Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Niinhän siinä sitten kävi et 80:in ahdin antautui n. 7tkm käytön jälkeen. Täydes vedos kävi pöllähdys ja lakkas ahtamasta. En vielä ruuvanu ahdinta irti, mutta kompura ei taho pyöriä käsin väännettäessä, jotain kilinää kuuluu putkesta ja putken cut off venttiili jumittu auki asentoon. Onko sit läppä ottanu osumaa tai jääny jotain väliin, sen näkee sitten. Käryttää myös aika mukavasti. Ny tarttis jotain uutta asap. Varmaan jonku väliaikasen kiinaihmeen joutuu budjettisyistä laittaan, jos ei jollain sattuis jotain käytettyä 500-600hv ahdinta olla tarjolla..?
Leave a comment:
-
Tässä mun 80:ssä on etuvetarien laipat 100mm ja myös vetari aksilat näytti ohuemmilta mitä S2:sessa. Tiedä sit onko toi etulaakerikin 75mm..?
Laitoin ny alkajaisiksi uuden SKF:n vakio-nivelen paikoilleen joten auto siltä osin kunnossa ja ajossa. Kattoo sit mitä jatkossa...
Leave a comment:
-
Guest repliedSiis eikö 80 etuvetaritkin oo paljon vahvemmat kun takavetarit, ja eikös iistä saa taakse ku koneistaa vaan isommalle laakerille ja heittää etunavan, vai oonko ymmärtäny väärin? Nimimerkillä sellaset hilut varalla :D
Leave a comment:
-
Ongelmahan on vielä kans siinä etten ny haluais muuttaa viispulttisiks napoja ku joutuis vanteetkin kattelemaan uudet jne... :( 4x108 napaa isolle laakerille on kyllä olemassa(B4q avant 2.6/2.8), mutta tuntuu olevan kiven alla.
Tosin kyllähän navatkin vois "korjata" 4-pulttisiksi.
Tuli ny semmonen mieleen, et mitä jos kattelee sopivan A4/S4 isoboorisen navan ja koneistaa siihen 4x108 reiät(täytehitsaa vanhat 5x112) ja lisäksi sorvaa millin pois varresta et menee tuommonen 42/75 laakeri siihen..? :D
Siis tämmönen bemarin pyöranlaakeri: https://spareto.fi/tuotteet/713-6493...anlaakerisarjaViimeksi muokannut Thuppu; 12.6.2018, 14:37.
Leave a comment:
-
S2forumilla oli joku c4:n etunavoista sorvannut s2 etunapoja vastaavat. Ja oliko vielä että b5:stä löytyisi sopivat vetarit.
Leave a comment:
-
Repo ja kumppanit käytti aikanaan URQ/200 napaa ja mutteri niveltä,mutta se ei aivan bolt-on systeemi ole.
Leave a comment:
-
Takana 33.
Ite oon arponu että laittais b6 laakerit eteen ja taakke ja b6 nivelillä, sieltä löytyy 33/38 nivel. B7 on muuten sama mutta 27/38 tiedä sitte kumpi on vahvempi.
Leave a comment:
-
Onko siis S2:ssakin tuo 33 hampaan pikkuboori, vai paukkuuko siis noi 38 hampaisetkin? 2.8 avantissa olis 82mm laakeri ja iso boori vakiona, sedanissa sit 75mm ja 33.
Leave a comment:
-
Joo sama omassakin tosin kuivalla karkealla asfaltilla ja paukkulähdöllä ,väsyyhän se kovassa käytössä
Leave a comment:
-
Tuo se on s2:ssakin heikoin paikka. Luultavasti saman modin vaatii. Edessä isompi boori ja laakeri.
Leave a comment:
-
Guest repliedEikös 80 ja s2 takavetarit oo ihan samat...? Eikö ihan vaparinki etuvetareista vois tehä taakse, onhan neki paljon vahvemmat..
Sinänsä jännä kun mulla on coupen alkuperäset vetarit joka nurkassa eikä oo vielä yksikään antautunu lähdöissä. Etuset on jonkun verrqn kierteellä kyllä jo mutta se lie väistämätöntä.. Kuitenki viimeksikin mentiin vartilla neljä alle 10.5s vetoa.
Takana ei oo lukko ollu ikään päällä ja mietinki että voiko lukko tehä jonku tohon kun saattaahan siinä jäädä toiseen löyhää, että jos se jotenki pamauttaa vetarille sitte lähössä.
Mulla tosin ei yleensä takapää lyö tyhjää vaan aina etupää.
Leave a comment:
-
Juu, sieltä varmasti sais apuja. Yhtään en tiiä miten jytkyt noi nelipulttisen keskiön vetonivelet ovat, et alkaako nivelet paukkua..? Toki en oo vielä auki ottanutkaan et näkis kumpi sieltä on menny, nivel vai aksila. Ehkäpä huomenna ehtis...
Leave a comment:
-
S2:ssa normimodi on etuvetarit ja navat taakse ja olkaa sorvaa isommalle laakerille. Meniskö sulla joku samantyyline modi?
Itelläki pitäs tehä, mutta osia oo ees kivien alla.
Leave a comment:
-
No juu, ja esim. rengaspaineita sais tiputtaa huolella. Lähin siis eilen kahta kättä heiluttaen tonne ilman mitään työkaluja tms. tarvikkeita, joten en summamutikassa alkanu rengaspaineisiinkaan muutoksia tekemään. Mutta jos pidon saa paranemaan niin kyllä ne sulakkeetkin löytyy sit entistä herkemmin, eli joku päivitys takavetareihin vois olla paikallaan.
Osaako joku lonkalta heittää sopiiko typ85:sen jytkymmät aksilat millasilla muutoksilla tonne B4:sen takapäähän? Onko edes oikean pituiset?
Leave a comment:
-
Juu eniten suti kolmannes lähdös mitä nuota ny vierestä seurasin :D ja tuo äänimaailma on kyllä hienoa kuunneltavaa.!! :) Heinäkuulla sitte uudestaan, ja sitte tuosta 60ft parikymppiä pois ja nätisti 12s aika, tai jopa alle..
Leave a comment:
-
Eilen tuli kokeiltua vähä varttimailia WCSC 2 kilpailussa. Neljä vetoa kesti. :D
Ei oikein ehtiny saada tuntumaa ajoon ku on niin pitkä viimesestä ajokerrasta ja vielä eri autolla. Ei vaan tahtonu saada pitoja tos lähtöviivalla, mutku ei ehtiny kokeilemaan hieman kevyemmällä tyylillä. 60ft ajat oli järkyttävän huonoja 2,145s, 2,308 ja paras 2,053 joka toi parhaan ajankin 12,415s. Joku sivusta katsoja toteskin et suti sinne 60ft kohdalle asti joten ei ihme et tuli huonoja aikoja. Yritin siinä burnisalueella jopa vähä lämmittääkin kumeja...
Vedot loppu kuitenki siihen neljänteen kertaan ku toinen takavetari sano poks.
https://www.youtube.com/watch?v=01Q23LcuFw4Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 14:36.
Leave a comment:
-
B4:nen kävi tänään dynossa tavoitteena 500hv... mut ihan siihen ei päästy. Tukkoonhan se meni tolla pikkusella .48 pakopesällä, ei oikein kestäny ahtaa yli 2 baria ku muuttu niin nakuherkäksi. Mut kyllä siihen ny ihan mukavasti tuli lisäboostia silti. Auto pelas moitteetta ja ajamalla pääsi kotia mikä on aina positiivista. :)
Paras tulos oli 496hv mut oli niin nakurajoilla et piti vähä tiputtaa, turvallinen tulos 488hv/621Nm.
https://www.youtube.com/watch?v=kR3bPLLIT6gViimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 14:36.
Leave a comment:
-
Hassu juttu... Täs ku on muutaman päivän ajellu, niin oon huomioinu ettei toi enää jumputa tasaisella 60-80km/h pintakaasulla ajettaessa. Alunperin luulin että tulee renkaista, mutta talvirenkailla teki just samaa. Epäilys kohdistui siis kardaaniin, mut nytkin on sama kardaani käytössä eikä toi kannatinlaakeri ollu paha. Mikähän ton on voinu aiheuttaa alunperin..? Olisko voinu olla kardaanin vakionopeusnivel? Etummaiseen niveleen tuli nyt uutta rasvaa.
Leave a comment:
-
Ohhoh. Eikös tuommonen ois rvsllä korjaantunu? ;)
Nyt pitää ottaa varovasti jos mennään 01A:n kipurajalla.
Leave a comment:
-
80 on taas toiminnassa. Viikonloppuna vaihdettiin loota Tempon nosturilla. Loota vaihtu kolaroidun S2:sen 01A:han, tattista vaan Teemulle lahjoituksesta. :) 100mm laipat piti vaihtaa vanhasta loodasta.
Muutenhan kaikki meni ihan PnP tyyliin, mut koeajolle lähtiessä kuulu loodasta hirmuinen naputus joka välillä vaimeni mutta taas palas. Seuraavana päivänä otin autoa vähä tunkilla ylös ja kurkkasin näkyykö mitään ihmeellistä alapuolella. Pyörittelin kardaania ja aika epäilyttävältä kuulosti.
https://youtu.be/p4yRqKc1VzU
Ääni vaikutti tulevan loodan takaosasta, ja lähempi tarkastelu osoitti et tuo peräklunssi oli hieman vinossa ja ihan kiinni laipassa. Oli myös alkanu vuotamaan öljyä. Luultavasti loota on saanu mojovan iskun tohon peräosaan kolarissa ja ehkä laakerikin on rikki.
Päädyin vaihtamaan koko ton takimmaisen osan vanhasta laatikosta ja samalla vaihoin myös torseenit päittäin, sai ton prikkamodatun tohon takas. Olihan tuo takalaakeri hieman juntturassa. Loota korjaantui tolla vaihdoksella ja nyt pelittää taas paremmin kuin hyvin. :)
https://youtu.be/nZ6ERfG1eLAViimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:06.
Leave a comment:
-
Laitetaan ny pieni väliaikainfo B4:sesta... Asentelin tuossa kesäksi uuden katinkorvausputken. Aiemmin jo laitoin pelkän tyhjän putkenpätkän, ja oli ihan hyvä ku oli tos katissa jo alkavaa vauriota kennossa, näki et oli käyny kuumana ku oli kenno hieman vääntyilly ottopäästä. Kelpanee kuitenki edelleen katsastukseen. Joka tapaukses hieman epäilytti vielä tuo 2,5" putki, et olis vähä tukkoinen. Kokeilin meinaan huohotukselle pakoputken scavenge imua, mut ei tullu imua ollenkaan putkeen, päinvastoin puhalsi vaan. Joten kiinasta tupsahti halpa painekellolla toimiva 3" pakoputken ohitusläppä. Asentelin sen kiinni ja kävin testailemassa. Kolmosella vetäisi sit heti yliahdolle ja ecu paukautti suojan päälle ja samalla sit rusahti kolmosen rattaat sileeks. Yllättävän helposti tuo 01A ny sit muka antautuikin.
https://youtu.be/kG72vJuQVFs
Tuossa olis toinen samanlainen loota odottamassa, mutta olis myös yks kuus pykäläinen dieselin 01E varastossa ja houkuttais kyllä laittaa se. Mutta mutta, en tiiä löytääkö mistään tarvittavia osia nopealla aikataululla. Tarttis ainakin B5 S4 vaihdevivuston, sopivat laatikon kannakkeet(nämä voi kyllä ite tehä), lyhyempi kardaani(voi toki lyhentää) ja olikohan B4:ssa eri kokoiset vetarin laipatkin..? Ilmeisesti kävis myös S2:sen vivustokin? Saa tarjota vivustoa jos sattuu nurkissa pyörimään.Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:07.
Leave a comment:
-
Tommonen ei mahu.
Mut tämmösen vois ehkä saada tohon 90 mutkan sisääntuloon ja letku sit päälle. Tai jos löytäis lyhyemmän mallin niin vois laittaa noihin pumpun nippoihin, mut ei voi olla juurikaan pidempi ku nippa itsessään ku muuten ottaa pumpun roottoreihin.
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:07.
Leave a comment:
Leave a comment: