Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Dragon Skin B5 RiSa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Paransin vähän vaihdevivustoa, koska tuo poikittaisen tangon muovipää saattaa katketa. Kaverilla se jo katkesikin, eikä ole ihan hauskin paikka vaihtaa loota paikoillaan. Eli vaihdoin jämerämmän metallisen pallonivelen sinne.

    Sitten harjoittelin tekemään sorvilla kierteitä. Koskaan tätä ennen en ole niitä tehnyt, ja nyt oli hyvä paikka harrastella koska Risojen öljynjäähdyttimien kierteet tahtoo hapettua ja mennä rikki. Tein siis uudet osat jotka hitsasin jäähdyttimeen. Tuli hyvät, ainakin sen perusteella että saa vetää tiukkaan eikä ne vuoda :) (edit; 29.7 huomasin että vuoti, kierteet ei kestäneet)

    Tein myös tulpan MAP-anturin tilalle. Simppelin näköinen osa, jonka kanssa meni taas tuntikaupalla aikaa. Mutta sainpahan MAPin pois tieltä ja vähän kliinimmän ilmeen.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut okkim; 30.7.2021, 18:14. Perustelu: Lisätty juttua

    Comment


      #92
      Coolerin nurkka oli jostain syystä ajovalon tiellä, joten pisitn mutkat suoriksi ja leikkasin sen pois. Coolerit on TA Technixin tekeleet. Todella halvat, ja ostin ne tähän kokeeksi. Minusta ne kuitenkin toimii yllättävän hyvin, imulämmöt nousee kolmen vaihteen vedossa noin 20 astetta ilman vesiruiskua.
      Attached Files

      Comment


        #93
        Rakentelin vähän penkkien kiskoja, koska uusia ei saa mistään, ja käytetyistä pyydetään jopa yli tonnia.

        Konehuone alkoi olemaan valmis.

        Tein pohjapanssariin pienen modauksen, joka estää puskurin tarttumisen peruuttaessa johonkin kynnykseen yms. Minun ekassa ässässä tuollaista ei ollut, ja ajoin sen kerran Tampereella parkkihallissa reunakiven yli (jonka huomasin vasta peruuttaessa). Noh, sehän repesi sitten ihan huolella, toivottavasti enää se ei tartu mihinkään. Puskurin alareuna siis tulee kiinni tuohon panssariin.
        Attached Files
        Viimeksi muokannut okkim; 4.8.2021, 09:34. Perustelu: Lisäsin pari kuvaa mistä näkee miten panssari on puskurin alareunan kanssa.

        Comment


        • #94
          Ai ai väriä taas ihastelen, keulakuva on kyllä kunnon pornoa. Nättiä tulossa!

          Comment


            #95
            Kyllä se tuli jo :D
            Mikon taidoilla ja huolellisuudella tulee kyllä priimaa.

            Comment


              #96
              On muuten aika hyvä kerros pölyä tuossa päällä, näkyy hyvin kun asensin maskia niin tuli koskettua maalipintaan. Hyi sentään.

              Comment


              • #97
                Onko tuo pohjapanssari itse tehty?
                on kyllä viimeisen päälle projekti isolla P:llä!

                Comment


                  #98
                  On se itse tehty, mutta täytyy myöntää ettei ole minun tekemä :) Se on Alpin tekosia. Sattui olemaan tuollainen valmiina niin ajattelin vähän oikaista. Olisin kyllä saanut tehtyä sen itsekin mutta tässä kohtaa siinä ei ollut järkeä.
                  Viimeksi muokannut okkim; 1.8.2021, 19:13.

                  Comment


                  • #99
                    Näyttää kyllä hyvältä,onko nuo jäykisteet hitsattuja vai sikkikoneella tehty?
                    itse olen käyttäny turkkilevyä kun itsessään on jäykkää.

                    Comment


                      Ne on sikattu. Minäkin tein kauan sitten panssarin turkkilevystä, mutta on tuo sileä siistimpi eikä kerää niin paljon sontaa.

                      Comment


                        Hioin ja kiillotin ajovalot. Lopuksi lakkasin ne 2K-lakalla ja vesihioin ja myllytin uudelleen :) Laitoin samalla Retrofitlabin bixenonit sisään.
                        Attached Files

                        Comment


                          Meinasitko myös kalvottaa läpinäkyvällä kalvolla? Omasta kun ex-kulkupelistä kun myllytettyiin niin laitettiin kalvot jotta ei uv haalista sit niin helposti.

                          Comment


                            En laita kalvoa koska tuo 2K lakka sisältää hyvän UV suojan. Siksi lakkasinkin ne :)

                            Comment


                              Sain stereot asennettua, niissäkin oli aikamoinen homma. Johtoja sai vedellä riittävästi. Taakse menee 50 neliön johto, jossa on 1F kondensaattori ja kaksi vahvistinta. Yksi nelikanavainen Soundigitalin vajaa kilowatin pääte, ja toinen ESX Audion kaksikanavainen. Nelikanavainen soittaa midbassoja joita ovissa on yhteensä kahdeksan, ja kaksikanavainen hoitaa keskiäänet ja diskantit. Noilla lähtee aika mukavasti potkua. Niin paljon, että ovipahvit resonoi kuitenkin jostain vaikka laitoin niihin vaimennuslevyä. Luulen että lasinnostimien ja ovipahvin välissä oleva sadesuoja resonoi.

                              Istuin autossa pitkään ja kuuntelin musiikkia täysillä :) Samalla kokeilin miten MDash toimii radiossa, hyvin näytti toimivan. Radio on Atoto S8 Ultra. Ostin 2Din CT23AU10 kehyksen joka sopi tuohon hienosti.

                              Verhoilutin ratin ja vaihdekepin nupin sekä pussin, tuli mukavasti uutta ilmettä. Ratti olikin aika kuluneen oloinen.
                              Attached Files

                              Comment


                                Suomessako verhoilutit ratin?

                                Comment


                                  Kyllä, täällä Jyväskylässä. Oli niin helppoa ettei kannattanut alkaa lähettelemään, ja tuli vielä hyväkin :)

                                  Comment


                                    Tekijänä ilmeisesti kerhoveli Jannuz?
                                    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ja#post1914373

                                    Comment


                                      Juu, sama mies.

                                      Comment


                                        Sittenhän se auto alkoikin olemaan "valmis". Kun sain auton ulos ja pestyä, väri alkoi hymyilyttämään entistä enemmän. Kuvista sitä ei niin hyvin näe kun luonnossa, mutta tässä nyt muutama räpsy.

                                        Laitoin bensan- ja öljynpaineanturit kun kone oli irti, niin saa vähän paremmin dataa että mitä koneessa tapahtuu.
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut okkim; 10.8.2021, 16:17.

                                        Comment


                                          Eipä se ollutkaan valmis. Kun sain vähän ajeltua ja tarkisteltua logeja, niin huomasin että perus bensanpaine oli ~5 bar! Sen pitäisi olla 4 bar. Ahdot päällä paineet laski 2.7 baariin. Nooh, jonkin aikaa päätä raavittuani tuumasin että vika on paineensäätimessä, ja tilasin uuden paremmin virtaavan. Ja näin se olikin. Vakiosäätimessä on 2.5 mm reikä, ja tuossa "motorsport" versiossa 3.5 mm. Iso ero virtauksessa. Nyt bensanpaine oli tyhjäkäynnillä alle 4 bar, ja vedossa se nousi sinne mihin pitikin.


                                          Sitten taas logien ottoa isommilla ahdoilla. Verenpaine kohosi samassa suhteessa kun bensanpaine laski :( Eli huomasin ettei tuotto riitä isommilla ahdoilla. Sitten taas raavittiin päätä ja mietittiin syytä. Kokeilin uudella suodattimella vaikka vanhakin oli uusi. Siinä samalla porasin toisen banjopultin reikiä isommaksi (5.5 mm), toisessa ne olikin jo isommat. Sain sillä taas paineet pysymään siellä missä pitääkin.
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut okkim; 13.8.2021, 08:19. Perustelu: Korjausta.

                                          Comment


                                            Ei muistaakseni tullutkaan laitettua kuvia poistetuista lukkopesistä. Tai edessä se vielä on, mutta piilotettuna. Tuli mukavasti siistimpi ilme noilla.

                                            Sitten olikin jo aika käydä radalla, Kymiring tuli sopivaan kohtaan. Se tuli huomattua että jarrut ei riitä kuin pariin kierrokseen, sitten ne halusi poistua autosta savun muodossa. Jarruina on vakiolevyt, edessä EBC Yellowin palat. Tuossahan on nyt alla 17 vuotta vanhat Michelin PS2:set, joiden pito ei "yllättäen" ollut ihan sitä parasta :) Mutkat siis tuli luisteltua aika huolella läpi, mutta kivaa oli.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Kävin ratapäivän jälkeen nosturilla katsomassa vetarin kumeja, ja huomasin että öljynjäähdyttimen liitos vuotaa. Se oli niin hankalassa paikassa että puskuri piti ottaa pois. Noh, se minun tekemän osan kierteet oli ilmeisesti liian matalat, eikä sitä pystynyt kiristämään enempää vaan kierteet hajosi. Sitten pitikin ottaa syyläri irti että saan öljynjäähdyttimen pois. Ja se taas vaati keulapalan irroituksen ja vesien poiston.

                                              Tein nyt tuon liitoksen erilaisella tavalla, jolla se olisi pitänyt tehdä alunperin jo tehtaalta. Eli laitoin teräksisen adapterin johon letku kiristyy, ja tein adapterille "mutterin" jonka hitsasin jäähdyttimeen. Nyt ei pitäisi enää hapettua kiinni, ja liitos kestää paremmin avauksia koska se ei ole enää alumiini/teräsliitos.

                                              Vaihdoin samalla toisen flektin koska huomasin että sen laakerit oli kuluneet.

                                              Vaikka teoriassa homma on nopea, niin käytännössä siinä meni melkein koko päivä kun piti purkaa, turata, hitsata ja ties mitä.
                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut okkim; 22.8.2021, 11:19.

                                              Comment


                                                Sitten olikin aika päivittää alusta, kun olihan "vanhalla" jo ajettu muutama tuhat kilometriä :) Hommasin siis FK:n tilalle KW V3 alustan, ja on kyllä eroa! Aivan järkyttävän hyvä ajaa, auto menee mutkat ja töyssyt täysin eleettömästi. FK on hintaisekseen kyllä hyvä, mutta Risassa keula "loikki" isoissa heitoissa liikaa josta en pitänyt. Vaihdoin samalla uudet Powerflexin camber puslat eteen, koska Whitelinen puslat oli jo aivan vetelät. En suosittele niitä kenellekään.

                                                Jyrsin takaiskarikoteloihin urat säätöä varten. Vähän harmitti etten tehnyt sitä ennen sinkitystä, kun ajattelin etten tule ikinä laittamaan Risaan tuota alustaa. Mutta niinpä taas suunnitelmat muuttui.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  Asialliset tolpat.

                                                  Comment


                                                    Onko nuo whitelinen puslat vetelämmät kuin OE-puslat?
                                                    Mitä töhkää laitoit tolpan kierteeseen tällä kertaa?
                                                    CRC bräkluben olen todennut aika päteväksi esim. pultteihin jotka menee alumiinin läpi (olka-akselin yhdyspultti mm), estää hyvin hapettumista.

                                                    Comment


                                                      On ne vetelämmät ainakin nyt. Ei ne uutena olleet ihan niin pehmeät. Sivusuunnassa niissä oli kaulukset jotka oli tosi pehmeät.

                                                      Kierteisiin laitoin ainakin CRC:n Multilubea. Ja ehkä myös jotain vedenkestävää vaseliinia, en nyt muista kyllä tarkasti. Tuumasin ettei noissa rosteritolpissa ole niin tarkkaa sen kanssa.

                                                      Comment


                                                        Tuli taas tarkisteltua bensanpaineita kun säätö edistyi. Ja pahalta näytti taas kerran, paineet romahtaa. No, sitten oli jo pakko tehdä radikaalimipia juttuja, ja päätin pistää tulolinjan uusiksi. Paluulinjaa en suurentanut, vaikka sekin kyllä ahdistaa, mutta koska voin "kompensoida" sitä helposti MaxxECUn säädöllä niin annoin sen olla rauhassa. Minulla on bensanpaineen seuraus päällä, joten jos joskus muutan jotain bensansiirrossa ja paineet muuttuu, niin bensakarttaa ei tarvitse korjata. Se olikin jo kiva todeta tässä kun jouduin tappelemaan paineiden kanssa moneen kertaan, mutta seokset pysyi aina kohdillaan.

                                                        Tilasin ensin polyeteeniputkea jolla ajattelin tekeväni linjan auton alle, mutta en saanut taittumaan sitä pyöräkoteloon kunnolla (se taittui lyttyyn). Joten tilasin sitten AN8 alumiiniputkea, jota varten minun piti tehdä oikaisutyökalu. Putkea suoristaessa ja taivutellessa meni viisi tuntia. Aivot saa kunnon 3D jumppaa kun ottaa vanhasta putkesta mallia, ja miettii mihin suuntaan seuraava kurvi pitää kääntää ja mistä kohtaa. Aika hyvin se nyt sinne istuu. Laitoin suodattimen takaiskun konehuoneen puolelle, mutta sepä onkin rikki. Finjectorille oli tullut erä viallisia takaiskuja, ja kaikki hyllyssä olleet oli rikki.

                                                        Tulolinja on nyt 12 millistä pumpulta filtterille asti ja nyt viimeinkin bensanpaineet riittää. Pieni ongelma tuosta tankin sisäisestä puljauksesta tuli, nimittäin ejektorin haaroitusletku piti ottaa pois niin tankin toinen puoli ei ole (ainakaan kokonaan) käytössä. Tuohon pitäisi löytää Y-haara jossa on 12 mm tulo, ja 12 sekä 8 mm lähdöt. Eipä taida olla olemassa?
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          Kylse kw3:kin jumii. Mä taisin laittaa propelirasvaa. Säädössä pitää toki ottaa ne hammasharjalla pois kun on hiekkaista mössöö

                                                          Comment


                                                            Mistäs vehkeestä tuo vihreä polttoainetankin kansi on lähtöisin? Vahingossa peukkukin juur osanumeron päällä ;)

                                                            Comment


                                                              Kyllä minä kierteiden alle tietysti laitoin vaseliinia. Mutta ei se iskari muualla tarvi suojaa. Ja tietty ensin kierteet puhtaaksi, muuten siellä on kivenmurut välissä ja vehkeet jumissa.

                                                              Kävipäs hassusti että peukalo sattui menemään osanumeron päälle ;) Se on 2.5 TDI:stä. Ei uskoisi että siinä on isompi lähtö.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X