Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Thuppu
    vastasi
    Kiitoksia linkeistä. Pitää varmaan eka käydä kysäisemässä paikallisesta hytikkaliikkeestä jospa ne tekis vaijereita myös.

    Tämmönen siitä vesipumpun delete laipasta tuli. O-renkaalle on ura nurjalla puolella.

    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:36.

    Leave a comment:


  • Nakaisan
    vastasi
    Näitäkin on tullut vastaan : http://www.ringspann.co.uk/en/produc...ontrol-systems

    Leave a comment:


  • TH
    vastasi
    Tämmösiä vaijereita on tullu parissa vaihteensiirtosysteemissä vastaan.
    http://www.seastarsolutions.com/prod...xtreme-cables/

    Tuolla lukee "All XTREME cables are available in 1ft increments". Mistään ei minimi mittaa osunut silmään, niin liekö 30cm lyhin?

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    En oo.

    Leave a comment:


  • ^^BeBe
    vastasi
    Ootko teollisuusliikkeistä/hydrauliikkapuljuista kysyny?

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Tuo seqentiaalisysteemi on vain proto jolla testata mekanismia. Aika paljo pienemmäksi saa puristettua lopulliseen versioon, jos siihen pisteeseen joskus pääsee. Vaijerit oli mielessä, mutta hankala löytää mistään noin lyhyitä. Yhen Fiiatin vaijerin jo tilasinkin, mutta oli liian pitkä. Luultavasti teen ekan testiversion tangoilla.

    Leave a comment:


  • ^^BeBe
    vastasi
    Ei tuo nyt mahdottoman kokoinen ole jos vertaa vaikka SQS:n tekeleeseen. Laitatko vaijereilla?

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Mistä nuo suorakytkyosat tuli, ja minkä hintaisia ne on?

    Tuo sekventiaalijuttu näyttää hyvältä. Vähän vaan isolta..?

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Tällä viikolla saapui myös pieni lähetys Finjectorilta. Suutinsetit molempiin Audeihin. EV14 2300cc Urssiin sekä 580cc tuohon 80:iin. Lisäksi tuli otettu vähä muutakin hilpettä, etanolianturiin liitin, ö-lämpöanturi Maxxeculle ja jotain muutakin. Tuli pieni sponssi Finjectorilta, sen verran hyvän tarjouksen antoivat. :)



    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:36.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Lisäksi hieman mietiskelly tota laatikon puolta kans, ja Tempon kanssa päädyttiin tilaamaan kaks kustom settiä 1-2 vaihdetta laatikkoon. Ovat suorakytkyjä, ykkönen 2.80 ja kakkonen 1.82 välityksellä. Aksila paksumpi 27mm chevyn boorilla.




    Välitykset mielestäni olisivat aika hyvät. Orginaali verrokkina.




    Vähä muuta hilpettä laatikkoon saapui myös:




    Tuli myös ranetettua tommonen raakaproto sequentiaalimekanismista. On toki pahasti vaiheessa, ja saa nähä saako koskaan pelaamaan kuten oli ajatus..? :D





    https://www.youtube.com/watch?v=vYpQB68enZY
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:36.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Nostellaan pitkästä aikaa taas tätäkin. Varsinaisesti ei oo tapahtunu juuri mitään tän projektin osalta. On ollu muutama muu autoprojekti täs välis. Yks Vitokin käväisi käsissä ku halvalla sai. Muutama pikkujuttu ja myyntiin ja heti vietiin käsistä. Latvialaiset kaverit haki, ei siinä mitään, mut parin kk päästä poliisista soitettiin et oonko myyny auton, on ollu mukana jossain rötöksessä HAAHA! (jotenki kummasti alitajunta tuon tiesikin) Onneksi tehtiin kauppakirja ja ilmoitin auton myydyksi heti seuraavana arkena, rahat toki sai heti käteen. Nytkin olis yks Citikka tuos odottamassa valmistumista, lisäksi tämmönenkin odottais koneen kasausta. :)

    Mutta aina jotain pientä tänkin osalta, jossei varsinaista edistymistä, niin ainakin osien keräämistä.

    Tuon vesipumppu jutun suhteen, josta tuossa aiemmin oli kyse, niin tilasin sen Subarun hammaspyörän, ja kyllä se olis ihan sopiva tähän tarkoitukseen:






    Kannen hipistelyä dieselin lohkoon sopivaksi:

    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:35.

    Leave a comment:


  • Carbin
    vastasi
    Niin varsinkaan kun thupulla ei näytä ongelmaa tuo kannakkeitten teko tuottavan.

    Leave a comment:


  • kenax
    vastasi
    Jos haluaa askarrella itse, niin tilaa SKS:ltä aihion ja sorvaa laakeripesät.

    Leave a comment:


  • AnLe
    vastasi
    Oisko näistä mitään iloa?

    https://www.rexbo.eu/subaru/vivio-92...-pulley-100455
    http://www.ebay.co.uk/itm/Timing-Bel...-/262472995696
    http://shop.grahamgoode.com/subaru-i...12-64855-p.asp
    http://www.rmeuropean.com/Products/9...704-MFG40.aspx
    http://www.rmeuropean.com/Products/9...507-MFG40.aspx

    Leave a comment:


  • kenax
    vastasi
    Ei se muutenkaan ole vaarallista käyttää taittopyöränä vähän "vääränlaista", kun sen kautta ei siirretä voimaa.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Menipäs vaikeaksi löytää oikealla jaolla oleva valmis laakeroitu hammaspyörä. Ainoa 8mm jaolla oleva jonka nyt löysin on Subarun HTD rulla. Gatesin mukaan GT2 hihnaa voi hyvin käyttää HTD hammaspyörien kanssa. http://dev.gatesrubbercompany.com/pa...cation_id=3316

    Leave a comment:


  • kenax
    vastasi
    Kyllä HTD:tä on kasin modulilla, mut ei näköjään Gatesin listalla. Continentalilla on ainakin HTD 8M.

    edit: pitäis lukea loppuun viestit :D

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Mutta eihän HTD:tä oo samalla jaolla ku GT2:sta, eli ei voi sekoittaa keskenään. Eli nuo alkuaikojen tommis billet pyörät täytyy olla vaan pyöreäpohjaisia GT2:ia..? Ja tosiaan mittailemalla varmistin että Urssin jakoremmi on siis GT2 8M, hammasväli siis tasan 8mm. Luulin jo löytäneeni sopivan Ford Escort 1.8D rullan, mutta tarkemmin asiaa tutkittuani se taitaa olla 9,53mm jaolla, eli eri tyypin remmille siis.

    Edit. Näyttää sittenkin olevan HTD 8M hihnaakin olemassa, ei vaan ollu listattuna tuossa Gatesin pdf:ssä.
    Viimeksi muokannut Thuppu; 7.9.2016, 17:35.

    Leave a comment:


  • kenax
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja AnLe Näytä viesti
    Niitä htd rullia saa kaupasta kaiken kokoisia, itsekkin ostin sumpun vetorullaksi. Veikkaan että on ollut houkutus liian kova ostaa muutaman euron valmis aihio johon vaan keskireijän koneistanut versus että kaivaa koko kalikan.
    Niin, silti ois voinu ostaa vaikka oikean aihion..

    edit: ja mitä noihin tommispilletin tuotoksiin tulee, niin taitaa pääasiassa olla kyse ymmärtämättömyydestä. Samaan autoon, tuon teräksisen HTD-alahihnapyörän kaveriksi kun on tarkoitettu GT-hammastuksella oleva ylähihnapyörä.. Ilmeisesti tänä päivänä joku on asiaa hieman oikaissut, kun käsittääkseni tilanne on toinen.

    Oheisessa kuvassa noita eri hihnatyyppejä.

    Se 8M, eli "kasin moduli" tulee siitä, että hampaiden harjojen etäisyys on 8mm. Eri hihnatyyppejä on useita, mutta tavallisimmat on noi HTD, GT, GT2 ja GT3 varmaankin.

    Kuten lehtonen mainitsi, noita erilaisia hammaspyöriä saa monenlaisena valmiina ja aihiona. Suomessa parhaiten varmaan SKS Mekaniikka Oy:ltä. Suurimpia valmistajia lienee Gates, jonka esitteistä asia aukeaa hyvin ja siellä on myös kaikki standardityypin hihnapyörät.

    http://www.sks.fi/www/_Content3E6E36
    http://www.gates.com/products/indust...-gt2-sprockets
    http://www.gates.com/~/media/files/g...eltidchart.pdf
    Attached Files
    Viimeksi muokannut kenax; 7.9.2016, 09:33.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Voisiko joku selventää nuo modulit ja hooteedeet? Koskaan ei ole tarvinut miettiä tuollaisia, mutta nyt kun tuli puheeksi niin alkoi kiinnostamaan.

    Leave a comment:

Working...
X