Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ81q 16VT projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tuosta se ilo alkaa kun pääsee lyömään osaa paikalleen ja kaik on kliiniä :)

    Comment


    • Kuka maalasi?
      Työkaverin kaveri maalasi.

      Comment


      • Pitäis alkaa etsimään jotain sporttisempaa rattia tuon orkkisruorin tilalle. Mistä kaikista malleista tähän menee ratti bolt-on, että jos alkaa kyttäämään ebayta? Urkki varmaankin? Mites uudemmat?

        Comment


        • Kyllähän siihen irtonavalla käy mikä tahansa sporttiruori

          Comment


          • Käsittääkseni tuohon käy konsernin sisällä Audeista kaikki ratit mitkä on ilman bägiä ja myös kakkiksen ratit vanhemmalla boorituksella.

            Comment


            • No täytyypä alkaa kattelemaan mitä löytyy. Nuo urkin ratit ovat ainakin niin hinnoissaan, että tuolla irtonapa+tarvikeratti pääsis paljon edukkaammalla.

              Comment


                Navoissa on eroja vilkunpalautus/tööttirinkulassa. Standardirateissa saa vaihdettua sen muovirinkulan entisestä, mutta esim typ89/B4/C4 kolmipuolasessa sporttiruorissa se on kiinteää valua eikä vaihdettavissa,

                Comment


                • eipä käy audien kaikki ratit ristiin. Ainakin t85/81 ja T44 on eri ratit. Olisin nimittäin mieluusti pitäny erään Audi-sport-ratin, mikä oli kompostorin ruorina.

                  Comment


                  • Tuolta saa hyvin tehtyjä "s"-ratteja vanhempiin: http://sites.internet.lu/folders/cus...eriors.htm#RS2 STYLE SPORT STEERING WHEELS

                    Irtosovitteella siis nuo. Katso listasta käykö joku.

                    Comment


                    • Kiitti linkistä, ainakin kuvissa näyttää ihan asiallisen näköisiltä ja hinnatkin vaikuttaa ihan kohtuullisilta.

                      Comment


                      • Mulla on tuolta tilattu ratti. Eikä voi moittia :)

                        Comment


                        • Nyt ois kori kotiutunut, niin pääsee joululomalla aloittelemaan niputtamista. Ensin grillissä kaikki auton alle tuleva ja sitten sähköjen ja sisustan kimppuun. Tässähän alkaa elätellä toiveita, että pääsee ens kesänä ajamaan.

                          Muutama valuma oli maalarilla tullu ja vähän appelsiinia, mut jokatapauksessa pinta oli tarkoitus vesihioa ja kiilloittaa, niin eiköhän siitä hyvä vielä tule. Nyt kun noita takakaaria katsoo, niin ois pitäny levittää helmaa takareunastaan, että ei ois tullut tollaista notkahdusta kaaren linjaan. No tehdään seuraavasta sitte parempi.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Olispa omakin hytti tuossa mallissa. Maalattu auto näyttää aina hyvältä. Uskotko muuten, että tuota kaaren notkahdusta ei olisi kukaan huomannu ilman mainintaasi? Laita kuva kardaanitunnellista myös sisältä.

                            Comment


                            • Itse en ainakaan olisi huomannut. Täytyy sanoa, että tuo on kokolailla perusteellisesti harrastettu koriyksilö. :)

                              Comment


                              • Joo sehän on selvä, että itse tuota katsoo paljon kriittisemmin. Kuskinpuolella tuo kaaren ja helman yhdistyminen onnistui paljon paremmin, että täytyy katsella autoa vain sieltä puolelta. =)

                                Onko kokemuksia tuollaisesta äänieristeestä ja mahtaako tuollainen koppi eristyä tarpeeks jos sinne latoo tuollaisen pakkauksen sisällön? Ja mitkä on kriittisiä paikkoja, eli mihin laittamalla saisi tuon mahdollisimman pienellä määrällä hiljennettyä?

                                http://www.hifikonex.fi/product_details.php?p=1135

                                Mitään nykyauton hiljaisuutta ei olla hakemassa, vaan mahdollisimman pienellä lisäpainolla, siedettävä melutaso.
                                Viimeksi muokannut Teemu M; 16.12.2011, 11:38.

                                Comment


                                • Katepalia/tai muuta siveltävää bitumia sisälokareiden sisäpuolelle ja sisäpelteihin. Lokareihin jotain raskasmattoa, sopiva bitumikin käy.

                                  Kun kotelot vetää jo ihan tavan kotelosuoja-aineella, se tekee aika paljon.

                                  Vaimennusmattoa lattiaan ja konttiin.

                                  Tuolla reseptillä pääsee jo pitkälle. Saa ainakin pahimmat tiejurnutukset pois.

                                  Comment


                                    Itse en ainakaan olisi huomannut. Täytyy sanoa, että tuo on kokolailla perusteellisesti harrastettu koriyksilö. :)
                                    Tuo kuskinpuolen pohjapaikka ei ole OEM :) Muuten on kyllä hienon näköinen kori, ei malta odottaa, että näkee tositoimissa!

                                    Comment


                                    • Ei turvakaaria, äänieristykset...seuraavaksi hierovat penkit ja mukitelineet? :)

                                      Ei kai, näyttää erittäin hyvältä jo nyt ja tulee takuulla hieno ja nopea. Jaksamista kasailuun!

                                      Comment


                                      • Onko kokemuksia tuollaisesta äänieristeestä ja mahtaako tuollainen koppi eristyä tarpeeks jos sinne latoo tuollaisen pakkauksen sisällön? Ja mitkä on kriittisiä paikkoja, eli mihin laittamalla saisi tuon mahdollisimman pienellä määrällä hiljennettyä?
                                        Yhdellä paketilla ei pitkälle pötkitä. Osta reilusti ja lisäksi kriittisiin paikkoihin esim. saman valmistajan noise isolator sen silent coatin päälle.

                                        Comment


                                        • Tota katepalia vois kokeilla pohjalle kun on ainakin helppo levittää ja laittaa sen päälle silent coattia. Jos nyt kokeilen ensin yhdellä, ettei paino turhaan kasva liikaa, varsinkin kun en ole mitään hiljaista autoa edes yrittämässä tehdä. Olis nyt edes sellainen ettei tartte korvatulppia käyttää, kuten edellisessä harrastekulkineessa.

                                          Onko kokemuksia haiseeko toi katepal kuivuttuaan? Entä pehmeneekö se kun saa lämpöä, esim. tossa missä putki tulee lähelle peltiä?

                                          Comment


                                          • Ite kyl unohtaisin sen katepalin sieltä välistä, pitäis saaha sulateltua/sivelleltyä suht sileeks silen coatin kiinnipysymisen/ilmarakojen toivossa, jos ei lämmitetyn katepalin päälle lätkäse. 3v sitte levittelin katepalin vastaavaa, en oo kattonu onko pellille mitään tapahtunu.

                                            Silent coattia laittelin yhteen autoon ja sitä pitäs levitellä useampi kerros, mitä näillä paremmilla saa aikaiseksi yhdellä ja paino lisääntyy samalla.
                                            Omaan rojektiin laittelen tollasta kokeilun vuoksi. http://www.poppikoneet.com/default.a...20110913070446

                                            Comment


                                              Kesällä ostin tuota kahta harrastepeliä varten. Koitin etukäteen laskeskella kuinka paljon mihinkin menee ja kaikki kertaa kaks. No sinne ne meni kaikki Valiantin lattiaan eikä edes riittänyt :) Päälle tuli 10mm huopaeriste. Vaimeni kyllä kohtuudella kun aiemmin oli peltipinnalla. Eikä noista kaikkiaan tullut varmaan 20 kiloa lisäpainoa.

                                              Comment


                                              • kestääkö toi katepal miten hyvin hiekkasuihkua yms? pitäs omaan projektiin laittaa jotain äänieristystä lokasuojiin ku jouduin jättämään sisäloksut pois...

                                                Ja komia peli tää audi, kohtahan se sit onkin jo "valmis". :)

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja Toisaalla
                                                  Katepalia muutama kerros. Kun aine on vielä märkää, liimataan siihen lumppumatto ja päälle lattiamatto. Pitäisi olla toimiva eristys. Eri asia on, saako lumppua enää koskaan irti.
                                                  Kestävyydestä en osaa sanoa juuta enkä jaata, on se ainakin pysynyt. Ainakaan omista kokemuksista ei ole pahaa sanottavaa kys. aineen suhteen.

                                                  Aineessa on tosiaan haittana se että sen irroittaminen voi olla melkoisen hankalaa. Melkosta mömmöä.

                                                  Omaan käyttöön laitoin joskus sisälokareihin yms sellaiset +5 litraa. Vaimeni rengasmelut kummasti.

                                                  Haju ei ole kylläkään ongelma, se haihtuu päivässä-parissa melko nopeaan. Tuota tavaraa saa rautakaupoista.

                                                  Comment


                                                  • albanzolle suosittelisin melkein ihan perinteistä ruosteen-enstokäsittelyä, samalla voisi käsitellä quattron heikoimman kohdan eli taka-apurungon ja tukivarret. Ovat melko karua katseltavaa kun maali alkaa lohkeilemaan ja sinkkiä ei ole...

                                                    Comment


                                                    • Pitäis alkaa askarrella jarruputkia tässä joulun jälkeen. Etkasta katoin niin siellä oli joku paineensäädin pääsylinterin vieressä. Onko niin että näissä ei ole sellaista painon mukaan säätyvää säädintä takana?

                                                      Mitä tuo pääsylinterin vieressä olevä säädin tekee? Ajatuksena oli laittaa Golfista periytynyt säädettävä paineensäädin, niin voiko tuon säätimen ottaa pois?

                                                      Ilmeisesti ainakin paineensäätimen saa lain mukaan muuttaa, jos se ei ole ajon aikana säädettävissä.

                                                      13 §

                                                      Jarrujen muutokset

                                                      e) jarruvoiman jakaantuminen ei muutoksen seurauksena muutu alkuperäistä huonommaksi, mikä tulee tarkastaa katsastuksessa; jarruvoiman oikean jakautumisen aikaansaamiseksi jarrujärjestelmästä saa poistaa tai siihen saa asentaa akselistokohtaisesti jarruihin vaikuttavan säätöventtiilin; asennettu säätöventtiili ei saa olla ajon aikana säädettävissä;
                                                      http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • Juuri näin, takana ei mitään säädintä ole. Näin ollen tuon (yleensä vuotavan) säätimen voi korvata ruuvattavalla versiolla.

                                                        Comment


                                                        • Ok.
                                                          Pääsylinteriltä eteen vasen/oikea erillisillä putkilla ja taakse lähtee vaan 1 putki, jossa tuo säädin välissä, ja pääsylinterin 4. lähtö tulpataan. Sitten haaroitetaan tuo taakse menevä putki taka-apurungon tuntumassa kummallekin puolelle omaksi putkeksi. Menikö oikein?

                                                          Comment


                                                          • Kyllä.

                                                            Comment


                                                            • Sitä säädinkytkentää on useampaa sorttia. Et voi tehdä niin että otat takapään vain toiselta piiriltä koska silloin etupää ei jarruta samalla paineella vas/oik. Se murikka tekee siis myös sen summauksen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X