Kuulostaa turbon toiminta aika maukkaalta.
Mikäs ahdin siellä on kun ei äkkiseltään sattunut silmään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Joo, on se vähä yliampuvan äänekäs kulkuun suhteutettuna. :D
Erittäin tyytyväinen olen kuitenkin ahtimeen. En muista mainittinko jo tässä säikeessä, mut on hieno "katukäyttöön". Alkaa ahtamaan jo kahdes tonnis, ja baari on kolmessa tonnissa nelosvaihteella, eikä pienemmilläkään vaihteilla paljoa huonompi oo. Holsetteihin verrattuna myös reagointi on hyvin nopeaa. Vaihteen vaihdossa ei oo semmosta pientä lagia vaan lähtee välittömästi mukaan. Vielä tosin on ponnistamatta yltääkö vastaaviin lukemiin kuin esim. HX35S..?Viimeksi muokannut Thuppu; 22.11.2017, 13:13.
Leave a comment:
-
Ja kun mitään edistystä taas ei oo tapahtunut, niin laitetaan video parista testilähdöstä 80:llä. Märällä tiellä, niin eihän tos mitään järkeä oo, mut eipä ainakaan laatikko poksahda niin helposti.
https://www.youtube.com/watch?v=kmJZLoYNxYc
Leave a comment:
-
Ja kyllähän tohon alavääntöä tulee silti reilusti enemmän kuin millään korkeapuristemännillä on mahdollista(ilman mekaanista ahdinta), jos vanhat merkit paikkansa pitää. Vanhassa setupissa vääntö kasvoi 2krpm alueella +40hv/150Nm, 2,5krpm +70hv/200Nm, 3,5krpm +120hv/250Nm remmiahtimen lisäämisellä. Jännä nähä miten käy kun nyt tulee pitkäiskuisempi kone. :) Tottakai erotus olis varmasti ollut pienempi jos tuo mun vanha setuppi olis ollu korkeapuristeisempi, mut oli se sentään vakiomännillä puristus n. ysin pinnassa.Viimeksi muokannut Thuppu; 25.10.2017, 19:09.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Matalapuristeiset on pysyneet paremmin kasassa kun korkeapuristeiset.
Leave a comment:
-
Näin vähän arvelinkin että absoluuttinen teho on oleellisempaa kuin alavääntö.
Leave a comment:
-
Kenax, juu, olis tarkoitus tosiaan vielä pyöristellä noi. Varsinki noi venataskujen reunat sulais välittömästi jossei niille mitään tekis.
Teppo, toisaan vähä tämmönen oldschool rakennelma tulossa matalilla puristuksilla. Alaväännön puutos kompensoidaan sit mekaanisesti ahtamalla. :)
Leave a comment:
-
Minä arvaan että Rossin männät. Aika terävät nurkat kyllä näyttää olevan.
Leave a comment:
-
Mitkä männät nuo on? Ehdottaisin, että käyt kaikki nurkat läpi ja teet vähintään jonkin r1 jokaiseen reunaan ja varmistat, ettei jää tuollaisia paperinohuita ainevahvuuksia esim. tuonne venttiilitaskujen reunoille. Noista lähtee tuhot liikkeelle.
Leave a comment:
-
Oli näköjään hieman tiukat männäntapit osaan FCP kankien yläheloista. Nämä 155mm kanget on siis koneistettu FCP:n toimesta 20 -> 22mm. 159mm kankea saa suoraan 22mm tapille. Mutta joo, vein eilen koneistamolle noi hoonattavaksi ja tänään sai hakea pois, oli simppeli ja nopea toimenpide. Nyt olis kaikki samanlaiset ja tapit luikuu nätisti helassa.
Tuli myös männänrenkaiden katkosvälykset sovitettua kuntoon. Ylärengas 0,50-0,55mm ja kakkosrengas 0,55-0,60mm. Öljyrenkaisiin ei tarvinnu sattua.
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:14.
Leave a comment:
-
Kai siin on pohjimmiltaan se, että vauhtipyörä noin lähtökohtasesti on suht tasaisesti pyörimisakselinsa ympäri pyörivä hyvin puntissa oleva valmis kiekko ja lisäksi tietysti se, että ei plaanaussovelluksessa varmaan inertiasta haittaakaan ole.
Nyt kun sulla on tuollainen näppärä säädettäväpinoolinen jyrsin, niin asettaisin ehkä semmoisen n. 250mm plaanauskiekon leveydeltä n. 0,03-0,05mm vinoon lohkon/pöydän pituussuunnassa ja leikkaisin ottopäällä.
Leave a comment:
-
Eli vähä sama idea ku flycutterissa. Onko vauhtipyörän funktio vähentääkseen värinöitä?
Leave a comment:
-
Tekisi mieli hankkia itsekin tuollainen joku moninivelinen työkalujyrsin.
Isot pojat ja Osaavat Miehet käyttää kuuleman mukaan lohkon oikaisuun riittävän isoa kiekkoa, jossa yksi leikkaava terä. Esim. pienehkö sorvin sisäveitsi vaihtopalalla. Iso kiekko voi olla esimerkiksi vanha vauhtipyörä.
Leave a comment:
-
Kenax, lohkon modaa niin ei tarvi kaikkia vaihtokansia aina tehä. :) Toki niihin ny pultinreiät joutuu kairaamaan. Ja tuo pakan avain on siellä ihan sitä varten et halusin nähä onko meillä valveutuneita foorumilaisia täällä. :D
Jyrsin on osoittautunut melko monipuoliseksi mukavan isojen liikevarojensa ansiosta. Tuo käytössä oleva pääkin on aika erikoinen ku saa käännettyä vähä joka suuntaan.
Minkälaista terää ammattilaiset suosittelee lohkon ja kannen oikasuun?
Leave a comment:
-
Mä oon noissa tehnyt kanteen muutoksen, kun se joka tapauksessa käy koneessa.
Edit: taustalla näkyy asia, mistä pitäs päästä eroon! Pakan avainta ei koskaan, missään tilanteessa pidä pitää tarpeettomasti pakan vääntiössä, vielä vähemmän säilyttää siinä!
Leave a comment:
-
Ja vielä takanurkan öljynpaluu reiän suurennos 18 -> 18,5mm ja M20x1,5 kierre. Saa siihen kiristää pultinpätkän liimalla kiinni. Ei kait noissa sit muuta ku vingutella vielä kangille tilaa ja sit koneistamoon poraukseen. Jakoremmin kiristäjälle pitää kyllä kans tehä muutamat M6 kierrereiät, mutta niiden paikat näkee vasta kun kone on koekasattun, ja koko jakopään osalle on vielä ehkä muutama muuttuja. AAN remmiä ja öljypumppua on kuitenki tarkoitus käyttää näis kaikis lohkois.
Dekin oikasuun pitäis itelle kyllä soppeli terä hommata tai tehä flycutter...
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:31.
Leave a comment:
-
Täs lohkos suihkin myös sinkkimaalia kevyen kerroksen alle. Tiedä sit onko hyötyä vai haittaa..?
Leave a comment:
-
Ite nykäisin mipan super black akryylimaalin lohkoon. Pohjamaalina ihan spraytavaraa.
Leave a comment:
-
Hammeritea tais olla jolla ton vetäisin. Koneistamossa toi pestiin ja lisäks päästin rälläkän teräsharjalla kohtia jotka eivät olleet putsaantuneet kunnolla pesussa. Muistaakseni jonku aiemman lohkon vetäisin Miranolilla ja hyvin se kyllä pysy pinnassa.
Leave a comment:
-
Mikäs maali tuossa lohkossa on ja kuinka teit pohjatyöt? Itsellä menossa lohko koneistamolle pesuun ja huoltoon niin sen jälkeen meinasin tulpata kaikki tarvittavat paikat ja puhaltaa hiekalla jonka jälkeen miranol tai joku muu maali päälle.
Leave a comment:
-
Voispa viimein olla aika rakennella loppuun, tai siis aloittaa toi strokerin niputtaminen. Kovasti yrittäny odotella jospa se sieltä tallinnurkasta itsekseen kasaantuis, mutta huonosti tuntuu tekeytyvän, ei siis yhtään mitään oo tapahtunu.
Tänään oli pitkästä aikaa hieman mielenkiintoa ja virtaa elvytellä tuota(syynä saattaa olla ku lauantaina kävin kattomas Lapuan quattro cornerissa Tempon projekteja). Otin siis vingun käteen ja tein tilaa kiertokangille, nehän eivät mahtuneet pyörimään tuolla. Irrottelin moottorikorvan alle jäävän pakkaspropun jossa oli letkulähtö turbolle(volvossa tässä kohtaa) ja laitoin tilalle blankon propun. Viereen tuli proppu johon hitsasin AN6 nipan. Puhdistin lohkon huolellisesti bräkleenillä ja paineilmalla ja jätin odottamaan seuraavaa kertaa. Seuraavaksi pitääkin irrotella kampuran päästä se automaatin ylimääräinen holkki, ja sit saakin alkaa asentelemaan hilpettä lohkoon.
Koneistamon jäljiltä lohkon modit. Ei tarvi toiste teettää näitäkään, piti munuainen luovuttaa et sain silloin kotiutettua lohkon sieltä. No nykyään tietty on vehkeet jolla onnistuu tommoset pikkujutut tehä itsekin. Tosin kaikista yksinkertaisin ja halvin ratkaisu olis vaan hitsata öljyreikä tukkoon ja perään porata reikä johon hitsillä letkulähtö.
Viimeksi muokannut Thuppu; 14.5.2022, 16:28.
Leave a comment:
-
Guest repliedVoi veljet toi paukku ois hieno varttimailille.
Kyllä tuollane 60/64mm ahdinkin on aika hankala saada heräämään sopivasti paikalta. Se on aina joko liikaa tai liian vähä happea.. pistää kyllä komeasti painetta.
Mutta ootko koittanu miten nopeissa vaihoissa tekee toi kytkimestä aktivoituva, vai saako vaihtaa kaasu auki? 8)
Leave a comment:
Leave a comment: