Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 ranetussaneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Purinpa vielä imusarjan osiksi ja tarkistelin että läpät liikkuvat normaalisti ja ovat muutenkin kunnossa. Uusilla liimoilla imusarjan puolikkaat sekä akselien säätötankojen holkit kiinni ja yön yli kuivumisen jälkeen myös uusilla imusarjan tiivisteillä kasaan. Käynti ehkä hieman tasoittui mutta vieläkin tupsautti putkesta silloin tällöin sekä koko auto tärisee niin ettei kehtaa tyhjäkäynnillä edes parkissa seisoa. Missfire tietoa kun tuosta nykyisestä ecusta ei saa pihalle niin Mikko ystävällisesti pientä korvausta vastaan laittoi postiin A6 V8 ecun johon työnsi jenkkisoftan. Vaihdoin sen paikalleen ja measure blockeista ilmeni että 1 sylinterissä ajoittain pätkii. Counteri nousee hiljalleen 1 - n.10-12 jonka jälkeen nollautuu ja aloittaa taas samalla kaavalla alusta. Eli kaikki palaa. Hankala tuota on alkaa kyseenalaistamaan, joten kaipa se tärinä ja hytkyminen johtuu vanhoista sähköhydraulisista tukikumeista tms. vaikkei niistä vikakoodia tulekaan. Vaihdoin ecun, kasasin auton ja laitoin katit alle. Maanantaiksi varasin konttorille ajan ja sormet ristissä halliin. Liitteenä tulos. Tuo 8 sylinterin korkeampi ohivuoto muihin verrattuna ei siis ilmeisesti estä kuitenkaan palamista. No hyvä niin. Tuleeko siitä sitten joskus ongelma mene ja tiedä.

    Tässä nyt tuntee olonsa hieman tyhmäksi, että on syyttä metsästänyt ongelmaa, joka ei välttämättä ole edes katsastusta estänyt. Mutta kyllähän tuossa on tullut käytettyä joka paikka auki imusarjaa, huohotuksia ja valley pania myöten, että on silläkin jotain positiivista vaikutusta ollut. Uusittua tässä koko remontin varrella tuli siis jakopää jokaista rullaa, vesipumppua ja termostaattia myöten. Valley paniin kansille uudet takaiskut x2, PCV venttiili, 7-8 sylinterin nostajat, imusarjan tiivisteet ja kattien jälkeiset jatkoholkit. Mutta vielä kuskinpuolelta sellanen kihnuttava ääni kuuluu auton lämmettyä. Tätä varmaan kuunneltava vaikka jossain ratapäivillä porukalla.
    En tiiä… Jotenkin helpottunut ja hämmentynyt olo. Kai se on vaan käännettävä musiikkia kovemmalle. Konttorin jälkeen vaihdoin suorat putket ja kesärenkaat alle. Kyllä se vaan aiheuttaa 10 vaille 2 ilmeen naamalle kun rampista lähtee isolle tiellä paahtamaan.

    Edit. Vielä kun vaihdan hyllyssä olevat venttiilinkoppien tiivisteet niin loppuu myös se öljynkäry.
    Viimeksi muokannut n0nn1; 26.9.2019, 14:28.

    Comment


      Alastarolle ens kuussa? Kyä sitä siellä voidaan potkia.

      Ne misfire measuring blockit saa siihen nyt sisässä olevaan softaankin kyllä niggaroitua. Voin antaa ohjeet tai tehdä ite. Suosittelen ainakin sitä nefmoton opettelua sen verran että saat ite flashattua vaikka softan teko ei vielä onnistuisikaan.

      Comment


      • Mullakin tärisi tyhjäkäynnillä S8:n 40V talvella isomman rempan jälkeen. Aattelin että johtuis V6:n etuapurungon puslista. Motin tukikumeista. Suuttimista jne. Noh laitoin mätänetistä jotain oliko Motulin injection cleaneria tankkiin, ja annoin kunnolla happea koko kesän. Enää ei juuri yhtään täristä. Se oli talvella vielä aika pahaa tärinää. En osaa sanoa mistä johtuu, mutta tämä tuntui korjautuvan itsestään. Uudet moottorin tukikumit ja V8 puslat olis ollu niin kallis kokeilu, etten siihen viitsinyt lähteä.

        Kuuluuko se kihnutus riippumatta siitä, onko kylmästöinti päällä vai ei?

        Comment


          Tule Alastarolle. Ihmetellään yhdessä hytkyviä kaseja..

          Comment


            Suuttimien putsausaineen (Motox) kaadoin myös tankkiin eikä ainakaan minun aisteillä ollut huomattavaa eroa. Onpahan koitettu. Se ääni kuuluu ilman moniuraakin ja parhaiten kun auto on lämmennyt kunnolla. Niin ja vaihdoinhan minä öljytkin katsastuksen jälkeen. Valvolinen motorflush käsittelyn jälkeen Castrolin Magnatec 5W-40 koneeseen. Ja olipahan muuten perkeleen kallis ö-suodatin motonetissä. 29,9€, kun viime syksynä otin sparetolta johonkin osakuormaan ja sielläkin 13€. Tottunut siihen että alta kympillä sen yleensä on saanut autoon kuin autoon.

            Kylläpä sitä varmaan Alastoarolle tulee lähdettyä. Se olisikin vaihtelua kun Suomen radoista pelkästään Ahvenistolla tullut käytyä.

            Comment


            • Olisko se nyt pikkuhiljaa viimein aika käyttää se motti auki eli autosta irti ja palasina lattialla, kaikki muu sille on tuntunut tehtäneen jo tässä vajaan viiden vuoden aikana mitä se on misfirettänyt ja kun tämän topicin ensimmäistä postausta vuodelta 2011 lukee, niin sieltä voi löytyä ihan mitä vain.

              Comment


                Ei kai siinäkään mitään muuta ole kuin haitat vs. hyödyt. Auto kuitenkin toimii ja kulkee ihan 100% tuollaisenaankin. Se tyhjäkäynnin satunnainen puksutuskin on sellainen jota en itse aikanaan koskaan verrannut toiseen samanlaiseen. Tiedä vaikka olis ihan normaaliakin. Kaikki sytkäosat ja kaikki bensaosat on joko vaihdettu uusiin tai muuten testattu täysin toimiviksi. Puristukset löytyy ja ilmaa saa. Eihän ottomoottori muuta tarvitse.

                Minun oma kanta on edelleen että kovaa ajoa vaan niin kuin tähänkin asti. Sen moottorin voi sitten leväyttää lattialle palasiksi kun jotain hajoaa. Voi olla että menee vielä 100tkm ennenkun tarvii tehdä yhtään mitään.

                Comment


                  4 vuotta tuollaisen AQJ moottorin kanssa pelanneena, sanoisin että tuo satunnainen pikku poksuttelu tyhjäkäynnillä on ”normaalia”. Vähän sama ominaisuus on että kone vatkaa vähän 2500 rpm tietämillä, jos paikoillaan kaasuttelee.

                  Comment


                    Joo ei kyllä ole suunnitelmissa alkaa purkamaan konetta kerran se kuitenkin näyttäs toimivan. Asia olisi eri jos tuo toimittaisi täysin ylimääräisen auton virkaa ja olisi lämmin talli missä rauhassa tehdä. Ei tuossa nyt mikään muu ihmetytä kuin se sivuääni. Se joko aiheuttaa jotain tai sitten ei. En jaksa enää vaivata päätäni enempää.

                    Comment


                      Aikaa on taas vierähtänyt. Lokakuussa tuli kierreltyä Suomea 3000km verran. Alastaro, Koli, Pori... Auto on toiminut ilman mitään kommervenkkejä. Samanlainen pieni vapina ja koneen vatkaaminen +2k rpm kohdalla oli myös havaittavissa kerhotoverin allussa Alastaron reisula. Alan oleen vakuuttunut että tuo on vanhalle autolle normaalia.

                      Venttiilikoppien tiivisteiden vaihdolla loppui öljyn käryytyskin kabiiniin. Merkkaamisongelmakin paikallistui radetangon matalapaineletkun liitokseen. Paikallisessa hytikkaliikkeessä tekivät 20€ uuden letkun vanhaan päähän. Naftisti kylläkin oli tilaa touhuta pyöränkaaren kautta banjoja mutta kärsivällisyys palkittiin.

                      Kuskin oven kahva alkoi vaivaamaan viime talvena kovilla pakkasilla niin ettei kuskin ovea saanut auki. Kahvassa tuntui normaali vaste avatessa mutta juuri kun kahvan pitäisi avata tuntui ikäänkuin se olisi hypännyt jonkun kielekkeen yli ja kahvasta tuli löysä niin kuin olisi ovet lukossa. Purin lukon muttei siellä mitään rasvoja yms. jäätyviä ollut. Sama vaiva jatkui mutten jaksanut tutkia enempää. Nyt kuitenkin syksyllä ekan oireilun jälkeen otin lukkomekanismin pöydälle ja ihan ajatuksella tuli tuumailtua toimintaa. On muuten ihan muutama vipu ja toiminto siellä niin en tähän nyt ala selostamaan. Irrallaan pöydällä lämpimässä kaikki toimii mutta ei pakkasella autossa. Päättelin että joku piirikortin komponentti "jäätyy" ja lukkosalpa ei tästä syystä toimi oikein jolloin sellainen muovikieleke pääsee hyppäämään kahvaa kääntäessä. Todennäköisesti olen diagnoosissa väärässä mutta ei mene omaan tajuntaan enkä jaksa enempää paneutua. No paikalliselta purkaamolta kävin hakemassa A4 lukon ja siellä se nyt odottelee takajalkatilassa vaihtoa.

                      Vasemman takaoven toimimattoman sähköikkunankin syy ratkesi. Oven sisältä on johdot poikki. Tuossahan on näköjään liittimellä oven johdot B-pilariin. Ainut vaan että en keksinyt miten saadaan pinnit purettua liittimestä irti. Ajatuksena että kolvailee liitoksen oven sisään eikä yritä saranan kohdalle korjausta jolloin todennäköisesti katkeaa liitoksen vierestä uudelleen. Kyllä nää on mukavia harrasteita. Aina riittää tekemistä.

                      Ja äsken tietysti webaston käytön jälkeen oli akku tyhjä joten eipä tartte tänään kuluttaa kallista polttoainetta. Huomenna kaverilta kaapeleilla virtaa. Säästöähän tämä vain on....

                      Comment


                        Ne etuovien lukot on vittuillu niin kauan kun minä muistan. Aina ne on tullu putsaamalla ja rasvaamalla kuntoon kunnes taas seuraavana talvena saa tehdä uudestaan. Ei siellä erotiikka jäädy vaan kaikki ne vaijerit ja lukon mekaaniset osat kun jokainen kanittaa niin vaikutus kertaantuu. Basic normal vag.

                        Comment


                          Sitä mieltä olin itsekin et joku rasva jäätyy mutta ei siellä ole. Eikä meikäläisen logiikalla kuskin ovi jäädy apparin oveen verrattuna enempää kun kumpikin on ilman mitään rasvoja... ei pysty ymmärtämään. Joku vaan on liikaa kulunut eikä oma älykkyys riitä sitä kohdetta ratkaisemaan. Jos tuo nykyinenkin jäätyy niin tarttee vissiin porukalla lukon kanssa istua pöydän ääreen ja simuloida jokainen skenaario. Vois kai sitä teflon sprayta vaikka koittaa. Kahvan vipua taivuttelin lähemmäs lukkolaitteen vipua.

                          Mutta joo. Rollo kiinnostaa. Sinne vois vaikka lähteä. Oisko etelästä muita halukkaita.

                          ps. Apparin ovi on toiminut backuppina. ?

                          Ps.2. Viimeseen kysymysmerkkiin liittyen. Milloin foorumille tulee hymiötuki!?

                          Comment


                            Onko autossa "Safe" enabloituna? Sen voisi varoiksi disabloida VCDS:llä, ettei tarvitse sahata ovea auki. Siitä on ohjeet foorumilla (myös sahaamisesta). Haittana Safen pois koodaamisessa on, että tulee vikakoodi väärästä lukosta - Jenkkimalli... Toinen vaihtoehto on poistaa sen erotiikkaboxin sisältä safen moottorin matopyörällä oleva liuku ja jättää koodaus sinälleen. Minulla jumiutui aikoinaan Safen moottori ja silloin tein ensiapuna ennen koodausta tuon liu'un poiston.

                            Jos kyseessä on Safeongelma, niin luulisin, että sama ongelma olisi myös sisäkahvan kautta lukkoa avattaessa.
                            EDIT: Näyttää siltä, että se mustan boxin vipu ei tee liikettä laidasta laitaan. Lukon avauskiekko/hahlo kiertyy eri suuntaan ulkokahvasta kuin sisäkahvasta. Jos lukitus jää "tärpille", niin voi käydä niin, että lukitusvivun muovitappi luiskahtaa viimemilleillä ohi. Kohta se ei aukea sisäkahvastakaan! Lisäsin muutaman kivan kuvan: 1. normitila, 2. puoliväli, 3. lukossa, 4. liikesuunnat ja ympäröity kriittinen piste, jossa luiskahdus tapahtuu, 5. kuvassa näkyy kuinka mustan tapin vasemmalla puolella oleva avauskiekon hahlo kiertyy mustan tapin ohi.

                            Juuri tänään voitelemassani C5:ssä on oven kahva tosi kevyt käyttää, kun vastaavasti Allroadissani tarvitaan niin paljon voimaa, että oikein pelottaa koskea ulkopuolen kahvaan. Kolmannen C5 Audini kahva tuntuu normaalin tunnokkaalta. Sitä lukkomekanismia en ole koskaan avannut/voidellut. Lukossa oleva ulkopuolen kahvan metallivipu mielestäni kiertää toista metallivipua. Sen liittymäkohdan kyllä näkee, kun kokeilee kädessä lukkoa. Tuon kohdan voitelu saattaa auttaa. Tietty se musta erotiikkaboxi pitää ensin irrottaa pois tieltä: 2 torxia (T20 ja T10) ja sitten pikkuruuvarilla kampeaa muoviklipusun lukkorungosta auki.

                            <offtopic>
                            Eli juuri tänään jumppasin kuskin oven lukon kanssa. Se alkoi kiukuttelemaan jo kesällä ja jää yleensä ensimmäiseen lukkoon ellei sulje tosi nätisti ovea. Voitelin ensivauksi lukon ylemmästä pultinreiästä, mutta sillä ei tainnut olla kuin psykologinen vaikutus. Viime aikoina oven renkkaaminen alkoi jo käymään hermoille, kun autossa sisällä ollessa piti aina avata ikkuna ja vetää ovi tosi rauhallisesti loppuun asti saattaen kiinni.

                            Tänään päätin toimia ja ovi ilmeisesti aisti sen itsekin, sillä se alkoi yllättäen toimia. Menin kuitenkin tallille ja irrotin lukon ja uitin sen useampaan otteeseen liukkarissa aina välillä paineilmalla kuivaten. Sitten voitelin sen ensin kauttaaltaan ohuella veden syrjäyttävällä monitoimiöljyspraylla, sitten jättiannoksella teflonsprayta ja lopuksi lisäsin jokaiseen liukupintaan ja vähän muuallekin toimivaksi havaittua veden kestävää potkurinakselivaseliinia.

                            Mutta eihän se toiminut yhtään sen paremmin kuin tallille mennessäkään - ehkä vähän huonommin. Oven kun avaa saranoiden ekaan pykälään ja siitä törkkää kiinni, niin toimii, mutta yhtään huolettomampi paiskaisu ponnauttaa oven takaisin ekaan lukkoon. Kai siellä lukkomekanismissa joku kuluu... Pitänee ostaa halpa tarvikelukko ja vaihtaa siihen IP-suojattu mikrokytkin ja vanhan lukon erotiikkaboxi.

                            EDIT: Pesin toisen lukkorungon ultraäänipesurissa, vaihdoin siihen uuden mikrokytkime ja se toimii nyt kunnon voitelemisen jälkeen kuin unelma. Kun lukko saa pölyä ja kuluu, niin kuvien alareunassa vaakasuorassa näkyvän kierrejousen käyttämä kynsi ei lukitse tarpeeksi nopeasti lukon kieltä. Seuraavaksi kylvetän tuon "hitaan" lukkorungon ultraäänipesurissa ja vaihdan sen Allroadiini, jossa on tosi jäykkä oven kahva.
                            </offtopic>
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut pta; 6.12.2019, 19:05.

                            Comment


                            • Joko pasi sai hitaan lukon toimimaan myös ultrapesun jälkeen?
                              Viimeksi muokannut varja; 28.12.2019, 16:22. Perustelu: Kirjoitusvirheen korjaus

                              Comment


                                Lukko on vielä kylvetettynä odottamassa voitelua ja asennusta. Suhteellisen toiveikkaana lukon "korjaantumisesta" odottelen asennusinspiraatiota...

                                Comment


                                  Pasin postaamissa kuvissa tuo musta muovinen palikka ei todennäköisesi pakkasella pääse laskeutumaan vapaasti alas ja akselia kiertävä metalliosa menee muoviosan alta jolloin kahva on löysä. Nyt paikalla kuitenkin lähipurkaamolta haettu A4 B6 lukkorunko ja toimii normaalisti mikrokytkintä myöten. Viime syksynä uusin kummankin etuoven mikrokytkimen ja eikös tuo kuskin lukon vaihdon jälkeen apparin ovesta pimentynyt mikrokytkin sekä pakkasella ovi ei kestä kiinni vaikka kuinka hakkaa. Lämmettyään jää kiinni taas normaalisti.

                                  Tässä vapaapäivänä ihmetelly yhtä mystistä vikaa. Jarrupaloista valittaa ajotietokoneessa. Hyppylangat etupalojen tilalle ja edelleen sama viesti. Vastusmittaus paloista kertoo että lenkki olisi vielä ehjä. Johdot auton puolen liittimien juuresta myös ehjät. Ehkä parempi vaan koodata tunnistus pois eikä menettää yöuniaan... Takana tässä ei valvontaa ole.

                                  Comment


                                    Pystyykö koodamaan pois etupalojen kuulumisvalvonnan?

                                    Comment


                                      Ei minusta C5 pysty koodaa mittaristosta pois... jos se piuha on ehjä auton puolen juuresta, ei se kerro että se on ehjä kokonaan?

                                      Comment


                                        Ei pysty koodaan mitään. Se on ihan oma "tyhmä" piiri mittaristosta palojen kautta maihin.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viesti
                                          Ei minusta C5 pysty koodaa mittaristosta pois... jos se piuha on ehjä auton puolen juuresta, ei se kerro että se on ehjä kokonaan?
                                          Ei kerrokkaan mutta aiheuttaa vaan siinä tapauksessa aikamoisia salapoliisitöitä. Tarttee paneutua uudestaan myöhemmin. Apparin oven lukon putsasin bräkleenerillä ja suhkin wd:tä lukkosalpaan. Mikrokytkimen kuumaliima oli pettäny. Nyt hölvätty sen verran että ei irtoa sekä se metallisalpa myös liimattu kytkimeen sekä lukkorunkoon. Kattoo kuhan auto tuossa pihalla seisoo seuraavat 6h että mikä meininki kiinni pysymisen suhteen.

                                          Comment


                                            Tähän tuli vaihdettua vielä jarrupalat koska kojetaulussa valo kollotti silmään ja olihan nuo jo lähes rajamailla että piuhakin olisi katkennut kohtapuoliin. Samalla kurkkasulla myös apparin puolen raidetangonpää oli mennyt väljäksi joka vaihtui meylen HD versioksi motonetin tiskiltä haettuna. No ei se palojen vaihto tuottanut tulosta niinkuin ei myöskään ne hyppylangat mitkä liittimiin tuikin jo aikaisemmin.. Eli jossain piilee johtovika tai mittaristossa pätkii.

                                            Mutta sitten päästään siihen isompaan asiaan. Rovaniemellä tuli pyörähdettyä ja tunnelma oli katossa toisen päivän aamuna kun radatkin olivat muuttuneet. Rata-alueelle saavuttua auto parkkiin ja kerhotoverin jousille tutkailemaan kiertosuunnaat. Ässä ei ilmeisesti tästä vieraissa käynnistä tykännyt ja päätti löysätä kuskin puolen nokkien välisen kiristimen jälleen. Ilmentyi aivan samlla tavalla kuin Mikollakin ahvenistolla. Ehjänä parkkiin ja pienen seisonnan jälkeen käynnistäessä alkaa rallatus suoraan. Jäällä tuli revittyä koppa pois ja nopealla käyttämisellä todettiin useamman silmäparin ihmetellessä kiristin sököksi... Ei tuota uskaltanut lähteä Mikkeliin asti paahtamaan joten suunnitelmaksi muodostui kiristimen tilaus ja palaaminen remontin merkeissä. 1 kerholainen hinasi Rovaniemelle (58km). 2 kerholainen järjesti pihapaikan sekä samalta tontilta löytyvän lämpimän tallin jossa huoltokin onnistuu. 3 kerholainen tarjosi kyydin kun sunnuntaina muutenkin ajoi Helsingin kautta Turkuun. 4 kerholainen omasta varastostaan lähetti kiristimen että kerkiän sen vaihtamaan tällä viikolla kun talviloma tässä sopivastasti. Tässä juuri junassa menossa Mli-Tikkurila-Tre-Roi. Aamulla 7:32 perillä joten sitähän on melkein vielä huomisen puolella perillä kotona Mikkelissä. Työkaluja ja lukitustyökaluja piti haalia urheilukassiin mutta suurin osa on jo valmiina paikanpäällä auton kontissa. Ja lisäksi tallikin näytti sen verran varustellulle että tuskin tämä reissu ihan pieneen kaatuu. Hauskinta tässä oli se että perjantai iltana majapaikan saunassa naureskeltiin kun porukka ei uskalla lähteä näillä pitkille reissuille jos jotain sattuu. No jos oisin tiennyt niin olisin kyllä itsekin jättänyt lähtemättä. Mutta kyllä se on kiva lähtee ja käydä kun on tällänen yhteisö jossa asiat järjestyy parhain päin vähän kuin itsestään.

                                            Comment


                                              Sitä autoa on niin paljon kollektiivisesti pajotettu ja työkaluja lainattu ettei ikinä mitään muuta. Ite nauran vaan edelleen sitä viimeisen Tahkon keissiä kun jostain konesuojasta raahasin sata metriä lumessa Roclan pumppukärryjä että sai helmasta nostettua jäisessä pihassa kun piti päästä alle pajottaan. Pyysin auton alle työkaluja niin ensin tuli ottalamppu ja heti perään kaljatölkki. Vähän sen jälkeen vissiin joku työkalukin :)

                                              Comment


                                                Tuollaiseen AQJ mottiin vaihdoin pari viikkoa sitten kiristimen kuskinpuolelle, ilman remmin irrottamista. Kun irrottaa yläliu’un vanhasta saa kiristimen pois. Uusi menee samalla tekniikalla takaisin. Imunokka kokonaan irti ja pakonen löysälle.

                                                Comment


                                                  Tartteepa koittaa tuota jos se ois vaikka oikotie onneen. Liukua en oo tajunnu aikasemmin irrottaa.

                                                  Comment


                                                    Tiukkaahan se tekee vaihtaa mutta tehtävissä on. Uuden kiristimen liuku on ikävä painaa paikoilleen kun ketju on tiellä. Kaikki nokkapukit oli minulla irti, paitsi pakosen viimenen vain hiukan löysällä, jotta akseli pääsi vähän nousemaan. Kiristimen työkalu pitää tietenkin ruuvata ohi liu’usta, jotta sen saa napattua irti.

                                                    Comment


                                                      Sinne se uusi kiristin sujahti Vaakistin tyylillä. Ensiksi kiristin kasaan sillä tavalla että liukupalan saa pois päältä. Tässä toimi hyvin murtunut lutkitsin joka riitti kanittamaan kiristimen rungon yläosaan ja mahdollisti silti kasaan puristumisen. Sen jälkeen liukupala pois. Kiristin uudestaan nippuun ehjällä lukitsimella jonka jälkeen imunokka vänkäämällä pois. On aika tiukka mutta pienellä pyörittelyllä onnistuu. Irroitin jakohihnakotelon kaksi pulttia kannesta jolloin peltiä sai liikuteltua keulaa kohti. Vähän piti koteloa vielä nurkasta ruuvarilla pingottaa keulaa kohti että kiristin mahtui pois. Ketjua ei nyt tullut sitten vaihdettua vaikka sekin oli matkassa. Käänteisessä järjestyksessä kasaus ilman kummempia kommervenkkejä. Öljypaineiden kohoamisen jälkeen taas äänetön kiristin koneessa. 4h meni aikaa tuolla tyylillä kiristimen vaihtoon. Keulan purkamalla tuplat nyt vähintään. Kotimatka 15:20 - 23:40. Kyllä sen nyt hieman mietityttää että kestääkö tuo tarvike taas pari vuotta mutta aikataulullisista ja käytännön syistä ei oikein ollut muutakan vaihtoehtoa.

                                                      Comment


                                                        Nämä remontinkorjuut jotka tehdään vastoin kaikkia "virallisia ohjeita" on kyllä ihan parhaita. Tuskin korjaamokäsikirjan laatija on just noin suunnitellut tuonkin vaihtotyön :)

                                                        Itse perkelöin C5 bitin hammastangon irti ihan maasta päin, eli autoa nostin sen verran ylös että sain vasemman etupyörän irti. Tästä saatan kirjoittaa lisää sitten kun olen saanut perkelöityä uuden hammastangon paikoilleen.

                                                        Comment


                                                          Se kyllä kiinnostaa miten sait keskimmäisen hammastangon pultin auki? Oli nimittäin aika homma itelläkin kun pelkät letkut irrotin ja kuitenkin montun päällä tein. Tosin siitä se ois tankokin käytännössä samalla tullut.

                                                          Comment


                                                            Alkaahan se öljyjäähyn ja lohkon välisen putken vaihto-ohje sanoilla: "moottori irroitettuna". Kuitenkin sekin tehtävissä kone paikoilla ja tämä bank 2 kiristin ilman jakopään purkua.

                                                            Comment


                                                              Kyllä sen lämmönvaihdinmatrixin putken paikallaan vaihtaa mutta moottorin irrotus taitaa olla nopeampi tapa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X