Mikähän vois olla 80:ssä ku ~70-80kmh vauhdissa tulee semmonen tasainen VrrrroouhVrrrroouhVrrrroouhVrrrroouhVrrrroouh... ääni, ja tuntuu hieman takapuolessakin. Ite ajattelin aluksi et tulee pyöristä, ku parissa vanteessa on jonkin verran heittoa, mut huomasin et ääni loppuu ku painaa kytkimen pohjaan, eli kun veto lakkaa. Voisko olla kardaanin kannatinlaakeri?
Ja ettei tuu tyhjä viesti niin laitetaan kuva 80 compe hiilarilipasta :)
Muutenki tuli vaihdettua 80:iin kirkkaat kylkivilkut. Olin ihmetelly miksei kylkivilkut muutenkaan toimi, niin siellähän oli vaan 30cm katkaistut johdonpätkät lokarin sisällä :D Vetäsin etivilkuilta johdot joten nyt pelittää. Vetäsin myös konttiin kiinni 2kg palosammuttimen, ku ei näistä omista kätöstyksistä tiedä koska liekit lyö konehuoneesta. Vakuutuksethan ei tämmöstä korvaa mitenkään päin, niin on edes pieni mahis saada auto pelastettua jos palaa meinaa.
No juu, kyllähän toki laittaa hymyä suupieliin vaikka onkin vain tämmönen semiviri foorumiasteikolla. :) Vanteet on just Azev A:t 7,5x17 ET20, renkaat 225/45 koossa. Nuo RS-R:ät tosin kyllä keskivertoa kokoaan pulleampaa mallia, inan verran ottaa johonki kaareen kiinni kovassa töysyssä.
No kyllähän se itse kuljettajaakin varmaan ainakin vähän kikattaa :) Onko nuo valssit Azev A:t? Mitkä on kriittiset mitat? Itellä on yhdet 8,5x17 et~30. Ovat vaan 5 pulttiset ja pitäs b4 kiisseliin sovittaa. Onneks b5 pyärännavoilla taitaa onnistua
Orkkis AAH on vertailumallina. Tänään just sain leimat ja hyväksynnät, ja reiluksi vuodeksi ajoaikaa. Nyt kelpaa. :)
Kyllähän nää old school Audit(jos näitä voi jo old schooliksi kutsua) kummasti kääntää päitä, varsinki jos vähä sihisee ja kikattaa(really? :D) Tuli todettua tos kylällä tänään. :D
:) No tarkoitus ei olis antaa mopon keulia tän kanssa, vaan säilyttää ihan hillitty linja. En taida viittiä alkaa rei'ittään vöiden kiinnityspaikkoja, mutta kiitos ehdotuksesta. Sen sijaan jos joltain löytyy ylimääräisenä Schroth Quickfit vyö/t Audi/VW sovitteella niin ehkä voisin olla kiinnostunut.
No juu, tuurista varmaan kans kiinni kuinka kestää, en ny kumminkaan ihan heti haluais rikkoa tätä. Joskin kiva olis käydä jossain vähä rajojakin kokeilemas kerta 595 RS-R:ät tuli alle laitettua. Vaikka perus nahkajakkaroilla ja verkkareilla voi olla haastetta pysyä penkissä. :)
Mulla oli 01A laatikolla S2 567,4hv/703nm ja revitin sillä 2vuotta(pieltä en paukkulähtöjä ottanut) ja nyt ollut vuoden uudella omistajalla ja vieläkin laatikko ehjä..
Minäki särjin yhen 01A hiukan päälle 500nm väännöllä että kyllä se raja siinä alkaa olla vissiin.
Leave a comment:
Guest replied
Niin joo, tuossa on 01a aski...?
Mulla oli samassa penkissä sillon 512Nm ja siitä kun nous ~20-30Nm niin 01a:sta meni kolmosen rattaat sileäks aika pian.
Että jos ei huvita laatikkojumpat liikaa niin suosittelen pysymään max ~500Nm kieppeillä, mikä tuossa alkaakin olla. :D
Tattista vaan. Aika pitkis kantimis on aina nämä omatkin jutut, ku aikaa ja motivaatiota ei aina oo tarpeeksi.
Eipä noilla uretaanimoottorikumeilla varmaan tarttis ollenkaan tota keulimistukea, mut koska tässä on dampperin ja syylärin välissä noin 5mm ilmarakoa halusin varmistaa ettei kone liiku yhtään ylimääräistä. Kyllähän noilla värinää tulee kajuuttaan ja varsinkin kun apurunkokin on kiinteällä sovitteella, mutta se luo mielestäni vaan pientä motorsport henkeä. :P
Tuntuu toi Vemsikin pelaavan nyt ihan kivasti, alkuun meinas tuo tyhjäkäynti temppuilla, kuumalla koneella stumppaili melko säännnöllisen epäsäännöllisesti. Tyhjäkäyntimoottori disabloimalla ja tyhjäkäynnin ohjaus syttysäätöiseksi niin nyt pelaa tosi hienosti. Onhan toi Vemstune silti aika kikkare verrattuna Maxxtuneen. Triggeri/käynnistysasetuksia tehtäessä meinas oikeasti tulla ikävä, ja harkinnassa oli jopa ecun vaihto.
Katotaan ny viittiikö tulla repimään? Tempolla tosin just jäi yks 01A laatikko jemmaan jonka lupas säästää mulle varalle. :)
Ite en oo ikää sortunu kopio tialiin vaan aina käyttäny bilteman laadukasta hukkista :D isohan se on, jotkut moittinu huonoks mutta itellä ollu ainaki viis ja kaikki on kestäny ja toiminu moitteetta. Hinta lie 50-60€
Tuollane "pieni" rojekti välissä :D
Mutta tosiaan, on kyllä hienoa jälkeä ja tosi siisti toi konehuone, mä tykkään. Iso peukku! :)
Ens kuussa seinäjoelle sitte koittaa kulkua?
Tutunkuulonen tarina hukkiksen kanssa, mulla oli 38mm kiina Tial mistä meni kalvo kun ekalla kerralla pääs kunnolla kurmottamaan. Onneksi se oli senverran tarkka kopio että aito meni samoilla laipoilla paikalleen :)
Keulimistuki on tän näköinen tiukalla sovituksella, ja lisäks on AnLe:n uretaaniset moottori- ja laatikon kumit, kone ei kyllä liiku yhtään tilassaan. Apurunkokin on alupuslilla pultattu runkoon.
Ei siis ollu mitään ongelmaa ahtojen kans ennen ku portti alko päästään ohjauspaineen suoraan läpi, eikä siis enää liikuttanut venttiiliä. Nätisti piti ahdot alimmillaan 0,8:ssa baarissa josta siis lähettiin liikkeelle, sillä tuli ennakkoja hieromalla ~300hv/350Nm. Luultiin et kalvo meni puhki, mut kotia päästyään kurkkasin sisään niin oli nuo pikkuruuvit jotka pitää venttiilinvarren kalvossa kiinni löystyneet ja yks oli kokonaan irronnut ja paine pääsi karkaamaan ruuvinreiästä. Hyvin pelaa kun otin Urssin aidon MV-R:n siihen väliaikasesti käyttöön. Hommasin tuohon kiinahukkikseen nyt kuitenkin aidon Tialin kalvon ja kasasin ruuvilukitteella noi pikkuruuvit. Muutaman muunkin pikkumodin joutu tekemään et siitä sai hyvän.
Juu, ei tästä mitään mahdotonta oo suunniteltu, tosin vitosella alkava lukema lämmittäis mieltä, ja periaattees vois olla mahollistakin vaikka on pieni .48 pakopesä ahtimes. Mut ei ainakaan vielä ollu ongelmia pakolämpöjen kanssa, eikä tuntunu ahdistuneelta yläpäästään.
Onko hukkaportissa jouselle kiristys? Liikaa kiristetty eikä aukea tarpeeks?
Vai onko vaan liian ahdas portti/putki?
Mukavastihan se jo potkii, ranacolla tuo on jo hyvä lukema, varsinkin kun kyseessä ei taida olla mikään mahdottoman huipputehon metsästys :)
Nostellaan ny pitkästä aikaa tätäkin säiettä. Urssi tosin odottaa valmistumista vieläkin, suurin piirtein joka ikinen osa-alue on enemmän tai vähemmän vaiheessa. :D
Laitetaan ny kuitenki vähä infoa tuosta väliintuloprojektista joka jäi käteen Mehtälältä viime syksynä, eli B4 koppainen 80q jonka ostin ilman moottoria. Ollut alunperin 2.8l mutta Mehtälällä tässä kävi 1.8T ja 2.2T koneet ja viimeisimmästä tässä oli johtosarja valmiina. Tuossa olikin aiemmin linkki S2foorumille jossa projektisäie tästä. Tämä ny joka tapauksessa alkais olla loppusuoralla, enää muutoskatsastus edessä. Tämäkin tosin on venähtänyt luvattoman pitkälle, ku alunperin meinasin et tällä pääsis talviliukkaille kurvailemaan. Penkissä on nyt kuitenki käyty ja katsastusliput ja laput on tehty. Pikkasen voimaakin kokeiltiin ottaa, mutta se vaihe jäi kesken ku tuo Tial kopiohukkis sanoi sopimuksen irti ja ahdot lähti karkailemaan. Säätöä saatiin tehtyä kuitenkin 1,5 baariin, jolloin antoi 402hv ja 490Nm. Tosin ahdot tippu yläpäätä kohden johonki 1,3-1,4 baariin. Nyt on putkessa kattikin asennettuna ja kaikki pelaa joten näytän vielä vähä rälläkkää etupuskurille ja sen jälkeen saakin käydä leimalla tän kans.
Juu, noiden siirtokiekkojen mallia muuttamalla saa soveltumaan periaatteessa mihin tahansa.
Tuossa vielä kuva näytöstä.
Ebayn ihmeellisestä maailmasta löyty. Potentiometriksi hommasin Elfalta Contelec VERT-X 2831-736-221-102. Varmistin vielä myyjältä potikan sopivuudesta... vaatii ulkopuolisen 5V lähteen, sen verran tämmönen "hitech" potikka vie virtaa ettei näytön oma 5V anto riitä. Käytin perus euron ebay 12V -> 5V regua sille nyt virtalähteenä. Näyttö itsessään ottaa sisään 12V.
Juu silleen se menee. Ajatuksena olis joku lukitus tehä siihen et ei vahingossa ajossa yritä tuupata pakille. Katotaan nyt sitten, kun saan vivustot tehtyä, paljonko noita siirtokiekkoja joutuu vielä muokkaamaan että vaihteet menee ongelmitta päälle.
Leave a comment: