
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Kiitoskiitos, vimpan päälle teosta voi tietty olla montaa mieltä. Yleensä itellä ei riitä taito/mielenkiinto siihen ihan viimesimpään hifistelyyn.
Jännää ny toki nähä sit miten tämä kuivasumppusysteemi lähtee pelittämään, vai meneekö suteen saman tien..?
Leave a comment:
-
Vau, hyvältä näyttää. Mukava seurata tämmösiä projekteja, missä kaikki tehdään vimpan päälle.
Leave a comment:
-
Öljypohja(t) olis valmiina lukuunottamatta "loiskelevyä" joka tulee noiden imuaukkojen päälle, sekä pintakäsittelyä vaille on kans. Oli hieman hankaluuksia saada jyrsimeen kiinni tasopinnan oikaisua varten joten piti pikku jigi värkkäillä.
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:09.
Leave a comment:
-
Öljypohjaan hitsaan letkulähdöt suoraan oikeisiin kulmiin niin menee letkut jouhevasti. Pumpun kiinnityksen kanssa oli hankaluuksia, ainakin kolme kertaa meni uusiksi, ku nolottelin hammashihnan pituuden kanssa eikä hihna ylettyny pyörien päälle eikä säätövara riittäny. Mut viiemein sain hyväksi ja tilaa jäi onneksi vielä just sopivasti.
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:09.
Leave a comment:
-
Hieman hankala oli saada sovitettua AN/JIC 12 kokoisia liittimiä ku ovat niin suurikokoisia. Hytikka JIC liittimiä tuli hommattua ku ei jaksanu kiinasta odotella halppis AN-liittimiä. Vähä joutuu soveltamaan ja laitetaan ihan letkuklemmareilla kasaan. Pumppuun tulevat nipat joutui kaikista sorvaamaan kierrettä lyhyemmäksi, ja letkulähdöt lyhentelin jotta sai tarpeeksi tilaa.
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:10.
Leave a comment:
-
Tarkoitus on käyttää kaikki teräsosat lopuksi sähkösinkityksessä niin tulee siistin näköisiä sekä kestää edes hivenen paremmin säiden armoja. Kytkinkopan suojaksi ajattelin saman tyylistä irtopalikka jota löytyy esim. AAT dieselistä, joka suojaa ettei kytkimeen lennä kaikki kurat ja irtokivet.
Tänään ehti vähä sommittelemaan taas noita hihnapyöriä ja AAN orkkis apulaitekiinnikkeitä. Sai ton pumpun asennon ja paikan haettua kohdilleen. Parit protokiinnikkeet jo tullu tehtyä mut jos kolmannet sit olis hyvät. Oman haasteen toi väärän puolen kiinnitys pumpussa ja tarkan markan mies ei malttais uusia kiinnikkeitä tilata, vaikka niitä kyllä olis saatavilla. Mutta aika hyvän tuosta taitaa saada. Pitää laittaa kuva kun saan viimesimmän version tehtyä.
Pumpuksi valikoitui käytetty nascar pumppu, Dailey TRD sarjan 5-stage. Ainakin pitäis tulla alipainetta(jota pitää alkuun kyllä tarkkailla). :D
Edit. Kuva pumpun kiinnityssommittelusta lisätty.
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:11.
Leave a comment:
-
Joo, ohan se pellistä helpompi, itsenituntien vehkeet niin vähän ajossa jos koskaan valmiit että ruostuvat ;)
Joo tosiaan, matalahan tosta pohjasta tulee, mitens se kohta sieltä askin päästä, aski jää inhottavasti törröttämään, joskus mietin että olisi ajanut jyrsimellä askin pohjasta pari senttiä pois, mut joku perskele menny laittamaan vetarin laipat kamalan matalalle.
Leave a comment:
-
Aluksi varmaan menee ilman suojausta, mutta kyllä ajatuksis oli jos jonku koteloinnin tekis. Toki koko jakopää pitäis koteloida... En ajatellut tehä mitään suojausta etureunaan, tuo öljypohjahan on paljon matalampi mitä vakio pohja, eikä vakio pohjassakaan oo mitään suojausta. Pumppukin tulee lohkon linjan alapuolelle. Itekin aluksi ajattelin et teen pohjan alumiinista, mut näin on nopeampi ja helpompi, ja tuo pohjahan on melko pieni joten painonsäästö olis melko vähäinen.
Leave a comment:
-
Samankaltainen ratkaisu iltelläki mielessä, mulla muutama kysymys heräs. Miten meinasit hihnan suojata, ja laitatko muotoa tohon öpohjan eteen, että jos sattuu joku rotvallinreuna tulemaan vastaan ettei töksähtäis niin kovasti. Mä ajattelin jonku rst palan (teen oman öpohjan alumiinista) ikään kui kulutusraudaksi siihen eteen/alle.
Leave a comment:
-
Urssin kans ollu vähä hiljaiseloa, muuta projektia ollu täs häirittemäs...
Mut, korkean lohkon jakopää setuppi olis kuitenki kätelty. Meni toi vesipumpun korvauslaippa hieman uusiksi. Toki ei silti välttämättä vielä lopullinen versio. Mahdollisimman lyhyeksi noi remmin rullavälit yritetty saada. Toki korsetti menee kans vähä uusiks.
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:12.
Leave a comment:
-
Jos joku tarvii AAN bensakiskon päälle jonkulaista suojapaneelia niin uppasin printattavan version tänne: https://www.thingiverse.com/thing:2810618
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:12.
Leave a comment:
-
Hio tiltonista nuo asetelman päällä olevat pultit vähintään mutterin yläreunan tasoon.
Leave a comment:
-
Kykäkin tuli upgreidattua. En ihan ny luottanu tohin AP:n kakslevyseen joka oli tarkoitus laittaa urssiin, kuitenki speksattu vajaaseen 900Nm. Tää Tilttonin kolmilevyinen ~1390Nm.
Tuossa oli uuden veroisessa paksuudessa levyt, mut jäi käteen sarja uusiakin levyjä ku halvalla sai, ompahan varalla sit jos tarttee joskus...
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:12.
Leave a comment:
-
Etudiffiä piti siirtää sivusuunnassa laakereita shimmaamalla. Pinjoniratas on kartio, joten meni liian tiukaksi kun se siirty eteenpäin, meni kokonaan jumiin ku hivenen kiristi kotelon pultteja.
Leave a comment:
-
Onpa pornon värinen tuo keskiosa, mee like!
Miten siirsit etudiffiä taaksepäin? Siinähän jää vetarien reiät liian eteen jos niitäkin ei siirrä? Kuulostaa aika työläältä hommalta.
Leave a comment:
-
Vihdoin ja viimein alkaa loota olla kasassa. Tuonhan joutu purkaan ja kasaamaan muutamaan otteeseen uudestaan. Ykkösratas otti koteloon kiinni, niin jouduttiin shimmaamaan aksilan kartiolaakereista eri kohtaan, siitähän aiheutui se et etudiffin pinjoniratas tuli noin millin sisemmäs, joten etudiffin paikkaa jouduttiin kans muuttamaan sivusuunnassa.
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:17.
Leave a comment:
-
Hehe, no juu, kunnon hipokone reiluilla välyksillä :D
Eipä tuota oo sipaistu ku vähä 400 + 800 nauhalla ja wd40:llä.
Kenax, tältä foorumilta lähtöisin toi malli, ei se loppupeleis toiselta reunalta paljoa heitä. Ihan turha se reikä muutenki tässä systeemissä on ku ei tuu huohottamaan lohkon lähdöstä.
(Edit. puhelimen näppäinvirheitä korjattu)Viimeksi muokannut Thuppu; 30.12.2017, 15:40.
Leave a comment:
-
Sullakin on näköjään toi iänikuisen vanha DXF, jossa on peintä heittoa mm. huohottimen lähdössä =)
Leave a comment:
-
Jotain pientä hifistelty koneen osalta. Mäntien lakien terävät reunat pyöristetty, kampurakaulat kiillotettu, lohko valmistelut kaikin puolin ja nyt korsetin shimmejä justeerattu...
Nyppäsin muutaman tkm ajetut öljyruuttat tosta yhestä lohkosta, putsasin huolella ja iskin kiinni...
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:15.
Leave a comment:
-
Ostin ahtimen yksityiseltä, mutta oli kuitenkin käyttämätön, ja on siis vähä erikoinen yhdistelmä. Selvittelin aikani mistä tuo on lähtöisin(ja mikä turbo se ylipäätään on) ja jäljet hauskasti lopulta johti repon luo. On siis vanha Comp Turbo, jossa Garrettin imupesä. Imusiipi on kooltaan 54/76mm ja pakosiipi kohtuu iso 62/74mm. Mutta toisaalta sit pakopesä on pieni A/R .48. On ollu käyttämättömänä monet vuodet. Näitä on alunperin ollu kaks identtistä johonki tuplaturbo vehkeeseen tarkotettuna. Toivotaan et kestäis hyvin, n. pari tuhatta km ny on menty.
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:15.
Leave a comment:
Leave a comment: