Juu en ole ikinä varttimaililla lähtenyt ns. tappolähdöllä, kunhan liikkeelle pääsee, niin hanat auki. Tuotahan voisi harjoitella vaikka tulevassa Kerhon Alastaron tapahtumassa ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4:n pikkuveli RS4
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Pikku luistatuksella liikkeelle, niin ei käy akseleiden ja nivelien päälle niin paljon. Ehkä käy vähän kytkimen päälle, jos hulluna luistattaa tai vetää 20 lähtöä peräkkäin. Ei luulis Jarilla olevan hätää, kun kaikki vetarit, tai ainakin nivelet on uusia.
Kannattaa käydä kokeilemassa varttia! Tämäkin auto kun varmasti hieman kulkeekin, niin kiihdytyskärpänen varmaan purasee. Onko se sitten hyvä asia, onkin kokonaan toinen juttu...
Comment
-
Nooh enhän mä varsinaisesti moittinut noita uusia hyrriä vaan kerroin miten nuo eroaa vanhoista. Pesin auton tuossa ja kävin pienen lenkin, että saa jarrulevyt puhtaaksi pintaruosteesta. Ei noilla kitkarenkailla kyllä kannata paljon 3 ja 4:s vaihteella vetää sillä ESP valo vilkkuu iloisesti ja tehot katoaa...
Hieno päivä olla ulkona joten tempaisin tuon puskurin pois ja laitoin pesurin putken paikoilleen.
Aamulla oli muuten jännempi paikka ajaa auto tallista ulos. Nimittäin näki vuotaako tuo vielä, mutta lattia oli täysin kuiva =) Samoin kun nostin keulaa ylös niin pohjassakaan ei ollut mitään. Tuo öljyvuoto on harmittanut jo pitkään joten remontti on onnistunut ;-)
Harvinaista, että molemmat pojat on kotosalla yhtäaikaa.
Täytyy nyt ajaa tankki tyhjäksi etanolista. Tuo kun ei vie juuri mitään niin tankin tyhjentäminen kestää mun ajoilla kauan. Luulin, että tuo auton haku olisi sopiva etappi, mutta tankissa on vielä puolet jäljellä. Täytyy käydä vissiiin tallilla hakemassa hiukan osia niin saa tuon tankin tyhjäksi. Jani haluaa tuonne bensat tankkiin, että pääsee uutta softaa tekemään. Bensalla en uskalla kokeilla tuota rajumpaa ohjelmaa vaan ajan vakiopaineilla.
Comment
-
Sain tänään tuon viinan tankissa niin vähiin, että sain vaihdettua bensalle. Hyvin toimii tuo vaihto, ei mitään mutinoita. Ehkä ekat 10s kävi liian rikkaalla ennen kuin sopeutui, mutta muuta oiretta en huomannut.
Ajelen nyt siis tuolla miedolla softalla. Ero on melkoinen. Tuntuu kuin olisi palannut ihan orkkis setuppiin. Vaihteita saa tosiaan käyttää jos meinaa hiukankaan rivakammin kulkea. Kaikki on toki suhteellista eli kyllähän tuo vielä noillakin säädöillä ihan kivasti kulkee. Täysin sopiva setuppi esim. jos antaa auton emännälle. Pehmeä käytös ja kaasua saa käyttää huoletta ilman pelkoa, että se lähtee lapasesta. PLX:n mukaan max paineet oli 1.38bar mitä tuossa sain kokeiltua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viestiJa Jarillahan ei tainnut olla sitten ihan perus RS6 puhaltimet paikoillaan? ;)
Olisi kiva tietää mitkä siivet siellä sitten on kun kerran Jari noin tarkasti kuitenkin aina kuvailee ajokokemuksia ahtimistaan.
Comment
-
Laitoin viestiä. Ei tullut juteltua onko noiden confis mitenkään "julkaisu kelvotonta" =) mutta epäilen, sillä mitä olen käsittänyt niin suurin osa kaikista noista modeista on juurikin mitä mulle tehtiin. Kaikkea ei taaskaan otettu irti ja nuo vastaavat suunnilleen Loba 600:n speksejä.
Pidetään asiakassuhteet kunnossa ja ollaan nyt näin julkisesti hiljaa noista niin saa jatkossakin hyvää palvelua =) Kannattaa ottaa yhteyttä Finturboon ja kysellä noita erilaisia vaihtoehtoja. He auttavat mielällään. Jos näistä mun horinoista on apua niin he tietävät myös mitkä tuolla konepellin alla on.
Kuhan saan softan kuntoon niin käytetään auto penkissä niin saadaan käppyrät esiin. Hyvä verrata sitten noihin entisiin.
Comment
-
Eli Jarilla on noin LO600:sia vastaavat puhaltimet. Ai mistä tietää?
Fin-Turbo kunnosti vasta LO600 puhaltimet joten heillä on nyt hyvää tietoa millainen se Loban ekat LO600 puhaltimet on. Tietävät erot heidän omiinsa ja miten he ne tekisivät.
Nyt on Jarin kanssa mielenkiintoista nähdä miten mun ja Jarin auto eroaa toisistaan.
Turssit on melkein samat.
Pakosarjat Wagnerit, mulla vaan pinnoitetut sisältä ja ulkoa
Pakoputkistot ja imusarjat,coolet yms suuttimet vastaavat tai ovat samat.
Suurimmat erot on että mulle tulee 3.0L alakerta. Kannet on teetetty isommille venttiileille yms ja ne sisältää Loban nokat. Jarillahan on 2.8 imunokat. Jarilla ruttu 10:1 ja mulle tulee 9:1 tai 9,3:1. Voishan sen mitatakkin niin tietäs.
Sama ohjelmoija on ja käytetään samaa penkkiä viellä samalla polttoaineella niin saadaan suoraan hyvää vertailua.
Jarihan voi vielä dynokäyrät vetää päällekkäin niin vanhoilla kuin uusillakin turboilla.
Comment
-
Tä?
Maksimipaine on mikä on ja tulee millä kierroksilla tulee.
Mitä te mussutatte ettei kierroksilla.
Kai se ny jollain kierroksilla sekin tulee vai hä?
Se on eriasia mitä se ottaa painetta milläkin kierroksilla.
Kyllä sitä ny yks teitä varten tehty sumutussofta tehdään jolla otetaan kaikki irti. Sillä on hyvä hakea paperit sitten.
Comment
-
Ohoh, täällähän on kova keskustelu käynnissä =) Vietin illan tallissa Urssia ropaamassa.
No toivottavasti nuo vehkeet kestää ja ei tarvitse ottaa sitä viimeistäkin hevosen poikasta sieltä ulos. Ei tässä ole tarkoitus "pullistella". Tuommoinen käy valitettavan usein lompakolle =)
Laskeskelin tuossa päässäni, että saa kyllä olla julma phööni joka pystyy puskemaan korkeilla kierroksilla (yli 6t rpm) vielä 2bar painetta. Ilman tarve on sen verran julma.
Comment
-
OT:
Jos täällä on noita toimittajia (GTI yms. lehti) niin tässä olisi yksi jutunaihe. Otetaan 3-4 samanlaista autoa, jotka on tunattu kaikki erilailla. Otetaan kierros esim. Ahvenistolla (samalla kuskilla) ja arvioidaan autot tietyin kriteerein. Moni aloitteleva Audinkin tuunaaja miettii mikä nyt olisi se oikea setuppi, sama koskee noita Bemareita, Volkkareita yms. Esim tällainen testi voisi olla mielenkiintoinen:
3kpl RS4 autoja, jokainen hiukan erilainen (noitahan on monia erilaisia, mutta ne yleisimmät esim. 3.0, turbo modi(t), chipattu, etanoli/bensa jne.) ja mustana lampaana esim. vastaava S4 (likimain sama tekniikka, välityksissä pieniä eroja yms. pientä). Arvosteluina voitaisiin käyttää esim. miten soveltuu arki- ja rata-ajoon, teho/hinta suhde, kierrosaika jne.
Jos ei nyt GTI lehteen niin kenties Clubin omaan julkaisuun =) Saattais olla kiinnostusta monellakin saada vihdoin "faktaa" eikä tarvitse vain näitä palstan horinoita lueskella. Pisteenä ii:n päälle vielä muiden kuskien kommentit toistensa autoista. Itseäni kyllä kiinnostaisi ajaa muillakin setupeilla. Tulee hintavaksi aina muuttaa auto seuraavaan hyväksi tunnustettuun setuppiin.
No juuh, siitä sitten toteuttamaan...
Comment
Comment