Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

PerheFarkku S4 B8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Alkuperäinen kirjoittaja tkaikkonen Näytä viesti
    Suodatinhommaan liittyen ainakin 034motorsport oli tehny virtaavuustestejä tuolle CTS:n suodattimelle eikä sitä hirveesti ainakaan heidän puolelta kehuttu. Myös tuosta sisäpuolelle menevästä lisäkartiosta voi olla myös haittaa virtaukselle vs. että sen tilalla on tuo kumitulppa. https://www.youtube.com/watch?v=u5vo...=034Motorsport tuolta löytyy keskustelua asiasta. Olivat siis lisänneet sen dual elementin omaan suodattimeensa kumitulpan tilalle jonka johdosta virtaavuus huonontunut. Materiaalit ja kaikkien muiden speksien pysyessä samana.
    Jenkkien kikkelinmittaustappeluita kannattaa kyllä katsoa melko kriittisesti. Siellä tuntuu olevan vallalla paskanheitto suuntaan jos toiseen. Kilpailu siellä on kovaa ja pidän kyllä erikoisena että 034 jonka omistaa nykyään EMPI, lähtee tuollaiseen, etenkinkun videossa ei ole mitään dataa tätä tukemaan vaikka ovat sen mittauttaneet riippumattomalla testaajalla. Yleensä isommat firmat ei osallistu tuohon paskanheittoon.

    Comment


      #62
      Pieni update.

      Ässä sai vähän uutta lookkia ja kesäpyörät alle. Renkaiksi tuli Toyon Proxes Sport 265/35R19.
      Seuraavaksi onkin sitten jäähdytys update ja dual pulley.

      Comment


        #63
        Nyt joudut vaihtamaan myös sumarien ritilät rs tyylisiin.

        Comment


          #64
          Niko9, juu niin tarvitsee! Tuli vaan väärät sumuvalojen ritilät tilattua, ei sovi S4 s-line puskuriin mitkä tuli....

          Comment


            #65
            UPDATE:

            No nyt sain viimein jäähdytyksen parennettua, isomman kampuran pyöriän asennettua sekä uuden bensapumpun männän asennettua. Kiitokset Ropaamolle mekaanisesta osaamisesta ja suuuuuresta avusta.

            Kampuraan tuli päähän JHM:n 207mm pyöriä, jolla saadaan sama suhde kun dual pulley setupissa. Mahtui kun mahtuikin ilman isompaa ropausta ja uusi bensapumpun mäntäkin uppos paikalleen kuin rasvattu.

            Jäähdytykseen tuli lisäyksenä uusi pikkunen jäähdytin samaan looppiin vanhan rinnalle ja samalla ahtimen kierto otettiin erikseen tuosta koneen kierrosta.

            Laitan vielä hintatietoja kun saan kuitit kahlattua
            Attached Files

            Comment


              #66
              Nyt olisi kahlattu kuitteja läpi ja tuloksena iso pettymys kun lompakko alkaa olla tyhjä :).

              Syyläri NS-61814 (Fiat Cinquecenton syyläri) 45€
              DO88 letkutarvikkeet ja supistukset 110€
              ECS jenkeistä JHM:n 207mm crank pulley ja hihna yht. 416€ johon päälle vero noin 100€
              Bensapumpun mäntä Autotech High Volume Fuel Pump Upgrade Kit Audi 325€ + noin 85€ veroa.

              Yhteensä siis 1081€ + 200€ työt.

              Vielä odotellaan uutta softausta, jos kevään kiireiseen aikatauluun sen Erikoismoottorille ja Timputerille saisi lykättyä!

              Parit logit ajaneena voisi olla hyvä tuo ahtimen vesikierron pumppu vaihtaa tehokkaampaan malliin.

              Comment


                #67
                Onko ahtimen vesikierron pumppuun tehty jo "pumppumodi" ? Ohjaussignaalijohdin poikki, jolloin pumppu käy täydellä nopeudella aina, kun moottori käynnissä.

                Comment


                  #68
                  KimmoL, juu on tehty. Silti tuntuu vedoilla nousevan lämmöt vielä korkealle vaikkakin heti vedon/vetojen jälkeen laskee kun lehmän häntä. Max lämmöt kävi toussa 66 asteessa viimeksi, tämä oli paikaltaan veto valoista joihin tullessa oli jo takana parit vedot.

                  Kokeillaan jossakin vaiheessa jos tuo tehokkaampi pumppu auttaisi ongelmaan.

                  Comment


                    #69
                    Pienen näköinen tuo jäähy mitä tuohon mercracingin versioon vertaa, paljonko siihen meni nestettä? Voisi parantua lämmöt isommalla kennolla ennemmin kuin pumpun upgradella.

                    Pyörittääkö tuo modi myös flektejä vai pelkkää pumppua? Omassa pyörii softan määräämänä pumppu ja flekti täysillä, jos cruise päällä ja alle 10km/h vauhtia
                    Attached Files

                    Comment


                      #70
                      tkaikkonen, onhan tuo pieni tuo FIATin jäähdytin mutta tein sen looppiin Audin oman kanssa. Olisiko mennyt noin 2 litraa tuohon FIATin jäähyyn nestettä, jos sitäkään.

                      Flekti tulee ohjelmasta tod näk samanlailla kun sinulla ja pumppu rullaa 100% heti kun on virrat päällä.
                      Attached Files

                      Comment


                        #71
                        Dodi, nyt tuli sumareiden ritilät!
                        Attached Files

                        Comment


                          #72
                          Rinkuloitahan tuo kaipailee vielä.
                          Laskehan softauksen jälkeen paljonko tuli hintaa per lisäkaakki (e/Hv.)
                          Viimeksi muokannut vV8m5; 23.4.2021, 16:36.

                          Comment


                            #73
                            vV8m5, katsotaan laitanko rinkuloita ollenkaa..
                            Heti kun saan uuden ohjelman, niin tilailen dynon tuonne samaan paikkaan jossa aikaisemmin kävin. Saadaan sitten lisää tietoa tuosta €/hv

                            Comment


                              #74
                              tkaikkonen, nyt sain parit vedot logitelta (kiitos Timon valmiille loggaus pohjille) ja nuo lämmöt näytti pysyvän tällä kokoonpanolla alla 60.75 C asteen. Max lämmöt 60.75 C tuli vasta kun vetojen jälkeen kaasulta olin nostanut jo.

                              Todennäköisesti vaihdan silti tuon pumpun kyllä vielä tehokkaampaan jos viratauksen saisi vielä paremmaksi.

                              Comment


                                #75
                                Onko siitä pumpun vaihdosta hyötyä, vai onko jäähdyttimestä jo ulosmitattu sen kapasiteetti?

                                En siis tiedä, mutta voisi kuvitella, että virtausnopeuden nostolla on saavutettavissa hyötyä rajaansa asti. Sitä paitsi virtausmäärän nosto edellyttää paineen nousua, jos putkikoa ei muuteta ja paineen nosto yleensä korkeintaan nostaa lämpötilaa. Onko ilmiöllä merkitystä tässä, on sitten toinen juttu.

                                Epäilen, että pumpun vaihdolla ei saada samanlaista hyötyä, kuin kennon suurentamisella.

                                Comment


                                  #76
                                  Hojo hojo ja pikkupäivitystä pitkästä aikaa.

                                  Tuossa onnen juhannusta alkoi auto antaan misfirejä ja puski limppi moodi päälle...

                                  Oli vähän aikaa sormi suussa mistä moinen voisi johtua kunnes taas kerran heräsi huoli kateista. Tähän yksilöön oli jo vaihdettu 200CEL katit ja ajattelin että ei saakeli voi olla niistä kiinni, mutta väärässä olin.

                                  Sain kaverin pajalta ajan nosturille ja putkea pois ja piuhakameraa sisään katteihin. Näky oli taas vee käyrää nostattava, kummastakin katista kennot poikittain!!!! VOI VIHTUN VIHTU!

                                  Ei muuta kun soittoa Luisulle, että onko näissä kateissa ollut joku valmistusvirhe kun pitäisi kyllä kestää! Asia on siis vieläkin kesken.

                                  Nyt ajellaan sitten katsastukseen asti suorilla kateilla. Onko jollain muulla tullut eteen samankaltaisia ongelmia??
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    #77
                                    Eipä oo uutta tuo mulle. Kesän ajojen jälkeen oli magnaflown meatallikatti tämän näköinen: https://www.instagram.com/p/B-U9Sqel..._web_copy_link. Kenno oli kokonaan irti, mutta mun katissa se ei mahtunut kääntymään. HJS:llä on sitten semmosia, mitkä kestää paukkuakin.

                                    Comment


                                      #78
                                      Jäi kommentoimatta, kun kysyin aiemmin onko uudet katit asennettu alkuperäiselle paikalle. Ei tule kestämään metallikatit tuolla paikalla, näillä moottoreilla varustetuissa autoissa, kahdet metallikatit tuhottuna A6 korissa. Näissä pakolämmöt niin kovat heti pakosarjan jälkeen, ettei normaalin metallikatin lämmönkesto riitä, varsinkin jos autolle antaa kenkää kunnolla. Ne irtoaa ulkokehältä irti ja tukkii putken tehokkaasti. Ei kestä HJS:n 200 cell metallikatti yhtään paremmin. Itse olin myös siinä käsityksessä alkuun, että metallikatti kestää kaiken, mutta todellisuus on aivan muuta. Metallikatin sijoituspaikka pitäisi saada kauemmaksi, jotta pakokaasut jäähtyisivät jonkun verran. Täällä taitaa muutamalla olla asennettuna metallikatit vaidelaatikon kylkeen auton alle S4 ja S5 korissa.

                                      Comment


                                        #79
                                        HJS:llä on useita eri metallimalleja. Marteliuksen kanssa noista joskus jutskasin ja on siellä semmostakin mallia, mikä voidaan laittaa esimerkiksi turbo-porscheissa suoraan turbon perään. Kilpureissa noita on ainoana äänenvaimentajanakin ja hehkuvat niissä mansikan värisenä kauttaaltaan. Ne kisamallit tais olla niitä FIA-leimattuja. Niissä paremmissa oli ainakin kolme ydintä. Noi magnaflow katit ei kyllä kestä juuri minkäänlaista paukahdusta, vaikka olisivat loodan vieressä. Mullakin tuo katti oli ainakin metrin päässä ahtimesta. Vibrant oli parempi, ei mennyt ainakaan omassa ajossa rikki, mutta enpä osaa sanoa, mitä se tuumaa, jos se laitetaan heti turbon perään. Se on kyllä selvinnyt, etä tuo kenon metallimateriaali ei takaa mitään sen kestävyyden suhteen.

                                        Comment


                                          #80
                                          KimmoL, näin taisit kommentoida enkä uskonut :). No nyt uskotaan ja kokeillaan uutta sijoitusta laatikon viereen.

                                          Comment


                                            #81
                                            Tämän kanssa olen itsekkin pohdiskellut, että mitä noille kateille tekee, kun ison maailman pojat ovat todenneet saman, että orkkispaikoilla ei kestä oikeen mitkään. Vaikuttaa vahvasti siltä että täytyy vaan siirtää ne kauemmas moottorista, jos/kun tuota omaa lähtee virittämään. Useammasta lähteestä olen koittanut Suomessa kysellä kattien sijoituksesta, mutta ovat vain todenneet, että kisakatit kestää myös orkkispaikoilla. Itse olen tähän ollut skeptinen ison maailman juttujen perusteella ja tämä Juhan tapaus tukee omaa mutua.

                                            Comment


                                              #82
                                              Orkkispaikalta paskoo katit vakionakin, dual pulley setuppi varmuudella.

                                              Comment


                                                #83
                                                Nyt sitten pääsi vahvistin sanomaa "ei tänään" tässä mennä kuukautena...

                                                Olin lähdössä autolla kotopihasta liikenteeseen ja kajareista tuli mukavan kovalla soundit: YSHSOOTUUO ZOOOPZ POKS! Tämän jälkeen tuo mankka ei sitten lähtenyt päälle vaan vilautti vain valoja kun yritti käynnistää.. VAGCOM näytti että virrat ei mene läpi ny ihan kaikista äänijäjestelmän laitteista, varsinkaan vahvarista. Tässä siis tuo Audin B&O järjestelmä.

                                                Tarkastelin kaikki sulakkeet repsikan puoleisesta sulakerasiasta, kaikki ehjät. Sitten takakonttiin pyörimään ja tarkistamaan sulakkeita josta löytyi musta taustaisesta sulakerivistä paikalta 3 palanut 30A sulake!!!
                                                Uutta hakemaan ja testaamaan. Pienimuotoisen valoshown jälkeen totesin, että oikkarihan siellä todennäköisesti on kun uusi sulake säkenöi noin ihanasti.

                                                Siitä sitten toiselle puolelle konttia ja katsastamaan vahvarin kuntoa...
                                                Click image for larger version

Name:	Vahvari 1.jpeg
Views:	1644
Size:	104,7 Kt
ID:	1925016
                                                Kosteutta tullut hiemän päälle, muuten näyttäisi olevan päällisin puolin ok, mutta kun sen aukaisi niin vesi oli mennyt sisälle saakka ja paskonut joitain komponentteja sieltä...
                                                Click image for larger version

Name:	Vahvari 2.jpeg
Views:	1633
Size:	203,9 Kt
ID:	1925017
                                                Click image for larger version

Name:	Vahvari 3.jpeg
Views:	1658
Size:	82,1 Kt
ID:	1925018

                                                Ja omat taidot/tiedot EI riitä tuota korjaamaan joten uuden metsästystä. Onneksi Suomesta löytyi YKSI vastaava purkaamolta samoilla speceillä ja hinnaksi tuli 330€ + 12€ toimituskulut.

                                                Click image for larger version

Name:	Vahvari 4.jpeg
Views:	1595
Size:	95,5 Kt
ID:	1925020
                                                Tuossa tuo oma kärähtänyt.

                                                Click image for larger version

Name:	Vahvari 5.jpeg
Views:	1604
Size:	83,4 Kt
ID:	1925022
                                                Ja tuollainen löytyi.

                                                Ei muuta kun paikoilleen ja ROCK 'N ROLL!

                                                Omko muilla sattunut moisia ja mistä tuo vesi tuonne uittaa/miten sen voisi estää??
                                                Sain vihiä jo, että jostain kattoluukun kautta jos ne vedenpoistoputket on tukossa, niin voisi juoksuttaa vettä tuonne taakse.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Mulla kävi A5:n kanssa samallalailla eli B&O:n vahvistin sai vettä sisäänsä. Suomesta ei löytynyt mistään samanlaista, mutta saksan ebay:stä löytyi.
                                                  Tuohon omaan pokkasin alumiinista levyn päälle että istuu sivuilta tiukasti siihen, mutta päällä on väljää eli ilma pääsee kiertämään, mutta veden ei pitäisi suoraan valua tuulettimen aukosta sisään.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Nonniiiin!! Nyt on sitten e85 softa autossa!
                                                    Click image for larger version

Name:	20210919_135321.jpg
Views:	1477
Size:	382,2 Kt
ID:	1926423
                                                    Letkut ja tankki tyhjäksi ja e85 viinat sisään, siitä se päivä lähti!

                                                    Nyt tuli PerheFarkku S4 B8:sta PerheRaketti (vihreällä) S4 B8!
                                                    Nyt voi perheen kanssa mennä ruokakauppa ostoksille mukavan egologisesti vihreillä arvoilla ja kotiin päästyä huomata, että maito puuttuu. Ei hätää isi hakee lampaan villat pölisten pois suden ärjynnän tieltä!!!!

                                                    Persdyno oli tänään vekkulilla päällä, perssilmä kovilla ja hymy korviin saakka samaan aikaan. Vetoja on niin paljon, että välillä hirvittää ja naurattaa samaan aikaan!
                                                    Softa toimii TODELLA hyvin ja mitään takkuilua ei ole, päin vastoin! Alakierrosten väännöt tuntuvan ensikerran selkänojassa ja vauhti kelautuu nopeasti todella korkeaksi.
                                                    Mieletön alusta tuo 3.0TFSI kunnon ohjelmalla!

                                                    Mielettömän iso kiitos Petelle ja Timolle loistavasta työstä!!! SUOSITTELEN!!!

                                                    23.9 on vielä dyno, jossa ennenkin olen käynyt! Siitä nähdään miten tehot on muuttuneet!
                                                    Persdyno sanoo, että tehoja ja vetoja on lisää, todellakin lisää ;)

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Tuo on hyvä uutinen.

                                                      Onko softassa takalambdojen valvonta mukana?

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Tuohon osaa varmaan ohjelman tekiä itse vastata. Ja kattejahan mulla tuossa ei nyt ole..
                                                        Viimeksi muokannut JPStone; 20.9.2021, 13:09.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Nyt on sitten on käyty dynossa ensimmäisen kerran E85 virityksellä!!!!
                                                          Korviin asti oleva hymy on vieläkin päällä ja tekniikka kesti oikein hyvin!

                                                          Lukemiksi koneesta saatiin 502hp ja 651,9Nm!!! Tosin yläpäästä ei saatu kaikkia kaakkeja lapulle kun kone alkoi nostellä lämpöjä.

                                                          Pitää vielä panostaa tuohon jäähdytykseen enemmän kun tuo Pandan kenno ei jäähdytä tarpeeksi.

                                                          Asiaan tulossa vielä lisäystä lähiaikoina ;)

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Kiinnostavaa infoa. Alkoiko paineet bleedaamaan imulämpöjen takia tai peräti ennakot pienenemään? Onko penkityksestä otettu talteen logia jonka voisi jakaa täällä?

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              marre, tulee sellaisia kysymyksiä että ohjaan suoraan softan tekiöille.
                                                              Tuolla ihan yläkierroksilla alkoi lämmöt nousta joka teki hyvän loven ihan huipputehoihin.

                                                              Kokeilen korjata/parantaa tuota jäähdytystä ja katsotaan mihin sitten päästään ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X