Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 ehostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mulla kokemusta powerflex puslista pikkukorisissa, toki Terhon paja myy verkline-puslia ja ovat huomattavasti edullisempia kuin poweflexit. Tarvittaessa asennettuina Mäntsälässä.

    Comment


      Hei kiitos vinkistä Killeri!

      Tuli puhelua kansipajalta ja pari pikku hommoo olisi ekstrana kannessa. Eli pitäisi plaanata ainakin 0,1 mm että saadaan suoraksi ja tulppien rei’istä järjestäen halki. Miten olette omissa vehkeissänne tehneet jos samanlaisia vikoja on ollut?

      Comment


      • Ettiny uuen kannen.

        Comment


          Miten pitkälle on haljennut tulpanreikiin?

          Jos en väärin muista, niin kolmanteen kierteeseen asti saa olla halki ennen kun korjausoppaan mukaan suositellaan toimenpiteitä. Osaava hitsari saattaa saada korjattua, jos ei pahasti ole halki.

          Comment


            Kiitos Randomi - tätä itsekin pengoin korjausmanuaalista ja sitä luokkaa se on. Huomenna selvittelen lisää, että kuinka käyrä ja kuinka halki, sillä perjantaina koneistaja oli saanut sen pestyä sen todennut nämä viat ja ”ominaisuudet.”

            Hän myös totesi että voi noi tulpanreiät hitsata ja kierteyttää. Mitä tuohon uuden kannen hankintaan tulee, niin kuunnellaan jos on jotain hankintakanavia mistä niitä saa. Mutta veikkaan että korjaukset on murto-osa ehjän ja toimivan kannen hinnasta. Palataan tähän!

            Comment


              Alkaa ehjät 20v 5-syl kannet olemaan aika harvinaisia ja arvokkaita. eBayssa pyydetään rikkinäisistäkin melkein 800€ hintoja.

              Comment


                Eipä se muutama pikku halkeama siellä mitään haittaa.

                Comment


                  Näinhän se näyttää olevan. Juttelin koneistajan kanssa niin tsekkaa vielä kaikki läpi. Toimitin hänelle myös korjausohjeen toleranssit. Eli 0,5 mm saa olla halki tulppien ja venttiilireikien reunoista, 0,1 mm saa olla kansi käyrä ja olikohan 118,1 mm kannen kokonaisvahvuus. Jos nämä toleranssit riittävät kannen kuntoon saamiseksi, niin työt + osat jäävät silti halvemmaksi kuin "uuden" ostaminen.

                  Comment


                    Niillä korjausmanuaalin tiedoilla ei sitten aina ole mitään tekemistä sen kanssa onko osa käyttökelpoinen vai ei. Niillä on enemmän tekemistä sen kanssa, että merkkikorjaamolla on näyttää perusteet paperilla, että tätä ei voi korjata vaan joudut maksamaan uuden. Tuon kannen kokonaisvahvuuden lukemankin voit unohtaa täysin. Ellei kantta ole oikaistu jo niin paljon, että imupuolen seetirenkaista on lähtenyt jo reunaa pois. Eli jotain 1,5mm pois tehdasuudesta pinnasta.

                    Comment


                      Ihan mielenkiinnosta, onko joku joskus nähnyt 100% ehjän (käytetyn) 5-syl (20v) kannen? Itse en ole moiseen törmännyt ja noita on sentään jokunen kulkeutunut vuosien aikana läpi...sanoisin, että samaa harvinaisuuden luokkaa kuin 100% ehjä RS4:n Cosworth kansi =)

                      Comment


                        Click image for larger version  Name:	WP_20160910_16_31_29_Pro.jpg Views:	0 Size:	664,2 Kt ID:	1883830Vaihdoin omaan UrS4:seen toissa vuonna 240tkm ajetun -96 UrS6:sen kannen, jossa oli vain yhdestä pakoventtiilin seetistä pieni halkeama tulpan reikään. Joten se oli aika lähellä jo.
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut Kaitzu; 21.4.2020, 18:26.

                        Comment


                          En tiedä onko tuota kantta ikinä plaanailtu. Tuo 118,1 mm on juuri tuo sallittu raja mihin saakka sitä voi plaanailla, käsitin että sillä toteutuu juuri tuon Kalskeen mainitsema paljealueen 0,8 mm ja jää lämpölaajenemiselle varat. Kanteen tulee pakopuolelle uudet venttiiliohjurit ja nostajat vaihdetaan jos jää liikaa välyksiä. Sen verran siitä oli löytynyt lisää ajanpatinaa.

                          Kaitzulla on kyllä käynyt hullu säkä tuon kannen kanssa että noin hyvä yksilö on löytynyt! Olin itse enemmän Jari74 leiriä että 100 % ehjän kannen on nähnyt vain autotehtaan kokoonpanolinjasto. Onko kukaan kuullut hetkeen Porkkiksesta mitään? Laittelin hänelle viestiä että tarvitsisi vähän speksejä suuttimille jne.

                          Comment


                            Plaanaus ei vaikuta paljealueeseen millään tavalla. Se vaikuttaa kannen palotilan kokoon eli nostaa puristuksia ja vaikuttaa hieman nokkien ajoitukseen. Ei muuta. Minä olen ajellut vajaa 100tkm millin plaanatulla kannella.

                            Ja mitä ehjiin kansiin tulee, minulla taitaa olla nytkin pari 3B kantta ilman ensimmäistäkään halkeamaa ja ainakin pari 7A kantta ilman halkeamia hyllyssä. Ja eivät ole myynnissä. Toisella niistä 3B kansista on ajettu 278tkm.

                            Comment


                              Tänään hain Vammalan Moottorikoneistamolta kannen. Hivenen näissä 300 tkm ajetuissa alkaa olemaan iän patinaa.
                              Työlista oli:
                              • purku, kasaus, pesu
                              • venttiiliohjaimien vaihto
                              • venttiilivarsien gummit
                              • venttiili-istukoiden fiksaus
                              • nostajat
                              • plaanaus
                              • venttiilien hionta ja läppäys
                              • muutamat kierteet ja helicoilit pakosarjan puolelle

                              Click image for larger version

Name:	IMG_1221.jpg
Views:	2478
Size:	109,0 Kt
ID:	1886882 Click image for larger version

Name:	IMG_1222.JPG
Views:	2384
Size:	160,3 Kt
ID:	1886883
                              Attached Files

                              Comment


                                Plaanarissa terä ois varmaan voinut olla vähän paremmassakin kunnossa? Eihän noista lastunaarmuista yksikään mene kriittisen alueen yli?

                                Comment


                                  Voivoi sen tähden kun olis taas tiennyt niin olisin ehkä kohteliaimmin kehoittanut harkitsemaan jotain toista koneistamoa.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viesti
                                    Plaanarissa terä ois varmaan voinut olla vähän paremmassakin kunnossa? Eihän noista lastunaarmuista yksikään mene kriittisen alueen yli?
                                    Avaatko Kenaxi vähän ajatuksiasi tuosta viestistäsi, en ihan päässyt kiinni mitä meinaat kriittisellä alueella.

                                    Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                    Voivoi sen tähden kun olis taas tiennyt niin olisin ehkä kohteliaimmin kehoittanut harkitsemaan jotain toista koneistamoa.
                                    Ikävä Hopsis kuulla. Sain tuon koneistamon erittäin vahvana suosituksena, ja kun hain oman kanteni sieltä pois oli heillä siellä toinen AAN koneen kansi työn alla.

                                    Comment


                                      Vuosien varrella viisi kertaa siellä jotain käyttänyt ja näistä neljä kertaa joutunut rekkuloimaan jotain. Yksityisviestillä voin kertoa jos haluat tietää mutta eipä se liity tämän auton rakenteluketjuun millään lailla joten en sitä tässä ketjussa nyt lähde enempää purkamaan.

                                      Comment


                                        Täsmäytelläänkö tämä nokka-akselin asentoanturi tuon akselin pisteen ja ulkokehän viivojen mukaan? Tarkoitan myös sitä että itse pulikalla ei ole asennolla väliä, kunhan akselin merkki ja kellon merkki kohtaavat ulkokehän viivan kanssa?
                                        Click image for larger version  Name:	IMG_1310.jpg Views:	0 Size:	68,2 Kt ID:	1888288
                                        Click image for larger version  Name:	IMG_1311.jpg Views:	0 Size:	67,6 Kt ID:	1888287

                                        Comment


                                          Viivat kohdakkain. Jakajan runkoa kääntämällä saa säädettyä kohdalleen.

                                          Comment


                                            Näin se kesä vierähtää - duunia tehdessä ja kalassa. Mutta nyt sade iltoina on tullut tallilla oleiltua. Viimeisiä purkuja ja pesuja, öljypohjan irrotus, moottorin tukikumien vaihdot. Ihmettelin kun kone oli niin vempula niin hantin puolen kannake oli poikki, josko nyt tuntuma paranisi. Pistin Audin vakio kumit koneelle. Ohessa muutamat kuvat.
                                            Click image for larger version

Name:	974C944B-407B-41C9-AC20-8C32DA2E9FE8.JPG
Views:	1578
Size:	86,4 Kt
ID:	1901182 Click image for larger version

Name:	34A5995D-DADB-4E68-8E09-F323A338DF70.JPG
Views:	1552
Size:	112,7 Kt
ID:	1901185Click image for larger version

Name:	IMG_2592.jpg
Views:	1551
Size:	112,9 Kt
ID:	1901184Click image for larger version

Name:	IMG_2593.jpg
Views:	1571
Size:	100,2 Kt
ID:	1901183
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Kansi ja hihna paikoillaan (eikä hätää oli siellä myös vesipumppu jne paikoillaan). Ainakin kone pyörii kun käsin pyöritteli, tuskin siis ajoitus pielessä... Vielä ei uskalla luvata mitään valmistumisesta. Mitä öljylinjoja sakki suosittelee? Eli nyt kun pakosarja muuttaa ahtimen sijaintia niin täytyy öljynkierto tehdä uudelleen, halu olisi käyttää Audin vakio liittimiä ja kierteitä. Kuka myy tai valmistaa letkua mihin saisi Audin omat jalat/kannat päihin?
                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut Puha; 10.12.2020, 21:08. Perustelu: Kuvasta saattoi saada virheellisen käsityksen nokan valmiudesta :D

                                              Comment


                                                Ei tämä(kään) homma sentään kuollut ole, hivenen vain hitaasti kypsytetty. Parit kuvat edellisestä suoritteesta... Vähän nuo pakosarjan kulmamuutokset osottautuivat tiukoiksi kun laittoi hukkaportin ja venttiilikopan suojan päälle. Ei mennyt kokoonpano järjestys enää Audin tehtaan mukaan...
                                                Click image for larger version

Name:	IMG_7270.JPEG
Views:	980
Size:	103,6 Kt
ID:	1936159 Click image for larger version

Name:	IMG_7268.JPEG
Views:	1007
Size:	152,0 Kt
ID:	1936160

                                                Comment


                                                  Ei tämä homma kuollut ole, hieman vain omakotitalon rakentaminen hidastanut autopuuhaa. Nyt on oma hyvä tallikin.

                                                  Comment


                                                    Onnea uuteen kotiin ja talliin. Koitin lueskella muutaman sivun taaksepäin, onko Ässä ollut ajossa vai kesken taloprojektin aikana? Pitkäaikainen harrastus/omistus näköjään ollut tämä kiesi. Itsekin tulee varmaan max pari vuotta yhtä räplättyä..
                                                    Peruslaittoa Ässälle ei suurempia tuloillaan?

                                                    Comment


                                                      Kiitos!

                                                      Ässä on ollut seisonnassa nyt pitempään. Isompi kansiremppa ja pakosarjan valmistus oli muistaakseni 2020. 2021 kesäajoon oli tavoite, mutta talvella 21 syntyi toinen lapsi ja keväällä heti perään löytyi tontti. Vanhan talon purku ja uuden rakentaminen oli 21 syksystä 23 syksyyn. Nyt suunnitelmissa saada auto käyntiin ja maalaukseen, tosin en ole mitään aikataulua määritellyt, sen verran vauhdilla menty edelliset kaksi vuotta. Eli urssin suhteen peruslaitolla mennään.
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 12.10.2023, 06:29. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X