Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe 2.2 -89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Juu kyllä näin on,ei kiirettä kun talli kerrankin käytössä aamusta iltaan vielä puolisen viikkoa ja autokin lainassa. Boge vois olla,niin hyvin ruosteessa ja muussa rähmässä että ei selvä ottanut ja en nyt jaksanut vanhoja sontia tarkemmin hioa.

    Oli juu vasemmassa sen verran tiukassa että tuon kuvissa näkyvän jatkovarren tarvitsi, mutta oikealla eli tuolla Bogen iskarilla olikin sitten sormin auki pyöritettävissä (ei ihme jos vähän kolisee paikat). Fiksuna miehenä tutkin pakettia tarkemmin vasta ensimmisen iskarin irrotuksen jälkeen ja uudethan ne tuoltakin löytyivät. Uudet on juuri sen 40mm lyhyemmät mitä nuo vanhat iskarit mutta muuten esim jouset samanpituset ainenkin noin "levossa".

    Pitää katsoa jaksaisko seppäillä,ois varsin sopivaa rosteripeltivä tuolla jo odottamassa mutta se sitten että sais paukutettua sopivaksi onkin eri juttu...

    Comment


    • Do di,tämän hetken tilanne on että alkaa olla etupää kohta kasassa, vähänhän tämä on harjoittelua ollut kun ensimmäistä kertaa iskarit irti ja purettuna, kuitenkin nyt on ruosteita katsottu, kaaret massattu, iskarit paikoillaan, raidetangon päät kiinni. Tällä hetkellä ongelmana on vain että kuinka raidetangon päät oikea oppisesti kiristetään?? Pyörii vain mukana pallo/tappi mukana kun mutua kokeilee kiristää?

      Saa nähdä meneekö koko tangot vaihtoon kun tuntuu niistä pinnapulteista (?) menneen kierteet osa matkalta ja ovat sen verta tiukassa että ei liiku suuntaan eikä toiseen. Samaa ongelmaa oli jo entisten raidetangon päiden kanssa,eli piti pienellä paineilma rälläkällä vetää ne päissä olleet kiristys hokit ja mutterit poikki ja tänään pitikin uusia mutuja metsästää rautakaupasta.

      Toinen ongelma meinaa olla itse iskareiden yläpään kiristys koriin,syynä tässä kuminkin ilmeisesti vain puuttuvat työkalut kun ei saa yhtäaikaa hylsyä ja kuuskoloa siten että sais vielä kiristettyäkin... Niin ja kasatessa löytyikin vielä lisää vaihdettavia osia (empä huomannut tarkistaa) eli siis tukivarsien pallot menee kanssa vaihtoon mutta ei nyt...

      Nyt kun saisi huomenna etupään kasaan niin jäisi vielä päivä laittaa takapää ;), siellä onkin vastassa myös ruoste reikää...

      Comment


      • Kuuluuko iskarin yläpään (laippa,mutteri jne) pyöriä käännettäessä mukana?
        Alkaa tuntumaan että hommassa on jotain mätää vaikka kaikki on kyllä mielestäni oikeilla paikoillaan mutta yläpään mutterille ei tule kierteitä kovinkaan pitkästi.

        Comment


        • Itelläni tuossa coupessa, eikä myöskään 80:ssä tuo laippa, mutteri jne ei pyöri käännettäessä.
          Se iskarin "pultti" osa (siis se iskarin päässä oleva kierre osuus) tulee sen mutterin läpi niin että se on noin ½cm läpi siitä mutterista. koita ny saada tuosta mun selityksestä sitte selvää :D

          Comment


          • No voi nyt persaus, tuossa pyörii nyt mukana ja se "pulttiosuus" tulee mutterin kierteille sen puol senttiä vain. Niin ja muuten sen laippa nous nyt semmosen sentin siitä korinpinnasta ylöspäin...

            Koe ajolla tuossa kävin,aluksi meni kun ajokoira kun en tarkemmin tajunnut vilasta aurauksia/harituksia mutta sitten pienen säädön jälkeen menee melkein suoraan (ihan vähän oikealle puoltaa voi johtua renkaista/tiestäkin). Kolinat ja kalinat hävisivät ja onhan tuo nyt vähän jämäkempi mitä entisillä paskoilla.

            Comment


            • Kyllä se iskarin yläpäänlaipan pitää pyöriä mukana kun renkaita kääntää, koska koko tolppa kääntyy kun kääntää pyöriä. Tarkoittanet kuvassa olevia osia no: 34 ja 38

              Comment


              • onko se mulla sitte molemmis rikki tai löysällä/kireällä? o.o
                ku näyttäis pyörivän tuolta iskarin sisältä...

                Comment


                • Kuvassa oleva osa no: 35 sisältää laakerin ja se varassa pitäisi tolpan pyöriä, ne laakerit ovat vaan helposti hajoavaa tavaraa, eli voivat olla jumissa. ylälaippahan nousee irti korista kun auto on pyörillään, rakennehan ei kiristy varsinaisesti koriin kiinni.


                  Tuossa kuvassa näkee yläpään laakerin.
                  Viimeksi muokannut jataka; 1.7.2009, 23:03.

                  Comment


                  • Asia selma. Hyvä juttu että homma nyt siis oikein, ainoa mikä mietityttää on nyt tuo kierre mutta ei kai sillekkään mitään voi. Pitää nyt vielä tarkistaa onko laakeri aivan huipussaa siellä rungon montussaan.

                    Huomenna vielä vähän kulmia nolliin päin ja sitten takapiän kimppuun, katsoo mitä sinne nyt kerkee päivässä tehdä.

                    Comment


                    • Ja kannattaa tarkistaa että se alempi mutterikin siellä yläpäässä on kiinni. (Osa no: 36)

                      Comment


                      • Toivottavsti joku on paikalla ja osaisi antaa pikaisen vastauksen sillä saatoin keksiä mistä kiikastaa. Kuuluuko osan 31 jälkeen muutteri? eli siis jousi lautasen ja ohjauslaakerit väliin?

                        Comment


                        • Ei ainakaan kuvan mukaan.

                          Comment


                          • Joo sitä minäkin vähän aloin katsomaan....mistä lie sain idean semmosen sinne väliin työntää, eli eikun purkamaan...

                            Comment


                            • Ei kuulu mutteria, tulee vasta laakerin jälkeen ja sehän ei ole tavallinen mutteri.

                              Comment


                              • Joo eihän tuo ihmekkään kun vähän kierre meinas loppua,sinnehän ne mutut olivat sujahtaneet. No eihän tuota aamupäivästä laittanut kun tunnin, ja sitten alkoikin jo näyttämään että oikeasti jotain madaltaiskin.

                                Harmivaan kun ei vielä taakse kerennyt asentaa, tämä viikonloppu kun menee raivaussaha hommissa mutta ehkä jo maanantaina. Maanantaina pitäis myös tulla uudet nakit eteen. Entisillä etusilla joissa sillon asentaessa 3-4mm ei siis ajettu kuin se alle 3000km ja toinen jo varsin sileä, vähän kovemmalla sateella ahdistaa ajaa, kun vielä 80km/h vauhdista meinaa kaasulla suilutella tyhjää.

                                Comment


                                • Eilen tuli vaihdettua taaksekkin iskarit, ongelmittahan se melkein meni. Oikean puolen alakiinnityksen mutteri oli vaan niin tiukassa että piti ensin paukuttaa se mutteri osittain halki. Nyt jonkin verran jämäkämpi alusta mutta ainenkin noilla sämpylä renkailla myyntipuyhe pitää paikkansa että ei pintakova.

                                  Tänään tuli vaihdatettua eteen uudet kumit alle. Merkki ja malli Goodride SV308 205/55 R16 , kuuluuvat ilmeisesti kastiin "Hengen vaaralliset" testien mukaan mutta tänäänkin sateessa kun tuli kiihdyteltyä ja jarruteltua niin voi sanoa että paska puhetta,jos ei radalla kokeile huippu aikaa niin pitäävät perusajossa siinä missä kalliimmatkin. Nyt siis pullukka renkaat sekä edessä että takana, aika traktori :D , mutta voipa ajella huoletta vähän huonompiakin teitä.

                                  Tuolla nyt vielä jotain uusia kuvia iskari hommasta, takaa ei ikävä kyllä kuvia kun kamerasta tottakai just sillon akku loppu...

                                  Comment


                                  • nyt on ihan pakko kysyä että minkä merkkinen tuo sarja on? tuosta pintakova jutusta vaan tuli mieleen että onko niitä muitakin kuin tuo weitecin alusta jota on pintakovaksi haukuttu...
                                    oliko kenties kalliskin sarja? ihan vaan että jos tuohon omaankin sellaasen hommaas jossain välis, ku on tottunu tohon 80 alustaan joka on todella jäykkä verrattuna tuohon äiteen passattiin joka itellä on lainas nyt kun tuo 80 on maalaukses. ihan hirvittää ajaa passatilla kurviin, ku tuntuu ihan justiin että kaatuu, audilla ei meininkiäkään. joten onko tämä alustasarja tuollainen mallia passat vaiko audi? ;) toivottavasti ymmärsit tämän sekavan viestin ^^

                                    Comment


                                    • Alustan merkki on GTS. Ei tuo mikään jäykimmästä päästä ole että kyllähän kori kallistelee mutta ei kuitenkaan niin paljoa kun "vakiosarjalla".

                                      Mitteehän tuohon on tulossa kun säännöllisen epäsäännöllisesti tupruttelee sinistä putken päästä ja pöntön kumin kun nostaa auki niin siellä on pöntön laidat öljyssä (melkein kun krapula aamuina mutta ilman kökköjä). Jos koneen käydessä öljykorkin aukaisee ei huohotus kuitenkaan kovin erikoista ole. Käsittääkseni tuo wc-pönttö/ruiskusysteemi kuitenkin tarvitsee tuon peukalon paksuisen huohotusputken tuonne imupuolelle?

                                      Tupruttelussa on myös semmonen hienous että pari kovempaa polkasua vähentää jo huomattavasti jopa normalisoi tilanteen. Kone kuitenkin käynnistyy mielestäni normaalisti, ottaen huomioon että lisäilmaluisti pois käytöstä, eli tarvitsee pikkuisen alkukaasua ettei tarvitse hangata.

                                      Comment


                                      • En tiiä sanoa varmasti, mutta koulussa korjasin yhden volvon jossa oli samanlainen vika.
                                        Sinistä savua putkesta, polkemalla se lakkas... Silloon oli venttiilivarren "stefat" kuivunu,
                                        ja ne piti vaihtaa. Savuutus lakkas.

                                        Voihan nuo huohotusputket olla tukossa. Omassa Coupessa oli kans pönttö ja läpät ihan öljys. Vielä en ole laittanut käyntiin vielä, mutta kun otin nuo huohotusletkut irti, niin oli tukossa.

                                        Jos itellä olis tuo sama ongelma, niin ottaisin nuo kaikki huohotus letkut/putket irti ja putsaisin ne. On meinaan veemäinen homma vaihtaa nuo venttiilivarren "stefat", vaikka kantta ei siinäkään irti tarvitse lohkosta ottaa...

                                        Comment


                                        • Putket on kyllä puhtaat sillä ne olen omatoimisesti sillon joskus keväällä jynssännyt. Venttiilivarren kumeja minäkin pelkään että vaihtoon menee mutta ensin ajattelin udella mitenkä normaalia tuo öljyinen pönttö on. Että tietyssä määrin se savutus voisi tietysti sieltä tulla sillä öljyä on ihan valua asti siellä laidoilla. mutta mistä sitten johtuu että se sinne työntyy en tiedä. Niin sehän se vielä että savu tulee lämpimänä eikä kylmänä seisomisen jälkeen.

                                          Tietävät osaavat sitten sanoa kuinka vaikea/kallis remontti tuo olisi vaihtaa ne gummid?

                                          Ainiin tuo muuten kalkatteleekin ihmeen paljon lämpimänä jos antaa kierroksia, ei siis mielestäni tavankierroksilla vaan kun polkasee kunnolla eli liekkö tuo öljy ei sovikkaan tälle yksilölle vai onkohan vaan nostimet paskana. Eikös tässä kuitenkin ole jo hydraalinen venttiiliensäätö? Vaikka kyllähän tuo mittari paineita näyttää,tyhjä käynnillä puolessa välissä ja kun kaasua antaa niin 5 pintaan hyppää...
                                          Viimeksi muokannut Mr_nice; 25.7.2009, 00:16.

                                          Comment


                                          • Tänään taas autolla on ilmeisesti hyvä päivä.

                                            Eilen kun sammutin illalla niin tupsutteli sinertävää savua, tänään aamulla käyntiin ei ollut värillisen savun häivääkään, ja nyt ajeluiden jälkeen tilanne sama mikä aamulla eli ei supsuta värillistä savua ollenkaan. Onko tämä nyt tosiaan kiinni vain auton mielialasta vai mistä :D .

                                            Comment


                                            • must be :D
                                              eihän tuossa enää paljon vaihtoehtoja jää ;)
                                              Tuosta venttiilivarren kumien vaihdosta sen verran, että vaikeaa on ilman erikoistyökaluja. Eli sylinteri pitää paineistaa silleen että tekee tulpasta sellasen ilmapillin, että saaadaan kompressori kytkettyä siihen. Jos tuota ei tee, on vaarana että kun saa lukkorenkaat irti venttiilistä, niin vena tippuu, ja sitte on kivaa ;)

                                              hintaa on paha sanoa, mutta volvoon tuli remppa maksamaan amikses noin 200€
                                              venttiilivarren kumit oli 2.50€ kpl, ja niitä meni 10. Loppu 175€ tuli jakopään osista, se kun on hyvä tehdä siinä samalla, kun pitää tuo nokka ottaa pois tieltä.

                                              Comment


                                              • On tuossa tullut seurattua tuota savutus hommaa ja eipä ole selvyyttä tullut,nyt ei varmaan ole 2 viikkoon savuttanut, sillointällöin vaan käryää vähän öljylle mutta ei ole savuttanut, no tänään tuossa nyt kun pihaan tultiin niin tuprautti taas vähän pilveä mutta tais taas lopettaa...

                                                Toinen juttu tänään ilmestyi kun auto joutu pyörimään 10 min tyhjäkäyntiä kun tarkoitus oli hakea "nopeasti" suojakaasupullo tallista matkaan. No autolle tullessa lämmöt oli korkealla ja mittaristossa vilkkuu lämpöjen merkki valo. Emäntä sano tallissa kuunnelleensa että flekti kyllä kävi useita kertoja lyhyen aikaa mutta mitä nyt kaupunkiin ajettiin niin flekti ei kyllä päästänyt ääntäkään.

                                                Saanut nähdä miten on kun taas liikenteeseen lähdetään että vieläkö nousee lämmöt liian ylös / ääntääkö flekti ollenkaan. Nestettä kyllä näyttää koneessa olevan mutta se että kiertääkö se normaalisti onkin asia erikseen.

                                                Comment


                                                • Tänään tuli taas pitkästä aikaa vähän katseltua josko konehuoneesta jotain fiksua selitystä löytyis savuttamiselle mutta eipä siellä muuta oikein kun venttiilivarren kumit. vielä tekisi kyllä mieli kokeilla että onko vika huohotuspuolella. Eli sattuuko nyt kukaan tietämään että onko sillä venttiilikopasta lähtevällä paksulla huohotus letkulla joka menee ilman putsarille mitään virkaa moottorin toimimisen kannalta? Ainenkaan letkua ruttuun painamalla ei ala ontumaan mutta mikä sitten tilanne pidemmän päälle??

                                                  Semmosta on nyt alkanut ilmenemään että esimerkiksi renkaat vähänkin käännettynä lähtee liikkeelle niin etupäästä kuuluu jännä kolahdus. Muistelen että tämä kolahdus taitaa yleensä johtua iskarinyläpäänlaakerista vai muistanko väärin, oliko sittenkin tukivarren puslista? paukkua kumminkin kuuluu eli varmaan jotain taas lahonnut. Laakerithan vasta vaihdettiin alustasarjan yhteydessä mutta liekkö ei sitten ole tykännyt noista vähän yli läskeistä renkaista...

                                                  Takajarrujenkin kimppuun pitäisi jaksaa paneutua,käsijarru ei siis pidä ja no mielestäni paineensäädin oli vähän onnettoman oloinen kun sitä viimeksi katselin. Millä tavalla se paineen säätimen vipu pitäisi liikkua? löysästi,kankeesti,paineen alla jäykästi?? Mikä käsijarruista yleensä lahoaa? kuulin että ainenkin lötköissä itse mekanismi kuluu siihen kuntoon että ainoa vaihtoehto on joko alkaa keksimään jotain patenttiapatenttia tai vaihtaa koko satula?

                                                  Pitäis vaan innostua taas katselemaan ja ihmettelemään suuremmin mutta jotenkin se viikonturaaminen sillon alustan kanssa vei taas innostusta auton alla pyörimiselle ja ainahan sitä olisi muutakin mitä pitäisi keretä tekemään...

                                                  Comment


                                                  • Se käsijarrun räikkä on tod.näk. kaput. Onhan noita purettu ja entrattu. Paukahtelu kääntäessä voi olla peräisin vetarin nivelistäkin. Onko suojakumit ehjät?

                                                    Comment


                                                    • Käsijarru räikkä? Paljonhan lie maksaa osat vai saakohan edes mistään? Mistähän lie ilmenee vika parhaiten? Kahvassa ei ole välystä, ja vedettäessä alkaa vastusta tulemaan jo heti alkuun mutta jarru vaan ei älyttömän hyvin pidä = mäkiparkissa joskus pitää joskus ei vaan valuu hitaasti. Lukkoon ei saa renkaita hiekalla vedettyä vaikka kuinka kiskois.

                                                      Suojakumit vaikuttaa kyllä ehjiltä. Ääni ei suoranaisesti ole kolahdus vaan lähinnä semmonen naksahdus. Pitää nyt kokeilla tunnustella ajossa että onko naksahtaessa välystä, nyt muistellessa mielestäni pieni välyksen omainen olisi.

                                                      Comment


                                                      • käsijarrussa on räikkä, joka tiukkaa takajarrut. Jos räikkä ei toimi ja päästää palan palautumaan, ei käkkärikään pidä. Haulla löytyy lisää aiheesta. Puhelimella ei jaksa alkaa etsiä topikkia.

                                                        Valmis vetarin nivel naksuu, kun ajat vähän tiukempaa ympyrää, esim kääntessä parkkiruutuun. Niin huomasin ainakin Passatissa tapahtuvan.

                                                        Comment


                                                        • Joo mutta tässä se napsuminen tulee vain liikkeelle lähtiessä/ esimerkiksi jos valuttaa hiljakseen eteen päin ja välillä stoppaa jarrulla.Härkkimällä kaasulla ei sitten taas meinaa ääntä saada kuulumaan mutta välillä kyllä vaihteenvaihdon jälkeen napsahtaa. Eli siis ei ainenkaan vielä ole "joka kierroksella" kuuluvana.

                                                          Mites tuo huohotusputki juttu, kellään tietoa?

                                                          Comment


                                                          • Noista huohotus letkuista sen verran, että olen kuullut erään tyypin suusta kun olni sen audissa (80) mennyt se huohotinletku jäätymään, niin oli ampunu hetken päästä öljytikun ylös ja oljyt tikun reiästä pitkin konehuonetta.

                                                            Napsumisesta sen verran, että jos kuuluu aina liikkeelle lähdettäessä, niin on varmaan vetareiden sisempi pää väljä. Oma 80 tekee sitä, ja välystä löytyy sisäpäästä. Jos taas napsuntaa kuuluu paikallaankin käänneltäessä, voi olla että yläpään laakeri on jumissa, ja jousi pomppii paikaltaan alalautasessaan.

                                                            Kannattaa varmaan myös tarkistaa kallistuksenvakaajan puslat, ne aiheuttaa napsumista kans.

                                                            Comment


                                                            • Näin syyskeleillä huohotusletkut noissa vitosissa keräävät kosteutta ihan reilun lailla. Yhdessä vitosessa jäätyi kannesta lohkoon menevä letku eikä laite enää suostunut käymään tyhjäkäyntiä.
                                                              Joku vuosi sitten, kun talvi tuli oikeasti vasta tammikuussa, kosteus oli todellinen ongelma. Letkut kannattaa irrotella hyvän sään aikana, pestä liuottimella ja kuivata.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X