Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 1,8Tq -97 (300-400hv)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Oisha tuo menny 10.5 ku pari milliä irti sisäpuolelta nii ton ku lasket alas painolleen nii sehä taipuu jo melkee kaareen ;)

    Comment


      Ja sopivassa montussa olisi tehnyt itselleen lisää tilaa... :) Ei sillä, saattaahan se nytkin tehdä, mutta sen näkee sitten kun saa ne lopullisesti alle. Meinasin leimata vielä noilla 17" vanteilla. Joutuu myös varmaan etsimään joka nurkkaan 225/40 kumit, nuo näihin varatut 215/40 ja 245/35:set ei taida asettua enää noilla leveyksillä nätisti?

      Comment


        Joskohan sitä pikkuhiljaa alkaisi tuo moottoriprojektikin edistymään, Mahlet saapuivat tänään ovelle. Ensi viikolla olisi tullut 4 kk tilauksesta, mutta kyllä ne vihdoinkin saapuivat. Ihmetyttää vaan kun yksi mäntä on valmistettu 09/2011 ja loput 3 mäntää 01/15. Ei kai sillä suurempaa seksuaalista merkitystä ole? Mitkäs laakerit tähän nyt kannattaisi ostaa, kelpaako ihan orkkis vai onko oltava jotkut ACL:ät tai vastaavat?

        Comment


          Jatketaan yksinhuutelua. Kävin tänään heittämässä 590 km:n Itä-Suomen maakuntamatkan, josta mukaan tarttui OEM S4 etupuskuri, ja toiset sporttijakkarat eteen. Nuo nykyiset jakkarat ovat ilmeisesti faceliftistä, niin siellä on kaikkea "turhaa" kuten bägit ja ristiselän sähkösäädöt. Joten jos joku tarvitsee, niin kohta olisi jouten suht hyväkuntoiset sporttipenkit eteen ja taakse. Laitan niistä myynti-ilmoituksen kun saan ne irti...

          Taas on kaikennäköisiä hallusinaatioita päässä tämän suhteen viime aikoina pyörinyt, joten katsastetaan tämän kuun loppuun mennessä ja sitten taas telakalle määrittelemättömäksi ajaksi. Konehuoneesta kaikki pois ja sen maalaus mustalla, apurungon käyttäminen puhalluksessa ja uudet puslat joka paikkaan. Sitten siitä pikkuhiljaa uuden koneen kasausta maalattuun konttoriin.

          Itse moottoriprojekti on jo lähtenyt käyntiin, lohko on jo porattu 81.50 kokoon ja kampi-akseli selvisi pelkällä kaulojen kiilloituksella. Kävi vaan koistiset enkä muistanut sanoa koneistajalle että plaanaa dekkitason samalla. Pitää käyttää vielä uudestaan se siellä, samalla pitää vielä vaihtaa apuakselin laakerit. Nuo ACL:n laakerit tuntuivat olevan kiven alla joten tilasin Sparetolta runkolaakereiksi Mahlet, ja kiertokankiin Kolbenschmidt:in sputterit. Alunperin oli suunnitelma jatkaa bensalla, mutta kyllä se alkoholisoituminen on nyt vienyt vallan tämän suhteen.

          Comment


          • Jos tasopinnassa ei oo syöpymiä eikä tarkoitus ole puristuksia nostaa, niin menee kyllä plaanaamattakin.
            Ja jos tehotavoite on maltillinen 400hv, niin nuo sun mainitsemat laakerimerkit on ihan riittävät. Isommillakin tehoilla on koeponnistettu.

            Comment


              Saako tuohon oikeasti KS:n sputterilaakereita?

              Comment


                Ei ole syöpymiä, mutta otetaan nyt varman päälle ja plaanataan kerran se on vielä tässä vaiheessa helppoa. Tavoitteista sen verran, että nelosella sen lukeman pitää alkaa mutta mitä lähemmäs vitosta päästään niin aina parempi. Noita puristuksia itsekkin mietin, että jääkö 9.5 liian alhaisiksi viinalla?

                Puolipäivää googlailin noita laakereita ja siihen tulokseen pääsin, että nuo olisi sputterit. Voin kaivaa iltasella linkin kun pääsen kotia. Absoluuttiseksi totuudeksi en uskalla väittää, mutta uskossa on hyvä elää... Ja sit toisaalta, miksi nuo olivat melkein 3 kertaa kalliimmat kuin toiset KS:t?

                Edit: Tuon pdf:n numeroilla tilattu
                Attached Files
                Viimeksi muokannut Pygmi; 4.10.2015, 14:28.

                Comment


                  Kyllähän se niin tuolla näyttää lukevan että niitä saa sputterina. Ja S4:ään ei saa, pyh.

                  Comment


                  • Glycoltakin saa. n.35e/veivi

                    Comment


                      Ei köyhällä ole noin kalliisiin varaa, KS:t makso 69€/srj...

                      Sen verran vielä askarrutti tuo nykyinen kone, että käytin sen tänään AMW:llä. Tuloksena 306 hp ja 331 nm. Väännön puutetta varmaan selittää se "raju" ahtojen rajoitus keskialueella mikä ohjelmaan tehtiin kun ei ole varmuutta kiertokangista? Timin aikanahan tästä mitattiin näyteikkunan threadin mukaan 315 hp ja 464 nm. Nyt on tosin ahdin vaihtunut pienempään ja ahtokontrolli on palautettu N75 taakse. Nykyahtimesta ei ole muuta käryä, kuin että Fin-Turbon kuitissa lukeva GT25...

                      Noh, jokatapauksessa tämä kone olisi tarkoitus siirtää tälläisenään sitten joskus tulevaan jäärata/rataleluun kunhan semmoinen sattuu sopuhinnalla tulemaan vastaan...

                      Comment


                        Jaa sen takia Olli sano että ettiä jostain 80 quuta halvalla.

                        Comment


                          80/90q on yksi vaihtoehto, pääpaino on kuitenkin nyt ollut vapaastihengittävän sedan 1.8 A4q:n löytäminen. Ovat vaan melko kiven alla, ja sitten kun löytyy niin hinta on pitkällä budjettiin verrattuna...

                          Comment


                            Niin penkan pöllyytintä/rataleluako haet. ADR+nelikko yhdistelmällä vois löytyä paremmin 3B Passatteja. En sitten tiedä miten painon kanssa käy kun verrataan B5:seen.

                            Typ89&B4 toki pöllyttää keveydessä uudemmat mutta pyörän tuenta taasen on uudemmissa fiksumpi.

                            Saattaisin muuten tietää yhden B2 quattron mutta siinä olisi ihan helvetisti hitsaamista.

                            Comment


                              No niin, tämä sai viikko sitten virtaa kilpiin vuodeksi joten eilen olikin hyvä päivä tehdä liikennekäytöstä poisto.

                              Se muutama viesti ylempänä manattu vapari A4:sen löytäminen olikin kohtuullisen helppoa, kun toveri Saalasti vinkkasi lähistöllä olevasta yksilöstä ja vieläpä sopuhintaan. Tästä olisi tarkoitus siirtää kone tälläisenään siihen, ja ajella jäällä ja ehkäpä jopa radallakin. Mutta se on sitten oma tarinansa josta ehkä lisää omassa säikeessään...

                              Onkos muut jumalmoottorin rakentelijat vaihtaneet/ vaihdattaneet niitä apu-akselin laakereita? Hovikoneistaja sanoi että hänellä ei ole työkaluja siihen, jos akselin linjan joutuu aarporaamaan suoraksi...

                              Comment


                              • Apuakselin linjaporaus? Empä ole moisesta ennen kuullut. Ei käytännössä ole mahollista että niiden kahden laakerikaulan linja olis vinossa. Hommaan tarkotetulla työkalulla ne helat menee just eikä melkein suoraan. Asentaminen on helppo kun vähän piirtelee lohkoon ja helaan tussilla merkkejä, että osuu öljyreikä.

                                Comment


                                  Vajaan vuoden hiljaiselo päättyi tällä viikolla. Apurunko lähtee hiekkapuhallukseen ja kaikki pienemmät hilppeet olisi tarkoitus puhaltaa alumiinirakeella kaapissa. Konttorin pesu ja hiominen maalia varten, ei tule tylsää talvi-iltoina.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    Tuli suihkuteltua väri jo pari viikkoa sitten. Tällä rahalla sai nyt tälläisen pinnan. Pääasia on että ei hyppää niin paljoa silmille kuin se punainen.

                                    Apurunko on edelleen vaiheessa, johtuen hiekkapuhaltajan erinäisistä ongelmista tilojen ja aikataulujen suhteen. Oliko niin että b5:sen etu-apurunkoihin ei ole olemassa mitään parempia puslia? Olen yrittänyt etsiä mutta joka paikasta löytyy vain taka-apurunkoon puslasarjoja.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      Löytyy siihen 034 kumipuslia ja alumiinisia samasta firmasta, sekä AK-motorsportilta.

                                      Comment


                                        No joo, katsoin äsken aivan samaa että AK Motorsport tarjoaa alumiinisia. Sanooko leimasetä mitään alumiinisista puslista?

                                        Comment


                                          Ei, miksi pitäisi?

                                          Comment


                                            En tiennyt, siksi kysyin. On ne kummallisempiakin asioita kieltäneet... Mutta joo, tuommoiset AK:t sitten tilaukseen. Ovatpahan valmiina sitten kun joskus sen apurungon saan takaisin.

                                            Comment


                                              Et sano niistä mitään niin ei leimasetäkään sano. Ite huomannu että kaikista pienistä alustan muutoksista kun ei turhaan rupea leimalla kysymään niin ei niistä tuu ihmettelyä.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viesti
                                                2871 ei ole mitenkään erityisen hyvä turbo, vaan on siis vaikea hallita turbiiniin nähden suuren kompressorin takia.

                                                Silti tuollaisella saatiin S3:sta viime vuonna 410hv/500jotakin Newtonia. Vaati vain aivan helvetin monta testivetoa ja säätöä, ennenkuin ahtopaineet sai järkiinsä.
                                                Tämä menee kyllä edelleen jo niin vanhoihin juttuihin mutta jos satut näkemään tämän niin isolla todennäköisyydellä mulla on nyt tämä kyseinen auto..satutko muistamaan siitä jotain tarkemmin?

                                                Comment


                                                  tämäkin auto taitaa olla tällä hetkellä jopa jollain asteella ajankohtainen? vai mitenkä on? Pygmi :D

                                                  Comment


                                                    No niin no... Vaihtoehtoja on muutama tällä hetkellä mitä tämän kanssa tapahtuu.

                                                    Vaihtoehto 1: Myyn pikkuveljelle joka rakentaisi tämän 1.8t:nä liikenteeseen itselleen ensiautoksi.

                                                    Vaihtoehto 2: Pidän itselläni ja laitan ässästä nykyisen tekniikan tähän kunhan siinä on uusi voimalinja paikallaan.

                                                    Vaihtoehto 3: Kumpikaan ylläolevista ei toteudu.

                                                    Vaihtoehdot 1 ja 3 on vahvimmat ehdokkaat omassa mielessä. Toisaalta sääli koska tämän kanssa tuli tupakki jos toinen kulutettua. Toisaalta jostain olisi hyvä joskus luopuakkin jos ei aika ja motivaatio riitä.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X