Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe 2.2 -89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kyllä coupeen löytyy levyjä tarvikkeena. Sulle sattunu vaan joku käsi varaosamyyjä.

    895615301A

    Tos OEM numero, mene sen kanssa uudestaan ja pyydä tuolla kääntämään tarvikkeeksi.

    Comment


    • Mitäs öljyä ootte käyttäny tossa NG mottorissa. Itsellä olisi öljyn vaihto kiireesti edessä niin tarvisi apuja et mitä sinne laittaa. Viimisessä öljynvaihto lapussa on että: Mobil 1 5W-40. Onko ihan kannattavaa vai onko mitään parempia/suotavampia vaihtoehtoja?

      Comment


      • Sillä se menee. Ei se mitään race öljyjä tai muita tarvii. Eikä hikoile tolla viskositeetillä liikaa.

        Comment


        • Audin tilanne tällä hetkellä että auto on taas kasassa. liun palanen tosiaan irtos väkivaltaa käyttämällä ja nyt uudet liut oikealla puolella... käsijarru vaan jumittaa edelleen, eli vika vaijerissa tai jossain muussa mekanismissa.

          Tällä hetkellä kuitenkin tilanne että satulat vaihtuu taakse vielä uusiin (kun halvalla saan) ja autohan tällä hetkellä myynnissä. Tilalle tuli audin palasina seistessä Volvo 940, ajettu kyllä jo 400tkm mutta tekniikka pelaa hienosti, leimaa melkein vuosi eikä maksanut juuri mitään. Niin ja tärkein talvea ajatellen eli ominaisuudet kuten autossa,ei kuten puimurissa/puutarhajyrsimessä eli takapyörät työntää ja etupyörät ohjaa.

          Comment


          • Tännäämpä tul purettua/asenneltua kontti vakio kuosiin, jotainhan sieltä jäi puuttumaan kun entinen omistaja oli sillon joskus ne jotenkin saanut likomäriksi ja vieläpä hiekkasiksi.
            Vähän on kyllä vitosen murinaa jo ikävä vaikka vielä pihassa seisoo mutta ei ole joka päiväisessä käytössä. Mutta kuitenkin on tuo Vulva sitten taas muuten mukavampi vehje kun ei remmo tien laidasta laitaan kiihdyttäessä jne, vähän pappa kapine.

            Comment


            • Kysytääs nyt tässä topicissa et: Onkos vm.89 coupessa mittaristossa bensavaloa? Ainahan sitä melkein höyryillä ajellaan ja kertaakaan ei ole valopalanut :D

              Hieman lisää kysymystä mittaristosta: Kun mittaristossa on niitä tikkuja mistä käännetään esim kelloa. Niin mikä viimeinen tikku on? Mulla se on katkennut. Eli kaikista oikean puoleisin?

              Comment


              • Ei ole bensavaloa. Jos autochek-systeemi, niin se varoittelee sitten.

                Se laitimmainen tikku ei ole katkennut, vaan sillä voi kalibroida bensamittarin. Vaatii muistaakseni mittariston irroituksen että siihen pääsee käsisksi.

                Comment


                • Mistäs tuon autochek systeemin tietää? Todennäkösesti ei sitä ole kun ei ole kertaakaan mitään valoja palanut :D
                  Jaa et bensamittarin kalibrointi-tikku. Miten se se mittari kalibroidaan? Meinaan tuntuu et tarvis kalibroida kun näyttää esim, jos tankkaan tyhjään tankiin 31l. Niin mittari on vähän yli 35l

                  Comment


                  • Kyllä se kalibrointi pitäisi onnistua mittarin kiinni ollessa.
                    Kalibrointi onnistuu vaikka sillai et tankin ollessa tyhjä käännät siintä tikusta mittarin nollilleen viimisen viivan päälle. Tikku lpyörii vaikka sormin kynnellä tai jollain vastaavalla.

                    Tankki täynnä mittari menee muistaakseni yli asteikon että mieluummin tankki tyhjänä säätö.

                    Comment


                    • Mistäs tuon autochek systeemin tietää? Todennäkösesti ei sitä ole kun ei ole kertaakaan mitään valoja palanut :D
                      No ainakin siitä. Autocheck on semmoinen mikä kertoo pienillä animaatioilla ja piippaus äänellä jos neste on lopussa, lamppu palanut ja jne... Mittariston ylälaidassa tämä olisi jo on.

                      Comment


                      • No ainakin siitä. Autocheck on semmoinen mikä kertoo pienillä animaatioilla ja piippaus äänellä jos neste on lopussa, lamppu palanut ja jne... Mittariston ylälaidassa tämä olisi jo on.
                        Kiitoskia tiedosta. Eli eihän tuossa mun kattilassa tietenkään sitä ole :D
                        Eihän topicin tekijä tykkää pahaa kun sen projekti topicissa kaikki kyselee ja kirjottelee melkein mitä sattuu?
                        On käynyt mielessä et pitäisikö sitä perustaa ihan oma topickki liittyen coupeen.
                        Esim vaikka: "Yleistä keskustelua Coupeen liittyen"

                        Comment


                        • Mitenköhän tosta Coupesta lähtee nuo etu- ja takakattovalot irti? Sekä vänkärin aurinkolipasta se valaistu meikkipeili, pitäs päästä kattoon mitkä polttimot siellä on et osaa oikeet tilata tilalle.

                          Comment


                          • Hookoo: Edestä lähtee se lasi vaikka meisselillä vähän avittamalla sivusta, menee takas painamalla. Polttimona 12v/10w.

                            Comment


                            • Limetic kirjoitti;
                              Kiitoskia tiedosta. Eli eihän tuossa mun kattilassa tietenkään sitä ole :D
                              Eihän topicin tekijä tykkää pahaa kun sen projekti topicissa kaikki kyselee ja kirjottelee melkein mitä sattuu?
                              On käynyt mielessä et pitäisikö sitä perustaa ihan oma topickki liittyen coupeen.
                              Esim vaikka: "Yleistä keskustelua Coupeen liittyen"
                              Juu mitäpä tässä pahastumaan,eikun antaa palaa vaan :D ... Tällä hetkellähän itse olen enemmän suuntautunut tuonne volvolandian puolelle, siksi tähän ei ehkä ole kovinkaan paljoa täytettä nyt tulossa tällä hetkellä...

                              Comment


                              • Tämä se ei kyllä nyt helpolla etene ei sitten mitenkään. Kai se on vielä itse palelluttava tallissa tuossa viikon parin sisään/päästä ja kokeiltava saada katsastus kuntoon kun ei tunnu kauppaansa tekevän.

                                Ei vaan yhtään innostais mönkiä auton alla ja kokeilla jostain löytää käsijarru vaijeri, ja sitten jos vielä pitää noita helvetin satuloita purkaa niin ai kele. Ahistaa ja koko mekanismin miettiminen.

                                Mutta jospa tämä tästä. Volvo onneks jekkasee niinkun pitääkin niin ei tarvitse rämällä rullailla ja pelätä millon se jossain mäessä itsestään valuu ja tuhoa tekee.

                                Comment


                                • Tänään tuli taas audin kanssa kamppailtua.Kertokaahan missä mättää...

                                  Tilannehan oli aluksi että audi jäi pois ajosta koska apparin puolen käsijarru kahnas koko ajan päälle ja samalla huomattiin että kuskin puoli ei pidä ollenkaan. Kuskinpuolen satulan aukaisin mutta mitään vikaa ei löytynyt ja vika ei siis korjautunut.

                                  No nyt asiaa on ratkaistu vaihtamalla apparin puolen käsijarru vaijeri uuteen, sitten huomasin että vika on osittain myös satulassa. Kuskinpuolen satulan vaihdoin tänään ja apparin puolen avasin eilen ja putsasin satulan jne jne ja tänään pistin senkin paikalleen.

                                  No nyt kuskinpuolen satula pitää (uus kun on) mutta apparin puolen satula ei vaikka käyttö vipukin liikkuu koko liikealalla... Perän ollessa ilmassa ja käsijarru päällä rengasta voi vielä pyöritellä käsin helposti, eli aivan kuin kuskinpuolen rikkinäinen satula mutta vika vaan siirty ennen toimineeseen satulaan.

                                  Comment


                                  • Varmistan nyt vielä, kiskaisithan useamman kerran käsijarrusta? Näin se tulisi siis kirrattua. Asiaa ei varmasti helpota, jos toisella puolella on uusi satulajoka liikkuu herkemmin. Tarkistithan, että mäntä työntyy ja jää ulos kun käkkärin vipua liikuttaa? Jos satula imaisee männän takaisin sisään, säätö, eli räikkä ei toimi ja palat jää liian kauas levystä.

                                    Comment


                                    • vipua revittiin varmaan semmonen 30 kertaa kun kokeiltiin saada toimimaan. Ja suunnilleen yhtä raskaat ne käyttövivut tuntui nyt olevan uudessa ja vanhassa satulassa. Sitä en tiedä imaiseeko takaisin tuntuu olevan niin onneton tuo liike satuloissa että hyvä että huomaa. Mikähän sen räikän nyt sitten olisi särkenyt kun mäntää ei olla avattu.

                                      Vaihdetun vanhan satulan mäntä ei edes kiertynyt kiinni vaan jäi pyörimään about sentin jälkeen paikalleen aivan kun boorit olisi menneet vaikka männän ollessa kädessä se kierretappi kierty normaalisti.

                                      Comment


                                      • Se räikkä tuppaa ruostumaan jumiin. Sen rakenteesta taisi olla kuvakin jossain kohtaa tätä topikkia. Avaus, putsaus ja rasvaus kuulemma auttavat. Itse en ole vielä moista joutunut tekemään, vaikka muuten olen noita satuloita muutaman huoltanut.

                                        Comment


                                        • Itselläni oli sama homma että räikkä liikkui koko liikeradan, mutta mitään ei tapahtunut. Aikani tappelin sen kanssa ja päätin isolla vasaralla lyödä muutaman kerran lujaa räikän päähän, sen ollessa lepoasennossa. Eli että se menee alaspäin, niin johan alko toimiin.

                                          Comment


                                          • Nyt tipuin kyllä täysin kärryiltä... missäs se räikkä siis on?

                                            http://www.20v.org/brakere.htm .Tuossa nyt ainenkin Linkki jossa näkyy satulan rakenne. Minä kun olen ymmärtänyt että se räikkä on nyt olevinaan nuo männän sisällä olevat hilppeet, mutta ei noita kyllä oikein isolla vasaralla paukutella.

                                            Tuon satulan "takaosanhan" minä siis aukasin ja putsasin kun tuo käyttöakseli jumitti. Eikä taas mennytkään kun 3 tuntia lukkosokkaa laittaessa vaikka en ollut edes eka kertaa tekemässä, on vaan niin jumalattoman ahterista.
                                            Viimeksi muokannut Mr_nice; 8.2.2010, 21:47.

                                            Comment


                                            • Itse olen ainakin tajunnut että tuo numero 3 on se räikkä. Tai ainakin mä tarkoitin sitä.

                                              Comment


                                              • Täs vaihees mä purkaisin männän sokan takana olevat hilut. EI siis satulasta vaan männästä. Tuo on helppo kokeilla pelaako se systeemi männäs. Otat satulasta tiivisteen (22) pois ja pyörität männän pohjaan asti ja koitat sen jälkeen pihdeillä vetää mäntää SUORAAN ulos. Jos mekanismi toimii ni pitäs melko kevyesti männän tulla pihalle.

                                                Comment


                                                • Joo, tuon voin jo melkein sanoa että eipä tule, tänään just mäntää ruuvailin irti ja jos en nyt ian höpöjä muistele niin kyllä mielestäni suoraankin kokeilin vetää ikään kuin onko ehjä ja ei tullut suoraan joten oletin että on ehjä, mutta ei siis ilmeisesti olekkaan? Mutta mikä siellä sit todennäköisesti olisi särki? varsinkin kun ensin toiminut tai siis ainenkin pysy käkkärillä vielä sillonkin kun se päälle hirtti.

                                                  Kuinkas tämä nyt siis oikeasti toimiikaan, tavan jarrulla mäntä kiertyy ja sitten palautu vähän ja jää siihen ja käsijarrulla sitten työntyy vain suoraan vai kuinka? Jotenkin niin hilavitkuttimen oloinen koko rakenne että ei oikein tiedä mitä kuuluisi missäkin vaiheessa tapahtua edes...

                                                  Comment


                                                  • Käyttöjarru painaa jarrunesteen välityksellä mäntää joitain millejä ulos ja liike on suora. Käsijarrun vivun kierre (ja tietysti männän vastaava sen sisällä) kääntää mäntää hieman ja työntää sitä kierrettä pitkin ulospäin. Räikkämekanismi pitää toimiessaan huolen, että mäntä ei pääse palautumaan sisään ja samalla jarrupalat tulevat puristetuksi lähelle jarrulevyä. Ihan sama homma, kun käännät räikkäavaimella pulttia mutteriin.

                                                    Käsijärrun liike on lyhempi kuin käyttöjarrun, mistä johtuu se että vaikka jarrut tuntuvat toimivan ihan ok, käsijarrun pito voi jäädä vajaaksi.

                                                    Ei muuten olisi itellänikään ensimmäisenä mielessä sen akselin takominen vasaralla..

                                                    Comment


                                                    • Eli räikkä on just siellä männän sisällä?

                                                      Kyllä vaan ihmetyttää että mikä ihme sen nyt särki kun ennen purkua piti kuitenkin jopa liiankin hyvin ja männän sisälle en kajonnut ollenkaan.

                                                      Comment


                                                      • Lueppa viesti numero 226 ajatuksen kanssa läpi...

                                                        Männän ei kuulu pyöriä käsijarrua vetäessä, ainoastaan männän sisäinen kierrejuttu pyörähtää käsijarrua löysätessä ja poistaa samalla välyksen toimien ns. "räikkänä". Kyseinen osa 90% varmuudella satulassasi jumissa.
                                                        Käsijarru voi kyllä toimia vaikka "räikkä" olisikin jumissa, mutta automaattisäätö ei toimi. Hetken helpotuksen voit saada, kun pyörittää männän niin ulos, että just ja just saat satulan vielä paikoilleen, mutta palojen ja levyn kuluessa automaattisäädön toimimattomuudesta johtuen pikkuhiljaa toimivuus heikkenee.

                                                        Comment


                                                        • No perkele, jotenkin olen onnistunut sivuttamaan tuon aikaisemman kommenttisi täysin. Tuohan selittää asiaa reilusti.

                                                          Nyt tässä kun aloin miettimään niin ilmeisesti ongelma on sittenkin ollut ihan vain asentajassa. Eli minulla oli kummatkin satulat "auki" ja kasatessa männän laitto vaiheessa onnistuin sekoittamaan männät. No nyt viimeks kun ei lähtenyt toimimaan niin purin tosiaan uudestaan auki ja kokeilin sitä toista mäntää satulaan, se jäi ikään kuin pyörimään tyhjää paikalleen kiertäessä. No siitähän minä ymmärsin että se on särki, mutta eiköstä juu tuo kerro vaan että se periaatteessa toimii? Eli minulla on nyt varmaan se "rikkinäinen" mäntä toimivan männän satulassa.

                                                          Comment


                                                          • Tänään saatiinkin jarrut pelaamaan. Ongelma olikin kuten tuossa viime viestissä pohdin,eli menin sitten laittamaan jumissa olevan satulan toimivan satulan tilalle. Eli Jukka Majavalle suuret kiitokset vihjeestä ja neuvoista!. Pihdeillä vielä jumivaa mäntää kokeilin äkkiseltään niin eipä pyörähtänyt osaset mihinkään, pihdit vaan luisti.

                                                            Mutta nyt jekkasoo, vitos naksulla menee lukkoon lumella,luulis riittävän, kuitenkin jo muutamalla naksulla alkaa selvästi jarruttamaan.

                                                            Enää pitää taiteilla jarrukilvet jotenkin eteen paikalleen, vähän muistelen että kesällä järin irti koska olivat enää yhdellä pultilla per puoli kiinni. Maanantaille onkin jo katsastus aika varattuna, jos hyvin käy niin läpi pitäis mennä, jos nyt katsuri ei löydä mitään huolestuttavaa mitä en ole itse edes huomannut (niillä tuntuu olevan se kuudes aisti). Eikä kyllä pitäisi olla mitään sen verran tullut laiteltua sitä sun tätä ympäri autoa, jos pakosti jotain haluaa löytää niin pakoputki vaikuttaa ehkä todennäköisimmältä mistä jonkun reijän löytää mikä muka vaikuttaa päästöihin.

                                                            Jos ei sitten tuoreella leimalla ala menemään kaupaksi niin alan kyllä epäilemään jotain omituista vilunkia.

                                                            Comment


                                                            • Tänään saatiin eteen jarrukilvet kiinni. Ja sitten tarkasteltiinkin kaikki valot sun muut katsastusta varten. Enää ongelmaksi jäi pissapoika, ilmeisesti letkussa joku jääkokkare kun pumppukin tais huutaa mutta mitään ei vaan tule pihalle.

                                                              Mitään muuta en katsastukseen keksi mistä voisi tökätä muuta kun pakoputken (en tiedä vuotaako vai ei) tai sitten jotain mitä kerkeää vielä huomenna ilmestyä.

                                                              Meinas muuten tulla jännäkakka housuun kun tänään kävin ajamassa lenkin mummoo moikkaamassa ja muetenkin testi mielessä. Pihassa kaikki oli OK mutta kun päästiin 5 tielle alkoi jossain 8 km jälkeen vähän lämmöt nousemaan, kävi jossain 115 mittarin mukaan ja sit laskeskeli alas päin (liekkö ilmaa, sillä nesteethän vaihettiin just ennen kun jäi käyttämättömäks?), no en siitä sen enempää välittänyt ja 12km päästä poistuttiin rampille jonka jälkeen tulee liikenneympyrä.

                                                              Liikenne ympyrään painan kytkimen ja valot helahtaa kojelautaan "nyt se kuoli" oli ensimmäinen ajatus. Ei lähde vaikka kuinka hankaa, lopulta kaasupohjassa lähti röhkimään ja toimikin normaalisti kunhan ei päästänyt tyhjäkäynnille (jota ei ollut), ajeltiin siinä mummolle ja pihassakaan ei ollut tyhjäkäyntiä ollenkaan. No sisällä sitten 15 min päästä välähti että jos kääntäis vähän tyhjäkäynti ruuvia (vai mikä onkaan tuossa kaasuläppäkotelossa), eikun pihalle kokeilemaan mutta sitten kaikki jekkaskin kuten kuuluukin eikä nyt enää tehnyt moista vaikka ajelin vielä takas tallillekkin ja siitä sitten vielä kotio. Mistä moinen tyhjäkäynnin häviäminen saattoi tulla, jäätä vessanpöntössä vai?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X