Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 Avant quattro 2001

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eurospecillä ei pitäs olla kuin yhtä kankimallia.

    Comment


    • Samaa katsoin itsekin.

      Comment


      • Sinnehän ne vaan kanget molskahti risan laakereilla.





        Nyt on välyskin sopiva.

        Comment


        • Noniin, homma pääsi etenemään. Enää puuttuukin arpoa kaikki muu paikalleen :)

          Onko tuossa plastigagen kanssa käytetty öljyä? Tuo mittaus pitäisi suorittaa täysin kuivalla kaulalla että välys tulkki pitää paikkansa.

          Comment


          • No niin eli alunperinkin tilattiin rs4 speksien kanget mutta luultiin tilatun ässän kanget ? Vai miksi ässän laakereita sinne aluksi laitettiin ?

            Molemmat laakerit menee tosiaan kampuralle mutta kukin veivimalli vaatii omat laakerit.

            Hyvä että etenee :)

            Comment


            • Harmivain ku Eurospecillä ei ole RS:n mitoilla olevia kiertokankia.
              Kannattas JHM:ltä hiukan paremmin tiedustella mitä on lähetetty.

              Comment


              • RS4seen minä tilasin kiertokanget, mutta kuten Janikin sanoi, Eurospecillä ei ole kuin yhdenlaista kankea biturboon. Ässän laakereilla ei kampura pyöri, mutta risan laakereilla menee oikein nätisti. Ässän laakerit ostin ensin ihan siinä tiedossa, että ne käy ihan siinä missä risankin laakerit. Ässän laakeri oli hemmmmmmmetin tiukka kampiakselille.
                Laitoin JHMlle mailia aiheesta.

                Comment


                • Niin käyhän ne ässän laakerit kun käytetään ässän veivejä. Risan veiveissä käytetään risan laakereita.

                  http://www.audizine.com/forum/showth...fernet-from-S4

                  Mitähän ne veivit tykkäsi kun niihin laitettiin ulkohalkaisijaltaan millin liian isot laakerit ja ne vedettiin momenttiin..?

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                    Niin käyhän ne ässän laakerit kun käytetään ässän veivejä. Risan veiveissä käytetään risan laakereita.
                    Joo totta. Alunperin ne IEn veivit olisi ollut S4 laakereille. Toimittivat minulle kuitenkin Eurospecit koska IEtä ei ollut sillä hetkellä varastossa. Jospa nuo on sitten RS4 veivit koska ne + RS4 laakerit istuu aivan oikein kampuralle. Mainitsin tilatessa että osat ovat tulossa RS4seen ei ässään. Vain yhtä veiviä on kiristelty sovitellessa.
                    Viimeksi muokannut JAP3; 19.12.2013, 14:06.

                    Comment


                    • Kannattaa Jape lukea koko viestiketju tuosta sun lainauksesta. S4 laakerit todellakin käy RS4 kampuran kanssa, KUN käytetään myös S4 veivejä. S4 ja RS4 kampuroiden mitat on täsmälleen samat. Se joka väittää ettei näin ole, puhuu paskaa.

                      Comment


                      • Jep, eli ne mun veivit on siis ehdottomasti RS4 speksatut, ei S4.

                        Comment


                          Mistä muuten Jape hankit risan laakerit ja onko hinta edelleen ns. Muhkea? Joskus rostenilla oli risan mitoilla olevia oisko vr6 volkkarin pintakäsiteltyjä laakereita suht huokeella.

                          Comment


                          • Ebaysta tuli laakerit. 492€ toimitettuna, eli on ne ihan hinnoissaan.

                            Comment


                            • Tuli vaan tuossa mieleen että kun veivi vedettiin S4 liuskoilla momenttiin (ja jumiin), niin mittasiko kukaan sen jälkeen veivin alasilmän pyöreyttä kun löysäsitte sen auki?
                              Mietin vaan että voimaa kun on tarkoitus ottaa ulos ihan kivasti niin onko se yksi kanki nyt sitten varmasti kelvollinen?

                              Comment


                              • Samaa mietti okkim 668 viestissään. Pelotellaan jape sinua!

                                Comment


                                • No niinpä on miettinyt Mikko. :) Ei nyt mitään pelottelua mutta sitä vaan kun on kuitenkin jokunen euro koneessa kiinni. Ei varmaa tuossa kohtaa kannata harjoitella, vaan veivi irti ja mittaukseen.

                                  Comment


                                  • Tuntuis kyllä järjenvastaiselle että olis mennyt jotenkin piloille veivit tosta. Vaatis kuitenkin todella ahdistavat välykset ja aika kovaa voiman käyttöä, jotta veivit olisi pysyvästi venyneet.

                                    Comment


                                    • Eikös se ole aika ahdistava välys jos (mun mittauksien mukaan) ~0.8 mm liian isolla ulkohalkaisijalla oleva laakeri runtataan veivin sisään?

                                      Comment


                                      • Veivi käytetty mitattavana, ei aiheuttanut toimenpiteitä.

                                        Comment


                                          Tuoosa vaiheessa vois jo hieman huokaista helpotuksesta ; j

                                          Comment


                                          • Hyvä että oli ok!

                                            Eikös toi halkaisija ole 56 mm, eli 0,8 mm on siitä vain 1,4 %. Kyllä taottu teräs kai tän verran venyy elastisella alueella, eli palautuu lähtömittaansa.

                                            Comment


                                            • Hyvä siitä tulee. Noista tehoista, niin viime viikolla näin Risan josta haetaan tuhatta kaakkia....

                                              Comment


                                              • Kyllä siitä jape tulee vielä "ihan" hyvä.

                                                Täällä päässä ollaan päästy vasta 8:lla alkavaan numeroon..

                                                Comment


                                                • Oliko sulla ne custom nokat? Siis oletan, että puhutaan B5 risasta.
                                                  Viimeksi muokannut 8866; 25.12.2013, 21:48. Perustelu: Poistettu turha lainaus.

                                                  Comment


                                                  • Kertokaas lisää custom nokista, vaikka YV...

                                                    Comment


                                                    • Mitäs tänne kuuluu, jokos logeja on ajettu ?

                                                      Eikös tuo käynnissä ollut jo jonkin aikaa sitten ?

                                                      Comment


                                                      • Niin mitäs Jap3 tänne?

                                                        Comment


                                                        • Ei mitään mainitsemisen arvoista.

                                                          Comment


                                                          • Noni, tää on taas ajossa pitkän tauon jälkeen.
                                                            Kyhäsin tämmöisen näppärän helposti irroitettavan etukilpitsydeemin. 3mm alumiiniprofiilista taittelin ja liimailin osat yhteen 3M Dual Lock tarralla.

                                                            Comment


                                                            • Okei Jap3. Oot siis etukilven kans taas puuhastellu.. :)

                                                              Mutta kerroppa nyt tarinaa moottorin rakennusvaiheista, ongelmista matkalla yms. Sekä onko auto nyt säädöissä jne.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X