Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tonirah
    vastasi
    Paukun kans varovaisuutta sitten, just pari päivää sitten rusahti perä hajalle,

    Leave a comment:


  • To87
    vastasi
    Paukuilla kun lähtee itikan risteyksestä on siinä kansalla ihmeteltävää. ;D

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Laitetaan tänne ny vielä pikku päivitys joka tuli 80:iin tehtyä, jos jotakuta sattuis kiinnostamaan..? :) Elikkäs sain ton Vemsin lähtöpaukun pelittään kivasti kytkinpolkimesta aktivoituna. Tuolla oli valmiina käyttämätön katkaisija polkimessa johon tinasin johdot vaihtoreleelle joka sit maadottaa ton Vemsin tulon. Muutenhan olis pelkkä katkaisija riittäny, mutta ku toi toimii just väärin päin, eli lepoasennossa kiinni ja poljin painettuna auki. Hieman käsi oon autosähköhommien kanssa niin hyvät ohjeet löyty EFI expressin sivuilta. Lisäks sit on/off kytkin jolla ominaisuuden saa kokonaan pois päältä. Voi olla tietty et laatikko tykkää kyttyrää jos kovin lähtöjä treenaa ja varsinkin näillä kumeilla. :D Mutta pelaa ny kumminki.







    Pikkuriikkinen testivideo :)



    https://youtu.be/FTICv_wilak
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:27.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Kuten sanottu Honon kautta nämä sarjat meille järjesty, ja kun kaks otettiin kerralla niin hinta ehkä oli vähä edullisempi kuin vaan jos yhden tilaa, mutta en ala hintoja nyt tässä speksaamaan. Honolta kysykää tarjousta. Käsittääkseni nämä oli kaks ensimmäistä tämmöstä 1-2 sarjaa mitä on tehty. Honolle toki oli tehty aksila jo aiemmin PARin hajonneen tilalle.

    Noista epäkohdista ollaan oltu yhteyksissä suoraan koneistajan kanssa, eli lähinnä ainoa varsinainen virhe oli toi lukkorenkaan ura joka oli liian pieni. Näkyy tuossa kuvassa jossa molemmat aksilat, ykkösrattaan vasemmalla puolella oleva ura. Se laakeripinta oli näillä näkymin vain toisessa aksilassa, joku pieni heitto tullu mitoitukseen, mut sen sai ite hiottua sorvis kohdalleen. Stefa taas voi olla sopiva toiseen laatikkoon, en oo varma, mutta tämä oli urssin CBL laatikko ja siihen se ei menny. Ja aksila oli tosiaan kapealla ykkösellä joten ehkä tämä menee suoraan leveän ykkösen laatikkoon, en tiedä..? Pakkiratasta joutuu joka tapauksessa sorvaamaan.

    Pinjoniaksila meni sisään samoilla kaluilla kun oli ollutkin joten sitä ei shimmailtu mitenkään.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Sitä 01E-sekventiaalimodia speksattiin jossain essonbaari- vai verkkobongailutopikissa. 016-lootaan se on ko olemassa, kustannus 3k € luokkaa.

    Edit. Tuosta

    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=01E+suora%2A

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Paljonko siinä pitää olla välystä? Saa kai sen mitattua esin kellolla akselin päästä ja jollain kampeaa akselia molempiin suuntiin? Mutta käsittääkseni se akseli jäi alkuperäiseksi..?
    Oisko muuten mittoja tuosta laakerista? Mietin vain että voisko soveltaa jotain muuta laakeria jos tekee sopivat sovitteet.. hinnat tosiaan on sitä 230-250€ luokkaa.
    Jännä että nuo hajoaa usein vaikka käsittääkseni vedossa ei paina laakeria tiukemmalle vaan löyhälle. Tai se voi olla myös syy koska silloin sivuttainen voima kohdistuu pienemmälle alueelle..

    Mihinköhän hintaan mahtaisivat tehdä vakiovälityksille suorakytkyn. Sitten ei tarttis tehä kun siirtopakka ja toinen ratas 1. ja 2. Vaihteelle...? :o
    Mua ainakin kiinnostais.
    Viimeksi muokannut Vieras; 1.8.2017, 10:29.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Mistä nuo akselit tuli? Ja mitä ne maksaa?

    Onko siellä nyt tiedossa että mitä ongelmia oli, että seuraavat tulee oikeilla mitoilla? Olikos tuo loota alunperin leveällä ykkösellä?

    Miten muuten sääditte tuon pinion-akselin välykset? Siihenhän on olemassa hiton kallis erikoistyökalu.
    Viimeksi muokannut okkim; 1.8.2017, 09:14.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Ei oo aiemmin ollu ajos toi laatikko, oli Tempolla hommattuna muualta, joten ei voi sanoa. Suomesta ku ostaa niin kaikki myydään priimana mut tosiasia on joku muu, nm. yks DSY laatikko itelläki ostettuna josta etuperä räjähtäny, pinjoniratas(aksila) ja laakeri hajalla. Kovin tietämätön oli myyjä koko asiasta.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Joo no hinta on sellanen että tähän 5 loviseen en ala kyllä pian laittamaan. Säästetään nekin rahat 6 loviseen.
    Oireiliko toi muuten jo vai huomasitte vasta purkaessa?
    Mä en muista ainakaa mitää ääntelyä mutta tuon huomattuani käsin pyörittäessä ainaki kuvittelin sen ääntävän tai vähä takertelevan mutta voihan olla että on ollu vaikka kuinka kauan rikki.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Tais olla Sparetolla halvimmasta päästä. Tilaustavaraa ja kysymällä selviää saako, sivuilla sitä ei ainakaan silloin ollu listattuna. Oliskohan ollu joku ~230e.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    No niin juuri kans kirjottelin että sama laakeri ottanu vähä osumaa, mistä löytyi ja kuinka suolanen hinta? :D

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Vakio kytkinaksila vs kustomi. Näkee erot aika hyvin.





    Laatikkohan pelaa oikein mainiosti nyt Tempon Typ85:ssa. Mitään ongelmaa ei oo liikkeellelähdössä, vaikka kohtuu pitkä ykkönen onkin. Kakkonen menee pesään hyvin määrätietoisesti kivan klunks äänen saattelemana. Vinkunaa lähtee jonkin verran, mutta ei häiritsevästi ja ei paljon haittaa vain ykkösellä ja kakkosella. Tyhjäkäynnillä pakkoillaan laatikko rallattelee jonkin verran ja hiljenee heti kun kytkimen painaa pohjaan. Johtunee tuosta siirtopakasta jossa selkeä klappi, mutta kuulunee asiaan jouhevan toiminnan varmistukseksi ja ehkä noilla suorilla hampaillakin on vaikutus ääneen.. Vedossa huomaa kyllä selkeän eron, kierrokset tippuu nyt n. 900rpm vähemmän ykköseltä kakkoselle vaihdossa ja reilu 200rpm vähemmän kakkoselta kolmoselle vaihdossa. Iso turbo ei tipahda alueelta enää ekassa vaihdossa, vaan veto palaa välittömästi.

    Suljetun alueen testi: https://www.youtube.com/watch?v=aqrRimoPDcw
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:25.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
    Lisäksi hieman mietiskelly tota laatikon puolta kans, ja Tempon kanssa päädyttiin tilaamaan kaks kustom settiä 1-2 vaihdetta laatikkoon. Ovat suorakytkyjä, ykkönen 2.80 ja kakkonen 1.82 välityksellä. Aksila paksumpi 27mm chevyn boorilla.

    Pieni päivitys tämän laatikkoasiankin suhteen. Vihdoin ja viimein saatiin Tempon kanssa eka laatikko testiin. Aika paljonhan tuossa loppuviimein jouduttiin säätään ja muokkaamaan osasia et kaikki istu paikoilleen. Muutama esimerkki, pakkirattaasta joutu ottaan reilun siivun että mahtui tilaansa huomattavasti leveempien ykkösrattaiden viereen, otettiin 4mm pois kunnes selvis et vieläkin ottaa ykköseen kiinni kun laatikko oli kasassa. Päädyttiin sit muokkaamaan siirtohaarukkaa aavistuksen joka korjas tilanteen. Lisäks tihkas parissa kohtaa kytkinaksilan suhteen, oli yks lukkorenkaan ura jääny liian pieneksi joten sitä piti suurentaa ja lisäks yks neulalaakerin pinta oli jääny liian tiukaksi joten se piti hioa mittaansa. Pinjonilaakerikin oli sökö tässä laatikossa ja uutta laakeriakin odotettiin tovi, ja kallis laakeri olikin. Muutenki sit piti lyhentää erinäistä holkkia, viistää hivenen ykkösrattaastakin ettei ota koteloon, aksilan stefa joka tuli mukana ei ollu oikeaa kokoa, vaan 2mm liian iso, ja uutta stefaa ei ihan joka paikasta löytynytkään ku oli kokoa 29x40x8mm. Eli ihan PnP kitti ei ollu kyseessä, mutta ihan ymmärrettävää koska onhan noi 1-2 rattaat aikamoisen järeää kaliiperia, eikä ylimääräistä tilaa liiemmälti oo.





    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:25.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Onpa ny väriteema hetken ennen ku kääreiden värit palaa veks :)



    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Ei tuu kuivasumppua. Öljy lisätään huohottimen öljypaluun kautta. :D

    Leave a comment:


  • kenax
    vastasi
    Tulikos tähän kuivasumppu vai mitä kautta lisäät öljyt koneeseen?

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Kyllä sitä hieman joutu plaanaamaan tiivistepuoleltakin.

    Leave a comment:


  • jipitkan
    vastasi
    Oliko koppa vielä suora hitsauksen jälkeen?

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    80:iin piti värkätä parempi paikka huohotukselle 7A venakoppaan sekä avartaa tulpanreiät 1.8T puolille sopiviksi, mutta homma sit karkas lapasesta. :D







    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:21.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Istuvuus on oikein manio, ulkopuolelta on täysin orkkiksen veroiset. Kuvissa konepelti vielä vähä liian edessä, pystyy tottakai säätämään saranoiden kiinnitysruuveista. Mutta ainakin lokarien kaaren etuosan alle tuleva poikittaistukipeltiä pitää hivenen modata ku ei painu ihan pohjaan asti koska materiaali näissä lokareissa on paksumpi kuin peltilokareissa. Vaikea selittää, mutta mitään ongelmaa tuosta ei tuu. Konepellin maskin kiinnikkeistä joutui poistamaan semmosest irroitettavat muoviklipsut et painuu kunnolla pohjaan juurikin samasta syystä ku edellinenkin, mutta jälleen ei onglemaa. Haastava tietty toi valmis hiilaripinta, ku sitä ei jälkikäteen paljoa korjailla. Konepellissä muutamassa kohtaa paistaa hyvin lievät "lommot", varmaankin muottipellissä ollu pienet virheet raesateen tms jäljiltä, käsin niitä ei tunne. Toisessa lokarissa lisäksi muutama ilmakuplarantu joka kyllä erottuu auringonpaisteessa kohtuu selvästi, sisätiloissa ei niinkään. Tästä kyllä ilmoitettu valmistajalle, ja sovittu et ny ensiksi laitan kuvia sinnepäin. Mutta joka tapauksessa on noi kyllä todella hienot, virheet ovat siis varsin pienet, ja niitä ei missään tapauksessa tulla maalaamaan.

    Leave a comment:


  • Jari74
    vastasi
    Nuo hiilikuituiset on arvokkaat, mutta niitä saa lasikuidustakin (painoeroa ei taida olla kovinkaan paljon) joka kelpaisi minulle sillä maalaisin nuo kuitenkin auton väriin:

    http://www.ventracing.lv/store/param...6/item/157366/

    Nuo hiilarista tehdyt kun ei oikein sovi mihinkään muuhun kuin mustaan autoon väriltään ja siinäkin saattaisi iskeä silmään (siis jos ei maalaa).

    Leave a comment:


  • Filip_FIN
    vastasi
    Kun mä tilasin lokasuojat (hiilikuitu) maksoin 500€ s2 coupe... Mutta en vielä saannut niitä :D yli 1v kestännyt myös
    Viimeksi muokannut Filip_FIN; 5.7.2017, 12:09.

    Leave a comment:


  • Jari74
    vastasi
    Miten hyvin nuo lokasuojat istuu paikoilleen? Kuvien mukaan oikein hyvin, mutta kuhan varmistelen. Nuohan on jopa edulliset.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Tuntuis pitävän samaa jollotusta kylmänä tai kuumana mulla, mut satunnaisesti kyllä on eroja voimakkuudessa. Nyt yks päivä ei tuntunu ollenkaan 80:in vauhdissa ja oli kyllä jo ajettu hieman pidempään.

    Compen lippa istui nätisti vaikka tos puskuris on alapuoliska lasikuituisesta replica puskurista, eli on aika kyhätty versio, mut ei sitä ny niin kauempaa erota. :D Yllättävän paljon mielestäni vaikuttaa ulkonäköön noinkin pieni detalji, aika paljo agressiivisemman näköinen keulasta tuli.

    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:34.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Mulla kuuluu sama wruum wruum vollotus tasasessa ajossa. ei vedossa eikä moottorijarrulla. Sitten huomasin ettei kuulu kylmänä ollenkaa. Voi olla ihan normaaliakin perän ääntä mutta jäykät puslat tuo sen kabiinii. Tai mulla ainakaa se ei oo kova eikä häiritsevä mutta kuuluu kuitenki.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Tuolla nettisivuilla on jotain hinnastoa, n. 1300e koko setti plus postit näyttäis olevan. En tiiä sit kuin nopealla aikataululla noita ehtivät tekemään. Ekoissa tietty kesti muottien teossa jne., mutta alkuperäinen toimitusaika oli n. 4kk, ja sit meni pitkälle toista vuotta. Urssin osilla kait on vielä jonkin verran jonossa tilauksia. Lisäks niillä on paljo muita kuituosia listoilla, joten luulen et aika pitällä toimitusajalla on. Tuolla nettisivuilla kuvassa on sit UrS4:sen konepelli, mutta Urssi 6:sen pelteihin on muotit. Ite olin ennakoinu hommaamalla 6:sen valot, vilkut ja maskin valmiiksi.


    Pitää ottaa 80:iä ylös ja tarkastaa toi kardaani. Aika ärsyttävä on toi jurina.

    Leave a comment:


  • porkkis
    vastasi
    Kyllä se kartaani on aika isolla todnäk siinä kasikympissä.

    Leave a comment:


  • Jusaberg
    vastasi
    Minkälaista hintaa noille on kaavailtu? Vaikka ei mun pitänytkään urssiin tehdä mitään muuta kuin huollot, jos niitäkään.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Latviasta tuli, 1v 7kk kesti :D Nää on ensimmäiset samplet.

    Leave a comment:


  • Jusaberg
    vastasi
    Montako sarjaa teit :)

    Leave a comment:

Working...
X