki joku ratkasu löytynee. nåh OT:na onneks 1.8t on aina helpompi, joka tavalla :D pystyy sen Ecun:kin hiomaan viimesen päälle. :)

          Comment


            No niin, jopas on saatu keskustelua aikaan =) Käväisen tuolla penkissä ensi tiistaina niin laittelen käppyröitä sitten tänne näkyviin ja koetan ottaa samalla hiukan logejakin mitä ihmetellä. Olisiko toiveita mitä halutaan logitettavan (ennakot, paineet, kierrokset, naku ym. "normaalit" varmaankin). Logitan VCDS:lla kun tuo Me7Logger on vielä hiukan outo tapaus minulle.

            Jokaisella säätäjällä on ne omat niksinsä ja tuntuu hiukan siltä, että jokainen tekisi erilailla =) Mun autossa on vain omat haasteensa ja jokainen säätäjä on niihin törmännyt vuorollansa. Kyllä tätä saa muutkin säädellä jos halua/intoa riittää, mutta omalla kustannuksella =)

            Unohdin tosiaan mainita, että vertailin autoa nyt siihen setuppiin mikä oli kun ajoin bensalla RS6 turbojen vaihdon jälkeen kotiin. Pitäisi nyt taas vaihtaa bensalle ja tehdä uusi kierros niin olisi parempi vertailukohta.

            Penkissä oli aikoinaan mahdotonta tätä säätää. Repo sitä jo kokeili Tatech:lla. Kuumeni heti imulämmöt liikaa. Nyt on tosin setuppi muuttunut paljonkin tuosta mm. Wagnerin coolerit, vesiruisku ja tietysti etanoli eli saattaisi jopa olla mahiksia moiseen. Osassa penkeistä on onnettomat ne puhaltimet, mutta esim. DTC:llä on melko massiivinen hökötys joka peittää koko auton keulan tehokkaasti. Kyllä tuo silti kuumana kävi, mutta imulämmöt pysyi hyvin aisoissa (etanolilla ajaessa). Bensalla en ole penkittänyt.

            Comment


              Kannattaa laittaa se me7logger kuntoon. On helppo ja paljon kätevämpi/parempi/nopeampi logitella kuin VCDS.

              Logita ny ainaki Waste gate duty cycle, AFR, imulämmöt, suuttimien DC noiden lisäksi mitä itse mainitsit. Suuret MAF arvot ei varmaan näy VCDS:llä.

              Polttoaineen paineita pystytkö logittelemaan, oliko sulla se Getste?

              Comment


                Joo ehdottomasti Me7Logger kuntoon. Ei se ole vaikeaa, ja ohjeetkin löytyy forumilta. Saat kaikki kerralla logitettua ja paremmalla tarkkuudella. Ei jää jossittelun varaa ;)

                Comment


                  Juu ilman muuta me7Loggeri, ei näistä säätöhommista tai logituksista tule mitään ilman. Niin nopeasti tapahtuu asiat.

                  Loggeriin on saatavilla valmiit logituspohjat, joissa on yleensä kaikki mahdollinen ruksittuna.

                  Comment


                    Katselin tuossa Mikon tekemää ketjua:

                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=106374

                    Ohjeet simppelit ym. mutta onko tuossa ketjussa oleva versio kaikkein viimeisin? Mistä voi nykäistä uudemman (jos saatavilla)?

                    Ja mistä noita logituspohjia saa?

                    Comment


                      Mikäs se Rs4 ecu olikaan ?

                      Ohessa K-ecun pohja. Nimeät sen vain .ecu päätteiseksi, kun sellaisenaan ei saa tänne foorumiin laitettua.
                      Attached Files

                      Comment


                        Nefariusmotorsportin forumilta löytyy viimeisin, jos tuon linkin takana ei ole.

                        Jos pohjatiedostoa ei ole valmiina, niin saat sen tehtyä ohjeiden mukaan ECUssa olevasta binääristä. Mutta yleensä joku valmis kyllä löytyy.

                        http://nefariousmotorsports.com/foru...php?board=15.0

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                          Tuossa on Mikselle sitä näppylätietoa ku siitä niin tykkää.
                          Yhden tuntemattoman auton sytkäennakko ja siinäkin on kaikki kunnossa. Ja tuo on bensalla:
                          https://spreadsheets.google.com/pub?..._6vQ__f4dv7AwA

                          Eikös Kilulle ole sanottu jo tuolla että noin 5 astetta suuntaan ja toiseen.
                          Riittääkö se vastaukseksi? Vai vieläkö selitetään vierestä?
                          Yritän olla kaikin keinoin saivartelematta mutta jos tässä ketjussa puhe Jarin autosta ja E85 säädöistä niin ei ihan toi sun googlesta randomina kaivama linkki ketään lämmitä.
                          Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                          On Jarin asia laittaa käppyröitä jos haluaa.

                          Jos siitä 630-650hp saa ulos niin eikös siinä ole silloin kaikki viturallaan?
                          Jos on luetun (tai ennakkokäyrän ) ymmärtämisessä vikaa niin kukaan ei sanonut, että on säädöt viturallaan jos penkittää 650hp vaan jos millään kierrosalueella E85:lla on 5 astetta ennakkoa.

                          Jarille olisi oiva tilaisuus mitata kulku Lappeenrannan ilmailupäivänä nyt tulevana lauantaina. Voisit yrittää ottaa 2.7bit ennätykset maililla omiin nimiin.

                          Comment


                            Ei jaksa taistella mutta etkös sä Mikse vasta tuolla ylempänä sanonut että missään vehkeessä vaikka bensallakin niin ei saa olla 5 asteen ennakoita?
                            Siksi laitoin tuon linkin jossa näet erään auton ennakot jossa tuo 5 asteen sytytysennakko ei ole kaukana. Ja kyseessä 2.7 bi-turbo joka on esim Mihnean säätämä. Noitakin löytyy ja se on ihan moottori / säätäjä kohtainen.

                            Jari laittaa omat tietonsa jos niin haluaa. Mu

                            Comment


                              Asentelin tuon vesipumpun nätisti autoon. Oli isompi homma mitä luulin. Vielä on jäljellä sähköjen laitto. Meinasin laittaa tuon pumpun virtakytkimen tuohon käyttämättömään sumarin nappulaan. Vielä kun saisi siihen jonkun tarran päälle joka kuvaisi hiukan paremmin nappulan käyttötarkoitusta.

                              Koetin myös asentaa mukavuusvilkkua. Purin tietysti kaiken ensin ja sitten vasta huomasin, että tuo minulla oleva vilkku on B5 passattiin ja IV Golffiin. Laitoin juuri myyntiin, ostakaa pois.

                              Aika hyvin pumppu tuli piiloon

                              Comment


                                Eikös se mukavuusvilkku mene samalla tavalla siihen sinunki autoon?
                                Yleismallihan se noissa on ollutkin.

                                Comment


                                  Liittimet on ihan erilaiset, saahan tuon kiinni mutta tehdään nätisti

                                  Comment


                                    No niin, penkissä käyty. Tulokset oli aikalailla sitä mitä ounasteltiinkin eli tyytyväinen saa olla. Penkissä oli normaaliin tyyliin pieniä ongelmia mm. kierroslukua ei saatu luettua ollenkaan tällä kertaa eli vääntö jouduttiin laskemaan manuaalisesti ja kierrokset katsottiin mittaristosta suoraan. Yrittihän tuo luistaakin, mutta liima korjasi tuon ongelman. Tuo penkki ei piirrä käyrää yli 450kW yli, mutta näyttää kuitenkin max. tehot.

                                    Logeja en ottanut tällä kertaa. Syynä se, etten ehtinyt kunnolla perehtyä tuohon Me7Loggerin sielunelämään. Täytyy logitella noita tässä jossain vaiheessa. Auto muutoin toimi oikein hyvin...

                                    Niin ne lukemat...neula pysähtyi tällä kertaa 492.6kW lukemiin ja vääntöä (laskemalla) saatiin 820Nm (5000rpm). Ohessa käppyrä mitä saatiin ulos ja tein excelissä noista lasketuista avoista käppyrän väännöstä.

                                    Lukemia voisi hiukan vielä nostaa parantamalla ilman saantia. Alkaa nuo vakiopalikat ahdistamaan.

                                    Voisin arvailla, että moni haluaisi tarkempia käppyröitä ja niitä logeja, mutta voitanee jo näistä todeta, että ihan hyvin tuo softa toimii.

                                    Esa (Eske) oli henkisenä tukena dynotuksessa mukana. Hänen autonsa (Urssi) hirmulukemia ei vielä rikottu ja tuskin tulaan rikkomaankaan =)

                                    Meinasi unohtua, vesiruuta oli päällä kaikkien vetojen aikana.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      No nih. Hyväthän ne lukemat on. Omistajakin ainakin vielä tyytyväinen :)

                                      Comment


                                        Haastan Jarin tulemaan Joensuun speedpartyihin ajamaan ;)

                                        Comment


                                          Millois nuo Speedpartyt olikaan oikein?

                                          Comment


                                          • Heinäkuun eka lauantai ne aina on.

                                            Comment


                                              Hyvät tehot irtosi !

                                              Keskelle/alas voisi tehdä jotain, vähän loivasti nousee ja vääntöhuippu myös korkealla, vai missä kohtaa tuli säädetyt ahdot penkissä (jos oli vaan nopea penkki) ? Näin siis ihan vastaaviin hyrriin verrattuna, jotka työntää huippuvääntöä jo 4500 kohdille ja siitä vaakana eteenpäin.

                                              Paljon penkissä oli ahtoa ?

                                              Comment


                                                En ollut kovin lähellä autoa kun tuota penkitettiin, mutta ahdot oli varmaan ne max 1,76bar mitä tuosta lähtee irti. Enempää en ole PLX mittarin mukaan koskaan saanut. Millä kierroksilla...en osaa sanoa =(

                                                Pudasjärvelle olen toki menossa ajamaan sen mailin. Varttia en oikein kehtaa ajaa, käy sääliksi autoa sen verran =) Rikkoisin jotain kuitenkin...

                                                Comment


                                                  Joo ei varmaan kierroksilla jaksa enempää ahtaa eli kaikki tuotto on käytössä siellä ja sen huomaa tuloksestakin eli hyvät tehot.

                                                  Tuo 3800-5000 väli on epänormaali, yleensä huippuahdot tulee heti 4000 jälkeen ja vääntökäyrä on tasaisen jyrkän nouseva siihen asti. Siitä sitten alkaa tasa-ahdoilla vähitellen tippua kierroksia myöten.

                                                  Comment


                                                    En huomannut mainintaa, että oliko etanolilla penkitetty? Kyllähän tuolla jo ehtii, kovimmat penkkitehot S/RS4 malleista paperilla. Ainkin mitä tällä forumilla tullut ilmi. Onnittelujen paikka!

                                                    Comment


                                                    • Esim. mulla urssissa noilla rullilla ahdot tulee 800rpm myöhemmin entä kadulla, nelosvaihteella. Ja ahtopyyntöä pitää olla helvetinpaljon reippaammin jotta katupaineet saadaan aikaan penkissä.

                                                      Comment


                                                        No joo sitten on melko nopea penkki ja kadulla tuleekin sitten ihan toinen käyrä.

                                                        Mutta logeja esille :) se Me7loggeri laskee niitä tehokäppyröitä kanssa, jos ei muuta faktaa usko niistä, niin ainakin muoto on realistinen.

                                                        Comment


                                                        • Onnitelujen paikkahan tämä on selvästi, tehot kohillaan! Pitääpä pistäytyä tsekkaamassa Pudasjärvellä mailin ajo, kun satun olemaan paikkakunnalla tuolloin.

                                                          Comment


                                                          • Mitkäs oli moottorin ja ahtimien speksit viimesimmän päivityksen jäljiltä? Komiat lukemat kyllä :)

                                                            Comment


                                                              Hienot tehot, onnittelut! :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X