Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mik4--
    vastasi
    Kuulostaa turbon toiminta aika maukkaalta.
    Mikäs ahdin siellä on kun ei äkkiseltään sattunut silmään?

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Joo, on se vähä yliampuvan äänekäs kulkuun suhteutettuna. :D

    Erittäin tyytyväinen olen kuitenkin ahtimeen. En muista mainittinko jo tässä säikeessä, mut on hieno "katukäyttöön". Alkaa ahtamaan jo kahdes tonnis, ja baari on kolmessa tonnissa nelosvaihteella, eikä pienemmilläkään vaihteilla paljoa huonompi oo. Holsetteihin verrattuna myös reagointi on hyvin nopeaa. Vaihteen vaihdossa ei oo semmosta pientä lagia vaan lähtee välittömästi mukaan. Vielä tosin on ponnistamatta yltääkö vastaaviin lukemiin kuin esim. HX35S..?
    Viimeksi muokannut Thuppu; 22.11.2017, 13:13.

    Leave a comment:


  • settari
    vastasi
    Hienot sävelet!

    Leave a comment:


  • tammonen
    vastasi
    Piti katsoa ihan useempaan kertaan :D

    Leave a comment:


  • Filip_FIN
    vastasi
    No niiin :D

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Ja kun mitään edistystä taas ei oo tapahtunut, niin laitetaan video parista testilähdöstä 80:llä. Märällä tiellä, niin eihän tos mitään järkeä oo, mut eipä ainakaan laatikko poksahda niin helposti.

    https://www.youtube.com/watch?v=kmJZLoYNxYc

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Ja kyllähän tohon alavääntöä tulee silti reilusti enemmän kuin millään korkeapuristemännillä on mahdollista(ilman mekaanista ahdinta), jos vanhat merkit paikkansa pitää. Vanhassa setupissa vääntö kasvoi 2krpm alueella +40hv/150Nm, 2,5krpm +70hv/200Nm, 3,5krpm +120hv/250Nm remmiahtimen lisäämisellä. Jännä nähä miten käy kun nyt tulee pitkäiskuisempi kone. :) Tottakai erotus olis varmasti ollut pienempi jos tuo mun vanha setuppi olis ollu korkeapuristeisempi, mut oli se sentään vakiomännillä puristus n. ysin pinnassa.
    Viimeksi muokannut Thuppu; 25.10.2017, 19:09.

    Leave a comment:


  • Repo/promo
    vastasi
    Matalapuristeiset on pysyneet paremmin kasassa kun korkeapuristeiset.

    Leave a comment:


  • kalsket
    vastasi
    Näin vähän arvelinkin että absoluuttinen teho on oleellisempaa kuin alavääntö.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Kenax, juu, olis tarkoitus tosiaan vielä pyöristellä noi. Varsinki noi venataskujen reunat sulais välittömästi jossei niille mitään tekis.

    Teppo, toisaan vähä tämmönen oldschool rakennelma tulossa matalilla puristuksilla. Alaväännön puutos kompensoidaan sit mekaanisesti ahtamalla. :)

    Leave a comment:


  • kalsket
    vastasi
    Kulhon syvyydestä päätellen varsin matalia puristuksia haetaan?

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Minä arvaan että Rossin männät. Aika terävät nurkat kyllä näyttää olevan.

    Leave a comment:


  • kenax
    vastasi
    Mitkä männät nuo on? Ehdottaisin, että käyt kaikki nurkat läpi ja teet vähintään jonkin r1 jokaiseen reunaan ja varmistat, ettei jää tuollaisia paperinohuita ainevahvuuksia esim. tuonne venttiilitaskujen reunoille. Noista lähtee tuhot liikkeelle.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Oli näköjään hieman tiukat männäntapit osaan FCP kankien yläheloista. Nämä 155mm kanget on siis koneistettu FCP:n toimesta 20 -> 22mm. 159mm kankea saa suoraan 22mm tapille. Mutta joo, vein eilen koneistamolle noi hoonattavaksi ja tänään sai hakea pois, oli simppeli ja nopea toimenpide. Nyt olis kaikki samanlaiset ja tapit luikuu nätisti helassa.




    Tuli myös männänrenkaiden katkosvälykset sovitettua kuntoon. Ylärengas 0,50-0,55mm ja kakkosrengas 0,55-0,60mm. Öljyrenkaisiin ei tarvinnu sattua.






    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:14.

    Leave a comment:


  • kenax
    vastasi
    Kai siin on pohjimmiltaan se, että vauhtipyörä noin lähtökohtasesti on suht tasaisesti pyörimisakselinsa ympäri pyörivä hyvin puntissa oleva valmis kiekko ja lisäksi tietysti se, että ei plaanaussovelluksessa varmaan inertiasta haittaakaan ole.

    Nyt kun sulla on tuollainen näppärä säädettäväpinoolinen jyrsin, niin asettaisin ehkä semmoisen n. 250mm plaanauskiekon leveydeltä n. 0,03-0,05mm vinoon lohkon/pöydän pituussuunnassa ja leikkaisin ottopäällä.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Eli vähä sama idea ku flycutterissa. Onko vauhtipyörän funktio vähentääkseen värinöitä?

    Leave a comment:


  • kenax
    vastasi
    Tekisi mieli hankkia itsekin tuollainen joku moninivelinen työkalujyrsin.

    Isot pojat ja Osaavat Miehet käyttää kuuleman mukaan lohkon oikaisuun riittävän isoa kiekkoa, jossa yksi leikkaava terä. Esim. pienehkö sorvin sisäveitsi vaihtopalalla. Iso kiekko voi olla esimerkiksi vanha vauhtipyörä.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Kenax, lohkon modaa niin ei tarvi kaikkia vaihtokansia aina tehä. :) Toki niihin ny pultinreiät joutuu kairaamaan. Ja tuo pakan avain on siellä ihan sitä varten et halusin nähä onko meillä valveutuneita foorumilaisia täällä. :D

    Jyrsin on osoittautunut melko monipuoliseksi mukavan isojen liikevarojensa ansiosta. Tuo käytössä oleva pääkin on aika erikoinen ku saa käännettyä vähä joka suuntaan.

    Minkälaista terää ammattilaiset suosittelee lohkon ja kannen oikasuun?

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Olen kyllä kade tuosta jyrsimestä :)

    Leave a comment:


  • kenax
    vastasi
    Mä oon noissa tehnyt kanteen muutoksen, kun se joka tapauksessa käy koneessa.

    Edit: taustalla näkyy asia, mistä pitäs päästä eroon! Pakan avainta ei koskaan, missään tilanteessa pidä pitää tarpeettomasti pakan vääntiössä, vielä vähemmän säilyttää siinä!

    Leave a comment:


  • Jaako
    vastasi
    Mä tukin ton öljyreijän 19mm pakkaspropulla.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Ja vielä takanurkan öljynpaluu reiän suurennos 18 -> 18,5mm ja M20x1,5 kierre. Saa siihen kiristää pultinpätkän liimalla kiinni. Ei kait noissa sit muuta ku vingutella vielä kangille tilaa ja sit koneistamoon poraukseen. Jakoremmin kiristäjälle pitää kyllä kans tehä muutamat M6 kierrereiät, mutta niiden paikat näkee vasta kun kone on koekasattun, ja koko jakopään osalle on vielä ehkä muutama muuttuja. AAN remmiä ja öljypumppua on kuitenki tarkoitus käyttää näis kaikis lohkois.

    Dekin oikasuun pitäis itelle kyllä soppeli terä hommata tai tehä flycutter...



    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:31.

    Leave a comment:


  • matrikkel
    vastasi
    Näyttää hyvin dieselmarinoidulta toi lohko. :-)

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Kokeiltiin Tempolle tehä pariin lohkoon yksinkertaistettu vesilähtö takaosaan, hyvinhän se noinkin menee.







    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:29.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Täs lohkos suihkin myös sinkkimaalia kevyen kerroksen alle. Tiedä sit onko hyötyä vai haittaa..?

    Leave a comment:


  • To87
    vastasi
    Ite nykäisin mipan super black akryylimaalin lohkoon. Pohjamaalina ihan spraytavaraa.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Hammeritea tais olla jolla ton vetäisin. Koneistamossa toi pestiin ja lisäks päästin rälläkän teräsharjalla kohtia jotka eivät olleet putsaantuneet kunnolla pesussa. Muistaakseni jonku aiemman lohkon vetäisin Miranolilla ja hyvin se kyllä pysy pinnassa.

    Leave a comment:


  • Noize
    vastasi
    Mikäs maali tuossa lohkossa on ja kuinka teit pohjatyöt? Itsellä menossa lohko koneistamolle pesuun ja huoltoon niin sen jälkeen meinasin tulpata kaikki tarvittavat paikat ja puhaltaa hiekalla jonka jälkeen miranol tai joku muu maali päälle.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Voispa viimein olla aika rakennella loppuun, tai siis aloittaa toi strokerin niputtaminen. Kovasti yrittäny odotella jospa se sieltä tallinnurkasta itsekseen kasaantuis, mutta huonosti tuntuu tekeytyvän, ei siis yhtään mitään oo tapahtunu.

    Tänään oli pitkästä aikaa hieman mielenkiintoa ja virtaa elvytellä tuota(syynä saattaa olla ku lauantaina kävin kattomas Lapuan quattro cornerissa Tempon projekteja). Otin siis vingun käteen ja tein tilaa kiertokangille, nehän eivät mahtuneet pyörimään tuolla. Irrottelin moottorikorvan alle jäävän pakkaspropun jossa oli letkulähtö turbolle(volvossa tässä kohtaa) ja laitoin tilalle blankon propun. Viereen tuli proppu johon hitsasin AN6 nipan. Puhdistin lohkon huolellisesti bräkleenillä ja paineilmalla ja jätin odottamaan seuraavaa kertaa. Seuraavaksi pitääkin irrotella kampuran päästä se automaatin ylimääräinen holkki, ja sit saakin alkaa asentelemaan hilpettä lohkoon.








    Koneistamon jäljiltä lohkon modit. Ei tarvi toiste teettää näitäkään, piti munuainen luovuttaa et sain silloin kotiutettua lohkon sieltä. No nykyään tietty on vehkeet jolla onnistuu tommoset pikkujutut tehä itsekin. Tosin kaikista yksinkertaisin ja halvin ratkaisu olis vaan hitsata öljyreikä tukkoon ja perään porata reikä johon hitsillä letkulähtö.

    Attached Files
    Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:28.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Voi veljet toi paukku ois hieno varttimailille.
    Kyllä tuollane 60/64mm ahdinkin on aika hankala saada heräämään sopivasti paikalta. Se on aina joko liikaa tai liian vähä happea.. pistää kyllä komeasti painetta.
    Mutta ootko koittanu miten nopeissa vaihoissa tekee toi kytkimestä aktivoituva, vai saako vaihtaa kaasu auki? 8)

    Leave a comment:

Working...
X