Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 Allroad BiT kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C5 Allroad BiT kunnostus

    Ostin jo joku aika sitten tuollaisen vanhan Audi C5/B4 Allroadin 2.7T, kun halvalla sain. Auto myytiin viallisena (ilmajousitus) ja ostin sen lähinnä sen takia, että edellinen omistaja oli siihen jo tehnyt julmasti remonttia eli mm. kaikki tuon 2.7t koneen tyyppiviat korjattu (turbot uusittu, EGT:t, kiristimet yms.). Ajelin tuolla muutaman kuukauden ja nyt tuo on purettuna nosturilla "200t" huoltoa varten eli vaihtelen siihen aikalailla osia joita keräsin muutaman kuukauden valmiiksi.

    Tuli ongelma noiden napojen kanssa eli tuo surullisen kuuluisa yläpään pultti ei lähtenyt paikoiltaan millään. Sain hommattua sattumalta RS6:n alumiiniset, mutta eilen kun nuo saapuivat postissa niin huomasin, että toisessa on murjottu toinen alapään kiinnike. Saako tuota oikaistua esim. vanhan nivelen ja lämmön kanssa vai onko tuo tuhoon tuomittu ajatus? Kuva liitteenä.Click image for larger version

Name:	lommo.jpg
Views:	6502
Size:	336,4 Kt
ID:	1889263

    #2
    Tuosta alkuperäisestä kysymyksestä en osaa sanoa mutta onko ne V8 kynkät ylipäätään muuten sopivat sen pikkukoneisen tilalle?

    Comment


      #3
      Pikaisesti mallailin noita ja varmistin, että tukivarret yms. on samat eli osanumerot täsmää. Vetarit käy suoraan ja tolpan geometriakin on sama kuin teräsversiossa eli pitäisi käydä. Tämä varmistuu vasta kuin kasaan nuo lopullisesti. Nyt kasailin tuon vain silmämääräistä vertailua varten (uusia osia vielä tulossa). ABS anturit on erilaiset (2.7 versiossa on 1kpl nelinapaisia liittimiä kun tuossa RS6 tolpassa oli 2kpl 2 napaisia liittimiä).

      Comment


        #4
        Lohkaisin tämän omakseen.

        Comment


          #5
          RS6 navat on 6 mm ulompana kuin esim 2.7 mallissa. Tuosta sinun olka-akselista näyttää puuttuvan holkki.

          Comment


            #6
            Tosiaan, kummastakin olka-akselista puuttuu tuo holkki =( Saako noita mistään?

            Comment


              #7
              Ainakaan 7zap ei tunnista holkkia erikseen vaan se tulee koko olka-akselin mukana. Kyllähän tuollaisen teräsholkin voisi sorvauttaa, jos ei sitten tuohon käy samat holkit kuin muissa saman ikäluokan alumiinisissa olka-akseleissa (b5/b6, c5 a6). Onko RS6 alatukivarsien kartiot samankokoiset kuin a6:ssa ja alluissa?

              Näyttää sen verran murjotulta tuo RS6 kynkkä, että alavarren kartio ollut pirun tiukassa ja lähtenyt lopulta holkkeineen. Nuo on lopulta yhtäpuuta, kuten itsellekin kävi b7ssa.
              Click image for larger version  Name:	Screenshot_2020-07-06-09-58-47.png Views:	0 Size:	960,1 Kt ID:	1893255

              Comment


                #8
                Autoon on taas tullut kasa osia niin vietin hiukan aikaa tämänkin projektin kanssa eli hihnan vaihdosta alkanut "huolto" on laajentunut melkoisesti eli autoon on vaihdettu aivan liian paljon osia ihan varmuuden vuoksi. Purin tuon ilmakompuran pois autosta huoltoa varten ja ne kehikot sen ympärillä oli lievästi sanottuna lahot. Tilaisin Tepolta nuo uudet, mutta kaikkia en saanut sillä osia ei enää valmisteta...C5 alkaa olla jo niin vanha ettei kaikkia osia saa. Puuttumaan jäi tuo kompuran suojapelti. Latviasta ilmeisesti tuon vielä saa (ei vielä ole peruneet toimitusta), mutta jos ei niin väännän sen itse rosterista niin ei ainakaan ruostu. Samalla kun purin tuon peräpään niin puhdistin ja ruostesuojasin kaikki paikat.

                Tuossa autossa on koko ajan vaivannut tuo vaihteentunnistin, tottakai se on 2.7 koneessa melkoisen v...mäisessä paikassa nimittäin vaihdelaatikon kannattimen takana. Marmorin mukaan vaatii koneen/laatikon poiston. Purin kaikki edestä pois, laskin apurungon niin alas kuin sen sai (ilman piuhojen yms. irroitusta) ja tuurilla pääsin takakautta avaamaan tuon tuen ylimmän pultin osittain (että sain tuon anturin irroitettua). Hirveä homma moisen takia. Nyt toimii ja vaihdetta vaihtaessa mittaristo näyttää heti kepin liikkeen. Ennen piti houkutella melko paljon ennen kuin vaihde tunnistettiin oikein.

                Pakko jättää nuo alumiiniset tolpat pois, noihin ei löydä noita niitä holkkeja mistään. Sain clubitoverilta lunastettua Allroadin omat, pitää vain puhaltaa/maalata ne ja vaihtaa laakerit. Teppo jo toimitti Lemförd:n setin niin onpahan keulaan uusittu sitten kaikki. Vetarit jo kunnostin.

                Alustaa purkaessa huomasin, että laatikon kardaanin pää hikoaa öljyä eli vaihdan nuo stefat samalla rytinällä. Putkistoa mietin jos laittaisi tuohon hiukan paremman, tosin vanhakin on hyvässä iskussa. Mitä näihin on yleensä laitettu (Miltek, Magnaflow)?

                Comment


                  #9
                  Kiva kun joku muukin jaksaa vanhoja alluja rempata. Mukava seurata, mitä saattaa itselläkin olla remonttilistalla.
                  Kompuran telineistä huomasin saman omassa allussa, mikä sinullakin. Kehto ja kannakkeet on melko pehmeää. En edes ajatellut tilata mitään oem-pulikkaa, vaan tehdä itse koko helahoidon.

                  Kerro sitten, kun olet saanut stefat lootaan vaihdettua. Se on omalla työlistalla myös. Kunhan jaksaa.

                  Comment


                    #10
                    Ei se stefan vaihto kummoinen homma ole, jos sen saa tehdä nosturilla tai montussa. Noin 30min homma kun omaan bittiin vaihdoin.

                    Comment


                      #11
                      Juuh ei, otin jo paikat auki ja tilasin marmorilta uudet stefat samalla kun tilasin tuon ilmajousien "paineen jakajan" kiinnikkeen, osanumero 4Z7698505A. Oli ihmeen halpa muuten marmorilla, kiitoksia vinkistä Tepolle. Viime viestissä pääsin kehumaan, että se "kurapelti" löytyisi mukamas Latviasta, no heti kun sanoin niin tuli viestiä ettei sitä enää saa. Kyselin usean paikan läpi ja sama juttu, tuote on poistettu valikoimista. Noh, onneksi ei kovin kummoinen tehdä itse.

                      Tänään meni tallissa ährätessä. Purin nuo olka-akselit jotka ostin nim. Holkerilta. Laakerit oli niin lujassa ettei 20t puristin saanut niitä liikkeelle. Pieni kopaus vasaralla täysillä painella kylkeen ja sitten saikin kerätä romuja ympäri tallia ja piti tarkastaa joutuiko housujen vaihtoon. Melkoinen pamaus kun laakeri lähti liikkeelle. Toki ABS anturit oli myös niin tiukassa että niiden kanssa meni aikaa urakalla ja tietenkin ne pultit piti vielä porata pois, kun ne katkesivat eli vaikeimman kautta, mutta lopulta sain tolpat "puhtaaksi". Tosin kun meinasin alkaa hiekkapuhaltamaan niin ihmettelin kompuran heikkoa tuottoa ja hetken päästä se meni mykäksi. Ihmeen pitkään tuo on kestänytkin, jo vuosia meittinyt milloin se laukeaa. Täytyy käydä hakemassa uusi, onko suosituksia? Sen pitää olla sen verran iso, että puhallus yms. onnistuu ilman sen kummempia virityksiä. Tallissa on tuollainen pieni 3hv kone varalla, mutta sillä ei saa kuin renkaisiin ilmaa. Kätevä nopeisiin juttuihin, mutta ei sillä paineilmalaitteita juuri pyöritetä.

                      Taas muistin, että pitää irroittaa mittaristo ja laittaa Akille. Siinä tuo ajotietokoneen näyttö himmenee, kun lämpeää tarpeeksi. Unohtanut koko jutun...ja myös sen, että GPS antenni on rikki eli navi ei hae paikkaa (auto pyörii jossain Latvian tienoilla), tyyppivika tuokin, Harmittavan kallis osa tuokin orkkiksena...

                      Comment


                        #12
                        Tämä olka-akseli episodi alkaa olla jo naurettava. Hyllyssä nyt 3 settiä (2x alkuperäiset, 1x RS6) ja tulossa 4:s eli toinen RS6 setti. Miten tähän oikein päädyttiin, no kaikki alkoi tuosta kuuluisasta yläpultista joka ei lähtenyt pois, en jaksanut ährätä vaan ostin tuon viallisen (en tosin tiennyt sitä vialliseksi) RS6 setin. Holkit puuttuivat eli meni suoraan hyllyyn odottamaan jos jostain saisi holkit teetettyä. Ostin sitten toisen alkuperäisen Allroad setin, mutta ne jämähti hiekkapuhallukseen eli firman iso pönttö lainassa jossain Rantsilassa ja palaa syksyllä ja jätin sitten nuo sinne odottamaan vehkeiden paluuta.

                        Mietin sitten miten jatkaa ja ostin (kiitos vinkistä jonka löysin toisaalta täällä palstalta) erikoistyökalun jolla sain porattua alkuperäisistä ne pultin jämät pois (voin suositella muuten tuota Bilteman työkalua kuhan ostaa kunnon terät). Laittelin uudet laakerit, ABS anturit ja olin itoa täynnä kokoamassa autoa kasaan, mutta sitten huomasin ettei nuo Lemförderin palikat käy noihin terästolppiin, ne on tarkoitettua noihin alumiinisiin eli pallonivelten halkaisija on paljon pienempi. Nyt ei enää naurattanut kuin pienesti...jööses.

                        Laskin käteen ja nettiä selaamaan, että paljonko maksaa erikseen ostettuna ne alapään tuennat, eipä yllätys että ne maksaa saman verran kuin kokonainen uusi setti. Taas katse alumiinitolppiin, Ebaysta löytyikin RS6:n olka-akselit kaikkine hilppeineen. Myyjälle mailia ja 110% varmistus kuvien kanssa, että niissä on kaikki kohdallaan eli holkit paikoillaan ja myyjän mukaan noissa on melko uudet ABS anturit ja laakerit (tosin niillä ei väliä, kun uudet on jo hyllyssä) eli nuo on nyt tulossa Oulua kohti...

                        Ei mennyt kuin Strömsössä, olisin ostanut samalla rahalla jo uudet olka-akselit kaikkine tarpeineen. Meneepähän oppirahoina eli miettii mitä tekee ennen kuin alkaa summittain tilaamaan palikkaa =( Nyt on ainakin varaosia, laittelen nuo kaikki kuntoon ja myyn pois. Btw. nuo ABS anturit on aivan järjettömän hintaiset jostain syystä. Ne vain tuppaa olemaan jumalattoman tiukassa eli ehjänä ei saa pois. Noista Ronsun tolpista lähti irti, tosin se pieni pultti meni poikki molemmista (teräs/alumiini tahtoo hapettua).

                        Autoon on ehtinyt laitella kaikenmaailman muuta osaa tätä episodia seuratessa, hiukan laajentunut taas tuo ns. "huolto". Ilmajousituksen kaikki komponentit on nyt uutta (Arnott:n tekeleet), pohja ruostesuojattu, stefoja vaihdettu, kardaani huollettu (nivelet yms.). Ihmettelin tuossa parkkitutkan toimintaa, tuossa on edessä ja takana ja vikakoodi tulee vasemmalta takaa. Perinteinen anturivian paikantaminen ei toimi sillä kaikki "naksuttaa" kun kynnellä kokeilee ja korvalla kuulee selvästi. Otan nyt takapuskurin pois ja pitää ihmetellä mikä siellä on vialla, vaihdan antureita ristiin ja katson vaihtuuko vikakoodi. Pitää vaihtaa samalla kaikki 4kpl (tai 8 kun kerran aloitettu tätäkin ihmettelemään). Kun tuota konetta "purin" hihnanvaihtoa ajatellen niin huomasin, että 2kpl ilmaputkia oli rikki (ahtovuotoja), klemmari viiltänyt puhki ajan kanssa. Noidenkin pitäisi tulla piakkoin...ihmeen pitkä toimitusaika.

                        Comment


                          #13
                          Nyt kun autossa keula purettuna niin mietin noita vakio coolereita. Tuossa on nuo Valeon orkkikset jotka on hiljattain uusittu eli hyvässä kunnossa. Nuohan on teholtaan tyydyttävät ja nyt mietin jos nuo vaihtaisi edes hiukan parempiin. Oliko RS4 coolerit vielä samoilla putkiliitännöillä (halkaisija)? Aikoinaan laittelin Risaan isommat ja silloin meni myös nuo ahtoletkut vaihtoon (putkiliitännän halkaisija muuttui isommaksi ja vanhat putket ei niiden päälle taipuneet).

                          Comment


                            #14
                            Ei ole samat halkaisijat Risan coolereissa.

                            Comment


                              #15
                              Jos sitä on tarkoitus vähän kutitella jossain kohtaa, niin eikö se välijäähdytyspuoli kannattaisi tehdä kerralla kunnolliseksi ja riittäväksi. Toisaalta jos ei ole aikeita sen kummemmin virittelyyn, niin sittenhän se on yksi lysti, mitä siellä lokareissa on.

                              Comment


                                #16
                                Näin se on, mietin jos nyt samalla vaihtaisi nuo coolerit. Mä olen turannut noiden 2.7t koneiden kanssa paljon vuosien aikana ja se on loputon suo jos noita alkaa "kutittelemaan" eli tämän auton on tarkoitus toimia ihan kohtuu normina kärryn vetoautona. Softan nyt meinasin laittaa sisään.

                                Parkkitutkista vielä, aloin tutkimaan tuon puskurin irroitusta ja nyt vasta availin niitä takakontin luukkuja ensimmäistä kertaa. CD/TV yms. boxin vieressä lojui sitten tuo parkkitutkan ohjausboxi, ilmeisesti sitä on joku jo joskus ihmetellyt eikä laittanut paikoilleen. Ihmettelin myös jo autoa ostaessa, että miten autossa on ns. normi 7-napainen pistoke peräkärrylle. Noissa kun tuppaa olemaan se 13-napainen. No nyt tarkemmin tutkiessa siellä on joku Rane taas tehnyt patentteja ja tosiaan pistoke vaihdettu normaaliin. Ei ilmeisesti adapterin käyttö ollut tuttua. Tässä saattaa olla nyt käynyt niin, että tuo peräkärryn tunnistus ei toimi oikein (tai se ei siis toimi) ja siksi parkkitutka sekoilee. Nuo "ylimääräiset" piuhat löytyi "uuden" rasian sisältä. Voisin kuvitella, että ihmetys on ollut suurta kun tutkat meni pimeäksi ja sen takia kaivettu myös tuota boxia esille. Saapa nähdä, en ehtinyt vielä tekemään asialle mitään. Suolaisen hintaisia nuo uudet orkkis anturit, tonnin setti jos kaikki vaihtaa (eteen ja taakse)...ostin clubitoverilta 4kpl käytettyjä orkkis antureita, mutta yksikään niistä ei sano mitään kun kokeilin, en kyllä usko että kaikki rikki eli pitää ihmetellä lisää...

                                Comment


                                  #17
                                  Ei mennyt ilta tallissa taaskaan putkeen. Keulaa kasatessa ähräsin niiden öljynjäähdyttimien putkien kanssa. Alaputki meni hyvin paikoilleen, mutta yläputki ahdisti. Sain sen siihen "huulille" ja katselin sitten jotain muuta ja eihän se keula ollut missään kiinni ja koko hökötys tippui ja jäi niiden letkujen varaan. Se yläputken pää kun ei ollut kunnolla paikoillaan meni ja vääntyi juuri siltä kohtaa joka menee jäähdyttimen sisään. Tuo putki tuntee osanumeron 4Z7 317 821. Sain sitä suoristetua ja laitettua paikoilleen, mutta pieni epäilys on ettei tuo pidä kunnolla. Jos jollakulla jäänyt ylimääräiseksi niin ostan pois.

                                  Rikoin myös aikoinaan, kun noita ajovaloja koetin saa paikoiltaan pois niin etten puskuria irroittanut, kuskipuolen lampun alla olevan kromilistan. Tilasin uudet, ties mistä nekin tuli ja eihän ne sopineet alkuunkaan, liian lyhyt, kuvia liitteenä. Täytyy nyt hommata alkuperäiset...vanhan listan mukaisella osanumerolla nuokin tilasin. Silikooni putket tuli myös ja suurin osa niistä jäi hyllyyn, en tiedä mitä muottia ne on käyttäneet kun niitä tehneet, mutta sopivuus oli "sinnepäin". Vaihdoin vain rikkinäiset 2kpl noihin ja loput vanhoilla orkkis putkilla.

                                  Edit, selvisi, että myyjä oli lähettänyt facelift mallin listat ja ei tajunnut, että tuo on Allroad joka ei koskaan faceliftiä saanut vaikka auto vuosimallia 2004...
                                  Viimeksi muokannut Jari74; 14.8.2020, 12:47.

                                  Comment


                                    #18
                                    Omassa C5:ssa taka-antureina toiminut metzger ja jopa ridex merkkinen anturi ja hintaa on 20-30€/kpl. Tuo markkinoiden halvin ridex toiminut moitteitta jo reilun vuoden. Mutta eihän se orkkis tietysti ole.

                                    Itsellä oli myös tarve kuskin puolen umpion kromilistalle. V8 spesifiä ei tarvikkeena saanut mistään joten tilasin kokeeksi Autodocilta van vezel merkkisen listan osanumerolla 4B0807173. Hintaa silloin 18€ ja nyt näyttää olevan 22€. Etkan mukaan tuo osanumero käy muiden paitsi V8 keulan kanssa. Listaa hieman dremelillä lyhentämällä sain napsautettua paikalleen ja siinä se on pysynyt. Näköjään ainakin 2004 allussa on tuo edellä mainittu sama osanumero konetyypistä riippumatta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Voisin kuvitella ettei tässä tapauksessa tarvikeanturi ole vaihtoehto :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Sain tuon sen verran kasaan, että kokeilin käyntiinkin. Hyvin käy ja kukkuu, kaikki nuo kuluneiden rullien ym. kitinät/vikinät/kahinat on poissa. Aina tuo hihnanvaihdon jälkeen tahtoo jännittää, että menikö kaikki oikein ja tulihan kaikki kiristettyä yms.

                                        Purin takapuskurin pois, siinä olikin hiukan ylimääräistä puuhaa, koska yksi puskurin pultti pyöri paikoillaan eli mutteri ei lähtenyt auki. Lopulta sain itse puskurilla "kammettua" sen verran, että mutteri antautui ja lähti auki. Tuli käytyä kaikki anturit läpi ja tosiaan siellä on yksi anturi "mykkä" vaikka se napsuttaa ja kynnellä tuntee. Vaihtelin anturin paikkaa ja aina vika siirtyi sinne. Samoin tutkailin tuota pistorasia viritelmää. Ihan oikein/hyvin se oli tehty, ylimääräiset piuhat nätisti laitettu ja koodauksista oli poistettu tuo koukkuvahti. Mulla pitäisi olla hyllyssä uusi 13-napainen pistoke, mutta en sitä nyt yhtäkkiä löytänyt. Kylmätestasin kuitenkin tuon mittailin piuhat ja testasin koukuntunnistuksen ja kaikki toimii niin kuin pitää.

                                        Mietin tuossa, jos jättäisi nuo CD/TV boxit kokonaan pois, TV on analoginen (ei näy) ja CD:tä ei taida kotoa löytyä ainuttakaan. Turhaa painolastia. Nuo joutui ottamaan edestä pois, että sai puskurin mutterit auki. Voisi tehdä jonkin tason sen ilmatankin päälle niin tulisi hiukan säilytystilaa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuli nuo Ronsun olka-akselit, nyt on virheettömät. Tosin kuvista poiketen toinen oli "riisuttu" kaikesta ylimääräisestä eli ABS-anturi, jarrukilpi yms. oli otettu pois ja toisessa oli alkuperäisen kuvan mukaan kaikki paikoillaan. Ihmettelin vain miksi nuo oli hävinneet matkan varrella sillä alkuperäisissä kuvissa molemmissa oli kaikki rojut kiinni (varmisteltiin, että nuo on 100% ehjät). Samapa tuolle, pääasia on, että nyt on holkit paikoillaan ja siistit/ehjät kaikin puolin.

                                          Autossa on aikalailla kaikki varusteet mitä tuohon on saanut aikoinaan, mutta halogeenivalot (automaattisäädöllä). Tilasin noihin nuo Stanley (orkkis, ei kopio) 3" Bi-xenon umpiot, mutta tulipa mieleen jos jättäisi nuo orkkikset ja uusisi vain nuo "lasit". Alkuperäiset on himmentyneet ja noita ei kannattanut hiota niin tilasin kokonaan uudet. Ajatuksena on, että jos laittaisi kunnolliset lisävalot keulaan. Mielestäni tuollaiset pyöreät sopisivat Allroadin keulaan oikein hyvin. Toinen asia on, että en tiedä minkälainen viidakko olisi saada nuo koodaukset yms. toimimaan eli onko vain Plug&Play jos vaihdan koodauksen halogeeneista Xenoneihin ja kaikki rokkaa. Onko kokemuksia? Sen tiedän, että jos autossa on puolixenonit niin muutos bi-xenon valoiksi on helppo ja joskus aikoinaan 2000 luvun alussa silloiseet Audiin moisen tein. Tosin minulla on 3 paria noita Allroadin valoja/umpioita niin voisihan tuota kokeilla miten käy ja jos ei toimi niin pysytään vakioissa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuossa yksi vaihtoehto lisää:
                                            https://www.retrofitlab.com/en/audi-...eadlights.html

                                            Uskaltaisin väittää että noilla enemmän valoa kuin Stanleyn uusilla umpioilla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mistä tilasit Stanleyt n 3" projektorit ja minkä verran maksoit niistä? Täältä viime vuonna kyselin ja oli jo silloin saatavuusongelmia:
                                              https://www.xenonkauppa.fi/epages/Xe...2&Locale=fi_FI

                                              Silloin asiaa selvitellessäni jäi mielikuva että tuo Stanley olisi "paras". Tepon yhdet projektorit laitoin viime vuonna A6 C6:n AFS-umpioihin, niin ensinnäkin ne oli tosi työläät asentaa ja mielestäni esim aiemmissa Morimoton projektoreissa (mitkä laitoin Skoda Octaviaan) oli parempi valonjakauma ja rajaus. Ei nuokaan huonot olleet. Aika kapea valokeila on varmaan suurin miinus, toki AFS ihan vähän paikkaa sitä.

                                              Nyt jos tuohon facelift A6 C5:n umipiohin löytäisi sopivat Stanleyt orkkis bixenonien tilalle, niin niitä voisi kokeilla. Siksi kyselen.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ebaystä löysin, ne oli hiukan käytetyt ja ilmeisesti jostain Mitsun urheilumallista. Melko arvokkaat, mutta tosiaan itsekin löysin infon, että noita olisi kehuttu hyviksi.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Eilen nakkasin nuo olka-akselit paikoilleen. Jarruja en vielä saanut kiinni, kun pitää tehdä adapterit. Mikko tuolla aikaisemmin sanoikin, RS6:ssa navan offsetissä on 6mm ero normaaliin eli satula vs. levy ei asetu suoraan kohdalleen. Koettanut tuossa etsiä sopivan hintaista jarrusettiä, mutta vielä ei ole lykästänyt. Kovia hintoja pyytävät orkkis RS6 palikoista. Laitan nuo orkkis satulat paikoilleen ja etsitään rauhassa jos joskus sattuisi kohdalle.

                                                  Samalla vaihdan jarruletkut. Pientä murtumaa havaittavissa kiinni olevissa. Toinen lähti hyvin irti, mutta toisenpuolen nippa on jämähtänyt tiukasti putkeen kiinni. Koettanut nyt muutaman vuorokauden liuotella tuota, mutta pahimmassa tapauksessa pitää katkaista ja tehdä uusi pää tai uusia koko putki (en ole vielä tarkastanut onko tuolla yhtään "löysää"). Täytyy vielä koettaa lämmöllä jos se auttaisi.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Lämmöllä ne ylensä lähtee melko kivuttomasti. Varsinki jos joku pistemäinen pikkuliekki ettei tarvi muutä polttaa ku nippa kuumaks.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Rost flash on kans kova luu.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Komppaan Mikkoa. Melkoisen mahdottoman tuntuisetkin paikat on Rost Flashin avulla auenneet, mutta nuukuus sen käytössä ei sitten toimi.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Pitää kokeilla joskus tuota Rost Flashia, nyt ei ollut käsillä, mutta lämmittämällä lähti hyvin irti. Arska on taas tossuillaan ja hyvin tuntuu toimivan. Ilmajousitus muuttui aika paljon eli jämäkämmän oloinen (taitaa johtua uusista iskareista). Kompura on lähes äänetön ja alusta nousee nyt ilman viiveitä. Kunnostelin nuo orkkis valot, niihin en vielä Xenoneita laitellut. Nyt vasta huomasin, että tuossa on "päivävalot" eli 0-asennossa lampuille tulee heikompi jännite ja kun valot laittaa päälle niin kirkastuvat huomattavasti. Huomasin tuon vasta nyt, kun suuntailin valoja seinää vasten niin ihmettelin miksi nuo yhtäkkiä kirkastuivat kun kytkintä kääntää.

                                                          Vaihdoin siis nuo "lasit", ei montaa minuuttia mennyt. Lämmitin koko umpion puisessa laatikossa jossa reikä kuumailmapuhaltimelle. Annoin olla ~10min ja lasin pystyi vetämään pois paikoiltaan.

                                                          Nyt kun auto seisonut hetken aikaa niin peilit "jämähtäneet" eli eivät enää taivu kylkeä vasten. Dippaus yms. toimii eli pitää jossain vaiheessa ottaa auki ja rasvailla paikkoja.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mistä löysit uudet "lasit"?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X