Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe 2.2 -89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Ei sillä ei tästä ole kun kivenheitto tuohon laakkoselle mennä piipahtamaan mutta isäukko on kuopiossa kuulemma suht lähellä motonettiä töissä niin sieltä sais pumpun mahdollisesti jo huomenna,tietäis vaan että onko tuo linkistä löytyvä nyt kyseinen kapistus...

    Ahaa eli siis sirininä ei ilmeisesti ollut pumpun normaali käynti ääni vai? Piti sitä jo jonkin aikaa mutta minä luulin ääntä normaaliksi :) ...

    Comment


    • #92
      http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=28-1392

      Tuo näyttäisi sopivalta, ehkä, riippuu tarkottaako tuo vuosimallia 92 eteenpäin. Laakkosella pumpun hinta +400€...

      Comment


      • #93
        Nyt on taas joku mennyt huti. Mikäs tuo on tuo tepon hinnastossa oleva "suomihinta"? Mie aattelin sen vähän niinkuin laakkosen hinnaksi. Vai onko minulla sitten väärä osa hakusessa, numero; 321906095C .

        Hmmm,kumpikohan se nyt on noista motonetin systeemeistä,tuo minun linkittämä on itsesivulla mallia;
        Audi 90 Bosch-ruiskupumppu VAG/Ford/MB
        90 2,0-2,3i/20V 4.87->91 Bosch-pumppu [1985->1991]
        Näyttää linkkiin vaan muuttuvan malli johon sopisi.

        Ja tuo Villen linkittämä ilmeisesti esim 100 ja 200 2.2 83->90 , ja 80 audeihin sivujen mukaan vain -92 vuosimalliin.

        Olisi vaan hyvä huomenna saada pumppu kun ensviikko menee kylillä ja ei oikein innosta tänne "slummiin" jättää autoa viikoksi seisomaan jos itse ei olla kotosalla.

        Comment


        • #94
          Väärä numero sulla. Tuo numero on "pressure damper", eli joku paineen säädin/pidin hässäkkä vissiin.

          895 906 089 E on pumpun numero. Noissa vanhemmissa audeissa, eli type89 mallisissa sedaneissa on pumppu tankin ulkopuolella. Coupessa ja B4 80:ssä on tankin sisällä.

          Tuo samainen pummpu löytyy type44 100, 200 ja C4 100 audeista myöskin, moottorista riippuen tietenkin. Nuo motonetin merkinnät on vaan niin epäselvät, että ei ota selvää.

          B4 2.0 16v ja 5cyl malleissa sama pumppu coupen kanssa.
          Viimeksi muokannut VilleP; 29.5.2009, 00:12.

          Comment


          • #95
            Ahaa,tuo numero näytti olevan vaan päälimmäisessä osassa mitä sillon kopsuteltiin että pumppu lähtipyörimään niin sillä epäilin tuota pumpun numeroksi,mutta pumppu siis ilmeisesti osan alla.

            Pitää antaa tuo osa numero isukille jos kerkiäiskäymään siellä motonetillä kyllähän se sieltä pumpun kupeesta pitäisi ilmeisesti sitten kanssa löytyä ja erottaahan sen tankin ulkopuolelle tulevan tuosta tankin sisäisestä...

            Comment


            • #96
              Jos pumppu aluperäinen, niin siinä on eri numero. -94 pumppu korvattu eri numeroisella mallilla.

              Comment


              • #97
                Nyt on kaikki varkauden puljut kierretty ja lopputulos että tulee kuopiosta. Varkauden puljuilla menee tilaustavaraksi (ei ollut ylläri), edes laakkosella ei ole ollut hyllyssä kun viimeksi vuonna 2003 ja meni samana päivänä kaupaksi.

                Hinnat heilu boschin pumpulla 70-430€ , eli ei varmaan vaikea arvata että laakkosella tuo 430€, se on vaan mielestäni jännä että boschi se on kuulemma sekin. Numeron etsivät uusiksi; 0580254040. Toivottavasti on nyt oikea kapistus tulossa...

                Pitääkin tästä heilahtaa tuonne pihamaalle lappoamaan tankkia tyhjemmäksi että alkaa erottamaan mitä oikein pitäisi tehdä...

                Comment


                • #98
                  0 580 254 040 on boschin numero
                  895 906 089 E on VAG numero

                  Noilla luulis oikeen löytyvän.

                  Comment


                  • #99
                    90:n pumppu on auton alla eli ei tasan samaa kamaa vaikkakin sovellettavissa. Kattele A100 pumppuja 60mm halkaisijalla.

                    3/4 bensaa näin kesäaikaan ei liene isokaan ongelma kun ei ole kylmään. Pitkät kumihanskat voi olla ystävät. Pumppukehto tosiaan lähtee siitä isommista koloista vastapäivään kääntämällä ja sitten vaan ylös.

                    Comment


                    • No ni nyt on pumppu vaihdettu ja taas liikkuu... asennus sujui suht mutkatta. Ongelmaksi meinasi ilmetä ainoastaan sen letkulähdön/banjon oikeaan asentoon saaminen kun ei aluksi meinannut hoksata missä asennossa "kehikko" piti olla. mutta siis nyt toimii taas,selvästi hiljaisempi uus pumppu ja no ajossa kyllä mielestäni vetää vähän paremmin "tallapohjassa" kiihdytyksissä (tai sitten tänään passatin rouskulla ajaminen hämää).

                      Mutta tottakai taas "uutta" vikaa pukkaa,eli kuskinoven sisäkahvan vaijeri hyppäs kait pois paikaltaa tai jotain kivaa,jee jee.

                      Comment


                      • Taitaa olla vaijeri poikki sieltä sisäkahvan läheltä, jos on vastaava rakenne kuin sedanissa, ei päässe hyppäämään pois jos ei ole muutakin rikki.

                        Ei ollu edes pahanhintainen merkkiliikkeessä sedaniin toi vaijeri, alle 20€.

                        Comment


                        • Eikai se poikki ole, vaihdettu vasta tuossa pari kk sitten (tarkka päivä topicin ekassa viestissä). Joku oli vaan joskus sitä kahvaa modannut ja no itse jouduin kanssa sitten kuuma liiman kanssa turaamaan niin kait se kuuma liima irronnut pitää laittaa jotain äkäsempää liimaa...

                          Comment


                          • Minkä pumpun laitoit?

                            Comment


                            • Eli juuri tuon sinun linkittämän motonetin pumpun. Pumpussa numerot 0580254040, Valmistaja Bosch, Hintaa 124?. Ilmeisesti samaa pumppua olisi saanut paikallistenliikkeiden kautta 70? mutta aikaisintaan lauantaille ja lauantaina olikin jo pippalot joten olisi vähän kiirettä pukannut.

                              Semmostapa en olekkaan täällä muistanut kysellä että kuuluuko noissa olla minkälainen tuo moottorin etummainen kumityyny? Sillä vaan kun olen miettinyt että onko tuo rikki vai mitenkä kun kumiosuus ei ole korinlaipassa kiinni mitenkään.

                              Niin ja kuuluuko voimansiirrosta löytyä väljää? Quattron kanssa homma olis sillon että ns "ominaisuus" mutta kun tuossakin tuntuu olevan aika reilut väljät jossain kohtaa että onko joku kohta antautumassa, ajossa ei sinällään haittaa muutenkun tasakaasulla välillä vähän "heijaavaa" meno kun mennään välyksen ääripäästä ääripäähän.

                              Comment


                              • Jos on joskus ollut nuorison käytössä, syynä tod.näk. vetarin (risti)nivelet, jotka ottaa itseensä kun kytkin nostetaan täysillä kierroksilla sutimisen aikaansaamiseksi. Naapurin isäntä on kuulemma vaihtanut itsellään edelleen maatuvana olevaan Hondaan noita murroksia useita kappaleita rouvansa ajoittain repivän ajotyylin takia. *justjust*

                                Tätä epäilen tuossa meidän B4:ssä vastaavan kolinan aiheuttajaksi. En ole pitänyt hälyyttävänä. Himppasen harmillista se kyllä on.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja Mr_nice Näytä viesti
                                  ...että onko tuo rikki vai mitenkä kun kumiosuus ei ole korinlaipassa kiinni mitenkään.
                                  Mullakin hyllyy 90 Typ89 NG:ssä erillään. Se pesä "laippa" on toki kulunut.
                                  Spekulointia mutta uskoisin, että eivät tarvitse olla yhteydessä.

                                  Comment


                                  • No siis voimansiirto ei pauka kummiskaan kuten quattrossa teki (takaperäköhän se päästi kunnon räjähdys ääniä),eikä siis kolise muut kuin lopussa olevat iskarit, mutta jossain klappia on. Muistelen kuitenkin että taisin pyöriä vaihtaessa vaihdepäällä rengasta pyöritellä ja eipä siellä mielestäni niin isoja välyksiä tainnut olla ennen kun otti muualta vastaan mitä ajossa tuntuu,eli onko sitten kytkimessä tai laatikkossa kulumaa vai "ominaisuusvälystä"?

                                    No jospa se moottorituki sitten kuuluu olla tommonen,mietin vaan kun tuo kone käy tutisee vähän tyhjäkäynnillä muutenkin (sama käynti häiriö mistä ollut jo puhetta).

                                    Nin ja semmostapa vielä että mikäs tämä suuttimienjäähdytys systeemi vai mikälie onkaan semmonen pikkutuuletin joka näkyy joidenkin samanlasten rakkineiden konehuoneessa on, eli lähinnä onko sillä nyt oikeasti mitään virkaa, eipä se ainekaan kaunis ole ja no senkö takia lie se on tästäkin poistettu?
                                    Viimeksi muokannut Mr_nice; 2.6.2009, 21:51.

                                    Comment


                                    • Tänään tuli taas ovenkahva fiksailtua. Ei ihme että hajos kun viime kerralla tullut kai joku ajatus katkos ja pelkällä kuumaliimalla korjattiin ilman mitään rautalankoja tai semmosia. Tänään laitettiin sitten vähän järeempää liimaa ja nipparit, patentti mikä patentti mutta muuten menisi kahvan ostoksi.

                                      Samalla kun ovi pahvi oli irti tuli nyt sitten pistettyä oveen bitumia. kyllähän tuosta jotain apua oli,ei vaan vielä aivan kaikki hyöty tule kun ovensaranatappi on väljä = ovi roikkuu ja siitä ilmeisesti aiemmin mainittu kuskinpuolen ikkunan vuotaminen. Liekköhän mistään löytää saranatappeja?

                                      Taitaahan tuo rakkine vähän fuskata jostain öljyäkin läpi, vaikka no eihän tuo uusi ole ja välillä saa raskaastikkin kenkää. Öljyn vaihdosta noin 4000km, sillon täytetty tikun "merkkien" noin puoleen väliin, ja no tänään piti sitten lisätä kun oli päässyt hupsahtamaan aika alas... Kyllähän minä yks päivä huomasinkin kun tallille saavuin (10km 100km/h tietä ja 500m hiljasta hiekkatie köröttelyä) että vähän tuntu jonkun takia sinisen sävyistä savua putkesta supsuttavan,no pari tiukempaa kaasun polkasua ja savu muuttui taas takaisin "vaaleaksi".

                                      Comment


                                      • Saranan tappi tuskin on kulunu mihinkää vaan on ruostunu kiinni sisältä ja sarana liikkuu nyt väärästä kohdasta joka syö saranan äkkiä. Pitäs kans vaihtaa molemmat etuovien saranat ku niitä vaivaa sama homma. En tiä oisko viisasta uuteen saranaan tehdä migillä muutama täppi ettei lähtis pyöriin väärästä paikasta. Rasvanipalle ei välttämättä oo tilaa, sehän ois tuos paikas enemmän ku 50 kaniinia.

                                        Comment


                                        • Nyt en kyllä taas oikein hoksannut että mitä tarkoitit. Ovea nostaessa väljä näyttää olevan alasaranassa siinä ovenpuoleisessa tapissa (jos nyt toisenpuolen häkkyrää voi nyt tapiksi sanoa). En sitten tiedä onko jo kulunut muuten susiksi sarana, pitää nyt huomenissa vielä toisesta ovesta katsoa mistä kohtaa se nyt kääntyy,siinä ei ainenkaan väljää tunnu olevan.

                                          Ainiin lisäjuttuna mainittakoon että nyt on tullut selväksi että joku on kussut laturin asennuksen. Hihna kitisi aina tyhjäkäynnillä joten ruiskautimpas siihen sitten jotain semmosta hihna spraytä (poistaa kitinän ja niin edespäin etiketissä), no nyt äänet on kun remmiahtimessa kun kierroksia antaa, eli kivasti viheltää. Asiaa tarkemmin katsottuani totesin että laturi on vinossa,sitä että mistä kohtaa vinous johtuu en tiedä, tuki näyttää suoralta jne jne...
                                          Viimeksi muokannut Mr_nice; 9.6.2009, 23:44.

                                          Comment


                                          • Eli koitas kattoa ku liikutat ovea ni tappi ei todennäkösesti käänny oven mukana vaikka pitäis. Sillon tappi rupiaa järsimään saranaa väärästä kohdasta ja varsinki coupe pitkällä ovellana syö sen äkkiä.

                                            http://img115.imageshack.us/i/sarananc8.jpg/

                                            Comment


                                            • Ahaa,nyt hoksasin. Mitenkäs korjaus? uudet saranat? mistä ja kuinka hirveään hintaan? Sillä vaan että vaikka en nyt tajunnut tappia vilkuilla niin äkkimuistamalta tappi ei kyllä tainnut kääntyä mihinkään...

                                              Onkohan noilla jarrukilvillä mitään mystiikkaa? tuntuuvat vaan olevan jo niin huonossa hapessa että tänään viimeks alko yhtäkkiä vaan kuulumaan hirvee metalli vasten metallia kirskunta ja no jarrukilpi otti ja väänty jostain syystä levyä vasten.

                                              Comment


                                              • Uudet saranat, sanosin. Kyllä varmaan jokku nuota on saanu korjattua. Itte en edes yritä korjata vaan hommaan uudet. Tepoltahan nuota kannattaa kysyä. 54€ oli joskus B5:een yhen saranan hinta ku kysäsin Tepolta.

                                                Comment


                                                • Eilen tuli tehtyä uusi tiiviste öljykorkkiin ja nyt ilmeisesti korkki toimii oikein, eli ilmeisesti koneen lämmetessä korkkipitäisi olla tiukemmassa mitä kylmänä? Jostain syystä tuo ainenkin tuntuu nyt kiristyvän koneen ollessa lämmin,eipä ainekaan vuoda.

                                                  Sitten on tullut taas tuon "michelin" putken kanssa temppuiltua kun sehän on ollut halkivähän ja vuotanut nälistä,nyt pitäisi olla tiivis... Samalla on tullut vaihdettua noita paine letkuja vai mitä nyt ovatkaan (jarrusylinterille meneviä jne). Nyt onkin taas kysymyksiä,eli mihin kuuluisi mennä pieniletku joka haarautuu lisäilma luistin "taka"letkusta,samaisesta kohdasta haarautuu ohut letku osalle 035133985A joka on ilmanputsari kotelon takana. Kyseisessä letkussa on imu.

                                                  Mikä tämä kyseinen 035133985A osa on? osaan tulee parijohtoa, isompiletku ja pienempiletku ja osa yhtyy ilmanputsari koteloon.

                                                  Niin ja missä mättää kun vessanpyttyyn ja "michelin"putkeen pääsee muodostumaan öljyä, kuuluisiko huohotusletkussa joka tulee venttiili kopalta olla joku suodatin/keräin välissä vai onko tuo muka normaalia?

                                                  Comment


                                                  • Tuo osa 035133985A on moottorijarrun venttiili. Ilmeisesti saa ohjauksen kaasuläpän asentotunnistimelta ja ohjailee sitten kaasun asennon mukaan ilmaa ilmämassamittarin ohi.

                                                    Comment


                                                    • Eilen saapui uudet iskuttimet ja jouset (eli alustasarja), ja uudet yläpäänlaakerit. Ehkä jo tänään pitää alkaa katselemaan että mitenkäs nuo tuonne entisten tilaille sovitellaan.

                                                      Samalla olisi tarkoitus massata joka kaari läpi,katsoa mahdolliset ruosteet tietysti alta pois ja putsailla jarrusatulat ja antaa niille pikkuisen maalia pintaan ettei heti ole taas ruosteessa, takajarrujen kanssa tulee myös palojen vaihto ja käsijarru systeemin vilkuilu kun ei oikein pidä, myös jarrunesteet saattaa samalla vaihtua. Kunhan vaihto on tehty pitää edessä kokeilla löytää auraukselle noin nollat ja varata aika suuntaukseen. Huomattiin vaan tuossa että apparinpuolen rengas kulunut noin 3000km aikana aivan kaljuksi (3-4mm oli kun alle piäs). Että semmosta....

                                                      Comment


                                                      • Eli koitas kattoa ku liikutat ovea ni tappi ei todennäkösesti käänny oven mukana vaikka pitäis. Sillon tappi rupiaa järsimään saranaa väärästä kohdasta ja varsinki coupe pitkällä ovellana syö sen äkkiä.
                                                        UrS4:ssä on samanlainen sarana ja siinä vastaava vika. Yritin saada juuttunutta tappia liikkeelle, mutta en onnistunut. Romikselta löytyi käytetty vastaava, ei ihan halpa sekään, mutta halvempi kuin uusi, joka tuohon on aika arvokas. Tuurilla sattui olemaan ehjä ja tiukka.

                                                        Coupessa pääsee alatukivarsi herkästi liikkumaan edestakas suunnassa, joten kulmien vinksallaan olo ei noissa ole harvinaista.

                                                        Comment


                                                        • Joo nyt on alustaa alettu asentelemaan (itseasiassa vähän jo toissa päivänä). Eli kuvia rakentelulta Tiällä!

                                                          Mitteehän noiden jarrukilpien kanssa tekis,ei ne nyt aivan mätiä ole mutta vähän rennon livakoita ja vääntyneitä,tietysti jollain ruosteenpiilotus maalilla tempasis ja kokeilis kiinnittää jämäkästi paikalleen niin vois ehkä selvitä. Kuvat 1 & 2 ...

                                                          Illalla tältä päivältä kuvia. Tämän päivän saalis tähän mennessä kuitenkin on että erillaiset iskarit olleet edessä,vasemmalla monroe ja oikealla joku ihmeen OEGE vai mikä olikaan. Oikean puolimmainen ei vastustanut enää ollenkaan alaspainoa eli totaaliset paskana ja ei se vasenkaan mikään jämäkkä ollut... Homma etenee vaan nyt vähän hitaasti kun menee vielä huomenna tilattavaksi raidetangonpäät tai ainenkin kuskinpuolelle, ja massaustakaan ei voi tehdä ennen kun saa hiottua ja pysäytettyä vähän pinta ruosteita.

                                                          Comment


                                                          • Hiljaa hyvä tulee.

                                                            Tuo toinen iskari on varmaan Boge ja varmaan alkuperäinen. Ihan hyviä pelejä. Sachs ja Boge taitaa olla aika pitkälle sama laite.

                                                            Comment


                                                            • eihän vaan oo tiukas nuo mutterit millä iskari on kiinni etutolpis?
                                                              muistuttaa jotenki omaa patenttia, kun vaihdoon tolpat 80:iin.
                                                              2klp 2metristä putkea ja pihdit halpahallista, Lopputuloksen voikin varmaan arvata kun pihdit poikki ja omat sormet putkien välis kun ne paukahti yhteen (otti muuten kipeetä). Onneksi alustasarjan mukana tuli uudet ne mutteri jutut niin sai rauhas vetää rälläkällä 3 viiltoa ja sitte pois... mutta sait vissiin omas jo auki ;)

                                                              Jarrukilvistä sen verran että niitä ei vissiin tarvi olla ollenkaan jos molemmilta puolilta on pois. Ite tein 2mm raudasta tohon 80:iin eteen ku oli menny poikki.
                                                              tuli ihan hienot ku käytti jarrulevyä sabluunana ja sitte otti ne keskireiän mitat siitä vanhasta kilvestä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X